Hoe zit het dan met de motoren uit MINI? Hier is toch ook een samenwerking met PSA? Of zijn die niet getroffen door technische problemen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Garage Hergon Herent
Collapse
X
-
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenHoe zit het dan met de motoren uit MINI? Hier is toch ook een samenwerking met PSA? Of zijn die niet getroffen door technische problemen?
De nieuwe Mini diesel is afgeleid van de 2 liter BMW en zal een cilinderinhoud hebben van 1.598cc met vermogens van 90PK (215Nm) en 112PK (270Nm).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenGoh, overdrijven... Kijk, ik spreek enkel over mijn ervaring bij onze vloot van voertuigen... Onze ervaringen met de 1.6 zijn ronduit negatief... Zelfs in dien mate dat de 1.6 op de lijst staat van motorisaties die niet aangekocht mogen worden...
Dat BMW z'n eigen motoren gaat gebruiken in de Mini, toont niks aan. Het zal best kunnen dat ze die motor ook in het BMW gamma nodig hebben... nu downsizing de trend is. BMW gaat toch geen PSA motor in een echte BMW stoppen zeker? Wanneer ze straks een gedeelde afzet hebben met MINI en BMW, is het wel interessant voor hen om zelf een krachtbron te bouwen. Soit, dit zijn ook allemaal maar speculaties. Ik geef maar aan hoe snel je dat feit kan omdraaien in een gans ander verhaal.
Comment
-
Ook ik rij met een 1.6TDCI 90pk (francorchamps). Ik heb hier na, 80000km, nog geen problemen mee gehad.
Ik heb wel al 2x de turbo buis moeten vervangen (onder garantie) omdat deze gescheurd was. Verder nog geen probleem gehad. Ik ga bij Geeraerts in Lennik! goeie garage! Wat ik wel vreemd vind van ford -> Ze geven de Francorchamps versie uit met 18" velgen. Wanneer de MK2.5 (huidig model) wordt gemaakt in francorchamps versie kan er geen 1.6TDCI meer besteld worden hierin. persmededeling van ford hierover-> een 1.6TDCi met 18" velgen is slecht voor de motor en ophanging!
Maat van mij heeft ook een 1.6TDCI (109pk) en die heeft op 2jaar tijd, zonder overdrijven, meer met vervangwagens en de fiets gereden als met zijn eigen auto. Ik geloof dat hij met zijn focus op 2j tijd maar 13000km heeft gereden.
Mijn conclusie -> We hebben hier bijna altijd ford gereden, ik zal dit echter moeten verbreken en zal naar VW/Audi overstappen. tenzij ford die PSA rommel buiten smijt en zelf opnieuw deftige motoren in zijn gamme lepeltBMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Wat staat hier veel overdereven verhaaltjes.....De eerste generatie 1.6 HDI/TDCi had idd problemen met de smering. De uitleg van de de Ford dealer klopt niet 100% voor mij. (de lekkende injectoren hebben er niets mee te zien volgens mij). Vanaf het tweede/derde modeljaar is deze motor serieus verbeterd. Ik werk in Volvo dealer en deze motor bolt bij ons in vele gevallen al +200d km. Dat de haters van Franse motoren eerst een beetje meer zich verdiepen in techniek en dan praten.
BTW: dit is mijn lijstje van betrouwbaarste diesels (rand aparauur buiten beschouwing)
1° BMW 2.0d (gietijzeren onderblok)
2° Ford 1.8 TDd(C)i
3° PSA/Ford 2.0 en 2.2 HDi/TDCi
4° VAG 1.9TDI/1.4TDI
5° BMW 2.0d (alu onderblok)
6° VAG 2.0TDI
7° Fiat 1.9JTD
8° Renault 1.9 dCi (enkel de commonrails,rotatieve versies hebben erg onbetrouwbare riemen)
9° Mercedes 2.1 CDI
10° Toyota 2.0 D4D
11° PSA/Ford 1.4 en 1.6 HDI/TDCI
12° Opel 1.7
13° Opel 2.0 en 2.2
14° Fiat 1.3JTD
15° Renault 1.5 dCi
16° Toyotat 1.4 D4D
17° Renault 2.2 dCi
18° Toyota 2.2 D4DBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk BerichtenPsa rommel?Dat zijn heel goei motors!BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenWat staat hier veel overdereven verhaaltjes.....
