Heeft er iemand ervaring met d'ieteren lease pechverhelping? Ik ben eergisteren in panne gevallen met mijn overgeërfde leasing touran, en ik ben sindsdien in deze paastijd op een echte via dolorosa terecht gekomen. De pechdienst zit in onderaanneming (assur assistance?) die op zijn beurt weer onderaannemers heeft voor takeldienst, taxidienst en vervangwagens. Op elk van deze onderwerpen is er wel iets fout gelopen, maar het vervangwagenverhaal spant echt wel de kroon. Eergisteren avond krijg ik versie 1: een Dacia. Ik krijg de auto laat in de avond (wel een positief punt over het feit dat je na de kantooruren nog een vervangwagen kan versieren), maar de volgende ochtend krijg ik op weg naar het werk een gaslucht in de wagen. Blijkt de wagen een LPG takt te hebben in de koffer, en is deze in de koffer ook geaccidenteerd. Opnieuw bellen dus. Man aan de telefoon weigert me verder te helpen. Ik moet zelf maar uitzoeken van welke onderaannemer de vervangwagen is en daar gaan klagen. Bij telefoon nummer 2 of 3 maak ik me boos, ik rij niet meer verder met deze wagen (ik ben onwel geworden door de gaslucht en mijn vrouw is 39 weken zwanger, dus deze zal ik zeker niet met deze wagen vervoeren). Uiteindelijk toch losgekregen dan ik een andere vervangwagen zal krijgen. Komen ze de wagen vervangen door een suzuki alto... geen airco (het is 26 graden nu), zelfs geen radio, centraal sot, niets. De wagen zit half door zijn vering (op 11000 km...). Als mijn vrouw nu moet bevallen ligt de kleine er tegen het eind van de straat uit omdat de wagen over elke put springt. Comfortabel zal ze niet zitten, en haar valies kan alleen me op de achterbank, wat ik ook al niet veilig vind stel dat we een ongeval hebben.
Niemand geeft thuis of wil zelfs nog maar reageren. Mijn touran zal pas eind volgende week klaar zijn. Dan is mijn vrouw dus ofwel 40 weken zwanger of bevallen in een schokende alto.
Kan ik hier iets tegen doen? Heeft er iemand vergelijkbare ervaringen met D'Ieteren en hoe heb je dat opgelost? Kan ik wettelijk een wagen eisen die vergelijkbaar is met mijn oorspronkelijke leasingwagen?
Een bedrijfswagen zou één van de leukere delen van je loon moeten zijn, maar D'Ieteren maakt echt wel dat het een depressief verhaal is
Sorry voor de lengte van het verhaal, dit moest me even van het hart...
Niemand geeft thuis of wil zelfs nog maar reageren. Mijn touran zal pas eind volgende week klaar zijn. Dan is mijn vrouw dus ofwel 40 weken zwanger of bevallen in een schokende alto.
Kan ik hier iets tegen doen? Heeft er iemand vergelijkbare ervaringen met D'Ieteren en hoe heb je dat opgelost? Kan ik wettelijk een wagen eisen die vergelijkbaar is met mijn oorspronkelijke leasingwagen?
Een bedrijfswagen zou één van de leukere delen van je loon moeten zijn, maar D'Ieteren maakt echt wel dat het een depressief verhaal is
Sorry voor de lengte van het verhaal, dit moest me even van het hart...
Comment