Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klachten ivbm aankoop nieuwe auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Perikles Bekijk Berichten
    Klacht renault scénic: In 2004 aangekocht . De ramen van deze wagen vallen soms gewoon naar beneden... een "typische" scénickwaal . De oorzaak van het probleem ligt hem in de kwaliteit van de plastic klemmen. Renault weet van het probleem en ook de dealer erkent dat het om een verborgen gebrek gaat.
    Sommige garages - zoals trouwens ook Garage Baele te Zelzate - vervangen bovendien ook liever het volledige mechanisme ten bedrage van 350 euro dan enkel het plastic klemmetje dat slechts enkele eurootjes kost.
    Dat kan ik u bevestigen : heb ook een (grand)scenic gehad , bouwjaar 2004 en die had ook deze ziekte.

1e keer in garantie , 2e keer 50 % na aandringen , daarna niks meer .....

Weggedaan omdat ik de mogelijkheid had om een nieuwe te kopen (toch terug een GSIII gekocht ..) en op 1 ding na is die auto volledig in orde. (16 maanden oud nu )

Mijn achterste remblok rechtsachter slijt abnormaal af en ze kunnen niet vinden wat het is . Ook de "klantendienst" ingelicht en de verantwoordelijke heeft mij bevestigd dat ze zelfs in Frankrijk geen raad weten .
    Tot nu toe alles in garantie vervangen (schijf-remklauw-blokjes ) , maar ik erger me dood aan het meerverbruik door dit "euvel" .

Ik verwacht nochthans een oplossing voor de winterperiode anders moet ik verdere stappen ondernemen . De volgende stap wordt waarschijnlijk testaankoop...........en als een automerk slechte reclame kan missen is het volgens mij hier wel .
    Als het daarentegen opgelost wordt , dan staat dit ook te lezen in hun blad .

Comment

Ik heb ook al één en het ander meegemaakt auto aangekocht 2dehands bij een garage 3 maand geleden heeft 1 jaar garantie. het gaat om een audi a4 b6 avant. Paar weken later werd het wat terug iets warmer toen merkte ik dat hij olie lekte mijn vermoede kwam aan de carterpan ik kom bij de garage aan ik zeg hem wat er is. Hij begint op totaal andere plekke te kijke hij zegt hier ligt het aan oke zeg ik ik krijg mijn auto terug lekt nog steeds ik rij terug na paar dagen ik zeg het komt van de carterpan want mijn plasje olie ligt juist onder de carterpan. Hij kijkt ernaar ja ik zal er nieuw oliering opsteke ik zeg oke doe maar en toen begon hij harder te lekke toen heb ik zelf eens goed gekeken een barst in de carterpan waar de bout van de olie aflaat zit. 4 keer moeten heen rijde 2 keer voor gek houden. Op een zondag ben ik hem halen fier dat hij gemaakt is maandag rij ik hem terug buiten uit mijn garage. terug een olie lek nu purper rood, motorsteun lek ik gelijk naar de garage ik zeg hij lekt. weer een smoesje van dat is niks dat stopt na een paar dage ja een week later elke dag evenveel olie verlies terug er heen om te zeggen hij lekt nog altijd. Toen gaf hij toe da mijn steun lek is heeft hij nog altijd niet gemaakt. 2 weke later ontdek dat mijn ruitenvloeistof gewoon verdween ik vul hem bij dag er op was hij terug leeg 4 keer moeten voorlangs komen er was een stopje van weg dat de vloeistof tegenhoud en heb ik ook mijn achterruitenwisser laten ontstroppen. ik zie zijn werkgast het nog zeggen dat er iets aan was (kortsluiting)en hij schudde met zijn kop van nee laat dat zo maar. kortsluiting werd plots erger door het ontstroppe vloeistof kwam langs binne door mijn koffer tussenuit. Kreeg hem langs geen kanten terug afgezet. Door de kortsluiting heeft hij nog bijna in brand gestaan. Oke gemaakt al ben ik niet te vrede want mijn kapje hadde ze afgebrokke van mijn ruitenwisser en met silicone er opgeplakt weet hij nog niet dat ik dat weet. En nu is mijn contragewichtblok afgebroke door onbekende reden ik rij gistere naar de garage krijg ik daar commentaar en beschuldigen dat op niets trekt misschien hebbe zij per ongeluk een knik gegeve tege mijn contragewicht met de cartepan te vervangen want de ondersteuning is er vlak naast. Hij doet moeilijk om het te maken. Alles wat er aan is geweest heb ik niets mee te make gehad. En er zijn nog mankementjes aan mijn auto waar ik gewoon niks van zeg omdat hij zo moeilijk doet ( midden luchtblazers blazen niet en vooruit heeft steenslag nu niet zo ramp maar normaal moest hij vervangen worden het bewijs is er dat dit er als was bij aankoop van de auto) contragewicht wordt vrijdag gemaakt maar met veel tegenzin en mij motorsteun is nog altijd niet gemaakt. Hij had al voorgesteld dat ik 60% zou betale wat ik niet doe.

