Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Garage Hergon Herent
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tim147 Bekijk Berichtenhttp://problemcar.nl/viewtopic.php?id=100919 dit topic kwam ik tegen enkele maanden na dat ik ook zo een 1.6 tdci/hdi focus gekocht had en heb mijn dealer er toen mee geconfronteerd. Die moest na een lange discussie toegeven dat er een TSB van ford was die aangaf dat de volledige motor bij het sterven vd turbo moest vervangen worden ook het spoelen vh blok/vervangen olieleidingen/aanzuigzeef carter zou niks uithalen.ook beweerde hij dat ze sinds kort andere olie moesten gebruiken en hun klanten moesten aansporen elke 15000 op onderhoud te komen voor een oliewissel+filter.het probleem zat m in de te lange onderhoudsinterval en de te kleine hoeveelheid olie (3.8l) waardoor de olie te snel vervuilde en sludge werd waardoor die aanzuigzeef in het carter verstopte.resultaat=>oliepomp en turbo naar de vaantjes en veel ijzervijlsel dat een tijdje in je blok rond zweeft!!! Ook ik heb mijn deel vd pech gehad met die motor(auto):lekkende injectorringen,stalen buis intercooler/turbo 2 maal!!! op 45000 kmsvervangen,alternator 85000kms,plastieken inlaatbuis op de inlaatcollector gebarsten,afgebroken gloeiplug.....enfin over deauto zelf kan ik ook nog wel even doorgaan maar dat ga ik je besparen en ik heb mijn auto dus verkocht voor dat ik voor nog meer kosten stond en rijdt nu terug (jaja mrj) met een toyota rond (met werkend gaspedaal)
ik vind dat ford/psa hier eerder had op kunnen reageren en toch een compensatie regeling had kunnen uitwerken voor als je motor het begeeft.en het betreft hier een groot aantal motoren die door zowat 6 of 7merken gebruikt wordt dus.....niet maken en verkopen in onderdelen das mijn advies
grtz tim
Zulke problemen hoor je nu toch nooit bij merkeg van VAG of BMW, of ben ik mis?
Nooit koop ik iets Frans of Ford!
K
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk BerichtenZulke problemen hoor je nu toch nooit bij merkeg van VAG of BMW, of ben ik mis?
Nooit koop ik iets Frans of Ford!
K
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk BerichtenWe spreken hier echt over duizenden euro's.
Zulke problemen hoor je nu toch nooit bij merkeg van VAG of BMW, of ben ik mis?
Nooit koop ik iets Frans of Ford!
K
Comment
-
Probeer een deal te maken dat je uw huidige auto kan overlaten aan de garage en dat je een andere kan kopen. Ik vrees dat je anders met de problemen zal blijven zitten...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Evzen antwoorden op degene die veralgemeent over "iets Frans".
Luister:
-ik hou erg van Engelse wagens,werk bij Zweedse en heb enkle Engels en Duitse auto's.
-ik sleutel heel veel aan motoren
en ik kan U onpartijdig zeggen dat PSA de meest betrouwbare diesels zijn die er zijn. Er zijn mischien wat meer elektronische storing in een Peugeot/Citroën dan in een Duitser. Maar motormechanisch een HDI voor mij de sterkste diesel die er is. En zeker de gietijzere 2.0 en 2.2. Maar de 1.6 moet niet ook niet onderdoen. Duitse diesels en ook de JTD's van Fiat zijn uiteraard ook goede motoren. De slechtste zijn volgens mij de dCi's van Renault,alle commonrail diesels van Toyota en de VM 2.0 van de Opel AntaraBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenEvzen antwoorden op degene die veralgemeent over "iets Frans".
Luister:
-ik hou erg van Engelse wagens,werk bij Zweedse en heb enkle Engels en Duitse auto's.
-ik sleutel heel veel aan motoren
en ik kan U onpartijdig zeggen dat PSA de meest betrouwbare diesels zijn die er zijn. Er zijn mischien wat meer elektronische storing in een Peugeot/Citroën dan in een Duitser. Maar motormechanisch een HDI voor mij de sterkste diesel die er is. En zeker de gietijzere 2.0 en 2.2. Maar de 1.6 moet niet ook niet onderdoen. Duitse diesels en ook de JTD's van Fiat zijn uiteraard ook goede motoren. De slechtste zijn volgens mij de dCi's van Renault,alle commonrail diesels van Toyota en de VM 2.0 van de Opel Antara
Comment
-
Nieuws over mijn motorblok-probleem.
Vorige week belden ze me om me te vertellen dat hij deze week gemaakt ging zijn.
Nu hebben ze me weer eens gebeld van Hergon Leuven om me te vertellen dat de mensen van Ford belgium de herstelling pas einde volgende week kunnen doen (al meer dan 1 maand na datum).
Ik ben trouwens nog met 2 andere mensen in contact gekomen die een slechte ervaring hebben be Ford Hergon.
-> Willy met zijn nieuwe Vespa 125cc die (indien langer gebruikt dan 20 minuten) stilvalt.
Na de reparatie blijken er decoratieve onderdelen verdwenen te zijn van zijn Vespa.
-> Familie Istas had een Land Rover die voor hetzelfde probleem meermaals binnen is gegaan.
Uiteindelijk hebben ze hem verkocht en zijn ze elders gegaan.
Ik heb nog geen klachtenbrief gestuurd met een voorstel tot minnelijke schikking, maar ik begin dit wel serieus te overwegen.
