2007 C70 D5 +-100.000km
Het topic is opgekuist, alle details van problemen staan onderstaand omschreven, alsook de oplossing indien voorhanden. Ik ben zéér tevreden van Scancar Deurne, want ze hebben uiteindelijk de koe bij de horens gevat en alle problemen in één keer van de baan gegooid. De wagen is 1.5 dag binnen geweest en alles is nu netjes geregeld, en zowel zij als ik zijn tevreden!
Het enige vraagteken dat even blijft is de piep + Frankrijk, maar ik rij binnen 2 weken alleen even de grens over om dit te checken, als hij het nog doet gaan ze dit ook nog regelen.
Welke piep: wagen begint via de speakers of toch ergens vanuit het dashboard luid te piepen als je de grens van Frankrijk overgaat (geluidje alla ge moet uwe gordel aan doen in de vlieger, zo'n 3toon), en hij doet dit dus continue om de 3 a 4min, tot je de grens opnieuw overgaat in België, ik heb geen gps, geen snelheidsbegrenzer, niets dat logisch gezien kan weten dat de idiote c70 in Frankrijk zit, niettegenstaande doet/deed ie het. Volvo zelf (invoerder + Zweden) beweert hier nog nooit van gehoord te hebben, dus het was inderdaad wel lastig tussen dealer vs volvo.
problemen van in't verleden (opgelost!):
- dak piept en kraakt (moet geregeld gesmeerd worden, is een gekend probleem en ik heb er geen moeite mee om af en toe de handen vuil te maken = problem solved)
- een flap van de binnenbekleding van het dak gaat altijd verkeerd zitten bij openen en sluiten (verstevigd met speciale mousse, is nu dus in orde)
- ik kon sinds de zomer van 2010 niet meer met m'n dak open rijden omdat de passagiersdeur dan openklikt en dus gewoon openvliegt in een bocht. (slot gratis vervangen)
- stuurwiel intussen reeds vervangen op +-60.000km's = duur optioneel beige sportstuur, omdat het gewoon volledig afsleet op de kanten, terwijl ik geen ringen of iets aan m'n handen heb. (opgelost, opnieuw vervangen nu dus op 108.000km door een licht aangepast sportstuur, nieuw ligt beter in de hand en is iets afgeronder)
- 2x wielen 18" Mirzam om zeep (origineel af fabriek besteld), intussen 2x één gescheurd, terwijl er niets aan de band is of verdere schade of "echte" impact te zien is aan de velg. 1x 575.00 euro reeds betaald voor een nieuwe velg. ( Velgen zijn opgestuurd en volvo heeft intussen ook 1 gratis vervangen, dus ik ben gelukkig en kan opnieuw de velgen erop leggen . Inderdaad, de eerste zag je wel een impact in de velg waar de scheur achteraf zat, de 2de was mooi rond en zonder andere indicatie dus volvo was bereid 70% te vergoeden, Scancar heeft uit Goodwill de andere 30% voor zich genomen. )
- 2x motorsteun afgebroken toen hij nog geen 1j oud was
- 2x motorstoring en beperkt vermogen door wervelklep
- stuurwiel vervangen (60.000km)
- piepen aan onderstel of iets anders aan de voorzijde (hoorbaar met dak open, nu waarschijnlijk nog steeds, als ik terug met het dak open kan rijden tenminste)
- piepen dak
- piepen ramen
- 1x schokdemper leeggelopen (volgens dealer was er niks aan de hand, pas na hard aandringen zijn ze gaan doorzoeken en kwamen ze tot die vaststelling)
Alles werd steeds gemeld, zowel per e-mail als per telefoon en bij het onthaal telkens, zodat alles correct geweten was.
UPDATE 01/04/2011:
Even voor de correcte opvolging, ik heb gisteren een afspraak gehad bij mijn garage op verzoek van de invoerder, met de customer service verantwoordelijke en het hoofd van de werkplaats, ik moet toegeven, na een gesprek van +-1.5u is het vertrouwen er weer,en ik heb er een goed gevoel bij en hoop dat de op te lossen zaken inderdaad geregeld geraken.
Een dikke pluim voor de mannen, want het is zeer belangrijk dat het vertrouwen en goed gevoel er terug is, nu hopen en kijken dat alle zaken opgelost geraken. De wagen gaat volgende week alvast binnen voor een eerste aanzet en hopelijk is de goal binnen afzienbare tijd binnen getrapt!
Als't goe is mag het ook gezegd worden he!
UPDATE 08/04/2011:
Alles is netjes geregeld en het vertrouwen is 100% terug! Enkel het gepiep weten we nog niet, maar ik ga de test even uitvoeren binnen een 2-tal weken, de rest is super geregeld. Het sportstuur werd opnieuw gratis vervangen door een iets aangepast exemplaar zie ik, ligt trouwens beter in de hand en voor de Mirzam velg is de invoerder uiteindelijk 70% ingesprongen, Scancar de andere 30% uit goodwill, ik ben zeer tevreden! Het slot is ook gratis vervangen. De flap werd opgelost met een mousse versteviging en blijft nu mooi zitten en ze hebben ineens een paar kleine interieurbeschadigingen laten wegnemen, voor een mooi bedrag, dus ik ben echt super enthousiast opnieuw! Onderhoud gehad en nu gaan we met een goed gevoel en 't dak open het mooie weer tegemoet
Waar staat dat poliermachien, dak er nog is goe tegenaan ga
Het topic is opgekuist, alle details van problemen staan onderstaand omschreven, alsook de oplossing indien voorhanden. Ik ben zéér tevreden van Scancar Deurne, want ze hebben uiteindelijk de koe bij de horens gevat en alle problemen in één keer van de baan gegooid. De wagen is 1.5 dag binnen geweest en alles is nu netjes geregeld, en zowel zij als ik zijn tevreden!
