Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C70 2007 aanhoudende problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo C70 2007 aanhoudende problemen

2007 C70 D5 +-100.000km

Het topic is opgekuist, alle details van problemen staan onderstaand omschreven, alsook de oplossing indien voorhanden. Ik ben zéér tevreden van Scancar Deurne, want ze hebben uiteindelijk de koe bij de horens gevat en alle problemen in één keer van de baan gegooid. De wagen is 1.5 dag binnen geweest en alles is nu netjes geregeld, en zowel zij als ik zijn tevreden!

Het enige vraagteken dat even blijft is de piep + Frankrijk, maar ik rij binnen 2 weken alleen even de grens over om dit te checken, als hij het nog doet gaan ze dit ook nog regelen.
    Welke piep: wagen begint via de speakers of toch ergens vanuit het dashboard luid te piepen als je de grens van Frankrijk overgaat (geluidje alla ge moet uwe gordel aan doen in de vlieger, zo'n 3toon), en hij doet dit dus continue om de 3 a 4min, tot je de grens opnieuw overgaat in België, ik heb geen gps, geen snelheidsbegrenzer, niets dat logisch gezien kan weten dat de idiote c70 in Frankrijk zit, niettegenstaande doet/deed ie het. Volvo zelf (invoerder + Zweden) beweert hier nog nooit van gehoord te hebben, dus het was inderdaad wel lastig tussen dealer vs volvo.

problemen van in't verleden (opgelost!):

- dak piept en kraakt (moet geregeld gesmeerd worden, is een gekend probleem en ik heb er geen moeite mee om af en toe de handen vuil te maken = problem solved)

- een flap van de binnenbekleding van het dak gaat altijd verkeerd zitten bij openen en sluiten (verstevigd met speciale mousse, is nu dus in orde)

- ik kon sinds de zomer van 2010 niet meer met m'n dak open rijden omdat de passagiersdeur dan openklikt en dus gewoon openvliegt in een bocht. (slot gratis vervangen)

- stuurwiel intussen reeds vervangen op +-60.000km's = duur optioneel beige sportstuur, omdat het gewoon volledig afsleet op de kanten, terwijl ik geen ringen of iets aan m'n handen heb. (opgelost, opnieuw vervangen nu dus op 108.000km door een licht aangepast sportstuur, nieuw ligt beter in de hand en is iets afgeronder)

- 2x wielen 18" Mirzam om zeep (origineel af fabriek besteld), intussen 2x één gescheurd, terwijl er niets aan de band is of verdere schade of "echte" impact te zien is aan de velg. 1x 575.00 euro reeds betaald voor een nieuwe velg. ( Velgen zijn opgestuurd en volvo heeft intussen ook 1 gratis vervangen, dus ik ben gelukkig en kan opnieuw de velgen erop leggen . Inderdaad, de eerste zag je wel een impact in de velg waar de scheur achteraf zat, de 2de was mooi rond en zonder andere indicatie dus volvo was bereid 70% te vergoeden, Scancar heeft uit Goodwill de andere 30% voor zich genomen. )

- 2x motorsteun afgebroken toen hij nog geen 1j oud was
    - 2x motorstoring en beperkt vermogen door wervelklep
    - stuurwiel vervangen (60.000km)
    - piepen aan onderstel of iets anders aan de voorzijde (hoorbaar met dak open, nu waarschijnlijk nog steeds, als ik terug met het dak open kan rijden tenminste)
    - piepen dak
    - piepen ramen
    - 1x schokdemper leeggelopen (volgens dealer was er niks aan de hand, pas na hard aandringen zijn ze gaan doorzoeken en kwamen ze tot die vaststelling)

Alles werd steeds gemeld, zowel per e-mail als per telefoon en bij het onthaal telkens, zodat alles correct geweten was.

UPDATE 01/04/2011:

Even voor de correcte opvolging, ik heb gisteren een afspraak gehad bij mijn garage op verzoek van de invoerder, met de customer service verantwoordelijke en het hoofd van de werkplaats, ik moet toegeven, na een gesprek van +-1.5u is het vertrouwen er weer,en ik heb er een goed gevoel bij en hoop dat de op te lossen zaken inderdaad geregeld geraken.

Een dikke pluim voor de mannen, want het is zeer belangrijk dat het vertrouwen en goed gevoel er terug is, nu hopen en kijken dat alle zaken opgelost geraken. De wagen gaat volgende week alvast binnen voor een eerste aanzet en hopelijk is de goal binnen afzienbare tijd binnen getrapt!

Als't goe is mag het ook gezegd worden he!

