Mededeling

Collapse
No announcement yet.

factuur betwisten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Eén koplamp (wel xenon, dus moeilijk te vergelijken) bij mijn TT was 1200€ en 1 lampje 170€.

Ik vind het een normale factuur en eigenlijk goedkoop.

Comment

Naar de keuring gaan was er niet bij, als kleine bediende kan ik dat niet betalen, dat doe ik zelf!

Ik heb er mij al bij neergelegd dat het de komende twee maanden geen boterhammen met choco zullen worden, maar droge rijst, ongekookt, om elektriciteit uit te sparen

Aangezien ik m'n volvo940 niet meer kon onderhouden, hij viel letterlijk uit elkaar, heb ik mij uit pure miserie een Mazda 6 gekocht. lekker goedkoop in onderhoud!

Matiz is trouwens ook verkocht voor een Honda, een lekker oude waarvan de koplampen nog uit GLAS bestaan! Goedkoper dan een Prelude 4th gen wordt het niet meer, als kleine bediende

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
        ik ben maar een kleine bediende
        als kleine bediende kan ik
        als kleine bediende
        Hoe groot ben je maar misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Hoe groot ben je maar misschien?
          Nee 't is geen alter-ego nee...

Comment

Zo'n drama over een spotgoedkoop factuur...

Die garagist die onder de 40euro/u werkt zal er niet rijk van worden hoor...

Eigenlijk wel erg: Het zelf beter weten, een ander zijn rekening maken, maar toch moeten toegeven dat je er zelf niet aan zou willen beginnen...

Als de lampjes nog perfect waren, waarom moest de koplamp dan vervangen worden?
            Allicht waren de balonnetjes ook uitgebrand (zwarte aanslag op ht glas) zodat de sterkte niet OK was.

Had hij het niet vervangen en je werd opnieuw afgekeurd, wat dan?

Als ik jou reacties lees denk ik "kerel, je kan ook met de fiets gaan hé"

Ik denk dat er hier weinigen zijn die laten uitvoeren wat ze bij jou gedaan hebben voor die prijs!

En ik denk eerder dat het normaal is dat een factuur een week of 2 weken na de herstelling aankomt hoor... zo heb ik het al altijd geweten.
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
              Zo'n drama over een spotgoedkoop factuur...

Die garagist die onder de 40euro/u werkt zal er niet rijk van worden hoor...

Eigenlijk wel erg: Het zelf beter weten, een ander zijn rekening maken, maar toch moeten toegeven dat je er zelf niet aan zou willen beginnen...

Als de lampjes nog perfect waren, waarom moest de koplamp dan vervangen worden?
              Allicht waren de balonnetjes ook uitgebrand (zwarte aanslag op ht glas) zodat de sterkte niet OK was.

Had hij het niet vervangen en je werd opnieuw afgekeurd, wat dan?

Als ik jou reacties lees denk ik "kerel, je kan ook met de fiets gaan hé"

Ik denk dat er hier weinigen zijn die laten uitvoeren wat ze bij jou gedaan hebben voor die prijs!

En ik denk eerder dat het normaal is dat een factuur een week of 2 weken na de herstelling aankomt hoor... zo heb ik het al altijd geweten.
              Eindelijk, een helderziende op het forum!
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Matiz is trouwens ook verkocht voor een Honda, een lekker oude waarvan de koplampen nog uit GLAS bestaan! Goedkoper dan een Prelude 4th gen wordt het niet meer, als kleine bediende
                een prelude van de jaren stillekes met waarschijnlijk al 5jogne gasten als vorige eigenaar nemen in de plaats van een matiz.

yep daarmee ga je veel minder en goedkopere kosten hebben
                wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Factuur is binnengekomen van mijn laatste klein onderhoud...

650 eur voor klein onderhoud en nieuwe blokken vooraan...

wimoptiek.be op

Comment

Als je nog veel de nadruk gaat leggen op 'kleine bediende' (ik ben dat ook maar ), ga je geen symphatie opwekken maar irritatie (toch bij mij!).

Zo klagen over je eigen situatie... Doe er dan iets aan! of verander van werk, of vraag opslag, of doe iets zelfstandig en zorg dat je er uw boterham mee verdient!

