Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herstelling Audi a4 b8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• herstelling Audi a4 b8

Mijn audi A4 1.8 ffsi 120 pk (april 2009 - 20.700 km) is een maand geleden licht aangereden door een vrachtwagen: schade linker deur + vleugel.
    Wagen werd bij garage Jennes in Boortmeerbeek op maandag 16 mei binnen gebracht voor de herstelling.
    Afgelopen vrijdag in de voormiddag ( 20 mei) werd ik gebeld door een medewerker van de garage, ze konden de wagen niet meer starten en de vraag werd gesteld of er een speciaal startonderbreker op de wagen zat. Ik heb geantwoord dat het standaart alarm van lifestyle pakket op de wagen zit.
    Aangezien ik vrijdagavond niks meer van de garage had gehoord, heb ik zelf gebeld. Na diagnose zou de brandstofpomp defect zijn (deze pomp zou zich situeren onder de achterste zetel). Aangezien de wagen meer dan 2 jaar oud is, zou ik voor deze kosten moeten opdraaien. De pomp is nu besteld, en de wagen zal vandaag maandag 23 mei hersteld worden.

Ik vind dit allemaal zeer eigenaardig, zou het hier kunnen gaan om een defect dat door de garage zelf is veroorzaakt? Eventueel In verband met het alarm? Kortsluiting?
    Wat is jullie mening hierover?
    En wie moet opdraaien voor de kosten? Wat is hier redelijk?

Het is allemaal wel een beetje vaag ja. Vooral omdat je maandag je auto binnen doet en pas vrijdag bellen ze...

Ik heb eigenlijk ook een verhaal over die garage van een klasgenoot van mij... Hij ging zijn tweedehandse wagen afhalen die hij daar gekocht had. Was onderweg toen ze belden en zeiden "we zijn de sleutels van de auto kwijt". Ja, dan weet je dat er meer scheelt eh. Hij kwam er dan uitendelijk toch eens naar kijken, was de linkerflank van zijn auto helemaal beschadigd... Dat hebben ze wel op een week allemaal vervangen (kosteloos). Dus dat was wel goed.

Maarja, raar verhaal... Het kan gebeuren, maar juist in de garage...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
      Mijn audi A4 1.8 ffsi 120 pk (april 2009 - 20.700 km) is een maand geleden licht aangereden door een vrachtwagen: schade linker deur + vleugel.
      Wagen werd bij garage Jennes in Boortmeerbeek op maandag 16 mei binnen gebracht voor de herstelling.
      Afgelopen vrijdag in de voormiddag ( 20 mei) werd ik gebeld door een medewerker van de garage, ze konden de wagen niet meer starten en de vraag werd gesteld of er een speciaal startonderbreker op de wagen zat. Ik heb geantwoord dat het standaart alarm van lifestyle pakket op de wagen zit.
      Aangezien ik vrijdagavond niks meer van de garage had gehoord, heb ik zelf gebeld. Na diagnose zou de brandstofpomp defect zijn (deze pomp zou zich situeren onder de achterste zetel). Aangezien de wagen meer dan 2 jaar oud is, zou ik voor deze kosten moeten opdraaien. De pomp is nu besteld, en de wagen zal vandaag maandag 23 mei hersteld worden.

Ik vind dit allemaal zeer eigenaardig, zou het hier kunnen gaan om een defect dat door de garage zelf is veroorzaakt? Eventueel In verband met het alarm? Kortsluiting?
      Wat is jullie mening hierover?
      En wie moet opdraaien voor de kosten? Wat is hier redelijk?
      Hallo,
      Zo'n zaken komen al wel vaker voor, dat een deffect zich net voordoet wanneer de wagen in de garage is, of na dat hij er werd afgezet door de klant op sleepdienst, de discusie steekt dan steeds op van wat de oorzaak is, of wie dit gaat betalen. Vaak is het toeval, en als wij tijdens werkzaamheden aan de wagen, toch de pech hebben dat iets beschadigd raakt of deffect raakt, dan melden wij dat ook zo aan de werkplaatsverantwoordelijke, en wordt dat altijd ten koste van de garage hersteld. Zij zijn hier trouwens ook tegen verzekerd. Ook bv wanneer er tijdens een testrit een ongeval zou gebeuren bv, het kan altijd hé.
      In jou geval, die brandstofpomp gaat niet deffect gaan door een alarm of startonderbreker.

Mvg

Comment

En Jennes is toch wel een garage met - in Mechelen - een zéér goede reputatie, zeker wat betreft hun herstel-/carrosserie-afdeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
          En Jennes is toch wel een garage met - in Mechelen - een zéér goede reputatie, zeker wat betreft hun herstel-/carrosserie-afdeling.
          Dank u, ik zit in Boortmeerbeek. En het is Machelen ipv Mechelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
            Ondertussen staat de wagen nog altijd in Boortmeerbeek. Pomp is toegekomen. De wagen zou deze avond klaar moeten zijn.
            Wordt vervolgd ...

Comment

Nee het is niet Machelen. Ik woon in Mechelen.

En hier - in Mechelen - heeft Jennes een goede reputatie.

Comment

Wagen is net buiten de garantie ocharme. Als de garage u hiervoor laat opdraaien dan weet ik genoeg. Trouwens na amper 20k een brandstofpomp die reeds kapot is?

Comment

Dat ze zo'n defect toch niet onder garantie herstellen zegt natuurlijk al veel. Ik ben jaren geleden ook eens bij Jennes in Vilvoorde moeten aankloppen nadat ik ginder een ongeval had. De indruk die ik daar kreeg was niet bepaald positief te noemen.
                  Last edited by ; 31/07/2011, 08:11.

