Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herstelling Audi a4 b8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
    Wagen is terug ok, Na 5 weken...
    En iets moeten betalen ??

Comment

Damn, na dat verhaal te lezen werd het tijd hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        En iets moeten betalen ??
        Nee, trouwens zou ik niet hebben gedaan!
        Ben wel nog een schroevendraaier rijker ... gevonden in de wagen. dat noemen ze zeker een compensatie voor het leed.

Het was uiteindelijk de stuurdoos.

Comment

Hetgeen wij zelf al langer dachten, maar de mekanieker omwille van de dienst "garantie" die niet toegaf om de motorstuurdoos te vervangen, nog niet mocht vervangen.

Ik zou eens willen zien hoe al die met hun mooie praatjes en uitleg hier het er in de echte praktijk zouden vanaf brengen.
          Tegenwoordig doe je niet meer wat je wil aan een wagen die onder garantie valt, je mag pas onderdelen vervangen als de technische dienst het ermee akkoord is.

Een spijtig geval dit, iedereen die hiermee te maken heeft in de garage zou dit allemaal veel sneller geklaard zien. Soms staan wijzelf machteloos tegen zo'n voorvallen.

Comment

En was nu alles in orde en welke stuurdoos was deffect?

Comment

herstelling Jennes:mooi voorbeeldje van deze "profs"

Bij deze ff vermelden dat er van deze garage niet altijd positieve dingen kunnen vermeld worden:
              Vraag me weleens af hoe vaak jullie je doeken wassen? Zowieso vermindert de kwaliteit als je blijft wassen, ik doe tegenwoordig gewoon de doek in een afsluitbaar zakje met een labeltje erop waarmee het is gebruikt. Dus ik heb een aparte doek voor mijn NXT, GC, Natty's, Polish, Cleaner, enz...

Beste vrienden, Fier als een gieter ben ik op mijn nieuwe Audi A6 Avant. Na 2 weken, heel mijn achterkant in elkaar gereden (vluchtmisdrijf),.... man man man. Enfin, na herstel in mijn garage is de achterflank bezaaid met hologrammen... Dealer beweert dat dit te verwijderen was met eenvoudig...

Danny

laat nu de echte meneer "audi" maar eens een antwoordje klaarstomen:ik wacht er op!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Bij deze ff vermelden dat er van deze garage niet altijd positieve dingen kunnen vermeld worden:
                Vraag me weleens af hoe vaak jullie je doeken wassen? Zowieso vermindert de kwaliteit als je blijft wassen, ik doe tegenwoordig gewoon de doek in een afsluitbaar zakje met een labeltje erop waarmee het is gebruikt. Dus ik heb een aparte doek voor mijn NXT, GC, Natty's, Polish, Cleaner, enz...

Beste vrienden, Fier als een gieter ben ik op mijn nieuwe Audi A6 Avant. Na 2 weken, heel mijn achterkant in elkaar gereden (vluchtmisdrijf),.... man man man. Enfin, na herstel in mijn garage is de achterflank bezaaid met hologrammen... Dealer beweert dat dit te verwijderen was met eenvoudig...

Danny

laat nu de echte meneer "audi" maar eens een antwoordje klaarstomen:ik wacht er op!!
                Denk jij het uwe ervan, ik ken de andere kant van het verhaal!!! En daar hou ik het bij want daar kan eeuwig over gediscussieerd worden aangezien ze toch allemaal denken steeds gelijk te hebben of recht in hun schoenen te staan.

Comment

Ik heb vroeger in het Mechelse gewoond en daar was toch meestal veel positiever over Jennes dan over ACM hoor.
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                    Denk jij het uwe ervan, ik ken de andere kant van het verhaal!!! En daar hou ik het bij want daar kan eeuwig over gediscussieerd worden aangezien ze toch allemaal denken steeds gelijk te hebben of recht in hun schoenen te staan.
                    Je komt hier je werkgever verdedigen wat volgens mij niet echt verstandig is want jij bent niet verantwoordelijk hoe hij de zaken aanpakt.

In deze zaak hebben ze blijkbaar toch maar heel belabberd gehandeld. Zoiets is echter schering en inslag bij VAG, hoe de mensen zoiets blijven slikken begrijp ik niet, het is blijkbaar eigen aan de doorsnee Vlaming om altijd alles over zich heen te laten komen...

