Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bestelde auto is niet compleet qua uitrusting. Wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bestelde auto is niet compleet qua uitrusting. Wat nu?

    Eind maart zijn wij onze nieuwe wagen gaan afhalen: Nissan Note 1.4 acenta connect. Deze stond en staat nog altijd in promotie. Als je naar de site (promo) surft, zul je zien dat er onder uitrusting ook de vliegtuigtafeltjes vermeld worden:

    Nu wil het lukken dat die niet aanwezig zijn in de auto! Wij hebben het eerst helemaal niet opgemerkt. Pas een week later, toen ik de achterbanken weer rechtzette, viel het me op. Heb dan meteen naar de dealer gebeld en hem dat gemeld. Hij belde me nadien terug (hij moest eerst zelf gaan horen elders) met de boodschap dat die er in het model 2010 niet meer inzitten en dat de dealers daar een nota hadden van ontvangen, dewelke hij zich vaag kon herinneren - en dat - het model bijhem in de showroom één van 2009 was, waar de vliegtuigtafeltjes wel nog gemonteerd werden. Nu, ik ben dan wel een vrouw, maar dom ben ik ook niet hé.
    Kan dat zomaar? Er wordt overal reclame gemaakt voor dat 'family pack' (waar ook die tafeltjes toe behoren), maar worden dan gewoonweg niet geleverd?

    We zijn anders zeer tevreden over de auto, dat moet toch ook even gezegd worden.

    Heeft nog iemand ervaring met zo een zaak? Weet iemand raad?

  • #2
    /weg!
    Last edited by ; 17/04/2010, 10:16.

    Comment


    • #3
      Naplaatsen zal wsl niet meer mogelijk zijn. Ik zou bij de dealer wel een compensatie vragen in de vorm van een andere uitrusting of een gratis onderhoud. Jammer dat zoiets gebeurd is en dat de dealer u niet tijdig verwittigd heeft.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        Je moet wel zeker zijn dat op je bestelbon/factuur er duidelijk opstaat welk model je hebt gekocht/betaald. Als dat er niet opstaat kan je het wel vergeten

        Ik ben overigens ook van Tienen
        Ik zal vanavond eens de bon van de prijsofferte en die van de levering bekijken!
        Fijn om lezen dat je ook van Tienen bent!

        Comment


        • #5
          Print de pagina vanop internet af, en ga hiermee naar de verdeler.
          Als hij hier niet op wil / kan ingaan, neem je contact op met de hoofdzetel in België.

          Als ook zij niets doen, kan je via een advocaat klacht neerleggen.
          ----------------------------------------------------------------------------------
          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
          Pictures here: BMW 7 Series
          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
          Pictures here: Diablo

          --------------------------------------------------------------------------------------------
          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
          It might need half a starsystem to turn around,
          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
          Cylons have respect for it...

          --------------------------------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
            Is het een dure optie ?
            Ik weet het eigenlijk niet om eerlijk te zijn. Het is ook geen optie die we extra moesten kiezen, dat zit zogezegd mee in de standaarduitrusting van de Acenta.

            Het zijn tafeltjes met bekerhouderopening die op de rug van de voorste zetels gemonteerd worden. Ik vond dat wel handig voor de mensen die achterin zitten.

            Het gaat mij hier ook wel een beetje om het principe en om het recht van de consument.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
              Print de pagina vanop internet af, en ga hiermee naar de verdeler.
              Als hij hier niet op wil / kan ingaan, neem je contact op met de hoofdzetel in België.

              Als ook zij niets doen, kan je via een advocaat klacht neerleggen.
              Done. Pagina afgeprint.

              Comment


              • #8
                Groot gelijk

                Je moet eisen waar je recht op hebt

                Comment


                • #9
                  Staat er niet vaak bij dergelijke promo's dat uitrusting kan verschillen naargelang het land? En dat ze zonder voorafgaande kennisgeving kan gewijzigd worden?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    In de promo staat:
                    Condities geldig bij de deelnemende concessiehouders.

                    Neemt hij deel?
                    Ik veronderstel van wel. We hadden het in ieder geval over de promo, dus dat het connection pack er tijdelijk gratis bij zat.

                    Deze namiddag ook gebeld met de hoofdzetel van Nissan hier in België en daar zeiden ze dat ze van het probleem wisten en dit ook al aangekaart hadden bij Nissan Europe. De website aanpassen ligt in handen van deze laatste (hier in België kunnen ze daar blijkbaar niets aan doen). Ze doen er dan wel erg lang over, want sinds 2010 worden die tafeltjes niet meer geleverd bij de Acenta versie.

