Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herinschrijven auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    dag vriend.

ik heb net artikel 751 Ger. WB moeten gebruiken. is dat meer jouw speeltuin?
    't Enige wat ik van een 751 weet is dat het binnenkort wordt afgeschaft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
      't Enige wat ik van een 751 weet is dat het binnenkort wordt afgeschaft

leuk, dan kunnen de heren advocaten de looptijd van de gemiddelde burgerlijke zaak helemaal naar hun hand zetten en bijgevolg op de lange baan schuiven. of komt er een plaatsvervangende bepaling die het inroepen van 't artikel sowieso overbodig maakt, door standaard een verplichte conclusietermijn op te leggen?

Comment

leuk, dan kunnen de heren advocaten de looptijd van de gemiddelde burgerlijke zaak helemaal naar hun hand zetten en bijgevolg op de lange baan schuiven. of komt er een plaatsvervangende bepaling die het inroepen van 't artikel sowieso overbodig maakt, door standaard een verplichte conclusietermijn op te leggen?
        Ander en beter! (slechter kan toch niet )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
          Ander en beter! (slechter kan toch niet )
          details?

Comment

details?
            Ja.

Maar dat is off topic. En dat mag niet.

Comment

747, §2 blijft toch bestaan, als je problemen verwacht kun je daar al op inspelen bij het opstarten van het feestje met het verzoekschrift

Comment

dus Frankie, nog even uitleggen aan jou..

Ik wil dus mijn gepersonaliseerde nrplaat op een wagen van mijn wagen plaatsen, en op mijn auto wil ik een volledige nieuwe nrplaat (een normale).. Alle2 de wagens staan op een bedrijf ingeschreven.. Wat valt er te betalen dan?

Comment

niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                    747, §2 blijft toch bestaan, als je problemen verwacht kun je daar al op inspelen bij het opstarten van het feestje met het verzoekschrift
                    te laat. het verzoekschrift is al 3 maanden de deur uit.

Comment

niks.
                      Ok, ik geloof je . Merci

Comment

als beide wagens op jouw naam ingeschreven waren kost dat helemaal niks.
                        zijn beiden op mijn naam.maar wel bij verschillende verzekeringmaatschappijen verzekerd

Comment

plaatoverdracht in rechte lijn (ouders - kinderen) is sinds 1 januari 2006 ook onderworpen aan de BIV!
                          Uitschrijven en inschrijven op uw naam kost u dus wel BIV...
                          Nee hoor:

De belastingplichtige is de natuurlijke of rechtspersoon, vermeld op het inschrijvingsbewijs (of vlaggebrief) op het ogenblijk van het eerste gebruik van het voertuig in België door die persoon
                          je betaalt dus enkel de belasting (BIV) op het ogenblik van het EERSTE gebruik door DIE persoon...

@Frankie: Het is toch mogelijk om bijvoorbeeld je wagen in te schrijven in april, in oktober de platen terug te sturen, en in april 't jaar erop hem terug in te schrijven op jouw naam?

1e keer betaal je dan natuurlijk BIV en rijtax, maar na uitschrijving krijg je pro rata je rijtax terug, en betaal je na herinschrijving in april terug rijtax voor 'n jaar...

klopt dat?

Snap niet waarom die knullen in Brussel nog geen seizoensplaten uitgevonden hebben, zoals in Duitsland bv...
                          ----------------------------------------------------------------------------------
                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                          Pictures here: BMW 7 Series
                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                          It might need half a starsystem to turn around,
                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Platen staan op natuurlijke naam. Ik schrijf de wagen nu in op de vennootschap (waarvan ik zaakvoerder ben), dien ik dan opnieuw BIV te betalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                              Nee hoor:
                              jawel hoor, kzat gisteren bij m'n boekhouder met de cijfertjes van 2006 die dit nogmaals bevestigde
                              Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                              Platen staan op natuurlijke naam. Ik schrijf de wagen nu in op de vennootschap (waarvan ik zaakvoerder ben), dien ik dan opnieuw BIV te betalen?
                              ja want het is burgerrechterlijk een andere persoon
                              (is één van de hoofdredenen dat je een vennootschap opricht, toch?)

Comment

jawel hoor, kzat gisteren bij m'n boekhouder met de cijfertjes van 2006 die dit nogmaals bevestigde

ja want het is burgerrechterlijk een andere persoon
                                (is één van de hoofdredenen dat je een vennootschap opricht, toch?)
                                Jama, waarover hebben we't nu? Als je je wagen uitschrijft, en X tijd later hem opnieuw op eigen naam inschrijft, dan betaal je toch geen BIV meer, de 2e keer?
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                  Jama, waarover hebben we't nu? Als je je wagen uitschrijft, en X tijd later hem opnieuw op eigen naam inschrijft, dan betaal je toch geen BIV meer, de 2e keer?
                                  het ging over plaatoverdracht in rechte lijn...

Comment

't wordt hier moeilijk.

@ScoobyDoo: yep, 1 keertje biv volstaat. 'k heb ooit een herinschrijving gedaan van een auto die al een jaar of 10 uitgeschreven was, en 'k moest plots biv betalen omdat die vroeger niet betaald was. logisch, 't bestond nog niet. eikels.

Comment

Als ik de auto van mijn broer wil over nemen. Ik zelf heb een auto wat ik niet meer gebruikt maar is ingeschreven.. ik wil de nummerplaat van mijn oude auto over zetten op die van mijn broer. En de oude auto niet meer gebruiken.. welke stappen moet in ondernemen hiervoor? Dank U

Comment

Uw broer laat zijn wagen keuren voor verkoop, je krijgt het roos formulier mee op de keuring en hiermee kan je naar je verzekeraar gaan. De verzekeraar schrijft auto in op jou nummerplaat (indien het een 7 cijferige combinatie is, europees model) Als het nog nog eentje is van oud model (6 karakters) kan je die plaat niet meer overnemen.

Je oude auto is dan bij deze ook uitgeschreven, geen idee wat hij nog waard is... indien oud / versleten / kapot -> wat rondbellen naar de "gekende adresjes" . Is hij toch nog iets waard moet je voor jezelf uitmaken of je die nog particulier gaat verkopen. Maar dan moet jij hem misschien ook laten keuren voor verkoop (of verkopen zonder keuring, dat kan ook, afhankelijk van wat je overéénkomt bij de verkoop)
                                        Last edited by Tigra; 28/01/2019, 14:00.

Comment

Mijn oude auto is nog ingeschreven waarvan ik de nummerplaat wil behouden en op de andere auto wil bevestigen wat van mijn broer is. Moet ik hiervoor mijn oude auto laten uitschrijven en de nieuwe auto? En dan de nieuwe auto op mijn naam laten zetten en de nummerplaten van de oude op de nieuwe zetten? Of hoe werkt dit allemaal ?? Uffr
                                          Last edited by ; 28/01/2019, 17:50. Reden: Inschrijven

Comment

Working...
                                          X