Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Hergon Herent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    gekend probleem?

    na 25 keer te bellen naar het automatisch antwoordapparaat zal ik maar een brief schrijven naar


    Ford Customer Relation Centre
    Hunderenveldlaan 10
    1082 Brussel

    en dan zie ik wel weer verder.

    Ze hadden gezegd dat ze me vandaag gingen bellen... nog niets gehoord
    Geen nieuws lijkt me echter in dit geval slecht nieuws

    Comment


    • #22
      Idd.

      En met azijn vang je geen vliegen. Breng beter ontgoocheling in het merk dan agressie naar voor.
      1991 BMW E30 318is

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        €7000 voor een motor lijkt me toch ook ongelofelijk duur. Was dit met plaatsingskosten inbegrepen en ging het om een nieuwe of een ruilmotor? Ik ben er 100% zeker van dat zo'n goedwerkende motor voor een fractie van die prijs te vinden is daar het volgens mij een veel verkochte motor is. Zo'n bedragen vragen voor die reparaties lijken me afzetterij te zijn.
        Goh bij PSG stond laatst een E46 320d van een klant met kapotte motor, Frits (de zaakvoerder) wist me te vertellen dat het ook minstens 7000 euro zou kosten om een ruilmotor in te bouwen en dat de wagen dus afgeschreven werd en in stukken verkocht. Een 1.6tdci is geen x20d, maar het is nu ook niet dat die Ford motor de helft goedkoper gaat zijn he. 7000€ lijkt me dus een vrij normale prijs te zijn voor een ruilmotor. Economisch gezien is het vrij onzinnig om de wagen dan nog te laten maken, maar het is geen afzetterij om te zeggen wat het zou gaan kosten. Je bent niet verplicht om hem te laten maken he.

        Misschien kan je ergens wel een motor van een accidenté op de kop tikken, maar vind hem maar eens he. En welke garantie heb je dan dat die nog goed is...
        AutoMinded.be

        Comment


        • #24
          Verkopen als wrak.

          Comment


          • #25
            En hoeveel is zo'n wrak nog waard?

            Buiten turbo is die bak perfect in orde.

            (ik ben geen garagist, dus ik ken er niet veel van he)

            Comment


            • #26
              Sjek eens met je verzekeringsmakelaar. Ik heb ooit een wrak verkocht via een netwerk van opkopers. Eerst moet je een expert naar de wagen laten kijken, die dan het 'wrak' voor jou op dit netwerk te koop zet, en waar opkopers dan blind een bod op kunnen doen. Kost je 60€ ofzo. Vervolgens krijg je de lijst van biedingen na 2 weken en kan je kiezen aan wie je wil verkopen.

              Comment


              • #27
                Ik zou er indien mogelijk eerst nog mee naar een andere garage gaan om een tweede opinie te vragen. Direct verkopen als wrak lijkt me te voorbarig.

                Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                Goh bij PSG stond laatst een E46 320d van een klant met kapotte motor, Frits (de zaakvoerder) wist me te vertellen dat het ook minstens 7000 euro zou kosten om een ruilmotor in te bouwen en dat de wagen dus afgeschreven werd en in stukken verkocht. Een 1.6tdci is geen x20d

                En wat wil je hiermee zeggen? Dat BMW alweer maar eens superieur is aan Ford? Je moet hier geen appels met peren gaan vergelijken.

                Comment


                • #28
                  Zoek eens achter een tweedehands motor(als ge dat ziet zitten natuurlijk)
                  Deze zijn toch redelijk veel verkocht geweest,een nieuwe motor op een auto van 5 jaar is toch niet nodig tenzij je er nog vele jaren mee wilt rijden.
                  Bel eens naar wat autohandelaars,ben er zeker van dat je tussen de 1000 en 2000€ wel
                  eentje zult vinden.

