Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai H1 Autosalon foute verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai H1 Autosalon foute verkoop

op het autosalon (midden januari 2011) kochten we een Hyundai H1 van 2010 (euro 4 norm). Daar hebben we een verkoopsovereenkomst met Hyundai gemaakt om deze om te bouwen tot lichte vracht (van 8 naar 5 plaatsen). Als leveradres hebben we een Hyundai garage uit de buurt gekozen.
    Nu zegt die garage waar ik hem normaal deze week ging halen dat er een probleem is met de euronorm: "Aangezien deze wagen na 1 januari 2011 is gekocht en zal ingeschreven worden, kan deze niet omgebouwd tot lichte vracht omwille van de euro 5 norm (wagen is euro 4) en mocht de verkoper van het autosalon deze eigenlijk niet aan ons verkopen met een kit 'lichte vracht'."
    Nu gaan ze dit bekijken om een oplossing te vinden (ze gaan dat met hyundai België bespreken). Nu willen we zeker zijn dat we hier geen problemen mee krijgen.
    Mogen wij deze wagen aanvaarden met een "speciale toelating" of mogen wij deze wagen absoluut niet aanvaarden?
    Mogen wij hier een schadevergoeding vragen? Volgens de verkoopsovereenkomst kan bij het niet of te laat (+25%) leveren een schadevergoeding gevraagd worden van max.15% van de aankoopprijs.

Als ik me niet vergis kan je geen nieuwe auto meer inschrijven die niet beantwoordt aan euro 5, sinds 1 januari 2011. Dit heeft niks met al dan niet lichte vracht te maken. Er is dus duidelijk een fout gebeurd.

Comment

Ik zou een voorstel van Hyundai afwachten. Staat dit je aan, kan je erop ingaan, staat het je niet aan kun je een schadevergoeding vragen of de aankoop annuleren (aangezien de fout niet bij jou ligt heb je hier zeker een poot om op te staan)
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Als ik me niet vergis kan je geen nieuwe auto meer inschrijven die niet beantwoordt aan euro 5, sinds 1 januari 2011. Dit heeft niks met al dan niet lichte vracht te maken. Er is dus duidelijk een fout gebeurd.
        Dit is nog wel mogelijk, maar enkel indien de wagen eind vorig jaar qua chassisnummer is doorgegeven aan DIV.
        Voor alle EURO 4 wagens die nog in stock staan/stonden moest het chassisnummer eind vorig jaar aan DIV doorgegeven worden en enkel die wagens kunnen nog als nieuw voertuig ingeschreven worden. Zij het manueel en niet via het elektronisch systeem. Indien dit niet is doorgegeven kan de wagen niet als nieuw verkocht worden, en wordt die een tweedehandsvoertuig.

Nu kan het wel zijn dat die ombouw lichte vracht bij Hyundai niet meer mogelijk is op een EURO 4. Dit waarschijnlijk omwille van de homologatieprocedure.

Ik zou samen met de dealer toch alle mogelijk opties eens bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
          Dit is nog wel mogelijk, maar enkel indien de wagen eind vorig jaar qua chassisnummer is doorgegeven aan DIV.
          Voor alle EURO 4 wagens die nog in stock staan/stonden moest het chassisnummer eind vorig jaar aan DIV doorgegeven worden en enkel die wagens kunnen nog als nieuw voertuig ingeschreven worden. Zij het manueel en niet via het elektronisch systeem. Indien dit niet is doorgegeven kan de wagen niet als nieuw verkocht worden, en wordt die een tweedehandsvoertuig.

Nu kan het wel zijn dat die ombouw lichte vracht bij Hyundai niet meer mogelijk is op een EURO 4. Dit waarschijnlijk omwille van de homologatieprocedure.

Ik zou samen met de dealer toch alle mogelijk opties eens bekijken.
          Bijna volledig correct. Bedrijfauto's (lichte vracht) kunnen nu nog verkocht worden met euro4 motor en ingeschreven worden. Deze hebben uitstel gekregen.

