Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cardoen advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cardoen advies

Mijn vader heeft iemand onder zich werken, Carl, die zot is van auto's
    in het bijzonder is hij stapelgek van BMW's maar ongelukkigerwijze laat zijn portefeuille niet echt toe zomaar een nieuwe te kunnen kopen (hij rijdt nu rond met een 5-reeks van het vorige model die hij met 220.000 km's had gekocht)

enfin, Carl wenst een 'nieuwe' auto aan te kopen en het toeval wil dan onze goede chinezenvriend Karel Cardoen best wel wat BMW's op stock heeft staan aan prijzen die je niet in de catalogi vindt

nu vraagt Carl echter, en ik weet er ook geen raad mee: "iemand ervaring met Cardoen?" en bovendien "iemand ervaring met die Bosch service centers" waar je achteraf binnen garantie op onderhoud kunt gaan? kortom, doen of niet?

Ik heb er ervaring mee en je vindt dezelfde wagen goedkoper bij een particulier. Maar uiteraard krijg je daar geen jaar garantie bij. Cardoen is wel te betrouwen, ik heb nog geen slechte klachten gehoord van Cardoen.
    Last edited by ; 16/08/2007, 17:42.

Comment

Je moet inderdaad niet bij Cardoen gaan voor de goedkoopste te hebben. Maar de firma is zeker te vertrouwen.

Geen ervaring met Bosch sp.

Comment

het gaat om 'nieuwe' wagens, 0 km, waar je soms "btw-cadeau" hebt of "x-procent korting" dus niet over hun prijzige net-niet-nieuwe-wagens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
          het gaat om 'nieuwe' wagens, 0 km, waar je soms "btw-cadeau" hebt of "x-procent korting" dus niet over hun prijzige net-niet-nieuwe-wagens
          dan zie ik geen enkele reden om het niet te doen.
          Wat houdt hem tegen?

Comment

Mod edit: Topic verplaatst naar Advies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Wat houdt hem tegen?
              als het werkelijk zo interessant zou zijn, waarom loopt men daar de deur niet plat...
              en van waar komen die auto's, sommige hebben chinese tekens op de ruiten enzo

hij wordt vooral afgeschrikt door het onderhoud, immers de wagen staat te koop bij Cardoen Lichtervelde maar de man woont in Kortrijk; geen probleem zegt Cardoen, ga naar een Bosch Service centrum in Huppeldepup, daar krijg je ook je 2 jaar garantie. Ben je daar zeker dat je wagen conform de normen van het merk wordt onderhouden, want zo kan je je prijsvoordeel op langere termijn kwijtspelen natuurlijk

Comment

als het werkelijk zo interessant zou zijn, waarom loopt men daar de deur niet plat...
                en van waar komen die auto's, sommige hebben chinese tekens op de ruiten enzo

hij wordt vooral afgeschrikt door het onderhoud, immers de wagen staat te koop bij Cardoen Lichtervelde maar de man woont in Kortrijk; geen probleem zegt Cardoen, ga naar een Bosch Service centrum in Huppeldepup, daar krijg je ook je 2 jaar garantie. Ben je daar zeker dat je wagen conform de normen van het merk wordt onderhouden, want zo kan je je prijsvoordeel op langere termijn kwijtspelen natuurlijk
                't Zou best wel kunnen dat die BMW's niet in Duitsland geproduceerd zijn. Maar ik weet niet of dat iets afdoet aan de kwaliteit.

Waarom m'n z'n deur niet platloopt? Omwille van de drempelvrees zeker?

