Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Van den bossche Aalst (Ford / Mazda)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garage Van den bossche Aalst (Ford / Mazda)

Volgende ervaringen en vaststellingen als Mazda eigenaar beginnen me moedeloos te maken:
    • nauwelijks communicatie tussen onthaal, garage en magazijn: zelfs na afspraak aan receptie met duidelijke vermelding van problemen of gewenste onderhoudsbeurt blijken bepaalde benodigde onderdelen er niet te zijn, of de juiste onderdelen zijn er niet, of ze vinden het niet terug etc...Is het normaal dat de mecanicien uit de garage aan de klant vraagt of een bepaald onderdeel wel besteld is?? Voorbeeld: mijn tweede autosleutel is ontvreemd en heb sinds begin oktober gevraagd voor een nieuwe volwaardige sleutel, speciaal verlof genomen voor afspraak. Op moment van interventie blijkt de verkeerde sleutel geleverd te zijn en lukt de herprogrammering niet en blijven ze sukkelen. Ze zeggen mij dat ze dan maar een nieuwe moeten bestellen en dat ze mij snel terugbellen omdat het maar een kwestie is van twee of drie dagen. Na een week bel ik terug met de vraag of de sleutel er nog niet is en of ik snel kan terugkomen. Geagiteerd zeggen ze mij dat hij nog niet binnen is en dat ze mij wel terugbellen voor een afspraak. Nog eens twee weken later bel ik zelf maar weer terug en vraag ik naar mijn sleutel; de persoon aan receptie valt weer volledig uit de lucht en vraagt of er wel al iets besteld is en wat het probleem juist is etc... Blijkbaar hebben ze daar geen stockbeheersysteem laat staan een deftige klantendatabase systeem, of doen ze alles op papier ???
    • ze vragen je telefoonnr° en zeggen dat ze gaan terugbellen maar dit gebeurt bijna nooit, telkenmale mag je zelf achter hen aanzitten...
    • personeel gaat met vuile overall en vette handen in je auto zitten zonder enige bescherming of plastic; heb al een paar keer vuil mogen wassen uit mijn autozetels...
    • geen reacties op mails verstuurd via hun Mazda website
    • sommige personeelsleden zitten er duidelijk gedemotiveerd en elke vraag is er teveel
    • Mazda lijkt hun ding & zorg niet te zijn, enkel Ford...
    • Ze raden me effenaf af van bij hen te komen voor vraag naar winterbanden (en terwijl nakijken van sensorprobleem) en overdrijven qua benodigde interventietijd (en prijs)
    • ...
    Het enige positieve is dat er onder garantie kosteloos twee interventies zijn uitgevoerd. Ondertussen zit ik weer met een klein probleem (bandenspanningssensoren) maar een mens heeft bijna schrik om er een afspraak te maken, afvragende wat er nu weer mis kan en zal lopen...

Bij deze zoek ik dus positieve ervaringen met (pure) Mazda dealers in de ruime buurt van Aalst (liever een paar km verder maar met goede service dan verder te doen bij VDb)
    Last edited by ; 16/11/2010, 16:57.

Het lijkt ongelofelijk dat een merkdealer zo slecht kan functioneren maar ik weet dat het mogelijk is.

In Dendermonde is er een goede Mazdadealer, misschien daar eens proberen.

Comment

Uit mijn eigen ervaringen met Mazda/Ford dealers weet ik dat Mazda voor hen veeeeeel minder belangrijk is dan Ford...

Comment

Verdoeme, veel sterkte !!!
        Toch, moest je weten wat er allemaal geprutst wordt achter de schermen ...
        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Het is wel een eindje rijden, maar te doen.
          Er is een Mazda garage (Andries) in Viaene, onze 2 gaat daar en we zijn tevreden van hun werk. Wel spijtig dat er geen bankcontact is

Comment

Ga eens langs bij Stamaco in Dendermonde, daar doen ze nog exclusief Mazda.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
              Wel spijtig dat er geen bankcontact is
              Oei, dat is nu wel niet echt meer van deze tijd toch?
              Het zijn toch al wat andere bedragen dan in een gazettenwinkeltje; voor een setje van nieuwe 18"-velgen moet je dan algauw met een dikke 1000€+ op zak lopen...

Comment

ford is ook niet echt hun ding hoor. ik heb ook hemel en aarde moeten verzetten om hun fouten te moeten rechtzetten.
                wimoptiek.be op

Comment

Garage De Zwars was nog eens wat, maar da's al lang lang lang geleden ....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                      Ga eens langs bij Stamaco in Dendermonde, daar doen ze nog exclusief Mazda.
                      Sowieso een aanrader!

Sommige Mazda/Ford-dealers halen het merk helemaal onderuit. Spijtige zaak.
                      I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Nieuwe episode in sleutel soap

Nieuwe episode in de "sleutel" soap:

Vandaag 24/11 heeft mijn vrouw een nieuwe poging gedaan om een tweede volwaardige autosleutel te bekomen voor onze Mazda6.

Echter:
                        - wederom is een verkeerd type autosleutel geleverd want de geleverde sleutel viel niet te herprogrammeren
                        - ze gingen dan proberen van een sleutel te recupereren van een andere nieuwe Mazda6, maar dat bleek dan ook niet te lukken....