Ik werk in Volvo dealer en deze motor bolt bij ons in vele gevallen al +200d km.
Dat de haters van Franse motoren eerst een beetje meer zich verdiepen in techniek en dan praten.
Comment
-
Neem het niet persoonlijk op hé (ik doelde eigenlijk niet op U),U hebt een negatieve ervaring met deze motor en hebt recht deze te posten,bovendien is ze idd onderbouwt
maar ik blijf PSA motoren toch verdedigen,zeker de gietijzeren motoren zijn erg betrouwbaar. De nieuwe generatie 1.4 en 1.6 hebben zoals ik reeds zei een slechte start genomen maar mijn technische ervaring met de laatste modeljaren is erg positief. En btw,de kleine krachtige diesels van andere merken zijn ook niet 100% hoor. Maar om de 2.0HDI mijden is nonsens,die heeft geen vijs gemeen met de 1.4 en 1.6,zelfs het materiaal is anders en zie mijn bovenstaande post,één van de betrouwbaarste motoren die er zijnBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtentegenexpertise laten doen, ga naar een andere garage. kan wel zijn dat je daar bestekkosten moet betalen maar dan weet je tenminste waar je staat. (garage berghen in binkom ofzo, denk dat dat dichtsbijzijnde is?)
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenRaar... Onze Volvo dealer denkt er nochtans anders over... Mede daarom zijn onze Volvo's allemaal voorzien van de 2.4 liter diesel, met uitzondering van de laatste die ik vorige week besteld heb, deze zal uitgevoerd worden met de nieuwe 5 in lijn 2 liter van Volvo... Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar die motor...
Comment
-
De betrouwbaarheid van Volvo diesels ziet er volgens mij als volgt uit:
1° 2.0D PSA 4 cilinder
2° 2.4D Volvo 5 cilinder phase 1
3° 2.4D/2.0D Volvo 5 cilinder phase 3
4° 2.5TDI Audi 5 cilinder
5° 1.9dCi Renault 4 cilinder
6° 1.6D PSA 4 cilinder
7° 1.9dt/dti Renault 4 cilinder
8° 2.4D Volvo 5 cilinder phase 2
De aangenaamste is zonder twijfel de eerste versie van Volvo's 5 cilinderBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenUw dealer vangt waarschijnlijk meer op de verkoop van een 2.4D als op zo'n kleine diesel en het onderhoud daarop zal waarschijnlijk ook wel duurder zijn dus uw dealer heeft u gewoon naar de mond gepraat om zo meer inkomsten binnen te rijven.
Ik zou je gelijk kunnen geven moesten we geen fleetklant zijn en geen afspraken hebben met de invoerder. Bij geen enkel merk in onze vloot is de korting en de dealermarge bepaald door de dealer zelf maar door de invoerder. Ondertussen heb ik zelfs al voor bepaalde merken (en we zijn bezig met nog meer merken) de dealers er tussenuit gehaald en bestellen we rechtstreeks bij de invoerder. De invoerder geeft een vast bedrag aan eender welke dealer naar onze keuze voor het voertuig klaar te zetten en eventueel te schouwen, ongeacht motorisatie, type of uitvoering.
En ook wat onderhoud betreft moet ik je teleurstellen, alle onderhoud gebeurt in onze eigen werkplaatsen. Enkel voor specifieke garantiegevallen gaan we bij een dealer langs (en soms doen we ook dat zelf als we de stukken in onze magazijn hebben). En ook op de wisselstukken hebben we dealerkortingen...