                    Tja, ik vrees dat zoals hierboven al werd vermeld, het in de kleine lettertjes zal staan dat de concessiehouder zich het recht voorbehoudt om op ieder moment wijzigingen door te voeren.

                    In de prijsofferte die ik van de garage kreeg staat het Family Pack wel vermeld, maar niet op de uiteindelijke bestelbon. Dit zou ook al een discussiepunt kunnen zijn, want de armsteunen die ook bij dat pack horen, zijn wel aanwezig in de wagen.

                    Ik denk dat ik gewoon eens alles op een rijtje zal zetten in een mail naar de economische inspectie. Eens zien wat zij daarop zeggen.

                    Het is op zijn minst gezegd zeer misleidende reclame omdat ze nog in al hun reclamemateriaal en op hun website de vliegtuigtafeltjes vermelden en daarbovenop de showroommodellen ook nog altijd uitgerust zijn met de tafeltjes.

                    Comment


                    • #11
                      En als je verkoper nu eens de zetels omwisselt met die van de auto uit zijn showroom?

                      Comment


                      • #12
                        komt die van bij xxxx?
                        Last edited by ScoobySimon; 18/04/2010, 11:56. Reden: MOD-Edit: Namen noemen van garages of personen is enkel toegelaten volgens het stramien vastgelegd in het reglement

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Naplaatsen zal wsl niet meer mogelijk zijn. Ik zou bij de dealer wel een compensatie vragen in de vorm van een andere uitrusting of een gratis onderhoud. Jammer dat zoiets gebeurd is en dat de dealer u niet tijdig verwittigd heeft.
                          Oorspronkelijk geplaatst door ikke_de_filou Bekijk Berichten
                          En als je verkoper nu eens de zetels omwisselt met die van de auto uit zijn showroom?
                          Dat is inderdaad wat ik dacht. Uiteindelijk gaat het hem vaak niet om het geld, maar om de uitrusting zelf. Je kiest een bepaalde wagen om wat die je biedt. Of het nu enkel die tafeltjes is of de hele auto, feit blijft dat je niet kreeg wat je dacht te bestellen.

                          Indien ik die tafeltjes wil om mijn kinderen achteraan bezig te houden, en kies daarom deze Note boven een andere wagen, dan wil ik die tafeltjes. Zijn ze er plots niet bij, dan kon ik evengoed een wagen van de concurrentie kiezen die die ook niet had maar misschien mooier was of goedkoper.

                          Ik zou gewoon hardball spelen met Nissan: Je bestelde een auto van de promotie, d'r stond nergens 'zolang de voorraad strekt', d'r stond nergens dat die auto plots veranderd was, dus, je kreeg de verkeerde wagen en wil nu uw geld terug en u gaat de wagen terug afgeven.
                          Gezien zij u voor x weken daardoor zonder wagen zetten terwijl u een nieuw exemplaar bestelt, moeten ze u daarvoor vergoeden of u ondertussen met dit exemplaar laten rondrijden als 'noodgeval' (anders komen ze straks zagen dat ze jouw auto terugnemen met x% minder want je hebt hem al gebruikt).

                          Bovendien kan je van een klant niet redelijk verwachten dat hij alle uitrusting dadelijk aan een wagen merkt. Wij zijn geen professionals en gaan uit op de goede trouw van de professional (i.e. de dealer en Nissan) dat alles klopt aan de wagen die we kochten.

                          Als Nissan het dus niet direct oplost: Aangetekend schrijven dat u de verkeerde wagen kreeg en die wil inruilen voor de juiste of uw geld volledig terugwil. Punt (geen koehandel over gratis onderhoud, etc etc).
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #14
                            Het kan wel eens dat er wat verandert van modeljaar tot modeljaar, uw model heeft vast ook voordelen tegenover dat van vorig jaar. Ik heb ook de indruk dat die dingen u eigenlijk niet zo heel veel uitmaken. Kunt ge het daarom niet gewoon laten? Zo erg is het toch niet, klein foutje, of vraag een kleine compensatie, een onderhoudje ofzo, als ze dat niet willen zou ik het zo laten en op onderhoud gaan bij een andere dealer.
                            Als ze uw airco ofzo vergeten is iets anders, maar dit is toch maar een klein, begrijpelijk foutje.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                              komt die van bij XXXX?
                              Ja, die komt van bij XXXX. Heb op XXXX zelf niets aan te merken, vriendelijke man, maar ben ook maar pas sinds de Note met hem in contact.
                              Tot nu toe ging ik altijd naar mijn garagist in Aarschot. Het is dankzij hem dat mijn vorige wagen 17 jaren gebold heeft. Ik zeg u: een wagen is maar zoveel waard als u garagist!

