Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW NAM-Noord Gent Onderhoud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW NAM-Noord Gent Onderhoud

    Een voorbeeld van een dure onderhoudsfactuur met technische controle voor keuring :
    Stukken : 213.90 EUR (2filters, 2 ruitenwissers, H7 koplamp en 2 regelaars)
    Uren (amper 3 ) : 365,78 EUR = 121,93 /u !!!
    Longlife III : 180,24 EUR voor 8 liter = 22,53 EUR /L
    Kleine benodigdheden : 15,16 EUR
    Totaal : 780,00 EUR
    Conclusie : Het puntensysteem dat VW gebruikt is economisch niet verantwoord.

  • #2
    Uurloon is idd zottekes.

    Bij mij was een parkeersensor kapot van de Passat. Blijkbaar moest daar de hele voorbumper voor gedemonteerd worden. Totaal kostenplaatje 60€. Viel al bij al nog mee, had meer verwacht.

    Comment


    • #3
      Zijn ze ermee naar de keuring gereden of hebben ze hem enkel in orde gezet voor de keuring?
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Zijn ze ermee naar de keuring gereden of hebben ze hem enkel in orde gezet voor de keuring?
        hmm, das dan gewoon naft aanrekenen en werkuur.
        Allee vind ik toch en al zo gezien

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
          hmm, das dan gewoon naft aanrekenen en werkuur.
          Allee vind ik toch en al zo gezien
          Ja, maar dan zou het aantal werkuren wel eens anders kunnen zijn dan vermeldt. Want naar de keuring gaan kan wel eens een hoop tijd kosten + dan nog es de keuringskosten enzo.
          Op die manier zou het al eens een gans ander beeld geven. Want zelf met afspraak ben je al gauw een half uur kwijt. Plus dan nog eens de verplaatsing van de NAM (centrum Gent, veel file) naar de keuring op en af, die toch ook wel een hoop tijd in beslag kan nemen...

          De "3" kan dan eventueel op 3 werkuurblokken van 2u ofzo slaan. Dat moet daarom niet 3stuks zijn é. Alléja, het kan wel, maar het kan ook iets anders zijn. Altijd voorzichtig zijn met zo dingen.... Niet te rap moord en brand roepen...
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Zijn ze ermee naar de keuring gereden of hebben ze hem enkel in orde gezet voor de keuring?
            Enkel in orde gezet voor de keuring.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Ja, maar dan zou het aantal werkuren wel eens anders kunnen zijn dan vermeldt. Want naar de keuring gaan kan wel eens een hoop tijd kosten + dan nog es de keuringskosten enzo.
              Op die manier zou het al eens een gans ander beeld geven. Want zelf met afspraak ben je al gauw een half uur kwijt. Plus dan nog eens de verplaatsing van de NAM (centrum Gent, veel file) naar de keuring op en af, die toch ook wel een hoop tijd in beslag kan nemen...

              De "3" kan dan eventueel op 3 werkuurblokken van 2u ofzo slaan. Dat moet daarom niet 3stuks zijn é. Alléja, het kan wel, maar het kan ook iets anders zijn. Altijd voorzichtig zijn met zo dingen.... Niet te rap moord en brand roepen...
              Ze zijn er niet mee naar de keuring geweest, ik ben ermee binnengekomen rond 9u15 en iets voor 12u00 reed ik er buiten.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Ja, maar dan zou het aantal werkuren wel eens anders kunnen zijn dan vermeldt. Want naar de keuring gaan kan wel eens een hoop tijd kosten + dan nog es de keuringskosten enzo.
                Op die manier zou het al eens een gans ander beeld geven. Want zelf met afspraak ben je al gauw een half uur kwijt. Plus dan nog eens de verplaatsing van de NAM (centrum Gent, veel file) naar de keuring op en af, die toch ook wel een hoop tijd in beslag kan nemen...

