Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cardoen advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

BMW lijkt mij niet het merk bij uitstek te zijn voor voordelig onderhoud. En als ik zo effe tussen de lijnen lees heeft 'ie niet echt de grote fondsen voorhande voor dure grapjes (al dan niet buiten garantie) te betalen.

Waarom zoekt 'ie dan niet een jongere occasie? Drie à vier jaar oud. Met het geld dat 'ie uitspaart voor de lagere prijs kan ie z'n onderhoud betalen. Van merkonderhoudsgebondenheid moet 'ie zich niets meer aantrekken want de garantie is al verlopen...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Waarom zoekt 'ie dan niet een jongere occasie? Drie à vier jaar oud. Met het geld dat 'ie uitspaart voor de lagere prijs kan ie z'n onderhoud betalen. Van merkonderhoudsgebondenheid moet 'ie zich niets meer aantrekken want de garantie is al verlopen...?
      dat is idd al heel zijn leven zijn manier van werken geweest (de zalm en de choco, weetjewel), maar ja, dan hoort ie via via van Cardoen en dan komt die nieuwe 318 toch binnen handbereik...

nog eigen ervaringen met Cardoen en/of Bosch service punten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
        dat is idd al heel zijn leven zijn manier van werken geweest (de zalm en de choco, weetjewel), maar ja, dan hoort ie via via van Cardoen en dan komt die nieuwe 318 toch binnen handbereik...

nog eigen ervaringen met Cardoen en/of Bosch service punten?
        Ik weet dat enkele jaren geleden Cardoen fiesta's opvallend veel problemen hadden met hun remmen. Ford trok er hier mooi zijn handen af omdat die wagens uit zweden of zoiets kwamen en blijkbaar niet onder de normale Ford garantie vielen. Een Fiesta bleek in dat land zo wat een evenknie van Lada te zijn op het gebied van prijs en had een kwaliteit die er ook naar was.

Ik zie geen enkele reden om bij Cardoen te kopen, het mag duidelijk zijn dat de lagere kostprijs toch ergens moet gehaald worden. Cardoen is geen liefdadigheidsinstelling, net zo min als de merkdealers hier.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

vanavond in Terzake trouwens een reportage over chinese auto's in België met ook aandacht voor het Brilliance-debacle bij Cardoen

Comment

Die BMW's bij Cardoen zijn (dikwijls) eindereeksmodellen uit één of ander Europees land. Het zullen zelden Belgische wagens zijn. Verschiet dus niet als daar nog een MY05 bij zit. Bovendien hebben ze de meeste van die dingen al eens ingeschreven. Officieel zijn het dus tweedehandse en geen nieuwe.

Als je zoveel geld uitgeeft voor een zo goed als nieuwe wagen, geef dan ook de extra effort voor een wagen die bij een échte officiële dealer staat, desnoods een Premium Selection, die minstens dezelfde waarborg biedt. En anders ga je maar shoppen bij een particulier.
            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
              Bovendien hebben ze de meeste van die dingen al eens ingeschreven. Officieel zijn het dus tweedehandse en geen nieuwe.
              is me ook opgevallen, er staat niet zelden bij "ingeschreven, 0 km": dat is dan inderdaad een tweedehandswagen maar die heeft nog niet gebold; verklaart dat dan het prijsverschil, ik weet het niet...

Comment

Mijn vrouwtje heeft vorig jaar daar bij Cardoen een Ford Streetka cabriootje gekocht....haar twingootje werd met de glimlach overgenomen voor een eerlijke prijs.
                En met haar Streetka totaal geen problemen...mooi afgeleverd en alweer vriendelijke service.
                Wel gaat haar wagen nu in onderhoud bij de plaatselijke Ford dealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                  Wel gaat haar wagen nu in onderhoud bij de plaatselijke Ford dealer.
                  zonder problemen? hoe heb je dat aangepakt?