                              Het kan wel eens dat er wat verandert van modeljaar tot modeljaar, uw model heeft vast ook voordelen tegenover dat van vorig jaar. Ik heb ook de indruk dat die dingen u eigenlijk niet zo heel veel uitmaken. Kunt ge het daarom niet gewoon laten? Zo erg is het toch niet, klein foutje, of vraag een kleine compensatie, een onderhoudje ofzo, als ze dat niet willen zou ik het zo laten en op onderhoud gaan bij een andere dealer.
                              Als ze uw airco ofzo vergeten is iets anders, maar dit is toch maar een klein, begrijpelijk foutje.
                              Ik weet niet of ik dat zo een begrijpelijk foutje vind. Ik zit zelf in de reclamesector bij één van de grote spelers en ik kan u verzekeren dat alles wel 100 keer nagekeken en nagelezen wordt alvorens naar de drukker te gaan. Het kan toch niet dat Nissan nog steeds brochures verdeelt met verkeerde informatie en dat hun website nog niet aangepast is! Dat is mensen puur misleiden! Als elke dealer in zijn brochures die hij aan klanten geeft een nota voegt dat die tafeltjes er niet meer inzitten (is toch niet zo heel veel werk), dan is dat correct, dan heb ik daar geen probleem mee. Maar achteraf zeggen - ah ja, er werd een nota van rondgestuurd, da's waar - daar kan ik bitter weinig mee aanvangen. Ook al was het pure vergetelheid.

                              Daarnaast maakt het mij wel wat uit, omdat ik niet de enige zal zijn die tafeltjes verwachtte en die nu niet heeft. Al die tafeltjes bijeen, dat kost wel wat hé, dat bedrag besparen zij ten koste van ons. Natuurlijk zal ik weinig last hebben van het feit dat ze niet aanwezig zijn, ik zit meestal achter het stuur, maar de mensen achterin zouden het wel appreciëren als ze hun hete Carestel koffie ergens kwijt kunnen.
                              Last edited by ScoobySimon; 18/04/2010, 11:57. Reden: MOD-Edit: Namen noemen van garages of personen is enkel toegelaten volgens het stramien vastgelegd in het reglement

                              Comment


                              • #16
                                Inderdaad.

                                Het staat nog steeds op hun website, dus dat is niet aanvaardbaar.

                                Het kan wel zijn dat modeljaren veranderen, maar we zijn bijna door 'modeljaar 2010' en het staat er nog steeds op...

                                Aangetekend schrijven en auto terug.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Inderdaad.

                                  Het staat nog steeds op hun website, dus dat is niet aanvaardbaar.

                                  Het kan wel zijn dat modeljaren veranderen, maar we zijn bijna door 'modeljaar 2010' en het staat er nog steeds op...

                                  Aangetekend schrijven en auto terug.
                                  Ik wou dat ik zo straf was, maar ik ben teveel diplomaat hé. Wat ik wel net gedaan en verstuurd heb: klachtenformulier van de economische inspectie + bijhorende bewijsstukken. Eens zien wat zij zeggen. Het kan geen kwaad. Waarschijnlijk zijn er nog wel mensen zoals ik en als die ook dat formulier invullen, is het geen alleenstaand geval meer en kunnen ze Nissan vlugger op de vingers tikken.

                                  Dienst na verkoop. Een schone deugd....

                                  En als je verkoper nu eens de zetels omwisselt met die van de auto uit zijn showroom?
                                  Dat is nog niet zo'n slecht idee! Dan heeft hij eindelijk de juiste up to date versie en ik die die ik dacht te krijgen!

                                  Comment


                                  • #18
                                    http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...&postcode=3300

                                    Comment


                                    • #19
                                      waarom staat mijn tekst in dat krantenartikel?! Dat gaat helemaal niet over een japanse wagen!
                                      da's 2 jaar geleden bij Peugeot geweest

                                      de persoon die dat heeft geschreven moet blijkbaar 2x lezen.
                                      Raymond Billen, stoute mijnheer!
                                      Last edited by ; 17/04/2010, 10:14.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat de man in kwestie doet is totaal niet journalistiek verantwoord. Hij kopieert gewoon klakkeloos zaken van het internet, zonder daarbij verificatie te hebben over de echtheid van de zaak. (Jullie zijn blijkbaar niet gecontacteerd geweest hiervoor.) Dat resulteert zich in fouten idd, bij jou ging dat toch over die spiegels van je 207 he? Denk ook niet dat je scheef, Ik ben trouwens ook van Tienen, "dus ook niet dom."

                                        Aiai

                                        Comment

                                        Working...
                                        X