Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarten praktijken bij Winnimotors te peer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zwarten praktijken bij Winnimotors te peer

    Betreffend: Wagen word wrak


    Geachte,


    Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met mijn verhaal,
    Andere half jaar geleden heb ik mijn auto binnen gedaan bij Winnimotors BVBA in Peer.
    Het was op een namiddag in mei 2009 dat ik mijn auto binnen reed bij hem omdat ik in de buurt was.
    Op een keer begon mijn auto te stotteren, had geen vermogen meer en er kwam veel rook van achter de motor zelf had een fluit geluid. En dit allemaal 2 km van Winni, gelukkig een Citroen garage,
    na het controleren van de wagen zegt hij tegen mijn moeder dat ik verkeerd getankt had, en tegen mij zegt hij zuigers door verbrand en dat hij pas over 5 weken er aan kan beginnen, na 5 maanden bel ik voor de zoveelste keer en weer het verhaal ben er nog niet aan begonnen en zo heeft hij dat gezegd tot augustus, Hij belde mijn moeder op om te zeggen dat mijn wagen weg moet en dat het een wrak is eigenlijk, En nu komt het verhaal,


    Ik laat een takel dienst mijn auto ophalen, wanneer hij daar is belde hij mij om te vragen of ik de stuur had? Ik verbaast en zegt nee waarom, de auto heeft geen stuur en dat er nog meer weg was. Toen de wagen aan kwam in genk ben ik gaan kijken en inderdaad geen stuur,geen inlaat-spruitstuk meer,.......ect


    onder tussen werd ik ontslagen omdat ik niet altijd op tijd kon geraaken op het werk, al mijn geld had ik in die wagen gestoken, Om eerlijk te zijn is het wel een heel stress zonder auto om werk te zoeken,


    Graag wil ik weten wat ik er aan kan doen,

  • #2
    een advocaat onder de arm nemen en een rechtzaak aanspannen...

    Comment


    • #3
      Wat is de waarde van de wagen vandaag, gesteld dat hij nog in normale toestand zou zijn (om te weten over welk bedrag aan schade we hier spreken) minus het geld dat je nog krijgt voor uw wrak nu. (wel catalogus waarde zonder aftermarket aanpassingen in rekening te brengen)

      Comment


      • #4
        ben er mee bezig

        Comment


        • #5
          Ik ga er proberen meer uit te halen, heb veel verloren door geen auto te hebben . Liefst dat hij gewoon zijn deuren moet sluiten. de advocaat zij dat ook wat je zegt. maar citroen beneluk is er nu ook mee bezig.

          Comment


          • #6
            Ik denk dat je een toch wat verkeerde perceptie hebt van de feiten op het eerste zicht wat schadevergoeding betreft voor derving wagen. Dat is alléén van toepassing op ongevallen tegenover de veroorzaker van het ongeval.

            Contraktueel heb je geen bindende overeenkomst van herstelling met uiterste hersteldatum bijgevolg heb je geen schending van die overeenkomst bijgevolg geen schade.

            Bovendien als de hersteller voorbeeld zou stellen dat je wagen catalogus waarde vb 1000 euro is en de kosten zijn vb 1500 euro dan is dat gewoon een total loss en is herstellen zinloos.
            Je kan wel een schadevergoeding vragen voor een paar tweedehands stukken gezien je wrak nu iets minder waard is zonder die stukken maar veel zou ik daar niet van verwachten. Voor 120 euro kan je er niet direkt een dure advokaat op steken.

            Comment


            • #7
              Na het zien van fotos over welke wagen het gaat kan ik alléén maar vaststellen dat de wagen te weinig waardevol is om er nog grote kosten aan te doen.

              In het ideale senario: breng je de wagen binnen en zegt de garage u binnen de 3 dagen dat er teveel kosten aan zijn om te herstellen en verkoop je hem en koop je een nieuwe occasie. Bijvolg heb je terug een auto en zou je niet ontslagen zijn. Maar om te zeggen dat er oorzakelijk verband is tussen uw ontslag en de derving van de wagen is een stap tever.

              Na een 2tal weken uw auto niet meer in uw bezit te hebben zou het al moeten dagen zijn dat het een moeilijke bevalling ging worden en had je maatregelen al moeten nemen van direkt een andere garage te kontakteren of tot het besef gekomen zijn zelf dat de kosten meer waren dan de auto waard is op basis van de conclusie die de garage je al telefonisch gegeven had. Toen hij je dit melde hadden de meeste mensen toch al een kleine raming gevraagd +/- hoeveel kosten dergelijke herstellingen meestal vergen en had je met de kennis van de waarde van de wagen zelf de conclusie moeten trekken.

              Comment


              • #8
                Sorry hoor, maar wie laat er z'n wagen 5 maanden lang in de garage staan zonder dat er iets aan gedaan is?

                Ik vrees dat ge geen poot hebt om op te staan als dit voor de rechtbank komt.

                Comment


                • #9
                  Waar zijn die foto's?
                  1991 BMW E30 318is

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Sorry hoor, maar wie laat er z'n wagen 5 maanden lang in de garage staan zonder dat er iets aan gedaan is?

                    Ik vrees dat ge geen poot hebt om op te staan als dit voor de rechtbank komt.
                    Was ook mijn eerste gedachte.
                    Heel raar verhaal.

                    Comment


                    • #11
                      Een duidelijk voorbeeld hoe een veel te brave burger zich laat inpakken door weinig scrupuleuze dealers.

