op het autosalon (midden januari 2011) kochten we een Hyundai H1 van 2010 (euro 4 norm). Daar hebben we een verkoopsovereenkomst met Hyundai gemaakt om deze om te bouwen tot lichte vracht (van 8 naar 5 plaatsen). Als leveradres hebben we een Hyundai garage uit de buurt gekozen.
Nu zegt die garage waar ik hem normaal deze week ging halen dat er een probleem is met de euronorm: "Aangezien deze wagen na 1 januari 2011 is gekocht en zal ingeschreven worden, kan deze niet omgebouwd tot lichte vracht omwille van de euro 5 norm (wagen is euro 4) en mocht de verkoper van het autosalon deze eigenlijk niet aan ons verkopen met een kit 'lichte vracht'."
Nu gaan ze dit bekijken om een oplossing te vinden (ze gaan dat met hyundai België bespreken). Nu willen we zeker zijn dat we hier geen problemen mee krijgen.
Mogen wij deze wagen aanvaarden met een "speciale toelating" of mogen wij deze wagen absoluut niet aanvaarden?
Mogen wij hier een schadevergoeding vragen? Volgens de verkoopsovereenkomst kan bij het niet of te laat (+25%) leveren een schadevergoeding gevraagd worden van max.15% van de aankoopprijs.
Nu zegt die garage waar ik hem normaal deze week ging halen dat er een probleem is met de euronorm: "Aangezien deze wagen na 1 januari 2011 is gekocht en zal ingeschreven worden, kan deze niet omgebouwd tot lichte vracht omwille van de euro 5 norm (wagen is euro 4) en mocht de verkoper van het autosalon deze eigenlijk niet aan ons verkopen met een kit 'lichte vracht'."
Nu gaan ze dit bekijken om een oplossing te vinden (ze gaan dat met hyundai België bespreken). Nu willen we zeker zijn dat we hier geen problemen mee krijgen.
Mogen wij deze wagen aanvaarden met een "speciale toelating" of mogen wij deze wagen absoluut niet aanvaarden?
Mogen wij hier een schadevergoeding vragen? Volgens de verkoopsovereenkomst kan bij het niet of te laat (+25%) leveren een schadevergoeding gevraagd worden van max.15% van de aankoopprijs.
Comment