UPDATE 08/04/2011:

Alles is netjes geregeld en het vertrouwen is 100% terug! Enkel het gepiep weten we nog niet, maar ik ga de test even uitvoeren binnen een 2-tal weken, de rest is super geregeld. Het sportstuur werd opnieuw gratis vervangen door een iets aangepast exemplaar zie ik, ligt trouwens beter in de hand en voor de Mirzam velg is de invoerder uiteindelijk 70% ingesprongen, Scancar de andere 30% uit goodwill, ik ben zeer tevreden! Het slot is ook gratis vervangen. De flap werd opgelost met een mousse versteviging en blijft nu mooi zitten en ze hebben ineens een paar kleine interieurbeschadigingen laten wegnemen, voor een mooi bedrag, dus ik ben echt super enthousiast opnieuw! Onderhoud gehad en nu gaan we met een goed gevoel en 't dak open het mooie weer tegemoet

Waar staat dat poliermachien, dak er nog is goe tegenaan ga

Last edited by ; 08/04/2011, 14:08.

Het zal uw problemen er niet minder op maken maar wanneer je zo'n wagen hebt dan moet je hem na de garantieperiode of zelfs nog voor het einde ervan verkopen. Dat is toch wat ik ervan denk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Het zal uw problemen er niet minder op maken maar wanneer je zo'n wagen hebt dan moet je hem na de garantieperiode of zelfs nog voor het einde ervan verkopen. Dat is toch wat ik ervan denk.
      en iemand anders zijn zuurverdiende centen daarin laten steken?
      schoon van u ...

Het is Volvo dat hier moet tussenkomen. Haal er desnoods een advocaat bij.

In ieder geval succes verder.

Comment

Tja,volvo for life of wat zeggen ze nu weer..
        Al eens een andere stealer geprobeerd?
        Bij mij zou die bak al lang hebben buitengelegen denk k .
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
          en iemand anders zijn zuurverdiende centen daarin laten steken?
          schoon van u ...
          Ik zou zo'n wagen aan een handelaar verkopen. Dan is het zijn probleem. Het is duidelijk dat die Volvo een maandagwagen is. Een hoop ellende zonder einde. Zoiets ben je beter zo snel mogelijk kwijt.

En wat die Volvo dealer betreft: ik zou zo'n behandeling niet pikken. Soms moet je gewoon je mond durven opendoen in zo'n geval.

Comment

Ik zou het ook niet kunnen om die problemen door te verkopen aan een andere particulier.

Wel zou ik durven overwegen om de wagen aan de garage over te laten. Als zij u komen beweren dat die wagen 100% in orde is zeg je gewoon "awel ja, das héél goed. Wat geven jullie nog voor deze prachtige c70, 100% in orde, geen problemen, perfect onderhouden etc..."

ALs ze u een iets of wat degelijke prijs willen geven zou ik incasseren en met opgeheven hoofd en middelvinger weg wandelen.

Zij zullen hem moeten doorverkopen met garantie... dus uiteindelijk zet je niemand in de zak hé.

Wel heel jammer dat je niet kan genieten van de wagen en je er allicht verlies aan zal maken door hem aan de dealer te laten.

Aan de andere kant als ik uw verhaal lees, die miserie en die hopen tijdverlies en frustratie zijn dat misschien wel niet waard...
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

Comment

Als ik zo'n beetje kan afleiden welke dealer het is, denk ik dat er in dezelfde overkoepelende groep ook een Landrover garage zit, misschien zit daar een mogelijkheid, qua inruil?
              2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
              2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
              2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
              1999 Volvo V70 classic 2.5d
              1967 Volvo 123 GT

Comment

Jammer om te horen! Mijn schoonmoeder heeft dezelfde en daar zijn (voor zover ik weet) geen problemen mee.
                Zoals je eerder aanhaald, als je een wagen nieuw aankoopt bij een merkgarage verwacht je toch een minimum aan inspanning om uw probleem opgelost te krijgen.
                Ik hoor de laatste tijd meer en meer mensen die klagen over een echte desinteresse door garages voor hun (toekomstige) klanten. Gebeurt zelfs bij de 'grote' merken (bmw/audi mercedes/volvo...)
                Ik hoop dat de topicstarter eruit geraakt met zijn garage!
                Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Over een horror-verhaal gesproken poeh !!

Enige oplossing in deze, lijkt me de euvels door een erkende technische controleur laten vaststellen en een rechtszaak aanspannen.
                  Evtl gespijsd met email verkeer tussen jou en de garage, als dat al bestaat.

Veel succes ermee, in ieder geval.

Comment

Amai, die wagen is gelijk behekst. Wie weet zou een exorcist nog van pas komen. Een rechtzaak aanspannen voor niet duidelijk aanwijsbare zaken is niet zonder risico en zal lang duren. Soms spaar je beter het geld dat je in een rechtsprocedure zou steken om het te gebruiken voor, in jouw geval, een nieuwe wagen. Heb je al overwogen om die wagen in de garage over te laten en een nieuwe aan te schaffen? Als er toch geen vuiltje aan de lucht is volgens hen moeten ze toch een correcte overnameprijs geven. Of is het een leasewagen? Kan je die dan niet gewoon teruggeven? Ik ken die contracten niet.