In dit geval zal het wss een probleem zijn dat het een personenauto was en moet omgebouwd worden naar een lichte vracht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten
            Bijna volledig correct. Bedrijfauto's (lichte vracht) kunnen nu nog verkocht worden met euro4 motor en ingeschreven worden. Deze hebben uitstel gekregen.

In dit geval zal het wss een probleem zijn dat het een personenauto was en moet omgebouwd worden naar een lichte vracht
            Idd, dit bedoelde ik ook met problemen met homologatie.
            Ik vermoed dat het probleem daar gaat liggen.

Comment

Ik heb de situatie deze week voorgelegd bij de FOD mobiliteit en homologatie. Voorlopig nog geen antwoord gekregen van deze diensten.
              Ook de garage heeft nog geen antwoord gegeven omdat de mensen die ervan op de hoogte zijn met vakantie zijn deze week....
              Bedankt voor jullie opmerkingen, ik post het antwoord van de FOD en het aanbod van de garage als ik meer weet.

Comment

de FOD heeft me nog steeds niet geantwoord, maar Hyundai wel.
                Hyundai België wil ons een H1 aanbieden tegen dezelfde(!) prijs maar in een donker (lelijk) blauw. Aangezien ze ons een andere wagen aanbieden, zal ombouwen zeker niet mogen van een vorige euronorm.
                Dit willen wij absoluut niet, de kleur vinden wij belangrijk, zeker voor een nieuwe wagen en zeker op zo'n groot model.
                Het is dus een erg zwak voorstel; dat hyundai dit zelf niet snapt....
                Aangezien de +25% op de levertijd nu al zeeeer lang verstreken is, denken we al om een schadevergoeding te vragen. Dit ook omdat hyunda belgië niet rechtstreeks via ons wil communiceren , maar via de garagist. Niet echt klantvriendelijk aangezien de garage er eigenlijk niets aan kan doen.
                Wij hadden minstens gehoopt op een euro 5 model met dezelfde kleur en specificaties.
                Afwachten wat het volgende aanbod zal zijn, indien dit niet volgens onze verwachtingen is dan zal er snel een advocaat aan hun deur staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rafsan Bekijk Berichten
                  de FOD heeft me nog steeds niet geantwoord, maar Hyundai wel.
                  Hyundai België wil ons een H1 aanbieden tegen dezelfde(!) prijs maar in een donker (lelijk) blauw. Aangezien ze ons een andere wagen aanbieden, zal ombouwen zeker niet mogen van een vorige euronorm.
                  Dit willen wij absoluut niet, de kleur vinden wij belangrijk, zeker voor een nieuwe wagen en zeker op zo'n groot model.
                  Het is dus een erg zwak voorstel; dat hyundai dit zelf niet snapt....
                  Aangezien de +25% op de levertijd nu al zeeeer lang verstreken is, denken we al om een schadevergoeding te vragen. Dit ook omdat hyunda belgië niet rechtstreeks via ons wil communiceren , maar via de garagist. Niet echt klantvriendelijk aangezien de garage er eigenlijk niets aan kan doen.
                  Wij hadden minstens gehoopt op een euro 5 model met dezelfde kleur en specificaties.
                  Afwachten wat het volgende aanbod zal zijn, indien dit niet volgens onze verwachtingen is dan zal er snel een advocaat aan hun deur staan.
                  Kun je schadevergoeding vragen of kan je kosteloos je bestelling opzeggen

Comment

Nieuw aanbod van Hyundai: de donkerblauwe met €400 korting (metallic kleur). *zucht*
                    Nog eens uitgelegd dat we een lichtblauwe ,aan de norm voldane H1 willen ,zonder meerkost.
                    Antwoord: "ja, maar zoveel marge hebben we niet op een voertuig. Het verschil zal U toch moeten bijbetalen."
                    De garage moet ons nu een nieuw aanbod doen van Hyundai. De garage wilt dit doen, maar wil wel dat Hyundai het verschil terugbetaald aangezien we niets bij willen betalen.
                    Dus even uitgerekend om hoeveel het gaat als we dezelfde % korting krijgen als op onze vorige bestelbon: het komt neer op een verschil van €1500. Dit kan Hyundai ons dus voorlopig niet geven omdat ze 'niet zoveel marge hebben op een voertuig'!? Laat me niet lachen.