Mijn vrouw (geen katje zonder handschoenen aan te pakken ) is wat "ontploft" tegen het personeel en dan kregen we excuses van slechte magazijnier die ontslagen is etc etc...

Ze beloven opnieuw dat het volgende keer wel zal lukken, ze krijgen nu nog enkele dagen een laatste kans om het juist te doen maar als het binnen enkele dagen niet lukt zijn we naar een echte garage met bekwaam personeel. Ondertussen gaat er ook een brief naar de Mazda hoofdzetel want dergelijk amateurisme en geklungel heb ik nog nooit meegemaakt in enige andere garage (al is de concurrentie op dat vlak niet min...)

Met wat geluk een tweede sleutel onder kerstboom en gedaan met praktische problemen...

Comment

heel tevreden over http://www.petit-mazda.com/html/index_nl.htm

wel in zottegem, 20 km van Aalst

Comment

Ja, Mazda Petit is echt een aanrader. Enkele van mijn buren rijden met een mazda en ze praten met volle lof over de garage, iets waar Mercedes-Benz Sergeant (200m verder) nog wat van kan leren :d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk Berichten
                              Ja, Mazda Petit is echt een aanrader. Enkele van mijn buren rijden met een mazda en ze praten met volle lof over de garage, iets waar Mercedes-Benz Sergeant (200m verder) nog wat van kan leren :d
                              Van Mercedes-Benz Sergeant ben ik dan weer zeer tevreden!! zeker in vergelijking met mijn vorige garage.

Comment

Sergeant is enkel goed om te verkopen maar om te reparen zijn ze niks waard. De draagarm van mijn Mercedes was kapot. Laten repareren kostte mij 1900 euro, geen probleem maar voor dat geld wil ik wel dat hij gemaakt is. Ik kwam de garage buiten gereden en mijn wagen reed altijd naar rechts. Heb me omgekeert en terug naar binnengegaan en mijn beklacht gedaan. Ze dachten dat mijn banden slecht uitgelijnt waren, dus heb ik dat hun maar laten doen, kostte mij ook 150 euro. De volgende dag reed ik de garage uit en reed hij zelfs nog veel schever. Ik zat met mijn handen in het haar en moest met mijn vaders 3 serie naar het onderhoud bij BMW Meerschman. Ik vroeg aan baliebediende wat het kon zijn en die wist het ook niet maar ik mocht hem daar binnensteken. Mij kon het niet schelen aangezien ze het toch niet erger konden maken en als het niet gemaakt was moest ik niets betalen. De volgende dag terug achter de E-klasse en 3-serie. De factuur was 500 euro voor een groot onderhoud aan een 320d en mijn E-klasse hadden ze ook perfect gemaakt en kosteloos! Blijkbaar hadden ze bij Sergeant de moeren er niet juist ingestoken ofzoiets! Wat ik zeker weet is dat mijn volgende wagen gekocht wordt bij Meerschman al is het maar voor de goeie service.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk Berichten
                                  Sergeant is enkel goed om te verkopen maar om te reparen zijn ze niks waard. De draagarm van mijn Mercedes was kapot. Laten repareren kostte mij 1900 euro, geen probleem maar voor dat geld wil ik wel dat hij gemaakt is. Ik kwam de garage buiten gereden en mijn wagen reed altijd naar rechts. Heb me omgekeert en terug naar binnengegaan en mijn beklacht gedaan. Ze dachten dat mijn banden slecht uitgelijnt waren, dus heb ik dat hun maar laten doen, kostte mij ook 150 euro. De volgende dag reed ik de garage uit en reed hij zelfs nog veel schever. Ik zat met mijn handen in het haar en moest met mijn vaders 3 serie naar het onderhoud bij BMW Meerschman. Ik vroeg aan baliebediende wat het kon zijn en die wist het ook niet maar ik mocht hem daar binnensteken. Mij kon het niet schelen aangezien ze het toch niet erger konden maken en als het niet gemaakt was moest ik niets betalen. De volgende dag terug achter de E-klasse en 3-serie. De factuur was 500 euro voor een groot onderhoud aan een 320d en mijn E-klasse hadden ze ook perfect gemaakt en kosteloos! Blijkbaar hadden ze bij Sergeant de moeren er niet juist ingestoken ofzoiets! Wat ik zeker weet is dat mijn volgende wagen gekocht wordt bij Meerschman al is het maar voor de goeie service.
                                  Zolang ze mij perfect en juist bedienen ben en blijf ik tevreden ;-)

Comment

Sinds 3 weken heb ik ondertussen wel terug een (min of meer) volwaardige sleutel gelukkig.
                                    Het is te zeggen; de afstandsbediening doet het en ook in het stuurslot werkt hij, maar mijn deuren krijg ik er manueel niet mee open. Om één of andere reden draait hij niet in het slot, volgens de garage zouden de sloten moeten vervangen worden dan en aangepast worden aan de sleutel. Daar heb ik echter vriendelijk voor bedankt...!

Heb ook niet kunnen betalen na de interventie want hun facturatiesysteem was in de soep gedraaid (hoe symbolisch), papieren factuur is een tijdje later gevolgd maar heb nu ook geen echte haast om die te betalen...

Comment

Working...
                                    X