ik weet niet wat ik langer moet blijve doen voor 4 herstellinge ben ik er al 20 keer heen gemoete krijg ik gistere op me neus dat ik er elke week sta + hij toont agressief gedrag naar mij toe. Ik heb zin om zijn naam bekend te maken laat maar weten wie dit wilt wetet.

Mvg en bedankt voor de tijd te nemen om dit te lezen.
      Last edited by ; 13/11/2013, 14:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristofver Bekijk Berichten

ik weet niet wat ik langer moet blijve doen voor 4 herstellinge ben ik er al 20 keer heen gemoete krijg ik gistere op me neus dat ik er elke week sta + hij toont agressief gedrag naar mij toe. Ik heb zin om zijn naam bekend te maken laat maar weten wie dit wilt wetet.

Mvg en bedankt voor de tijd te nemen om dit te lezen.
        Ik denk dat het bekend maken van de naam niet zo'n goed idee is. Je weet nooit wie er allemaal meeleest.

Ik weet niet goed hoe dit in zijn werking gaat met garagisten. (Mijn studies leunen meer aan aan de bouwsector)
        Bestaat er zoiets niet als 'in gebreken stellen'.
        Nadien moet de aannemer het proberen te herstellen tegen een opgelegde datum (dus je moet hem eerst zelf de kans laten om het heuvel proberen op te lossen). Wanneer hij hierin niet slaagt dan kan je na vaststelling anderen te hulp roepen en zijn de bijkomende kosten voor de 'slechte' aannemer.

Ik spreek hier natuurlijk wel over contracten.. misschien niet te vergelijken met jouw situatie.

Nu hoop ik dat er mij iemand bijspringt die dit toepast op garagisten want ik weet niet of dit ook lukt in jou geval.

Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Sent from my HTC One using Tapatalk
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Fod economie doet het gratis en geeft gratis advies. Je betaalt er belastingen voor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
            Ik denk dat het bekend maken van de naam niet zo'n goed idee is. Je weet nooit wie er allemaal meeleest.

Ik weet niet goed hoe dit in zijn werking gaat met garagisten. (Mijn studies leunen meer aan aan de bouwsector)
            Bestaat er zoiets niet als 'in gebreken stellen'.
            Nadien moet de aannemer het proberen te herstellen tegen een opgelegde datum (dus je moet hem eerst zelf de kans laten om het heuvel proberen op te lossen). Wanneer hij hierin niet slaagt dan kan je na vaststelling anderen te hulp roepen en zijn de bijkomende kosten voor de 'slechte' aannemer.

Ik spreek hier natuurlijk wel over contracten.. misschien niet te vergelijken met jouw situatie.

Nu hoop ik dat er mij iemand bijspringt die dit toepast op garagisten want ik weet niet of dit ook lukt in jou geval.

Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Sent from my HTC One using Tapatalk
            Uit uw verhaal neem ik dus aan dat je als consument een tweedehandswagen hebt gekocht bij een handelaar. Als het inderdaad om verborgen gebreken gaat en er overeengekomen is dat je 1 jaar garantie hebt (Als er overeengekomen is dat je geen garantie hebt, is dat beding nietig en heb je zelfs 2 jaar garantie), dan heb je enkele mogelijkheden om een eind te maken aan dit verhaal. Aangezien de koop van de wagen minder dan 6 maand geleden plaatsvond, is er een wettelijk vermoeden dat het gebrek al aanwezig was op het moment van de koop. Dit wil zeggen dat je niks hoeft te bewijzen en dat er wordt geacht dat het gebrek al aanwezig was bij de koop. Let wel op, er bestaat een hiërarchie tussen de verschillende sancties voor verborgen gebreken.

Ten eerste kan je de herstelling of vervanging van het goed eisen. In uw geval is de herstelling van toepassing, aangezien de vervanging van een tweedehands wagen nogal moeilijk is. De verkoper dient de herstelling echter uit te voeren binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor jou. Indien hij dit niet doet, kan je van hem prijsvermindering of ontbinding van de verkoopovereenkomst vorderen eventueel met bijkomende schadevergoeding. De ontbinding van de overeenkomst betekent simpel uitgelegd dat je de wagen teruggeeft en je de prijs bepaald in het contract terugkrijgt. Ga trouwens nooit naar een andere garage om de herstellingen uit te voeren, dat is onrechtmatig en de verkoper zal de kosten niet moeten terugbetalen.

Mijn advies zou dus zijn om uw wensen rustig kenbaar te maken aan de garagist en hem mee te delen dat je de problemen met de wagen definitief opgelost wil zien. Lukt een gesprek niet, dan zal je hem een ingebrekestelling moeten versturen. Dit houdt in dat je via aangetekende brief het hele verhaal doet in chronologische volgorde. Je geeft het adres en de naam van zijn garage op (dat is immers degene waarmee je gecontracteerd hebt, niet de betrokken persoon zelf), je vermeldt ook uw gegevens en geeft de brief als titel 'ingebrekestelling'. Je zegt in de brief bv dat u de wagen op datum van ../../.... gekocht hebt, dat je op die en die datum binnen garantie laten herstellen hebt, maar dat die herstellingen steeds niet goed werden uitgevoerd. Je zegt dan ook dat het laatste gesprek niets opgebracht heeft.

Het is belangrijk dat je al de problemen met de wagen uitvoerig opsomt zodat de garagist officieel kennis heeft van alle verborgen gebreken. Zet voor de zekerheid erbij dat je bij de sluiting van de koopovereenkomst geen kennis had van die gebreken. Je vermeldt hierin dat je de herstelling van alle verborgen gebreken van de wagen wenst binnen de 15 dagen en dat je, indien dit niet gebeurt, de ontbinding van de verkoopsovereenkomst of de prijsvermindering zal vorderen, eventueel met bijkomende schadevergoeding. Ik raad je aan om echt alle verborgen gebreken te vermelden, dat is immers jouw recht. De brief sluit je dan af met: "Bij deze stel ik U dan ook officieel in gebreke de herstellingswerken uit te voeren binnen een termijn van 15 dagen vanaf heden, bij gebreke waaraan ik onverwijld en zonder verder bericht gerechtelijke stappen zal ondernemen, uiteraard op kosten en risico ten Uwe laste."

Als je dat wil kan je natuurlijk ook bij een advocaat terecht voor een ingebrekestelling, maar dat zal je +- 250 euro kosten.

mvg

Comment

best direct via een advocaat. Die schrijft een professionele brief met direct erbij waar er ingegrepen gaat worden indien er niet aan de eis voldaan wordt.
              www.peugeotforum.be