Comment

Nieuw aanbod van Hyundai: de donkerblauwe met €400 korting (metallic kleur). *zucht*
                      Nog eens uitgelegd dat we een lichtblauwe ,aan de norm voldane H1 willen ,zonder meerkost.
                      Antwoord: "ja, maar zoveel marge hebben we niet op een voertuig. Het verschil zal U toch moeten bijbetalen."
                      De garage moet ons nu een nieuw aanbod doen van Hyundai. De garage wilt dit doen, maar wil wel dat Hyundai het verschil terugbetaald aangezien we niets bij willen betalen.
                      Dus even uitgerekend om hoeveel het gaat als we dezelfde % korting krijgen als op onze vorige bestelbon: het komt neer op een verschil van €1500. Dit kan Hyundai ons dus voorlopig niet geven omdat ze 'niet zoveel marge hebben op een voertuig'!? Laat me niet lachen.
                      Denk jij nu echt dat een dealer 1500€ verdiend op een H1???
                      Geen idee in welke branche u zit maar als u z'n marges hebt blijf gerust weg uit de garage wereld!

Comment

En waarom moet de dealer daar voor opdraaien, dit is toch de fout van Hyundai België?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
                          Denk jij nu echt dat een dealer 1500€ verdiend op een H1???
                          Geen idee in welke branche u zit maar als u z'n marges hebt blijf gerust weg uit de garage wereld!
                          Ik meen verstaan dat meneer zegt ' hyundai' en niet de garagist.
                          De garagist hoeft dit inderdaad niet te betalen.. en zal ook die marges niet hebben.. Hyundai is een ander verhaal..

Na al die tralala zou ik persoonlijk al geen goed gevoel meer hebben bij mijn nieuwe aankoop, hem opzeggen en mij ergens anders gaan shoppen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                            Ik meen verstaan dat meneer zegt ' hyundai' en niet de garagist.
                            De garagist hoeft dit inderdaad niet te betalen.. en zal ook die marges niet hebben.. Hyundai is een ander verhaal..

Na al die tralala zou ik persoonlijk al geen goed gevoel meer hebben bij mijn nieuwe aankoop, hem opzeggen en mij ergens anders gaan shoppen..
                            Dat dachten wij dan eerst ook, maar dat was buiten de garage gerekend. Omdat hyundai niet buigt, gaat de garage voor ons dat verschil bijleggen! Ze doen dit om ons tevreden te stellen en ook omdat ze een goede relatie met hyundai België willen behouden. Eerstdaags mogen we een nieuwe bestelbon gaan tekenen.
                            Nu moeten we nog 3 maanden wachten natuurlijk, maar dat nemen we er dan graag bij.
                            Als alles uiteindelijk in orde komt, zal ik de garage met naam hier zetten als dank voor zijn klantvriendelijkheid.

Comment

Is dit een dealer vlakbij de A12?
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Is dit een dealer vlakbij de A12?
                                Moorkens Brasschaat!

Comment

Moorkens Brasschaat!
                                  Zaten die vroeger niet op de Noorderlaan in Merksem?
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Veel kans dat den invoerder deels of volledig bijgepast heeft en den dealer met de pluimen gaan lopen is
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Moorkens Brasschaat!
                                      zegt genoeg
                                      De familie moorkens is invoerder van van hyundai, grofweg gezegd komt het toch allemaal uit dezelfde "pot"

Gelukkig voor jou komt alles goed

Comment

Beste Rafsan,

Mag ik je vragen wat nu de uiteindelijke oplossing is geworden? H1 euro 5 ander kleur?
                                        Ik heb namelijk plots vernomen van Moorkens Brasschaat dat mijn H1 inneens niet binnen een paar weken (besteld begin maart), maar ten vroegste eind september zal geleverd worden...

Dit betekend dat hij maw niet op deze boot maar de volgende zal staan of dat er iets anders mee gebeurd is.
                                        Last edited by ; 28/05/2011, 14:11.

Comment

Working...
                                        X