Comment

Niks speciaal....vriendelijk praatje gemaakt aan de balie of ik bij hun mijn onderhoud mocht laten uitvoeren.
                    Was voor hun de normaalste zaak van de wereld.....klant is een klant niet ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                      Niks speciaal....vriendelijk praatje gemaakt aan de balie of ik bij hun mijn onderhoud mocht laten uitvoeren.
                      Was voor hun de normaalste zaak van de wereld.....klant is een klant niet ??
                      Inderdaad.
                      Ik snap het probleem niet om met een auto die elders gekocht bij de lokale dealer op onderhoud te gaan.
                      Jij betaalt voor een dienst en een goede garagist zal je die met de glimlach leveren en hopen dat je volgende wél bij hem koopt.

Dat gebeurt elke dag met leasewagens die via de importeur of de voorkeurdealer van de leasemaatschappij ingevoerd en verkocht worden en overal ten lande op onderhoud gaan.
                      Mijne Volvo kwam van Brussel en ging op onderhoud in Hechtel.
                      Hetzelfde met den Alfa die van Scherpenheuvel kwam.

Trouwens, wat als iemand verhuist?
                      Ik ben van Oost-Vlaanderen naar Limburg verhuisd maar je kan toch niet verwachten dat ik met mijn auto 100km verder op onderhoud blijf gaan?

Volgens mij moet je op dat gebied echt geen scrupules hebben.
                      Volvo is daar goed in, die afficheren de onderhoudsprijzen in hun zaken, iedereen gelijk voor de wet, vanwaar de auto ook komt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Ik denk dat de kwaliteit van 'Cardoen'wagens quasi hetzelfde is als deze bij officiële dealers.
                        Particulier zal natuurlijk iets goedkoper zijn. Maar je moet inderdaad goed op de hoogte zijn van hoe het zit met het onderhoud en de dienst-na-verkoop bij Cardoen!

Even off-topic: Weet iemand hoe je geposte berichten hier weer kunt verwijderen?
                        Al op de 'edit'-knop geklikt maar daar staat nergens 'verwijderen' bij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Volvo is daar goed in, die afficheren de onderhoudsprijzen in hun zaken, iedereen gelijk voor de wet, vanwaar de auto ook komt.
                          in casu gaat het om een cardoen-BMW die bij de Kortrijkse dealer zou worden aangeboden, eerlijk gezegd is dit de grootste bron van bekommernis van mijn kennis: wat met dat onderhoud?

Stefanus zegt, er zijn toch andere BMW garages in West-Vlaanderen, ja Ok maar ver moeten rijden voor onderhoud is toch ook iets

als hij kan vertrouwen op zo'n Bosch Car center dan zie ik het hem doen, maar ik ken dus werkelijk niemand die daar ervaring mee heeft (goedkoop zijn ze wel)

Comment

Inderdaad.
                            Ik snap het probleem niet om met een auto die elders gekocht bij de lokale dealer op onderhoud te gaan.
                            Jij betaalt voor een dienst en een goede garagist zal je die met de glimlach leveren en hopen dat je volgende wél bij hem koopt.

Dat gebeurt elke dag met leasewagens die via de importeur of de voorkeurdealer van de leasemaatschappij ingevoerd en verkocht worden en overal ten lande op onderhoud gaan.
                            Mijne Volvo kwam van Brussel en ging op onderhoud in Hechtel.
                            Hetzelfde met den Alfa die van Scherpenheuvel kwam.

Trouwens, wat als iemand verhuist?
                            Ik ben van Oost-Vlaanderen naar Limburg verhuisd maar je kan toch niet verwachten dat ik met mijn auto 100km verder op onderhoud blijf gaan?

Op zich is dat natuurlijk geen probleem, je kan je wagen eender waar kopen en op onderhoud gaan waar je wil. Het enige probleem dat er kan zijn is dat het niet om een "Belgische" wagen gaat, en er dus soms andere onderdelen gebruikt zijn dan wat bijvoorbeeld hier gangbaar is. Maar alles is te doen natuurlijk.