Trouwens
Ik heb binnenkort een Ford Focus te koop
cilinderinhoud 1600 cc
kleur zilvergrijs
Carosserie Sedan
Brandstof Diesel
voorzieningen ABS
Airco
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
elektrische ruiten
airbags
stuurbekrachtiging
zitplaatsen 5
deuren 5
pk 90
Aankoopprijs € 10 000,00
Wagen rijdt heel goed.
doe een bod.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenEvzen antwoorden op degene die veralgemeent over "iets Frans".
Luister:
-ik hou erg van Engelse wagens,werk bij Zweedse en heb enkle Engels en Duitse auto's.
-ik sleutel heel veel aan motoren
en ik kan U onpartijdig zeggen dat PSA de meest betrouwbare diesels zijn die er zijn. Er zijn mischien wat meer elektronische storing in een Peugeot/Citroën dan in een Duitser. Maar motormechanisch een HDI voor mij de sterkste diesel die er is. En zeker de gietijzere 2.0 en 2.2. Maar de 1.6 moet niet ook niet onderdoen. Duitse diesels en ook de JTD's van Fiat zijn uiteraard ook goede motoren. De slechtste zijn volgens mij de dCi's van Renault,alle commonrail diesels van Toyota en de VM 2.0 van de Opel Antara
IK GA VOOR ONDERHOUD BIJ THEO VANMOL in Boutersem topgarage,gewelt is niet goed!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk BerichtenIdd psa bouwt zeer goede diesels,heb een peugeot 406 hdi 1998cc turbo 110pk,nog nooit een prob gehad met deze auto,alleen slijtage onderdelen wat normaal is.Ik heb hem nu 6jaar.
IK GA VOOR ONDERHOUD BIJ THEO VANMOL in Boutersem topgarage,gewelt is niet goed!
ene keer heeft de hoofdmechanieker mij rap uit de nood komen helpen, chance
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenidd, Vanmol of Courtois. Gewelt ben je een nummerke en heb je noppes goeie service. Klein prullen ofzo kan je pas over een maand binnenkomen enz...
ene keer heeft de hoofdmechanieker mij rap uit de nood komen helpen, chance
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk BerichtenDas waar;weet je nog hoe die hoofdmekanieker noemde???
Comment
-
notaris
Bij een notariskantoor uit Bertem (Leefdaal) gaan ze mijn briefke t.a.v. Hergon eens nalezen.
Echt een geweldige service daar trouwens.
Mijn vriendin en ik zijn daar gegaan om ons huis te kopen.
Véél beter dan bepaalde andere notarissen.
Echt super service daar, maar da's niet echt core business van het forum.
Voorlopig nog geen nieuws dus.
Comment
-
verklaring =? Oplossing
Bij Hergon heeft de Service manager me in zijn bureau alles haarfijn uitgelegd.
Deze man heeft alles tot in de puntjes uitgezocht en me eindelijk een klare kijk gegeven op de zaken.
-> Boven de cilinders zitten injectoren (die zijn geavanceerd en dus lang.)
Deze injectoren zitten aan de ontploffingskamer verbonden met een koperen (?) rondel achtig metaaltje.
Het probleem bij dit type PSA motoren is dat na een tijd een klein beetje uitlaat doorlaat.
In het oliecircuit koekt de olie aan tegen deze warmere (door de warme uitlaat) injetcorschachten.
Door temperatuurschommelingen brokkelen deze roetdelen af en komen ze terecht op de bolle oliefilter in het carter.
-> Deze oliefilter stond in mijn geval niet meer bol maar al helemaal hol omdat die bazaar had aangezogen.
-> Door de verminderde olieaanvoer (wegens verhinderde oliefilter) krijgt de Turbo niet genoeg oliekoeling en gaat deze stuk.
Met een 'bijtend' product heeft Forté de aangekoekte rommel verwijderd.
Hergon heeft daarna alle onderdelen gerepareerd.
De Service manager zei me ookd at hij ervoor aan het lobby-en is om deze kuisbeurt bij Dit type motor altijd te doen. (Zolang dit niet 100% zeker is durf ik niet verder met mijn wagen te rijden op vakantie bijvoorbeeld).
Bevestiging: Dit is een structureel probleem bij dit type motor.
De huidige experimentele kuisbeurt neemt Ford nationaal voor zijn rekening.
Krijg ik dan mijn eerste Turbo die ook stuk is gegaan door dit (gekende) probleem ->€ 2300 terug?
Daarvoor zal ik nog maar eens naar het customer relation center schrijven.
korte samenvatting
-> Het probleem ligt niet bij Ford maar bij dit type motor van PSA 1.6 turbo diesel 2005).
-> Op de reparatie toch wel garantie (plus voor Hergon).
-> Geen zekerheid op een dergelijke kuisbeurt bij onderhoud en dus blijft de onzekerheid dat dit zich herhaalt.
@ Hergon -> bedankt voor de informatie en reparatie (op kosten van ford nationaal).
@ Ford nationaal
-> Gelieve ook mijn eerste kost door toedoen van dit defect te vergoeden.
-> Gelieve voor andere gelukzakken deze kuisbeurt op te nemen in uw standaard onderhoud voor dit type motor (als het effectief zou blijken).
@ geinteresseerde -> Focus Kopen? volgens autogids.be is hij nog € 6200 waard.
@moderator-> Ford en de raadsman hadden dit forum al gevonden zonder dat ik er iets van zei , Goed bezig dus!
@ lezer -> The End
Comment
Comment