Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Hergon Herent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    zwart

    -> PSA heeft de fout gemaakt met deze motor fout te maken.
    -> Ford nationaal
    - doet geen terugroep/herstellingsactie.
    - betaalt mij tot op vandaag mijn reparatie ten gevolge van hun minderwaardig product niet terug.
    -> De garage verkoopt mij deze wagen zonder te vermelden dat dit product dit gebrek bevat.

    WIe is er in de fout?
    Alledrie

    Wie heeft er mijn geld ontvangen (zowel aankoop als reparatie) ? de laatste.
    Bij wie ga ik klagen? ...


    Ik heb me misschien eens laten gaan en een scheldwoord in de mond genomen.
    Daarvoor mijn oprechte verontschuldigingen. Dit gebeurt niet meer.

    Een half uur nadat ik al mijn spaarcenten in een huis investeerde kreeg ik te horen dat mijn auto niets meer waard zou zijn.
    Dat verklaart de impuls.

    ondertussen heb ik een maand op de fiets kunnen nadenken over welke aanpak ik van een garage kan verwachten.

    Voorlopig hebben zij naar mij toe zeer weinig effort gedaan
    (4 dagen een huurauto <-> 2 maand autoloos ) voor een defect dat niet door mijn toedoen is .


    Verwacht ik dan zo veel?
    Last edited by ; 01/07/2010, 16:10.

    Comment


    • #62
      eigenlijk wel ja, niemand wil opdraaien voor die kosten. het is perfect normaal als je van je teut gaat maken maar het is vooral de manier waarop.
      kennis van mij heeft die fout ook eens gemaakt en nog anderen op dit forum totdat ze een brief van een advocaat in de bus kregen voor laster en eerroof. Zoals je zelf zegt hebben die 2 personen ook hier alles gelezen zonder dat je er iets van had gezegd dus let er mee op, je weet nooit wie hier nog meeleest...

      Comment


      • #63
        Feedback

        Uiteraard is dit niet mijn bedoeling.

        Het gaat me helemaal niet om de naam van Hergon te bezoedelen.
        Ik heb ook gegoogled en er zijn verschillende plaatsen waar ze wel bekend zouden staan voor goede service.

        Ik heb het met hen hierover gehad.

        Op vraag van de moderatoren/raadsman heb ik mijn informatie zakelijker gemaakt. Daar heb ik geen problemen mee.

        Als de garage in kwestie hiermee problemen heeft, pas ik dat graag de dag zelf aan.
        Mijn gebruikersnaam = mijn emailadres, ze mogen mij altijd mailen.
        @JeVeE
        -> Hoe had u het dan aangepakt in mijn geval?
        -> Welke informatie zou ik dan best herformuleren?

        Comment


        • #64
          je hebt zelf al zitten herformuleren, vooral over het feit dat je een website had aangemaakt om hen zwart te maken
          ik heb +/- hetzelfde meegemaakt en ben met de garage gaan praten, uiteindelijk een advocaat onder de arm genomen en ineens was alles in orde. Voor hetzelfde geld was dit omgekeerd geweest en had Hergon u een kloot afgetrokken omdat je hier bepaalde dingen zei

          Comment


          • #65
            ok

            merci voor de feedback.

            Neen ik denk dat niemand van ons een dergelijke afloop zou willen.
            Uiteraard is die site nu onbestaande (ik ken niets van auto's maar wel van websites).

            Ze hebben me gisteren echt goed geïnformeerd in de garage.

            Ik ben gisteren zelfs de verkoopzaal binnengegaan om evt een nieuwe auto te kopen bij Ford (mits inruilen van mijn huidige wagen).

            Ik wil liefst bij niemand kwaad bloed zetten.
            Ik zou zelf ook niet graag hebben dat mij zoiets overkomt.

            Wat mij betreft is de zaak met Hergon afgesloten.

