Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reglement: Posten Negatieve Ervaringen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Reglement: Posten Negatieve Ervaringen

Omdat autoforum.be gelooft in een censuurvrije en open communicatie via het forum, zal toegestaan worden dat onder strikte regels negatieve ervaringen met firma's of personen aangekaart kunnen worden, in het forum CONSUMENTENZAKEN, en enkel in dat forum.

Autoforum.be en zijn geäffilieerde bedrijven zijn niet aansprakelijk voor de inhoud van deze beschrijvingen, en wil enkel een platform bieden aan zijn gebruikers om hun slechte ervaringen te ventileren en bespreken met andere gebruikers.
    Meer nog, afgevaardigden van de betrokken firma's zijn van harte welkom om hun versie van de feiten kenbaar te maken.
    De bedoeling van deze topics is louter bescherming van de consument tegen bedrijven of personen die niet correct te werk gaan, en om eventuele negatieve geruchten op de markt in een juist daglicht te zetten.

De topicopener zal zijn post als volgt structureren:

TITEL: Naam van de firma/persoon - Aard van het probleem - ??

vb: ACME Corp. - Werk onder garantie toch gefactureerd

TOPICINHOUD:

1. Periode
    Geef hieronder de datum of periode waarin het probleem aansleept:

vb: 1 maart 2010 - 16 maart 2010

2. Firma / Persoon
    Geef hier de concrete informatie over welke firma of persoon het gaat, inclusief contactgegevens:

vb:
    ACME Corp
    Dorpsstraat 2
    1000 Brussel
    Tel: 02/123.4567
    e-mail: info@acmecorp.be
    Persoon in kwestie: Jan Janssen
    Functie: Verkoper

3. Beschrijving probleem
    Beschrijf met concrete feiten wat het probleem is

vb: Ik kocht in januari 2010 een Toyota Prius bij deze handelaar. Omdat mijn gaspedaal plots bleef hangen, nam ik contact op met de handelaar om dit te laten herstellen onder garantie. Op 1 maart ging de auto hiervoor binnen, op 2 maart was het werk uitgevoerd. Op 4 maart kreeg ik een factuur voor het uitgevoerde werk, hoewel dit eigenlijk onder garantie valt.

4. Beschrijving genomen stappen ter verzoening / oplossing
    Beschrijf hier met concrete feiten welke stappen U ondernomen heeft om het probleem in der minne op te lossen.

vb: Ik nam op 4 maart telefonisch contact op met verkoper Jan Janssen om de factuur te bespreken. Hij vertelde me dat gaspedalen niet onder garantie vallen. Ik liet hem weten dat ik hiermee niet akkoord kan gaan.
    Op 5 maart stuurde ik een e-mail naar de verkoper, met de facturatiedienst in copy, waarin ik nogmaals mijn ongenoegen uitte over de factuur. Ik kreeg hierop geen antwoord.
    Op 11 maart stuurde ik een herinneringsmail naar dezelfde adressen. De verkoper stuurde mij op 16 maart een mail terug dat ik de factuur moet betalen of er volgt een deurwaarder.

Blijf ten allen tijde correct en objectief in je verhaal. Hou het op feiten die je kan staven. De firma in kwestie kan meelezen, en is welkom om hier te antwoorden en zijn versie van het verhaal te komen doen.
    Deze regel geldt enkel voor je mening te uiten over een handelszaak of persoon waarmee je zaken gedaan hebt, en waarbij fouten niet opgelost worden. Technische problemen met auto's op zich, kan je in een gewone topic bespreken.

Topics die niet aan bovenstaande vereisten voldoen, worden verwijderd.
Working...
X