Jij lijkt me de typische, klagende, bijna tegen z'n zin levende Vlaming te zijn. Altijd maar klagen over 't weer, facturen, zonnepanelen, het feit dat zijn baas meer verdient, dat het leven niet goed is, ...

5 man die zegt dat die factuur spotgoedkoop is, is niet genoeg? Ik hoop dat je nooit stukken hebt met je Prelude, want als je de prijs van Honda-onderdelen gaat zien... (uit zéér betrouwbare bron vernomen dat die zeer duur kunnen zijn).

En als je voor zo een factuur maanden 'boterhammen met choco' moet gaan eten, verkoop je auto dan. Je leeft veel te hard op de grens van je inkomen in dat geval!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Help wat mee me je garagist :p. Ik ga bij een lokale familiegarage. Moest overlaatst nog mistlamp laten vervangen. Vroeg hij paar keer of ik kon helpen (met als gevolg dat men hand open lag). Maar bon, half uur werk en 20 euro werkuur gevraagd (terwijl in meeste garages een half uur = 1 uur betalen). Koste rond de 100 euro totaal.

Maar goed content van die garage, overlaatst moest men vriendin nog pinkerlicht laten vervangen (eraf gereden). Eerst gebeld om dat licht te laten bestellen. Komt ge daar aan, plaatsen ze dat rap (5 minuutjes) en dan rekenen ze enkel de prijs van het pinkerlicht aan.

Comment

Tjaaa, "spotgoedkoop"? Steek uw hand op als je meer verdient dan €728/dag. Toe kom, waar zijn die handjes!!

Ik ben hier nog de enigste die iets meegekregen heeft van den ouwe stempel precies.

Comment

Men vergelijkt hier ook met bmw en audi. Tuurlijk is het dan spotgoedkoop. Wanneer een garagist mij op voorhand een prijs afspreekt op voorhand dan moet hij achteraf niet afkomen met 150 euro meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                            Tjaaa, "spotgoedkoop"? Steek uw hand op als je meer verdient dan €728/dag. Toe kom, waar zijn die handjes!!

Ik ben hier nog de enigste die iets meegekregen heeft van den ouwe stempel precies.
                            Helaas, ik mag daarvoor een pakje langer optrekken...

Daarentegen, 150 euro voor twee koplampen IS goedkoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Men vergelijkt hier ook met bmw en audi. Tuurlijk is het dan spotgoedkoop. Wanneer een garagist mij op voorhand een prijs afspreekt op voorhand dan moet hij achteraf niet afkomen met 150 euro meer.

Ik daag je uit om de prijs van 2 koplampen te weten te komen voor een Renault Megane, een VW Golf, een Toyota Avensis en een Alfa 159, om maar 4 auto's te noemen die je heel veel ziet bollen. Bel maar eens rond

Ik vergelijk bewust niet te veel met BMW en al zeker niet met Mercedes (je zou verschieten, die onderdelen zijn vaak héél goedkoop, bij Benz!).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Is dat uw dagprijs misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Is dat uw dagprijs misschien?
                                  Dat cijfer is de kost van deze factuur x2 (4uur werk x2).
                                  Mag ik niet doen, maar was gewoon om de zaken effe in perspectief te plaatsen.

Voor alle duidelijkheid, ik vind de factuur onbetwistbaar.

Comment

Ik heb drie jaar geleden een € 250 betaald voor twee nieuwe koplampen op mijn Volvo. Imitatiestukken... die van Volvo zelf zouden twee keer zoveel gekost hebben. € 150 vind 'k dus wel een mooie prijs... de werkuren zijn moeilijk in te schatten i.c.m. dat "rubbertje" vervangen.

-edit-
                                    Mijn oude post teruggevonden: http://autoforum.be/showpost.php?p=2...&postcount=191
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Dat mysterieuze 'rubbertje' is volgens mij gewoon de cardanhoes hoor
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Tip aan topicstarter: ga naar een onafhankelijke garage en niet naar een dealer, meestal werkt men er sneller aan een goedkoper uurloon.
                                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                                        X