Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klachten ivbm aankoop nieuwe auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • klachten ivbm aankoop nieuwe auto

    Beste 'n tijdje geleden heb ik 'n nieuwe Renault Kangoo besteld bij Renault dealer Maaskant en die is begin deze week geleverd ! Dus deze week ben ik al en kijkje gaan nemen en toen bleek dat mijn achterruiten + ruit achterklep licht getint zijn ,gelijk de voorruiten ! Maar toen ik mijn auto bestelde heb ik speciaal gekozen voor de Dynamic 85 dci en die uitvoering heeft donker getinte ruiten achteraan wat ook duidelijk staat geschreven in de brochure van de Kangoo, toen ik de garagist hierover aansprak zij hij dat dit de juiste uitvoering is, hoe hij er staat! ik heb dan 'n klacht ingediend bij Renault,en 2 dagen later kreeg ik telefoon van de klachtendienst en hij vertelde dat de auto dealer gelijk heeft en dat ik met hem maar moet overleggen om de ruiten met folie te bekleden en dat ik dat zelf zou moeten betalen (rond de 250 euro). Ik heb daarna dan op de Renault site (dienst klantenrelaties) de vraag gesteld ,als ik 'n Renault Kangoo Dynamic bestel zijn dan mijn achterruiten donkerder getint dan mijn voorruiten? En zopas heb ik 'n telefonische bevestiging gekregen van klantendienst dat dit heel zeker zo is ! dus klachtendienst weet minder dan klantendienst raar hè,dus nu ben ik benieuwd wat ik vlgd week krijg te horen van de garagist als ik hem dat vertel,..ik hoop op 'n degelijke oplossing..want waar kan ik nu eigenlijk terecht met mijn klachten?.groetjes

  • #2
    Reanault Knagoo

    Ik heb een Kangoo gekochtmodel 2011 er zaten een aantal beschadigingen schijnbaar vanuit de fabriek al had de fabriek al niet moeten verlaten. Na de verkeerde informatie van de verkoper over een bluetooth radio ( 2x20w) heb ik besloten om een zonder bluetooth (4x20w) te kiezen omdat deze meer uitgangen heeft.
    Nu blijkt dit niet waar te zijn de bluetooth is ook 4x20w de dealer wil niet meewerken, ja ik kan voor 400 euro een andere radio kopen vertelden zij mij ???
    Klacht ingediend bij de klachtendienst van renault, klacht afgewezen omdat ik de geleverde auto heb conform de bestelling, ik heb dhr proberen uit te leggen dat ik die keuze heb gemaakt naar aanleiding van de info van de verkoper ik kreeg geen gelijk de klachtendienst volgt blindelings de dealer en komt niet op voor zijn klanten!! !!
    Ook aan de rechter vookant van de nieuwe kangoo zijn een aantal dingen niet goed gemonteerd: de lamp sluit niet goed aan t.o.v. het spatbord en de motorkap nu heeft mijn auto ook nog eens een te grote speling van de voorbumper je kijkt gewoon naar bninnen zo groot is de speling.
    De 1e monteur heeft foto's gemaakt van de gebreken en opgestuurd en vertelde mij dat een expert van renault zou komen kijken, dit is weer niet gebeurd er werd gewoon vanaf een foto gekeken zonder zelf een visuele controle te doen en wederom vertelde mij diezelfde heer van de klantendienst dat er meerdere auto's deze gebreken had en zij er niks aan konden doen.
    Wederom uitgelegd dat bij mij de bumper ook nog eens niet goed gemonteerd was!
    Klacht werd wederom niet serieus genomen zonder wederhoor.
    ik ben dus erg ontevreden over de gang van zaken bij renault.

    Comment


    • #3
      Ik heb zo'n vermoeden dat het hier over 2x dezelfde dealer gaat

      Comment


      • #4
        Renault Kangoo

        Ik denk ook dat wij het over dezelfde garage hebben.
        Overigens heb ik een officiele klacht ingediend tegen de klanten service vanrenault.
        Is uiteindelijk iemand van de carroserie afdeling komen kijken naar het spatbord en raad eens, juist ja:

        Kunnen het niet beter maken dan dat het is en het valt binnen de marge???????

        Hebben mij nooit verteld voordat ik mijn handtekening plaatste dat onderdelen niet goed zouden kunnen passen GEEN ENKEL WOORD want dan had ik een ander automerk gekozen!!

        Heb wel de volledige medewerking van de garage gekregen en ik heb ook het gevoel dat de garage hun best heeft gedaan voor mij, neemt niet weg dat ik een nieuwe auto heb met een klein manco.

        O,ja hebben samen met de zgn expert geconstateerd dat alle kangoo's 2011 dan toch, aan de passagierskant een grotere speling heeft (bumper/spatbord /motorkap) dan aan de bestuurders zijde.
        De expert kon mij daar geen sorry wel een antwoord opgeven: zit in de marge
        mvg
        M

        Comment


        • #5
          ze hebben wel meer last van speling.
          zo hadden alle clio's van onze lichting allen een speling op het handschoenenkastje, waardoor je door de spleet bovenaan ervan, het lampje zag blijven branden. niets aan te doen volgens de garage
          wimoptiek.be op