Comment

Dat Cardoen zijn best doet, daar wil ik wel graag van uit gaan. En voor eenvoudig onderhoud zal dat ook wel snor zitten.
                  Maar wat met de ambetante garantiegevallen, waarvan ze zich zelfs bij merkdealers de haren uit het hoofd trekken? Ik dacht niet dat Cardoen ondersteuning kreeg van importeurs, vermits hij ze omzeilt. Je moet maar eens een maandagauto hebben om te weten welke de toegevoegde waarde van een officiële garage is.
                  Laatste punt: Cardoen koopt een automodel waar die het goedkoopst is, en voert dan in. Dat wil zeggen dat het niet onmogelijk is dat zijn auto's in details verschillen van de hier courante evenknieën. Wanneer je nu net die wisselstukken nodig hebt, dan kan dat al eens iets lastiger zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikke_de_filou Bekijk Berichten
                    Dat Cardoen zijn best doet, daar wil ik wel graag van uit gaan. En voor eenvoudig onderhoud zal dat ook wel snor zitten.
                    Maar wat met de ambetante garantiegevallen, waarvan ze zich zelfs bij merkdealers de haren uit het hoofd trekken? Ik dacht niet dat Cardoen ondersteuning kreeg van importeurs, vermits hij ze omzeilt. Je moet maar eens een maandagauto hebben om te weten welke de toegevoegde waarde van een officiële garage is.
                    Laatste punt: Cardoen koopt een automodel waar die het goedkoopst is, en voert dan in. Dat wil zeggen dat het niet onmogelijk is dat zijn auto's in details verschillen van de hier courante evenknieën. Wanneer je nu net die wisselstukken nodig hebt, dan kan dat al eens iets lastiger zijn.
                    Dat gaat niet anders zijn als hij z'n occasie koopt bij een particuliere verkoper.

Comment

Dat gaat niet anders zijn als hij z'n occasie koopt bij een particuliere verkoper.
                      was eigenlijk bedoeld over nieuwe auto's

Comment

Trouwens, waarom kan hij z'n auto niet gewoon gaan laten onderhouden bij de BMW-dealer?

Comment

Trouwens, waarom kan hij z'n auto niet gewoon gaan laten onderhouden bij de BMW-dealer?
                          hij gaat nu bij Monserez in Kortrijk, ze gaan hem graag zien komen met zijn cardoen-emwee

Comment

snap ik ook niet goed . Misschien krijgt hij 1 gratis onderhoud....Dat was bij mijn bompa ook

Comment

hij gaat nu bij Monserez in Kortrijk, ze gaan hem graag zien komen met zijn cardoen-emwee
                              Als je de nummerplaatshouder verandert zie je dat toch nergens meer staan?

Comment

andere BMW-garage's genoeg in West-Vlaanderen toch?

Comment

Trouwens, heeft die volgens AW-normen geen hoge inruilwaarde waardoor het voordelig rijden is, ook met nieuwkoop en onderhoud bij officiele dealer? 'k Dacht gTa zoiets horen leuteren hebben

Comment

andere BMW-garage's genoeg in West-Vlaanderen toch?
                                    owkee, maar die zijn ook niet blind
                                    vind je toch terug op de boorddocumenten niet, dat die van Cardoen komt
                                    ik weet sowieso dat de merkendealer je theoretisch (EU dienstenrichtlijn) niet kan weigeren maar wat met aberante facturen of andere mindere service...

Comment

owkee, maar die zijn ook niet blind
                                      vind je toch terug op de boorddocumenten niet, dat die van Cardoen komt
                                      ik weet sowieso dat de merkendealer je theoretisch (EU dienstenrichtlijn) niet kan weigeren maar wat met aberante facturen of andere mindere service...

jah oké faust, ik volg je daarin wel. Maar dan heb ik iets van 'als je 't geld niet hebt voor Zalm doe 't dan met choco.

Je kan niet alles hebben. Én een nieuwe goedkopere wagen én goedkoop onderhoud én de perfecte service.

Comment

jah oké faust, ik volg je daarin wel. Maar dan heb ik iets van 'als je 't geld niet hebt voor Zalm doe 't dan met choco.

Je kan niet alles hebben. Én een nieuwe goedkopere wagen én goedkoop onderhoud én de perfecte service.
                                        correcte samenvatting

en een vrijgeleide voor de merkendealers om nog zottere prijzen te vragen.......

Comment

Working...
                                        X