Comment

Komt dit misschien omdat de doorsnee Vlaming steeds duizend-en-één garage afhaspelt tijdens de salonperiode om dan voor 10 euro minder ergens een auto te bestellen? Om daarna te komen janken dat het onderhoud te duur is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                        Komt dit misschien omdat de doorsnee Vlaming steeds duizend-en-één garage afhaspelt tijdens de salonperiode om dan voor 10 euro minder ergens een auto te bestellen? Om daarna te komen janken dat het onderhoud te duur is?
                        Laat uw frustraties maar eens goed gaan Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Laat uw frustraties maar eens goed gaan Jan.
                          Bwah frustraties... Wat hier qua carrosseriewerk is afgeleverd, is natuurlijk slecht. Maar het gaat mij over heel het subforum consumentenzaken.

Dikwijls wordt men echt "gepakt" door de dealer/garagist bij een carrosserieherstelling of gewone reparatie. Of als ik hier die onderhoudsprijzen zie... Dan val ik achterover. Een grote Volkswagen-garage uit Noord-Antwerpen rekent voor een longlife onderhoud op 30000 km aan: 230,34 €. Factuur ligt hier naast me. Wat is er gebeurd? Vervangen van olie + filter en resetten van boordcomputer... Verder NIKS ! 89,76 + BTW werkuren, 83,70 + BTW olie, 8,65 + BTW oliefilter, 1,63 (!!!!) + BTW carterstopdichting, 1 + BTW ruitenreiniger, 2,85 + BTW kleine leveringen (wat is dit???) en 2,77 + BTW milieubijdrage. Volgens deze garage is dit een "groot nazicht + resetten boordcomputer".

Maar dan vraag ik mij af... Hoe komen ze daar dan terecht? De auto was er 150 euro goedkoper dan ergens anders, maar naar de onderhoudsprijzen is niet gevraagd. En dan achteraf komt men klagen dat het onderhoud duur is... Dat wist je toch op voorhand? Als een dealer quasi zonder winst een auto aan je verkoopt, zal hij het op een later tijdstip proberen te verdienen.

En dan spreek ik niet als autohandelaar, maar als nuchtere Vlaming. Die er tegenwoordig nog maar weinig rondlopen !

Comment

Maar dan vraag ik mij af... Hoe komen ze daar dan terecht?
                            Hanteren ze zo geen standaardprijzen bij de officiële dealers? Eigenlijk komt die factuur sterk overeen met wat ik van de dealer gewoon ben (behalve dan dat er in de mijne nog veel meer vloeibaar goud gaat). Dan kan je zeggen, ze zijn té duur, ik vrees dat het bij alle officiële dealers zo zal zijn (BMW, Mercedes, Jaguar, ...misschien is Audi dan nog de goedkoopste uit het rijtje).

Tevens, en dat is maar mijn ervaring, ben je bij die grote garages (helaas!) maar een nummertje, auto daar gekocht of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Hanteren ze zo geen standaardprijzen bij de officiële dealers? Eigenlijk komt die factuur sterk overeen met wat ik van de dealer gewoon ben (behalve dan dat er in de mijne nog veel meer vloeibaar goud gaat). Dan kan je zeggen, ze zijn té duur, ik vrees dat het bij alle officiële dealers zo zal zijn (BMW, Mercedes, Jaguar, ...misschien is Audi dan nog de goedkoopste uit het rijtje).

Tevens, en dat is maar mijn ervaring, ben je bij die grote garages (helaas!) maar een nummertje, auto daar gekocht of niet.
                              Bij de VW-groep werken ze met een puntensysteem. Maar tussen de verschillende garages varieert dat toch sterk.

Dit ging voor alle duidelijkheid over een Skoda Octavia 1.9 TDI.
                              Dus 4,5 liter olie...

En van dat nummertje kan wel eens kloppen !

Comment

Bij de VW-groep werken ze met een puntensysteem. Maar tussen de verschillende garages varieert dat toch sterk.

Dit ging voor alle duidelijkheid over een Skoda Octavia 1.9 TDI.
                                Dus 4,5 liter olie...

En van dat nummertje kan wel eens kloppen !
                                Altijd zeer onduidelijk die facturen. Gisteren nog eentje binnen gekregen van net geen € 1500 btw in. Plots viel mijn oog op toch een effectief gerekend uurloon tegen € 69.62/uur. (excl btw) S...C...H...A...N...D...E...L...I...J...K!!!
                                Als wij dit uurloon hier moesten doorrekenen aan onze klanten zouden we geen enkele klant meer hebben, geen meter zou er hier nog gereden worden.