            Comment


            • #66
              leerrijk

              Amai,

              Bij Ford zei men ook dat sommige gebruikers met hun verklaring van het probleem er heel dicht bij zaten.

              Het is aangenaam dat sommige mensen op dit forum echt weten waarover ze praten.

              Ik heb hier veel uit geleerd (niet zomaar alles van me afschrijven).


              Zeg nu, Iets anders.

              Hebben Suzuki swift 5d benzine ook een PSA motor?

              Comment


              • #67
                neen, is geen psa

                Comment


                • #68
                  Volvo C30 eco. Eerste generatie. Dus nog zonder stop & go.

                  Is dat hetzelfde blok?
                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • #69
                    Psa heeft wel heel goeie motors hoor.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Volvo C30 eco. Eerste generatie. Dus nog zonder stop & go.

                      Is dat hetzelfde blok?
                      als het de 1.6 diesel is wel ja.

                      Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
                      Psa heeft wel heel goeie motors hoor.
                      zeker weten, gewoon enkele kleine probleempjes gehad die er nu uitzijn,
                      bvb: 1.6hdi met 110pk en FAP had problemen met het dubbelmassa vliegwiel en snel stukgaan van de turbo;
                      de 1.6Turbo (ism bmw) had last van spontaan uitvallen waarvan oorzaak niet bekend was. Timer van de ketting en heel de reutemeut enz... nu is dat opgelost maar weet nog steeds niet wat de oorzaak was.

                      voor de rest héél goeie motoren zonder twijfel!

                      Comment


                      • #71
                        Als je van een ander een professionele/volwassen manier van aanpakken verwacht moet je je er in de eerste plaats zelf ook naar gedragen.

                        Ik hoop dat alles voor je uiteindelijk goed uitdraait.

                        my 2 cents

                        Comment


                        • #72
                          ik heb even bij Ford (en zelf bij hergon) gewerkt en kan maar 1 ding zeggen : ik koop nooit een 1,6 tdci !
                          Echt altijd problemen!
                          En naar mijn mening gaat het niet enkel om modellen uit 2005, want ook bij de fiesta econetic hadden we dat daar al voorgehad. Ik ben niet technisch genoeg, maar er moesten zelfs al dingen die die miserie veroorzaakten, vastgedraaid worden nog voor de aflevering.,

                          Bij Peugeot zouden naar het schijnt daar veel minder problemen mee zijn omdat het merk Peugeot deze opgelost zou hebben en het merk Ford (tot vorig jaar) niet.
                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                          Comment


                          • #73
                            Ik (en m'n vorige alias Bralo20) heb het hier al verschillende malen gezegd en ik wil het met plezier nog eens herhalen...

                            Het Ford DLD-416 / PSA DV6 1.560cc 4 in lijn blok is de grootste rommel die er bestaat voor chauffeurs die regelmatig wel eens de motor stevig belasten... Voor bompa met de klak die van thuis naar de bakker en de GB rijdt en nadien nog een pintje gaat drinken in café De verloren gevlogen reisduif is de motor geschikt, maar voor de rest... Handen af

                            Als beheerder van een aanzienlijke vloot rollend materieel hebben we voertuigen in onze vloot gehad met dit type motor en op 1 voertuig na dat momenteel nog dienst doet als reservevoertuig zijn alle voertuigen met deze motor vroegtijdig onze vloot moeten verlaten. Het voertuig dat we momenteel nog in dienst hebben (Ford Focus Clipper) heeft momenteel het record aantal kilometers voor deze motor in onze vloot... 152.000km... Maar om dit te bereiken zit er ondertussen al z'n 3de turbo op, werden de injectoren meermaals vervangen, werd het blok meermaals gereinigd, etc... Al onze overige voertuigen met deze motor (Ford Focus Clipper & Peugeot 307 SW) zijn stuk voor stuk verkocht binnen een tijdsspanne van minder dan 3 jaar en minder dan 150.000km...

