Volgende ervaringen en vaststellingen als Mazda eigenaar beginnen me moedeloos te maken:
Bij deze zoek ik dus positieve ervaringen met (pure) Mazda dealers in de ruime buurt van Aalst (liever een paar km verder maar met goede service dan verder te doen bij VDb)
- nauwelijks communicatie tussen onthaal, garage en magazijn: zelfs na afspraak aan receptie met duidelijke vermelding van problemen of gewenste onderhoudsbeurt blijken bepaalde benodigde onderdelen er niet te zijn, of de juiste onderdelen zijn er niet, of ze vinden het niet terug etc...Is het normaal dat de mecanicien uit de garage aan de klant vraagt of een bepaald onderdeel wel besteld is?? Voorbeeld: mijn tweede autosleutel is ontvreemd en heb sinds begin oktober gevraagd voor een nieuwe volwaardige sleutel, speciaal verlof genomen voor afspraak. Op moment van interventie blijkt de verkeerde sleutel geleverd te zijn en lukt de herprogrammering niet en blijven ze sukkelen. Ze zeggen mij dat ze dan maar een nieuwe moeten bestellen en dat ze mij snel terugbellen omdat het maar een kwestie is van twee of drie dagen. Na een week bel ik terug met de vraag of de sleutel er nog niet is en of ik snel kan terugkomen. Geagiteerd zeggen ze mij dat hij nog niet binnen is en dat ze mij wel terugbellen voor een afspraak. Nog eens twee weken later bel ik zelf maar weer terug en vraag ik naar mijn sleutel; de persoon aan receptie valt weer volledig uit de lucht en vraagt of er wel al iets besteld is en wat het probleem juist is etc... Blijkbaar hebben ze daar geen stockbeheersysteem laat staan een deftige klantendatabase systeem, of doen ze alles op papier ???
- ze vragen je telefoonnr° en zeggen dat ze gaan terugbellen maar dit gebeurt bijna nooit, telkenmale mag je zelf achter hen aanzitten...
- personeel gaat met vuile overall en vette handen in je auto zitten zonder enige bescherming of plastic; heb al een paar keer vuil mogen wassen uit mijn autozetels...
- geen reacties op mails verstuurd via hun Mazda website
- sommige personeelsleden zitten er duidelijk gedemotiveerd en elke vraag is er teveel
- Mazda lijkt hun ding & zorg niet te zijn, enkel Ford...
- Ze raden me effenaf af van bij hen te komen voor vraag naar winterbanden (en terwijl nakijken van sensorprobleem) en overdrijven qua benodigde interventietijd (en prijs)
- ...
Bij deze zoek ik dus positieve ervaringen met (pure) Mazda dealers in de ruime buurt van Aalst (liever een paar km verder maar met goede service dan verder te doen bij VDb)
Comment