Comment

Ik wil de wagen deze zomer zelf te koop zetten en sta in de wachtrij voor een nieuwe RR Evoque, geen volvo meer voor mij.

Ik wil hem gewoon met een gerist hart kunnen verkopen, vandaar dat ik op zoek ben naar het meest gepaste medium om deftig in dialoog te gaan... Ik heb ondertussen ook een andere dealer gevonden, die uiterst behulpzaam is, maar ik vind het de verantwoordelijkheid van de dealer waar ik al 100.000km zit en tevens de auto aankocht. Waar de verkoper ons tot alle ergernis toe nog zeer overtuigde dat ze zeker alles zouden oplossen in geval van problemen. Praat voor de vaart getuige de afgelopen jaren!

Comment

net reactie van de invoerder gekregen, er komt een vervolg ....

Ik heb even een officiële volledige reactie terug gestuurd,
                        Last edited by ; 01/04/2011, 08:54.

Comment

Uw geduld is lovenswaardig!

ps, ik ben fan van uw deuren
                          2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                          2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                          2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                          1999 Volvo V70 classic 2.5d
                          1967 Volvo 123 GT

Comment

Het is een zeer trieste zaak en Volvo neemt hier geen verantwoordelijkheid in.
                            Ik zou zeker een advocaat een schrijven laten doen naar Volvo en waarschijnlijk gaan ze het probleem dan bekijken en misschien oplossen.
                            Een merk als Volvo kan rechtzaken missen als de pest en het kost je een paar honderd Euro maximum....het overwegen waard.

Comment

Dat is inderdaad één grote klucht :-s
                              Ik had toch een heel ander beeld van Volvo, al moet ik toegeven dat ik iemand ken die met een V70 D5 ook wat miserie gehad heeft bij een Volvo dealer in mechelen: Probleem aan de motor waar zelfs een terugroepactie voor georganiseerd werd, enkel was dat voor hem wat te laat. Ook een héél gedoe om dat via garantie nog gedaan te krijgen en pas actie als hij melde "kies zelf maar, of ge lost het op, of ik bel mijn leasing wel op voor nen andere en dan trekt ge uw plan er maar mee"

Jammer dat zo'n merk met wagens uit een hogere klasse toch zo'n kutservice geeft...
                              www.meevliegen.be

Comment

niet overal

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Er zijn hier nochtans een paar Volvo adepts die bij hoog en laag beweren dat dit type dealers enkel bij de VAG groep voorkomen , om maar te zeggen dat er overal wel eens een verzuurde tussen zit in het echte leven zonder de roze Volvo bril , ik hoop voor jou dat het opgelost geraakt...

Comment

Dat is helemaal juist, dergelijke topics zijn inderdaad eens goed om voor sommigen voetjes op de grond te krijgen.
                                    Jammer genoeg moet je wat geluk hebben, bij elke wagen, bij elke dealer. Een deetje heb je zelf in de hand, het grootste deel jammer genoeg niet.

De vraag "wat is een goed merk" is bijgevolg onbeantwoordbaar geworden.

En ik ken (zelfs in m'n buurt) zelfs zéér goede VAG-dealers

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Even voor de correcte opvolging, ik heb gisteren een afspraak gehad bij mijn garage op verzoek van de invoerder, met de customer service verantwoordelijke en het hoofd van de werkplaats, ik moet toegeven, na een gesprek van +-1.5u is het vertrouwen er weer,en ik heb er een goed gevoel bij en hoop dat de op te lossen zaken inderdaad geregeld geraken.

Een dikke pluim voor de mannen, want het is zeer belangrijk dat het vertrouwen en goed gevoel er terug is, nu hopen en kijken dat alle zaken opgelost geraken. De wagen gaat volgende week alvast binnen voor een eerste aanzet en hopelijk is de goal binnen afzienbare tijd binnen getrapt!

Als't goe is mag het ook gezegd worden he!

Comment

Goed nieuws!

Uiteindelijk niet onbelangrijk hé: even rond te tafel en kijken hoe het opgelost kan worden.
                                        Als beide partijen dan even alles los kunnen laten en opnieuw starten is dat mogelijk hé.

Hopelijk stampen ze hem inderdaad binnen nu hé Het vertrouwen zal er wel terug zijn met reden. Maar na mooie woorden moeten zeker mooie daden volgen natuurlijk...

Ik heb ook iets vergelijkbaar kunnen posten over mijn garage enige tijd geleden. Ik zou me bijna schuldig gaan voelen dat ik bij een ander merk ben gaan shoppen ondertussen
                                        www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                        X