Mededeling

Collapse
No announcement yet.

My Way

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een riem of ketting die ineens springt beschouwen als een verborgen gebrek....
    Let mij eens uit hoe dat moet.

Je hebt gewoon pech.

Als ik je een auto verkoop met 115.000km waarvan de riem op 120.000 moet vervangen worden... Is dat een verborgen gebrek als die de dag nadien springt?
    Het is een verborgen gebrek als ik jou zeg dat die riem al vervangen is, en jij kan aantonen dat dat niet gebeurd is.

Dat MyWay niet tussenkomt vind ik niet echt correct, heb je het al gevraagd? En ook al eens geprobeerd om de baas van de verkoop te spreken?

Comment

Ik begrijp 1 ding niet goed... hoe kan je op voorhand weten dat een ketting gaat breken ? Hoe kan die particulier of zelfs MyWay dit weten ?
      Tenzij ze enorm lawaai maakte of zo.
      Volgens mij heb je gewoon pech gehad. Het lijkt goedkoper bij een particulier aan te kopen, maar dan moet je er ook de consequenties bij nemen. Dwz dat je geen garantie hebt. Vandaar dat wagens verkocht door een merkdealer of handelaar doorgaans duurder zijn.
      Had je die wagen bij MyWay aangekocht, ben ik ervan overtuigd dat zij dit correct afhandelen. Maar dan had die wellicht duurder geweest. Je hebt gegokt en verloren, je moet dat sportief op nemen.

Comment

Eigenlijk begint het met te onderzoeken of in het oorspronkelijke contract met myway expliciet staat vermeld dat garantie niet overdraagbaar is. Als dit er niet in vermeld staat gaat de garantie gewoon mee met het gekochte goed en zal myway de garantie gewoon moeten toepassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Eigenlijk begint het met te onderzoeken of in het oorspronkelijke contract met myway expliciet staat vermeld dat garantie niet overdraagbaar is. Als dit er niet in vermeld staat gaat de garantie gewoon mee met het gekochte goed en zal myway de garantie gewoon moeten toepassen.
          Neen, het is omgekeerd.
          Voor tweedehands is de waarborg NIET overdraagbaar, tenzij er in het contract wordt vermeld dat het wél kan worden overgedragen.

Een nieuwe wagen die nog in waarborg is als die door een particulier wordt doorverkocht, heeft wél steeds een overdraagbare waarborg.
          Last edited by Maurice P.P.; 24/10/2017, 13:39.

Comment

1 jaar wettelijke garantie is VERPLICHT voor 2de hands wagens. Dit maakt dat deze ook overdraagbaar is, behalve indien het expliciet wordt uitgesloten. Ben juist een kwartier bezig geweest met het op te zoeken en kom dat toch overal tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              1 jaar wettelijke garantie is VERPLICHT voor 2de hands wagens. Dit maakt dat deze ook overdraagbaar is, behalve indien het expliciet wordt uitgesloten. Ben juist een kwartier bezig geweest met het op te zoeken en kom dat toch overal tegen.
              'k Peins dat ge niet weet wat en waar ge moet zoeken.
              1 jaar waarborg is verplicht voor tweedehands (indien prof. verkoper). Tot zover klopt het. Maar, die waarborg is NIET overdraagbaar, behalve indien uitdrukkelijk vermeld dat het wél overdraagbaar is.
              Ge moet beter zoeken:
              Ik ben voor u eens even bij mijn vriend Google langsgeweest, als ge die zijn zoekmachine deftig kunt gebruiken kan je binnen enkele luttele seconden het volgende vinden:

Bovendien hebt u geen garantie als u een tweedehandsauto van een particulier koopt (behalve als de merkgarantie nog loopt).
              Behalve bij sommige kwaliteitslabels is deze garantie enkel geldig voor particuliere kopers die hun auto voor privédoeleinden gebruiken. Anders gezegd: ze geldt niet voor bedrijven, btw-plichtigen of fysieke personen die hun auto beroepsmatig gebruiken en ‘inbrengen’ in hun belastingaangifte. In tegenstelling tot de waarborg op een nieuw voertuig is de waarborg op een tweedehandsauto niet overdraagbaar wanneer u de auto doorverkoopt, tenzij anders bepaald.
              Last edited by Maurice P.P.; 24/10/2017, 14:40.

Comment

Eerste quote heeft er niets mee te maken he! Natuurlijk biedt een particulier geen garantie.
                En ik kwam tegen dat dit tweede was aangevochten en dat het wel degelijk overgedragen zou worden behalve indien anders bepaald. Maar het is inderdaad moeilijk om er officiële bronnen van te vinden van eender welke informatie hieromtrent.

Comment

Vergeten vermelden:
                  bron van de quotes is Autogids,maar ik wist dit toevallig redelijk goed, nog niet zo lang geleden aan een vriend-advocaat gevraagd die het dan voor de zekerheid ook nog eens heeft opgezocht.

Die eerste quote heeft er wel iets mee te maken, dat was om duidelijk te maken dat het wél overdraagbaar is als de fabrieksgarantie nog loopt.
                  Last edited by Maurice P.P.; 24/10/2017, 14:54.

Comment

'k vraag mij af, waarom ge nen auto van myway koopt en na 2 maand doorverkoopt?
                    Ne VAG met distributieketting is trouwens een no-go voor mij, bij TSI's waren die rampzalig, kweet ni of de TDI's er ook mee kampen?

Comment

Zeg... mag ik ook iets zeggen...?

da van diene stront was wel een goedje lol

Comment

My way or the highway zei Joe Cabot in Reservoir Dogs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

.
                          Ge moet beter zoeken:
                          Ik ben voor u eens even bij mijn vriend Google langsgeweest.

Packard en jij hebben hem als vriend maar daarom is niet iedereen met hem bevriend.
                          Zijn jullie echte vrienden of meer facebook vrienden?
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Zijn jullie echte vrienden of meer facebook vrienden?
                            Indien ik op smoelenboek een account zou hebben, wat niet het geval is en nooit het geval zal zijn, zou het waarschijnlijk mijn énige "vriend" zijn, al de rest zou me al lang gedefriend hebben, of hoe noemt men dat?
                            'k Heb geen behoefte aan "internetvrienden".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                              My way or the highway zei Joe Cabot in Reservoir Dogs
                              Frank Sinatra heeft het lang daarvoor al bezongen.
                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              Last edited by Maurice P.P.; 24/10/2017, 17:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                'k vraag mij af, waarom ge nen auto van myway koopt en na 2 maand doorverkoopt?
                                Ne VAG met distributieketting is trouwens een no-go voor mij, bij TSI's waren die rampzalig, kweet ni of de TDI's er ook mee kampen?
                                Die ketting zullen ze nu wel gefixt hebben zeker.
                                Je leest daar amper nog iets van, en die moet pas de eerste keer na 10 jaar gecontroleerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Zeg... mag ik ook iets zeggen...?

da van diene stront was wel een goedje lol
                                  Zeg het eens
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Awel... k'heb de heel stillekes gezegd he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Packard en jij hebben hem als vriend maar daarom is niet iedereen met hem bevriend.
                                      Er zijn er die daar een bijzondere reden voor hebben ...

Comment

Als we onze nieuwe A4 hebben wordt de onze wellicht via My Way verkocht. Nooit problemen gehad en het is een A4 met de gekende TFSI motor. Altijd jaarlijks onderhoud voor de winter gehad en een jaarlijkse vakantie check up bij de officiële verder. Een leasewagen onrespectvol behandelen zegt al genoeg over het individu zelf.

Comment

Interessant gegeven.

Comment

Working...
                                          X