          Comment


          • #6
            Klacht over Garantie Renault

            Hallo

            Ik heb twee jaar geleden een nieuwe Reanault Megane gekocht bij garage Hanswijck in Mechelen. Ze zijn heel vriendelijk als je een nieuwe wagen komt kopen.
            Nu begint sinds kort de lak van mijn dak af te pellen op 5 verschillende plaatsen.
            Ik ben hiermee naar de garage geweest en ze hebben fotos genomen om op te sturen naar de garantiedienst / expert. Deze expert heeft toen niet de moeite gedaan om ter plaatse te komen kijken naar mijn auto en zegt doodleuk dat dit komt door vogelstront.
            Wel raar dat deze stront op vijf plaatsen over heel het dak invreet.
            De carrosier die wel van goede wil is belde me op om te vragen of ik men auto kon binnen brengen omdat de expert in de garage moest zijn voor een ander schadegeval. Dit heb ik dan gedaan maar de conclusie van de expert bleef dezelfde.
            Ik wil het hier natuurlijk niet bij laten en bel naar de `baas` van de garage.
            Die antwoordt op een boertige manier: als renault zegt dat ze er niet tussenkomen, komen ze er niet tussen. `KLIK`

            Ligt het nu aan mij of is de service daar gelijk aan 0

            Ik heb die auto in DIE garage gekocht en DIE moeten ervoor zorgen dat mijn dak in orde komt, en met Renault heb ik geen zaken.

            Weet er iemand wat ik verder kan doen om dit op te lossen?

            Comment


            • #7
              via je rechtsbijstandsverzekering de aanstelling van een expert vragen. die zal contact opnemen met de naverkoop van Renault om een oplossing te bekomen.
              Indien de klacht gegrond is en Renault blijft weigeren kun je ze laten dagvaarden, maar het zal zeker zo ver niet komen.

              Comment


              • #8
                Vogelstront is dan ook één van de ergste dingen voor je lak, veeg het er in het vervolg van af...

                Comment


                • #9
                  Vogelstront kan inderdaad vlekken maken die er niet uitgaan omdat dat in de lak kruipt...
                  Maar dat hierdoor de verf eraf valt, en dat op 5 plaatsen tegelijk?! Nog NOOIT gehoord!

                  Ik vermoed eerder dat er iets niet goed gereinigd of ontvet is voor het spuiten van dat dak.
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

                  Comment


                  • #10
                    Ooit op een nieuwe Opel hetzelfde meegemaakt. Vogelstront niet direct weggenomen, en na een zonnige week was alle verf verdwenen. 't Was een serieuze lading die de vogel gedropt had, met als gevolg een plek van bijna 10cm compleet zonder verf...
                    Ook zelf mogen opdraaien voor de kosten, en als uitleg gekregen dat dit normaal is met recente auto's die verf hebben op basis van water ipv op basis van thinner.
                    Sedertdien is het nooit meer gebeurd, vogelstront wordt nu onmiddellijk afgespoeld..
                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb hier ook wel eens last van't vliegend schijt, maar dat treft zowat de hele auto, niet enkel 't dak. Uw vogels zijn selectiever ? Ik heb al enkele Renaults versleten, allemaal buitenslapers, regelmatig ondergescheten en 3 weken laten aanbakken in de zon, maar nog nooit geen enkele doffe plek op de lak, laat staan lak die de vogels achterna gaat.

                      Comment


                      • #12
                        Klacht renault scénic: In 2004 aangekocht bij garage Baele in Zelzate.
                        De ramen van deze wagen vallen soms gewoon naar beneden... een "typische" scénickwaal naar het schijnt. De oorzaak van het probleem ligt hem in de kwaliteit van de plastic klemmen. Renault weet van het probleem en ook de dealer erkent dat het om een verborgen gebrek gaat.
                        Sommige garages - zoals trouwens ook Garage Baele te Zelzate - vervangen bovendien ook liever het volledige mechanisme ten bedrage van 350 euro dan enkel het plastic klemmetje dat slechts enkele eurootjes kost. Uitkijken dus en steeds vragen aan de automechanicien om niet het volledige systeem te vervangen.

                        Zo ben je als klant dubbel gedupeerd... Je auto heeft te lijden onder allerlei mankementen, zoals ramen die op de autostrade plots ineen zakken en dan word je door sommige erkende renault-garages ook nog eens op onnodige kosten gejaagd om dit gebrek op te lossen.

                        Comment


                        • #13
                          je kan op het internet makkelijk de geleidingsblokjes in het metaal vinden en dan heb je dergelijk probleem niet meer
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            je kan op het internet makkelijk de geleidingsblokjes in het metaal vinden en dan heb je dergelijk probleem niet meer
                            Inderdaad! Spijtig dat de constructeurs daar niet eerder aan dachten.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

                            BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017


                            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                            Comment


                            • #15
                              De conclusie van deze thread is in feite dat je beter geen Renault koopt
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • #16
                                Welk merk zou jij ons aanraden Alexanderr
                                U hoeft dit niet te lezen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Welk merk zou jij ons aanraden Alexanderr
                                  Toyota denk ik.
                                  IRIDIUM
                                  Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                                  Groeipunt
                                  Helderzienden

                                  Comment


                                  • #18
                                    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                                    Honda of Toyota dan maar?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Doe maar Honda

                                      Die van Honda Center A'pen moeten der zelfs binnekort een merk bijnemen aangezien Honda alleen niet rendabel is. (Elke Concessie leeft vooral van zijn werkplaats)
                                      En aan die Honda's komt zelden iets aan. Meeste dat daar komen is voor gwn simpel onderhoud...
                                      Last edited by Solleke; 15/09/2012, 18:48.
                                      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nu momenteel zou ik voor een Mazda 3 gaan 7 jaar garantie, 7 jaar onderhoud, 7 jaar gratis wegbijstand

                                        Comment

                                        Working...
                                        X