                  Anders zou ik proberen iets overeen te komen met de garage want ze hadden "misschien"
                  toch wel de eerste keer kunnen zien dat er nog iets anders mis was...

                  succes

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    En wat wil je hiermee zeggen? Dat BMW alweer maar eens superieur is aan Ford? Je moet hier geen appels met peren gaan vergelijken.
                    Euh nee, gewoon dat 7000€ me geen abnormale prijs lijkt om een nieuwe motor te laten inbouwen. Je moet niet achter alles iets zoeken
                    AutoMinded.be

                    Comment


                    • #30
                      Even gegoogled, en ik kwam bij dit uit:



                      Nou die van mij heeft er nu met t nieuwe blok weer 1000 km opzitten. T loopt ook nu nog weer niet helemaal zoals t moet naar mijn idee. Hij is nog wat traag, en een brandstofverbruik van 7l/100km. Maar dit moet volgens de garage nog een beetje inlopen. Aangezien t blok nu in totaal pas 11000 km heeft gelopen.
                      De kosten gaan waarschijnlijk richting de 5500 euro
                      Enkele berichten later krijg je dit te zien (dezelfde auto als in bovenstaande quote)



                      Nog een "leuk" topic om door te lezen:
                      Last edited by janvkn; 27/05/2010, 19:39.
                      AutoMinded.be

                      Comment


                      • #31
                        NIEUWS experimenteel product

                        Michel van de garage Hergon heeft me gebeld.
                        Hij had een geweldig voorstel.

                        Ze gaan hem opnieuw kuisen, deze keer met een experimenteel product, voor de eerste keer in europa gebruikt.

                        En ik heb op deze herstelling GEEN garantie.

                        Heren/Dames,

                        Ik heb een Focus te koop die straks gemaakt en gekeurd is.

                        Iemand interesse?

                        Trouwens voor de emailadressen van de hoge pieten naar wie ik straks een hele kwade mail ga sturen, mail me. (wouters[punt]f[at]gmail[punt]com

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door wouters.f@gmail.com Bekijk Berichten
                          Trouwens voor de emailadressen van de hoge pieten naar wie ik straks een hele kwade mail ga sturen, mail me. (wouters[punt]f[at]gmail[punt]com
                          Is dat tegen de spambots? Zal veel helpen met jouw username
                          AutoMinded.be

                          Comment


                          • #33
                            mijn schoonbroer heeft ook een scheur in zijn ijzeren pijp van de intercooler
                            roeten, amper vermogen en overal olie. heeft dus nog chance gehad als ik dat topic bezie van bovenstaande link!

                            Comment


                            • #34
                              Dit is een probleem dat niets met de turbo te maken heeft maar veroorzaakt wordt door een fabricage fout van de kettingspanner van de nokkenasverbinding van de eerste modellen in cominatie met verkeerde smeervoorschriften in het begin. Laat ons dit aub niet opkloppen. Ford (betergezegt motorfabricant PSA) heeft dit probleem al lang onderdrukt en het betreft hier slechts weinig motoren.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #35
                                Hey,

                                De prijzen zullen uiteraard de juiste wel zijn,

                                en kan er ook nog inkomen dat bij x probleem meestal y dient vervangen
                                te worden, in uw geval de turbo.
                                Als dan na verloop van tijd blijkt dat de turbo, door een andere component te snel slijt, en
                                hierdoor de volledige motor vernieuwt dient te worden kan ik begrijpen.

                                Dan zou ik als officiële dealer toch de eerste reparatie-kost (2200) af trekken van het bedrag voor een nieuwe motor (7000).

                                Ikzelf zit in men laatste jaar AM maar ben niet actief in de automobiel-sector,
                                maar vind 7000€ ook veel voor een "volledig gemonteerd" blok!
                                Er is toch een groot verschil tussen een VOLLEDIG motorblok met alles erop en aan:
                                alternator, cilinderkop, carter enz.

                                Logisch zou zijn motorblok (basic) en zuigers e.a. internals, vervangen
                                en dan evt turbo...

                                Maar ben wel akkoord dat de garage niet elk blok kan opensmijten voor een probleem
                                9/10 veroorzaakt door de turbo ...