Comment

De wagen is klaar, ik ga de wagen halen deze namiddag.
                    Volgens de uitleg, wordt een deel betaald door invoerder, een deel door de garage Jennes, en een deel door de verzekering tegenpartij (contactname garage met expert ongeval).

Comment

Verder verloop:
                      Wagen staat op de parking... Sleutel, even zoeken.
                      Inderdaad wagen is naar de carwash.
                      Oei, wagen is toch al enige tijd weg.
                      Even bellen naar de carwash...

Wagen start niet meer.

Enige tijd later start de wagen toch, maar zo kan ik de wagen niet aannemen (vond ook Garage Jennes)
                      Ze gaan de wagen morgen proberen te herstellen/nakijken + de terugroep actie uitvoeren (iets in verbandmet de nokkenas sensor)
                      Garage had gisteren en vandaag een testrit gedaan, zonder probleem.

Ik terug naar huis met het vervangend vervoer: VW Polo.

Terug 2 dagen op pad met mijn vrouw haar auto : renault megane 1.5 dci 110 pk.
                      (On)gelukkige is ze out mijn een voet blessure.

Comment

Wat zijn dat daar voor amateurs. En hebt gij gevraagd om met die wagen naar de carwash te gaan? Ze moesten het bij mij niet lappen. Met wat pech zit die ook nog eens vol krasjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Wat zijn dat daar voor amateurs. En hebt gij gevraagd om met die wagen naar de carwash te gaan? Ze moesten het bij mij niet lappen. Met wat pech zit die ook nog eens vol krasjes.
                          Das standaard als ze carrosserie werk gedaan hebben. Mijne was gewaxed en ze hebben hem erin gestoken ondanks dat ik vooraf gezegd hadden dat ze niet mochten!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Djiezes man toch, weer zo iemand da ni liever doet dan overal iets negatiefs achter te zoeken zenne. das inderdaad gewoon een service die wij geven. Zelfs in de garage worden bepaalde wagens uit de hogere klasse gewassen bij elk bezoek aan de garage. Daar heeft nog nooit een klant iets op tegen gehad, ook niet van de carrosserie, dat wanneer hij zen wagen komt ophalen, die volledig gewassen is en gestofzyuigd.

Wat dit geval aangaat, echt een zeer spijtig geval van samenloop van omstandigheden, en neen, de defecte nokkanassensor is ook geen gevolg van de defecte brandstofpomp.

Comment

Djiezes man toch, weer zo iemand da ni liever doet dan overal iets negatiefs achter te zoeken zenne. das inderdaad gewoon een service die wij geven. Zelfs in de garage worden bepaalde wagens uit de hogere klasse gewassen bij elk bezoek aan de garage. Daar heeft nog nooit een klant iets op tegen gehad, ook niet van de carrosserie, dat wanneer hij zen wagen komt ophalen, die volledig gewassen is en gestofzyuigd.

Wat dit geval aangaat, echt een zeer spijtig geval van samenloop van omstandigheden, en neen, de defecte nokkanassensor is ook geen gevolg van de defecte brandstofpomp.
                              Inderdaad, en voorlopig (hopelijk blijft het zo) moet ik niks betalen. De nokkenas sensor is een terugroep actie.
                              ze gaan dit samen met het start probleem/brandstofpomp behandelen.

Ben natuurlijk niet gelukkig met de situatie, maar in de garage zitten ze er ook verveeld mee. En de carwash was geen probleem voor mij, de wagen was heel proper en zou zonder het probleem perfect zijn afgeleverd.
                              Ze hadden trouwens 2 testritten gedaan met de wagen, zonder probleem.

Comment

Djiezes man toch, weer zo iemand da ni liever doet dan overal iets negatiefs achter te zoeken zenne. das inderdaad gewoon een service die wij geven.
                                Ik ben ook zo ene

De meeste wagens zijn waarschijnlijk in lease en die "eigenaars" trekken zich weinig van de auto zelf aan.
                                De mijne wordt altijd met de hand gewassen (2 emmersysteem), en alhoewel hij 2 is, mag hij naast een nieuwe uit de showroom staan, je ziet geen verschil.

Dat wil ook zeggen dat carwash absoluut een no-go is. Gegarandeerd krassen en op termijn een doffe lak. Ik zeg dan ook bij elke garagebezoek uitdrukkelijk dat de wagen NIET mag gewassen worden. Heeft dus niets te maken met negatieve dingen zoeken.

PS voor meer details, check www.wax-it.be, daar zie je hoe je een wagen correct moet wassen, en wat carwash met je wagen aanricht. Hopelijk begrijp je de negatievelingen dan ook.

Comment

Vervolg:

Fout is gevonden: stuurdoos defect. Deze moet besteld worden, 3 werkdagen.
                                  Woensdag 01 juni zou de wagen kunnen klaar zijn.

Comment

Vandaag woensdag 01 juni ! Wagen nog niet in orde...

Opnieuw zou de pomp defect zijn .... nieuwe is besteld, maandag 06 juni gaan ze verder aan de wagen werken.

De vervang wagen (oude) polo is vervangen door een golf 1.6 tdi bluemotion.

Gevraagd wat wagen nog waard is... slechts 1000 euro onder mijn streef bedrag.

Comment

vandaag 08 juni, wagen nog steeds in de garage. Er is nog steeds geen oplossing. De wagen start soms niet.
                                      Mijn geduld is op, gelukkig vertrek ik morgen op reis voor 11 dagen (met vliegtuig). Ze kunnen dan nog rustig 11 dagen verder zoeken... wordt vervolgd...

Comment

Wagen is terug ok, Na 5 weken...

Comment

Working...
                                        X