Beste forum-gebruikers,
Ik zou graag van jullie juridisch advies inwinnen in verband met prijs-indicaties die mondeling worden overeengekomen met de garage.
Onlangs werd mijn wagen na autopech door Touring wegenhulp naar onze gewoonlijke garage gesleept. Er bleek iets mis met de distributie-riem, gelukkig was de motor niet erg beschadigt en kon alles nog worden hersteld.
Na een eerste telefonisch contact met de garage werd mij verteld dat de reparatie-kost in het slechtste geval maximum €650 zou bedragen. De volgende dag kreeg ik telefoon van de garage dat nog een extra stuk besteld moest worden, waardoor de uiteindelijke kosten inclusief B.T.W. €780 zouden bedragen.
Vandaag ging ik mijn wagen ophalen en kreeg ik een factuur voorgeschoteld van €1250 . Voor mij als pas afgestudeerde/werkzoekende jongeling een immens prijsverschil. Had ik dit op voorhand geweten had ik mijn wagen niet meer laten repareren. Ik heb mijn beslissing dus gebaseerd op foutieve info.
Ik weet dat er in Nederland zoiets bestaan als een "geschillencommissie voertuigen". Waar kan ik hier in België voor terecht ? Wat zijn mijn rechten als consument ? Heeft iemand als iets gelijkaardigs meegemaakt ?
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Alvast bedankt
Ik zou graag van jullie juridisch advies inwinnen in verband met prijs-indicaties die mondeling worden overeengekomen met de garage.
Onlangs werd mijn wagen na autopech door Touring wegenhulp naar onze gewoonlijke garage gesleept. Er bleek iets mis met de distributie-riem, gelukkig was de motor niet erg beschadigt en kon alles nog worden hersteld.
Na een eerste telefonisch contact met de garage werd mij verteld dat de reparatie-kost in het slechtste geval maximum €650 zou bedragen. De volgende dag kreeg ik telefoon van de garage dat nog een extra stuk besteld moest worden, waardoor de uiteindelijke kosten inclusief B.T.W. €780 zouden bedragen.
Vandaag ging ik mijn wagen ophalen en kreeg ik een factuur voorgeschoteld van €1250 . Voor mij als pas afgestudeerde/werkzoekende jongeling een immens prijsverschil. Had ik dit op voorhand geweten had ik mijn wagen niet meer laten repareren. Ik heb mijn beslissing dus gebaseerd op foutieve info.
Ik weet dat er in Nederland zoiets bestaan als een "geschillencommissie voertuigen". Waar kan ik hier in België voor terecht ? Wat zijn mijn rechten als consument ? Heeft iemand als iets gelijkaardigs meegemaakt ?
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Alvast bedankt
Comment