                      Om eerlijk te zijn, d'r is hier een thema. Ik ben steeds een aanhanger van Citroën geweest, maar ben met de Citroën-stealer in Ninove even slecht uitgespeeld.

                      Enkel een advocaat kan je hier helpen.

                      Je zal wel volledig moeten zijn met je verhaal en duidelijk neerschrijven wanneer je de dealer telkens gebeld hebt, hoe hij je heeft afgescheept, etcetc.

                      Rond de reparatie zelf, die onredelijk lang duurt, kan het moeilijk argumenteren worden. Je kan wel proberen het excuus in te roepen dat je echt geen professional bent en dat je er van uitging dat een Citroën dealer toch ter goeder trouw zou handelen.

                      Neem ook dat geval van dat stuur op de korrel. Er was geen enkele reden waarom dit eruit moest genomen worden. De dealer had dus duidelijk geen goede bedoelingen. Dat zal eventueel de agenda afleiden van het feit dat je "nalatig" kan genoemd worden omdat je de zaak niet snel genoeg opvolgde.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #12
                        Altijd jammer om te lezen dat er mensen zijn die zo met hun voeten laten rammelen en vervolgens hun hele leven overhoop laten gooien door iets wat in feite een banaliteit is die gemakkelijk op te lossen is...

                        Op basis van wat er hier te lezen is zou je kunnen stellen dat die dealer niet recht in zijn schoenen staat maar zoals reeds aangehaald, wie wacht er nou vijf maanden om na te gaan of zijn wagen hersteld is. Zeker wanneer er gezegd is dat het misschien max twee maanden zou duren?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Een duidelijk voorbeeld hoe een veel te brave burger zich laat inpakken door weinig scrupuleuze dealers.

                          Om eerlijk te zijn, d'r is hier een thema. Ik ben steeds een aanhanger van Citroën geweest, maar ben met de Citroën-stealer in Ninove even slecht uitgespeeld.

                          Enkel een advocaat kan je hier helpen.

                          Je zal wel volledig moeten zijn met je verhaal en duidelijk neerschrijven wanneer je de dealer telkens gebeld hebt, hoe hij je heeft afgescheept, etcetc.

                          Rond de reparatie zelf, die onredelijk lang duurt, kan het moeilijk argumenteren worden. Je kan wel proberen het excuus in te roepen dat je echt geen professional bent en dat je er van uitging dat een Citroën dealer toch ter goeder trouw zou handelen.

                          Neem ook dat geval van dat stuur op de korrel. Er was geen enkele reden waarom dit eruit moest genomen worden. De dealer had dus duidelijk geen goede bedoelingen. Dat zal eventueel de agenda afleiden van het feit dat je "nalatig" kan genoemd worden omdat je de zaak niet snel genoeg opvolgde.
                          wij hebben ook niet anders als klachten van de geyndt
                          2015 BMW S1000R
                          2010 Renault Clio RS Cup
                          1987 Volkswagen Golf GTI

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Crosscountry Bekijk Berichten
                            Was ook mijn eerste gedachte.
                            Heel raar verhaal.

                            welke deel is raar? Hij had een andere motor liggen en die zou hij er in steken. Ik heb die gezien dus er was degelijk een motor. Ik ging er vanuit dat hij het zeker ging doen. anders had hij het moten zeggen. En weekelijks te laat beginnen pakt ook niet.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                              wij hebben ook niet anders als klachten van de geyndt
                              Doen zij dat ook? onderdelen van klanten zijn wagen gebruiken voor andere klanten te vreden te stellen. In mijn ogen Diefstal.

                              Comment


                              • #16
                                kan je niet beter iets proberen overeen te komen?
                                Wat zij de garage dan toen je vroeg waar uw onderdelen waren?

                                Zo gaat het woord tegen woord zijn en meer kosten dan het gaat opbrengen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
                                  kan je niet beter iets proberen overeen te komen?
                                  Wat zij de garage dan toen je vroeg waar uw onderdelen waren?

                                  Zo gaat het woord tegen woord zijn en meer kosten dan het gaat opbrengen.

                                  Nadat de takeldienst de wagen heeft afgezet. ben ik er naar kijken en erna direckt een advocaat gezocht. babbelen met hem heeft toch geen zin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Gulivers Bekijk Berichten
                                    Doen zij dat ook? onderdelen van klanten zijn wagen gebruiken voor andere klanten te vreden te stellen. In mijn ogen Diefstal.
                                    Ik ken nog een garage die dit doet. Verkopen enorm veel wagens, maar allles voor uw auto aankoop is vriendelijk. Erna is een ramp!

                                    Comment


                                    • #19
                                      persoonlijk ben heel erg tegen dit soort topics (en bedoel niet enkel dit specifieke topic maar al die negatief over dealers gaan); er wordt steeds maar 1 kant van het verhaal verteld. dealers worden door het slijk getrokken en hebben totaal geen verweer want weten meestal niet eens dat er over hen zo topics gemaakt worden.

                                      de moderators zouden dit totaal niet mogen toelaten en hopelijk lezen ze dit ook.

                                      Comment


                                      • #20
                                        2nd that

                                        Niks makkelijker dan een beetje anoniem internet - bashen.
                                        Onafgezien van het feit of je nu al dan niet in je recht bent, is dit imo niet het forum om zulks aan de kaak te stellen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X