Het enige vraagteken dat even blijft is de piep + Frankrijk, maar ik rij binnen 2 weken alleen even de grens over om dit te checken, als hij het nog doet gaan ze dit ook nog regelen.
Welke piep: wagen begint via de speakers of toch ergens vanuit het dashboard luid te piepen als je de grens van Frankrijk overgaat (geluidje alla ge moet uwe gordel aan doen in de vlieger, zo'n 3toon), en hij doet dit dus continue om de 3 a 4min, tot je de grens opnieuw overgaat in België, ik heb geen gps, geen snelheidsbegrenzer, niets dat logisch gezien kan weten dat de idiote c70 in Frankrijk zit, niettegenstaande doet/deed ie het. Volvo zelf (invoerder + Zweden) beweert hier nog nooit van gehoord te hebben, dus het was inderdaad wel lastig tussen dealer vs volvo.
problemen van in't verleden (opgelost!):
- dak piept en kraakt (moet geregeld gesmeerd worden, is een gekend probleem en ik heb er geen moeite mee om af en toe de handen vuil te maken = problem solved)
- een flap van de binnenbekleding van het dak gaat altijd verkeerd zitten bij openen en sluiten (verstevigd met speciale mousse, is nu dus in orde)
- ik kon sinds de zomer van 2010 niet meer met m'n dak open rijden omdat de passagiersdeur dan openklikt en dus gewoon openvliegt in een bocht. (slot gratis vervangen)
- stuurwiel intussen reeds vervangen op +-60.000km's = duur optioneel beige sportstuur, omdat het gewoon volledig afsleet op de kanten, terwijl ik geen ringen of iets aan m'n handen heb. (opgelost, opnieuw vervangen nu dus op 108.000km door een licht aangepast sportstuur, nieuw ligt beter in de hand en is iets afgeronder)
- 2x wielen 18" Mirzam om zeep (origineel af fabriek besteld), intussen 2x één gescheurd, terwijl er niets aan de band is of verdere schade of "echte" impact te zien is aan de velg. 1x 575.00 euro reeds betaald voor een nieuwe velg. ( Velgen zijn opgestuurd en volvo heeft intussen ook 1 gratis vervangen, dus ik ben gelukkig en kan opnieuw de velgen erop leggen . Inderdaad, de eerste zag je wel een impact in de velg waar de scheur achteraf zat, de 2de was mooi rond en zonder andere indicatie dus volvo was bereid 70% te vergoeden, Scancar heeft uit Goodwill de andere 30% voor zich genomen. )
- 2x motorsteun afgebroken toen hij nog geen 1j oud was
- 2x motorstoring en beperkt vermogen door wervelklep
- stuurwiel vervangen (60.000km)
- piepen aan onderstel of iets anders aan de voorzijde (hoorbaar met dak open, nu waarschijnlijk nog steeds, als ik terug met het dak open kan rijden tenminste)
- piepen dak
- piepen ramen
- 1x schokdemper leeggelopen (volgens dealer was er niks aan de hand, pas na hard aandringen zijn ze gaan doorzoeken en kwamen ze tot die vaststelling)
Alles werd steeds gemeld, zowel per e-mail als per telefoon en bij het onthaal telkens, zodat alles correct geweten was.
UPDATE 01/04/2011:
Even voor de correcte opvolging, ik heb gisteren een afspraak gehad bij mijn garage op verzoek van de invoerder, met de customer service verantwoordelijke en het hoofd van de werkplaats, ik moet toegeven, na een gesprek van +-1.5u is het vertrouwen er weer,en ik heb er een goed gevoel bij en hoop dat de op te lossen zaken inderdaad geregeld geraken.
Een dikke pluim voor de mannen, want het is zeer belangrijk dat het vertrouwen en goed gevoel er terug is, nu hopen en kijken dat alle zaken opgelost geraken. De wagen gaat volgende week alvast binnen voor een eerste aanzet en hopelijk is de goal binnen afzienbare tijd binnen getrapt!
Als't goe is mag het ook gezegd worden he!
UPDATE 08/04/2011:
Alles is netjes geregeld en het vertrouwen is 100% terug! Enkel het gepiep weten we nog niet, maar ik ga de test even uitvoeren binnen een 2-tal weken, de rest is super geregeld. Het sportstuur werd opnieuw gratis vervangen door een iets aangepast exemplaar zie ik, ligt trouwens beter in de hand en voor de Mirzam velg is de invoerder uiteindelijk 70% ingesprongen, Scancar de andere 30% uit goodwill, ik ben zeer tevreden! Het slot is ook gratis vervangen. De flap werd opgelost met een mousse versteviging en blijft nu mooi zitten en ze hebben ineens een paar kleine interieurbeschadigingen laten wegnemen, voor een mooi bedrag, dus ik ben echt super enthousiast opnieuw! Onderhoud gehad en nu gaan we met een goed gevoel en 't dak open het mooie weer tegemoet
Waar staat dat poliermachien, dak er nog is goe tegenaan ga
Comment