Ik schrik er niet van dat er hier in de grootste Audi garage uit de Antwerpse-villastreek steeds minder & minder volk komt. Zo een kleine 2 jaar terug kon men 10 tot 14 dagen wachten vooraleer men je wagen onder handen nam. Nu kan ik haast binnen de 3-dagen langs komen en zijn ze blijkbaar blij dat ze je auto een ganse dag voor hen hebben. Met € 1500 zijn daarmee al een paar van hun werknemers de ganse dag betaald.

Voor alle duidelijkheid moet ik er wel aan toevoegen dat ik voor het ogenblik van de geleverde prestaties wel tevreden ben, en dat heeft ooit wel eens anders geweest.
                                Last edited by Metaxa; 06/08/2011, 11:53.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

?

Iemand schreef :

"Met € 1500 zijn daarmee al een paar van hun werknemers de ganse dag betaald."

Zo werkt t niet hoor.

Enig idee wat voor "andere" kosten drbij komen ?

Ik vind dat tarief nog schappelijk.

(als ik kijk wat mijn baas voor ons per uur vraagt)

Cheers

B

Comment

Ni vergeten dat in dat uurloon ook alle kosten zijn vervat hé... (loonkost + "huur" werkplaats + afschrijving gereedschap en uitleesapparatuur + bijscholingen personeel + de administratie en de receptie die uwe sleutel aanneemt en teruggeeft,...)

In dat opzicht is dat logisch dat ze geen 30€:u +btw gaan vragen natuurlijk.
                                    Al moeten ze ook niet overdrijven inderdaad
                                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                    www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                                      Iemand schreef :

"Met € 1500 zijn daarmee al een paar van hun werknemers de ganse dag betaald."

Zo werkt t niet hoor.

Enig idee wat voor "andere" kosten drbij komen ?

Ik vind dat tarief nog schappelijk.

(als ik kijk wat mijn baas voor ons per uur vraagt)

Cheers

B

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                      Ni vergeten dat in dat uurloon ook alle kosten zijn vervat hé... (loonkost + "huur" werkplaats + afschrijving gereedschap en uitleesapparatuur + bijscholingen personeel + de administratie en de receptie die uwe sleutel aanneemt en teruggeeft,...)

In dat opzicht is dat logisch dat ze geen 30€:u +btw gaan vragen natuurlijk.
                                      Al moeten ze ook niet overdrijven inderdaad
                                      Ik zie dat je van Geel bent, stel dat wij ook daar gevestigd zouden zijn dan kunnen we je (als voorbeeld) dus voor pakweg €140 + btw naar Zaventem brengen met een privé chauffeur per luxewagen? Akkoord? (vooral voor de bovenste topicschrijver bedoelt, mensen hebben al lang geen besef meer van waarden).
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

+1 met el greco

de prijzen zijn dikwijls wel afhankelijk van in welke garage je gaat. Ik ga naar een kleine merkgarage. Daar moet ge niet verwachten dat daar een hoop volk rondloopt die continu achter u lopen of ge een koffietje wil. Wilt ge koffie, dan pakt ge die zelf uit de automaat.
                                        Dat maakt wel dat de onderhoudsprijzen meer dan schappelijk zijn. Als ik vertel dat ik voor het groot onderhoud op 120.000 km slechts 177€ heb moeten betalen, zie ik veel mensen in hun haar krabben. En ja daar zaten dus alle filters bij + oliewissel. In een andere merkgarage een paar km's verder betaal ik makkelijk het dubbele. Maar daar heb ik dan ook een machtig mooie showroom met kraaknette vloer, krijg ik koffie in een tas en niet in een beker, staat er 3 man aan de receptie,... maar moet ik ook wel vaststellen dat er niet altijd gecommuniceerd wordt tussen de receptie en de werkvloer. In de kleine merkgarage ga je gewoon mee onder de auto staan en leg je uit waar je een probleem hebt... direct aan de mechanieker.
                                        Naar een garage gaan is precies tegenwoordig bijna een life style ervaring geworden. Terwijl ik gewoon mijn auto gerepareerd/onderhouden wil hebben.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X