                            We zijn hier op de firma al jarenlange trouwe Fordklant met een gemiddelde afname van 15 tot 20 voertuigen per jaar, helaas hebben we begin dit jaar Ford aan de deur gezet en dit eigenlijk zuiver voor het feit dat de 1.8 diesel (Ford DLD-418 ) niet meer leverbaar is in de Focus en Mondeo. Gezien onze (zeer) slechte ervaringen met PSA motoren hebben we besloten om de kat even uit de boom te kijken en rijdt er nu sinds een dik half jaar een Mondeo met 2.0 liter PSA diesel rond... Pas als we overtuigd zijn van de kwaliteiten zullen we Ford opnieuw opnemen in de vloot, als de resultaten negatief zijn zullen we definitief een kruis maken over Ford...

                            Als "fleetowner" heb je andere prioriteiten dan bedrijven die zuiver wagens leasen. Aangezien wij de voertuigen aankopen en zelf instaan voor ons onderhoud in onze gespecialiseerde werkplaatsen moeten we zeker zijn dat we een degelijk en betrouwbaar voertuig hebben. En voor onze doeleinden vallen voertuigen met de 1.6 diesel van Ford/PSA niet in de categorie "degelijk & betrouwbaar", meer zelfs, ze staan ondertussen al enkele jaren op onze zwarte lijst met voertuigen & motorisaties die niet mogen aangekocht worden...
                            Last edited by ; 02/07/2010, 11:49.

                            Comment


                            • #74
                              De motorcode van mijn C30 is "D4164T"

                              Dus dit is een recenter blok dan wat hier voor is beschreven of sla ik de bal mis?
                              U hoeft dit niet te lezen.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                en ik kan U onpartijdig zeggen dat PSA de meest betrouwbare diesels zijn die er zijn. Er zijn mischien wat meer elektronische storing in een Peugeot/Citroën dan in een Duitser. Maar motormechanisch een HDI voor mij de sterkste diesel die er is. En zeker de gietijzere 2.0 en 2.2. Maar de 1.6 moet niet ook niet onderdoen. Duitse diesels en ook de JTD's van Fiat zijn uiteraard ook goede motoren. De slechtste zijn volgens mij de dCi's van Renault,alle commonrail diesels van Toyota en de VM 2.0 van de Opel Antara
                                Sorry maar dit is de grootste bullshit die ik al gelezen heb...

                                Uit jarenlange ervaring met een vloot van meer dan honderd voertuigen kan ik je het volgende melden wat betrouwbaarheid betreft (van goed naar slecht):

                                1) Ford 1.8TDCI
                                2) Renault 1.9dCI
                                3) Ford 1.8TD
                                4) Volkswagen 1.9TDI
                                5) Renault 2.0dCI
                                6) Mercedes 2.2CDI
                                7) Ford 2.0TDCI (Het oorspronkelijke Ford blok, niet de PSA)
                                8 ) PSA 2.0HDI (Ford 2.0TDCI)
                                9) Opel 1.7CDTI
                                10) Opel 2.2DTI
                                11) Renault 2.2dCI
                                12) Renault 1.5dCI
                                13) PSA 1.6HDI / Ford 1.6TDCI

                                Hoe onderhouden?

                                - Originele stukken tijdens garantieperiode
                                - Bosch merkstukken na garantieperiode
                                - Klein onderhoud elke 10.000km
                                - Groot onderhoud elke 30.000km

                                Levensduur:

                                - 3 à 4 jaar, 150 à 250.000km


                                Oh, ons record was trouwens met een Volvo S40 1.9d (ja, de 1.9 diesel van Renault!) die weggegaan is met 370.000km op de teller toen die 5 jaar oud was... En die wagen (en vooral de motor) was nog in perfecte staat!
                                Last edited by ; 02/07/2010, 12:17.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  De motorcode van mijn C30 is "D4164T"

                                  Dus dit is een recenter blok dan wat hier voor is beschreven of sla ik de bal mis?
                                  Zelfde blok

                                  Bij Ford noemt de 1.6 blijkbaar de DLD-416, bij PSA de DV6, bij Volvo, BMW, etc... zal het nog anders zijn...