                                groetjes

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Dit is een probleem dat niets met de turbo te maken heeft maar veroorzaakt wordt door een fabricage fout van de kettingspanner van de nokkenasverbinding van de eerste modellen in cominatie met verkeerde smeervoorschriften in het begin. Laat ons dit aub niet opkloppen. Ford (betergezegt motorfabricant PSA) heeft dit probleem al lang onderdrukt en het betreft hier slechts weinig motoren.
                                  Dan mogen ze toch wel eens wat moeite doen ipv het af te wimpelen als "pech" naar de klant, niet?
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

                                  Comment


                                  • #37
                                    Het lijkt me nu niet onmogelijk om de dealer een tweedehands vervangmotor te laten zoeken. Ik heb ooit een Astra blokje opgeblazen (koeling explodeerde, motor te warm gelopen, ...) en in de plaats van 88000km kwam er een blokje van 33000km in.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Aan de Topicopener.
                                      Gezien de "vervelende situaties" in het verleden met zaakvoerders, werd een strikt reglement opgesteld voor het posten van negatieve ervaringen zoals de jouwe:



                                      Wil je zo vriendelijk zijn je eerste post aan te passen in functie van dat reglement?
                                      ----------------------------------------------------------------------------------
                                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                      Pictures here: BMW 7 Series
                                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                      Pictures here: Diablo

                                      --------------------------------------------------------------------------------------------
                                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                      It might need half a starsystem to turn around,
                                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                      Cylons have respect for it...

                                      --------------------------------------------------------------------------------------------

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        Dit is een probleem dat niets met de turbo te maken heeft maar veroorzaakt wordt door een fabricage fout van de kettingspanner van de nokkenasverbinding van de eerste modellen in cominatie met verkeerde smeervoorschriften in het begin. Laat ons dit aub niet opkloppen. Ford (betergezegt motorfabricant PSA) heeft dit probleem al lang onderdrukt en het betreft hier slechts weinig motoren.
                                        http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=100919 dit topic kwam ik tegen enkele maanden na dat ik ook zo een 1.6 tdci/hdi focus gekocht had en heb mijn dealer er toen mee geconfronteerd. Die moest na een lange discussie toegeven dat er een TSB van ford was die aangaf dat de volledige motor bij het sterven vd turbo moest vervangen worden ook het spoelen vh blok/vervangen olieleidingen/aanzuigzeef carter zou niks uithalen.ook beweerde hij dat ze sinds kort andere olie moesten gebruiken en hun klanten moesten aansporen elke 15000 op onderhoud te komen voor een oliewissel+filter.het probleem zat m in de te lange onderhoudsinterval en de te kleine hoeveelheid olie (3.8l) waardoor de olie te snel vervuilde en sludge werd waardoor die aanzuigzeef in het carter verstopte.resultaat=>oliepomp en turbo naar de vaantjes en veel ijzervijlsel dat een tijdje in je blok rond zweeft!!! Ook ik heb mijn deel vd pech gehad met die motor(auto):lekkende injectorringen,stalen buis intercooler/turbo 2 maal!!! op 45000 kmsvervangen,alternator 85000kms,plastieken inlaatbuis op de inlaatcollector gebarsten,afgebroken gloeiplug.....enfin over deauto zelf kan ik ook nog wel even doorgaan maar dat ga ik je besparen en ik heb mijn auto dus verkocht voor dat ik voor nog meer kosten stond en rijdt nu terug (jaja mrj) met een toyota rond (met werkend gaspedaal)
                                        ik vind dat ford/psa hier eerder had op kunnen reageren en toch een compensatie regeling had kunnen uitwerken voor als je motor het begeeft.en het betreft hier een groot aantal motoren die door zowat 6 of 7merken gebruikt wordt dus.....niet maken en verkopen in onderdelen das mijn advies

                                        grtz tim

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik ken ford hergon goed is een kei slechte garage ik ken verhalen dat je onmogelijk zou geloven van die garage!Ik ken daar op die steenweg nog paar prul garages VAN AVOND BMW,CITROEN PANKEN!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X