Op een punt heb je misschien gelijk (al zou ik de cijfers moeten raadplegen), een 2.4 zal misschien zuiver in wisselstukken duurder zijn dan bvb een 2.0 of een 1.6... Maar de betrouwbaarheid van de eerste tov de andere maakt dan weer dat je minder onderdelen moet vervangen... Dus komt de uiteindelijke kostprijs van die 2.4 toch lager uit...
Pas op, ik ben zeker dat mijn rekening niet opgaat voor alle bedrijven, we zitten dan ook in een zeer specifieke sector waardoor onze voertuigen (ja, zelfs onze personenwagens) zwaarder belast worden dan bij het gemiddelde bedrijf... Maar net door die specifieke en zware inzet kan je op korte tijd heel makkelijk bepaalde voertuigen (of motorisaties) elimineren en weet je heel goed wat betrouwbaar is en wat niet.
Om je een voorbeeld te geven... Ik (en ook de mensen in onze werkplaats) was er rotsvast van overtuigd dat de "Mercedes Sprinter" de ideale bestelwagen was voor onze werken... Toen we merkten dat de kwaliteit van de Sprinter niet meer was wat ze geweest is hebben we enkele andere merken genomen. De Volkswagen LT en de Iveco Daily (allemaal in de 4.6/5 ton MTM klasse, dus dubbellucht achteraan)... Uiteindelijk bleek dat de Volkswagen LT "geen zak waard is" (figure of speech) en nog slechter presteerde dan de Sprinter (verschillende motoren moeten reviseren rond een kilometerstand van amper 120.000km of iets meer). Het voertuig waarvan we het minste verwachtte presteerde boven alle verwachtingen, in dien mate zelfs dat we sinds een jaar de Mercedes Sprinter aan het uitfaseren zijn en we deze vervangen door de Iveco Daily. Om je een voorbeeld te geven hoe we zelf langeduurtesten doen: Op een bepaald moment hebben we voor een specifiek werk 2 gelijkaardige voertuigen aangekocht. 1 Mercedes Sprinter 416CDI en 1 Iveco Daily 40C17, beiden omgebouwd tot BE trekker en voorzien van identieke opleggers... Gedurende 3 jaar tijd hadden we allerhande problemen met de Mercedes, tot op 90.000km de motor het begaf en we een nieuw blok moesten monteren (zelfs het wisselen van motoren doen we zelf in eigen huis als de tijd er is)... Aan de Iveco was buiten het reguliere onderhoud nog geen sleutel aangeweest...
Om maar aan te tonen dat we het echt wel grondig doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenWat staat hier veel overdereven verhaaltjes.....De eerste generatie 1.6 HDI/TDCi had idd problemen met de smering. De uitleg van de de Ford dealer klopt niet 100% voor mij. (de lekkende injectoren hebben er niets mee te zien volgens mij). Vanaf het tweede/derde modeljaar is deze motor serieus verbeterd. Ik werk in Volvo dealer en deze motor bolt bij ons in vele gevallen al +200d km. Dat de haters van Franse motoren eerst een beetje meer zich verdiepen in techniek en dan praten.
BTW: dit is mijn lijstje van betrouwbaarste diesels (rand aparauur buiten beschouwing)
1° BMW 2.0d (gietijzeren onderblok)
2° Ford 1.8 TDd(C)i
3° PSA/Ford 2.0 en 2.2 HDi/TDCi
4° VAG 1.9TDI/1.4TDI
5° BMW 2.0d (alu onderblok)
6° VAG 2.0TDI
7° Fiat 1.9JTD
8° Renault 1.9 dCi (enkel de commonrails,rotatieve versies hebben erg onbetrouwbare riemen)
9° Mercedes 2.1 CDI
10° Toyota 2.0 D4D
11° PSA/Ford 1.4 en 1.6 HDI/TDCI
12° Opel 1.7
13° Opel 2.0 en 2.2
14° Fiat 1.3JTD
15° Renault 1.5 dCi
16° Toyotat 1.4 D4D
17° Renault 2.2 dCi
18° Toyota 2.2 D4D
Comment
Comment