Bij het voorbeeld dat ik aanhaalde bij de Fiesta's met kapotte remmen ging het inderdaad om een ander model van remmen die op "Belgische" fiesta's werden gemonteerd. Uiteraard kon die dealer wel aan wisselstukken geraken voor die wagentjes, maar niet altijd via de normale kanalen die een merkdealer gebruikt.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik vind het ook te gek dat je zou wijzigen van dealer/garage. Een garagist verdient meer op zijn onderhoud, dan op de verkoop van wagens. Dus of je nu met een wagen van bij hem of die van Cardoen komt, daar zal die niks op zeggen. Je bent een klant in onderhoud en daar houdt het dan op.

Wij dachten ook een wagen bij Cardoen te kopen, maar de overnameprijs van onze 2 jaar oude wagen was zo laag, dat we uiteindelijk bij een gewone dealer zijn geweest en daar hebben we eenzelfde wagen kunnen kopen aan dezelfde prijs en toch meer opties én de overname prijs was beter, dus Cardoen is niet altijd goedkoper... je krijgt bij een dealer altijd wel nog een korting, terwijl de prijzen bij cardoen vast staan.

Comment

Geeft geen enkel probleem... Heb dit al met 2 wagens gedaan. Mijn A3 in '99 gekocht bij NAM-Gent. Nadat ik voor het vervangen van 2 stoplichtlampjes (die op dezelfde moment kapot waren) 10€ moest betalen voor amper 5min werk, ben ik terug gegaan naar mijn vorige VW-garage waar ze dit gratis deden. Geen enkel probleem om de A3 daar verder te laten onderhouden.
                                De Passat kocht ik in Kuurne (bij een onafhankelijke dealer) en gaat op onderhoud in Gent bij een officiële dealer. Ook zonder enig probleem...

Comment

marchandeurs als wij west-vlamingen zijn: als Cardoen zijn 2 jaar waarborg zou laten vallen op een 318i, hoeveel in mindering van de prijs kan je daarop bekomen?
                                  maw wat is 2 jaar garantie waard?

Comment

marchandeurs als wij west-vlamingen zijn: als Cardoen zijn 2 jaar waarborg zou laten vallen op een 318i, hoeveel in mindering van de prijs kan je daarop bekomen?
                                    maw wat is 2 jaar garantie waard?
                                    Garantie laten vallen? Gevaarlijk spelletje vind ik... Stel dat er ergens een fabricagefout aan de wagen is. Kan dure grap worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Het enige probleem dat er kan zijn is dat het niet om een "Belgische" wagen gaat, en er dus soms andere onderdelen gebruikt zijn dan wat bijvoorbeeld hier gangbaar is. Maar alles is te doen natuurlijk.

Bij het voorbeeld dat ik aanhaalde bij de Fiesta's met kapotte remmen ging het inderdaad om een ander model van remmen die op "Belgische" fiesta's werden gemonteerd. Uiteraard kon die dealer wel aan wisselstukken geraken voor die wagentjes, maar niet altijd via de normale kanalen die een merkdealer gebruikt.
                                      Dat is natuurlijk minder interessant.
                                      Zou men via BMW Belgium niet kunnen achterhalen vanwaar die wagens komen?
                                      Of bij Cardoen zelf?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Dat is natuurlijk minder interessant.
                                        Zou men via BMW Belgium niet kunnen achterhalen vanwaar die wagens komen?
                                        Of bij Cardoen zelf?
                                        Pfff, al die moeite voor een auto die net wat nieuwer is dan een jonge occasie waarvan je met wat geluk bij de dealer z'n geschiedenis kan achterhalen.

Ik zeg het nogmaals, volgens mij kan 'ie niet beter doen dan een jonge occasie kopen zoals 'ie altijd al gedaan heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Pfff, al die moeite voor een auto die net wat nieuwer is dan een jonge occasie waarvan je met wat geluk bij de dealer z'n geschiedenis kan achterhalen.
                                          als je op een 318i met 0 km de BTW cadeau krijgt is dit de facto een korting van 21%
                                          good luck om bij de premium selection een BMW te vinden met weinig km's die meer dan 21% goedkoper is dan een nieuwe wagen
                                          het aanbod is dermate sterk dat le beau Carlo serieus aan het twijfelen is geslagen

Comment

Working...
                                          X