                                  Maar het gaat hier altijd over hetzelfde blok, de 1.560cc 4-in-lijn PSA/Ford diesel...

                                  Uiteraard verschilt alles wat rond het blok hangt van merk tot merk.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                    Voor bompa met de klak die van thuis naar de bakker en de GB rijdt en nadien nog een pintje gaat drinken in café De verloren gevlogen reisduif is de motor geschikt
                                    Oef, begon mij al zorgen te maken voor bompa z'n Fordje.
                                    Hier wordt ook altijd fameus overdreven, hoeveel auto's rijden er ondertussen met dat blok rond.. toch niet dat die allemaal in de garage staan te wachten op een nieuw motorblok he.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                      Zelfde blok

                                      Bij Ford noemt de 1.6 blijkbaar de DLD-416, bij PSA de DV6, bij Volvo, BMW, etc... zal het nog anders zijn...

                                      Maar het gaat hier altijd over hetzelfde blok, de 1.560cc 4-in-lijn PSA/Ford diesel...

                                      Uiteraard verschilt alles wat rond het blok hangt van merk tot merk.
                                      Je hebt gelijk. Gisteren wat eens navraag gedaan bij het bedrijf en we hebben al een Volvo V50 gehad die aan zijn 4de Turbo zat op 80 000 km. Voertuig is ondertussen al weg. Eens met mijn baas overleggen wat we gaan doen. Want ik zit nu al met een kleine 34 000km op de teller dus ik vrees dat de miserie niet meer ver af is.

                                      'k Denk dat we die auto dan maar beter na een jaar laten voor wat het is en vervangen door iets anders.

                                      Is er ergens een artikel van een officiële instantie die deze problematiek confirmeerd.
                                      U hoeft dit niet te lezen.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Hier wordt ook altijd fameus overdreven, hoeveel auto's rijden er ondertussen met dat blok rond.. toch niet dat die allemaal in de garage staan te wachten op een nieuw motorblok he.
                                        Goh, overdrijven... Kijk, ik spreek enkel over mijn ervaring bij onze vloot van voertuigen... Onze ervaringen met de 1.6 zijn ronduit negatief... Zelfs in dien mate dat de 1.6 op de lijst staat van motorisaties die niet aangekocht mogen worden...

                                        Overdrijf ik? Goh, als je een vloot hebt van pakweg 150 personenwagen (op +600 geïmmatriculeerde voertuigen) en je schakelt op een dag over naar die bewuste motorisatie door gebrek aan alternatieven en een voor een staan die wagens voordurend in de garage (zowel de onze als de dealer) dan stel ik mij -terecht- vragen bij de kwaliteiten van die motor... Gelukkig voor ons kwamen de problemen snel, zeer snel... En konden we de schade beperken door andere motorisaties te nemen...

                                        Ondanks dat ik een Ford man ben in hart en nieren (Ik rij zelf met Ford, m'n familie rijdt met Ford, etc...) ben ik begin dit jaar met veel plezier overgeschakeld naar Renault omdat Renault nog steeds de 1.9dCI in het gamma heeft en omdat onze ervaring leert dat dit een ultrabetrouwbare motor is... Had de 1.6 diesel dan toch zo betrouwbaar geweest dan had ik niet van merk gewisselt en dan had ik nog steeds Ford's aangekocht met de 1.6 ipv de 1.8 diesel... En dan moet je weten dat we eigenlijk een bloedhekel hebben aan Renault...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                          'k Denk dat we die auto dan maar beter na een jaar laten voor wat het is en vervangen door iets anders.
                                          Je hebt 2 jaar garantie dus zolang kan je in principe "zorgeloos" rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X