Comment

Probeer eerst ff via je verzekering ( auto ) in principe heb je GTRATIS rechtsbijstand ( ik vermoed dat dit bij elke verzekering is van een wagen ...) , als je het niet probeert zal je het nooit weten.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  best direct via een advocaat. Die schrijft een professionele brief met direct erbij waar er ingegrepen gaat worden indien er niet aan de eis voldaan wordt.
                  Wanneer je er gratis beroep op kunt doen, raad ik dat ook aan. Het schrikt altijd wat meer af wanneer de naam van een advocaat erbij staat. Als het betalend zou zijn, zou ik toch eerst zelf een aangetekend schrijven sturen. Het is even rechtsgeldig en heeft net dezelfde rechtsgevolgen als dat je het laat opstellen door een advocaat. Als de garagist geen gevolg geeft aan uw brief, zou ik wel naar een advocaat gaan. Hoe dan ook, wacht er niet te lang mee, want dat kan je nadelig uitkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smn Bekijk Berichten
                    Uit uw verhaal neem ik dus aan dat je als consument een tweedehandswagen hebt gekocht bij een handelaar. Als het inderdaad om verborgen gebreken gaat en er overeengekomen is dat je 1 jaar garantie hebt (Als er overeengekomen is dat je geen garantie hebt, is dat beding nietig en heb je zelfs 2 jaar garantie), dan heb je enkele mogelijkheden om een eind te maken aan dit verhaal. Aangezien de koop van de wagen minder dan 6 maand geleden plaatsvond, is er een wettelijk vermoeden dat het gebrek al aanwezig was op het moment van de koop. Dit wil zeggen dat je niks hoeft te bewijzen en dat er wordt geacht dat het gebrek al aanwezig was bij de koop. Let wel op, er bestaat een hiërarchie tussen de verschillende sancties voor verborgen gebreken.

Ten eerste kan je de herstelling of vervanging van het goed eisen. In uw geval is de herstelling van toepassing, aangezien de vervanging van een tweedehands wagen nogal moeilijk is. De verkoper dient de herstelling echter uit te voeren binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor jou. Indien hij dit niet doet, kan je van hem prijsvermindering of ontbinding van de verkoopovereenkomst vorderen eventueel met bijkomende schadevergoeding. De ontbinding van de overeenkomst betekent simpel uitgelegd dat je de wagen teruggeeft en je de prijs bepaald in het contract terugkrijgt. Ga trouwens nooit naar een andere garage om de herstellingen uit te voeren, dat is onrechtmatig en de verkoper zal de kosten niet moeten terugbetalen.

Mijn advies zou dus zijn om uw wensen rustig kenbaar te maken aan de garagist en hem mee te delen dat je de problemen met de wagen definitief opgelost wil zien. Lukt een gesprek niet, dan zal je hem een ingebrekestelling moeten versturen. Dit houdt in dat je via aangetekende brief het hele verhaal doet in chronologische volgorde. Je geeft het adres en de naam van zijn garage op (dat is immers degene waarmee je gecontracteerd hebt, niet de betrokken persoon zelf), je vermeldt ook uw gegevens en geeft de brief als titel 'ingebrekestelling'. Je zegt in de brief bv dat u de wagen op datum van ../../.... gekocht hebt, dat je op die en die datum binnen garantie laten herstellen hebt, maar dat die herstellingen steeds niet goed werden uitgevoerd. Je zegt dan ook dat het laatste gesprek niets opgebracht heeft.

Het is belangrijk dat je al de problemen met de wagen uitvoerig opsomt zodat de garagist officieel kennis heeft van alle verborgen gebreken. Zet voor de zekerheid erbij dat je bij de sluiting van de koopovereenkomst geen kennis had van die gebreken. Je vermeldt hierin dat je de herstelling van alle verborgen gebreken van de wagen wenst binnen de 15 dagen en dat je, indien dit niet gebeurt, de ontbinding van de verkoopsovereenkomst of de prijsvermindering zal vorderen, eventueel met bijkomende schadevergoeding. Ik raad je aan om echt alle verborgen gebreken te vermelden, dat is immers jouw recht. De brief sluit je dan af met: "Bij deze stel ik U dan ook officieel in gebreke de herstellingswerken uit te voeren binnen een termijn van 15 dagen vanaf heden, bij gebreke waaraan ik onverwijld en zonder verder bericht gerechtelijke stappen zal ondernemen, uiteraard op kosten en risico ten Uwe laste."

Als je dat wil kan je natuurlijk ook bij een advocaat terecht voor een ingebrekestelling, maar dat zal je +- 250 euro kosten.

mvg
                    Idd,
                    Jij omschrijft het op een mooie (correcte) wijze wat ik op een amateuristische manier probeerde uit te leggen

Sent from my iPad using Tapatalk.
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Working...
                    X