                De "3" kan dan eventueel op 3 werkuurblokken van 2u ofzo slaan. Dat moet daarom niet 3stuks zijn é. Alléja, het kan wel, maar het kan ook iets anders zijn. Altijd voorzichtig zijn met zo dingen.... Niet te rap moord en brand roepen...
                keuring zelf (met hun Z plaat enzo) heeft mij 65€ gekost aan naft en uren .... En ja, deel van die naft zat er nog eens in ook he...
                Dus ALS het dat zou geweest zijn nog flink doorgerekend

                NAM noord .... altijd onze Skoda's binnengebracht, ook de Octavia voor keuring. Was <<<<<<<<<<<<<<<< 700€ .... Skoda - uren?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Primus Bekijk Berichten
                  Conclusie : Het puntensysteem dat VW gebruikt is economisch niet verantwoord.
                  Dat weet je als je je wagen binnenbrengt bij een officiële dealer ...
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Primus Bekijk Berichten
                    Ze zijn er niet mee naar de keuring geweest, ik ben ermee binnengekomen rond 9u15 en iets voor 12u00 reed ik er buiten.
                    Dan is het idd veel. Maar toch vind ik echt dat hier zomaar geen oordelen mogen geveld worden zonder de andere kant van het verhaal te horen. En al zeker mee dat dit de TS zijn eerste post is...

                    Altijd sympathiek wanneer mensen als eerste post iemand anders komen ditchen...
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Primus Bekijk Berichten
                      Een voorbeeld van een dure onderhoudsfactuur met technische controle voor keuring :
                      Stukken : 213.90 EUR (2filters, 2 ruitenwissers, H7 koplamp en 2 regelaars)
                      Uren (amper 3 ) : 365,78 EUR = 121,93 /u !!!
                      Longlife III : 180,24 EUR voor 8 liter = 22,53 EUR /L
                      Kleine benodigdheden : 15,16 EUR
                      Totaal : 780,00 EUR
                      Conclusie : Het puntensysteem dat VW gebruikt is economisch niet verantwoord.
                      Lijkt me niet kloppen met de werkuren. De rest klopt wel.

                      Mag ik eens weten:
                      • welk VW-carter slurpt er tegenwoordig 8l? Vroeger stond op de factuur 8 eenheden wat duidde op 4l.
                      • VW werkt ook met eenheden. Drie uur zijn 30 eenheden. Een groot onderhoud (ik denk 1 + ruitenwissers (2) + lamp monteren (3) zouden er maar 23 mogen zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        Lijkt me niet kloppen met de werkuren. De rest klopt wel.


                        Mag ik eens weten:
                        • welk VW-carter slurpt er tegenwoordig 8l? Vroeger stond op de factuur 8 eenheden wat duidde op 4l.
                        • VW werkt ook met eenheden. Drie uur zijn 30 eenheden. Een groot onderhoud (ik denk 1 + ruitenwissers (2) + lamp monteren (3) zouden er maar 23 mogen zijn.
                        Klopt, het is "maar" 775,08 euro

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                          Lijkt me niet kloppen met de werkuren. De rest klopt wel.

                          Mag ik eens weten:
                          • welk VW-carter slurpt er tegenwoordig 8l? Vroeger stond op de factuur 8 eenheden wat duidde op 4l.
                          • VW werkt ook met eenheden. Drie uur zijn 30 eenheden. Een groot onderhoud (ik denk 1 + ruitenwissers (2) + lamp monteren (3) zouden er maar 23 mogen zijn.
                          Volgens de factuur zijn er bij mij 16 eenheden aangerekend voor een 3.0 V6 TDi, 32,5 eenheden voor groot onderhoud, 9 voor technische controle keuring, koplamp uitbouwen 3,9, brandstoffilter vervangen 2,6, ruitenwissers vervangen 2,6, gloeilamp vervangen 1,3 eenheden.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Primus Bekijk Berichten
                            Een voorbeeld van een dure onderhoudsfactuur met technische controle voor keuring :
                            Stukken : 213.90 EUR (2filters, 2 ruitenwissers, H7 koplamp en 2 regelaars)
                            Uren (amper 3 ) : 365,78 EUR = 121,93 /u !!!
                            Longlife III : 180,24 EUR voor 8 liter = 22,53 EUR /L
                            Kleine benodigdheden : 15,16 EUR
                            Totaal : 780,00 EUR
                            Conclusie : Het puntensysteem dat VW gebruikt is economisch niet verantwoord.


                            ok op het eerste gezicht lijkt dat veel, maar ik denk dat dat de gangbare prijzen zijn de dag van tegenwoordig

                            uren worden bij vw altijd in eenheden uitgedrukt, denk dat ze normaal iets van een 65€/uur vragen dus in uw geval een 5 tal uren werk, is toch mogelijk denk ik bij al hetgeen ze vervangen hebben.

                            de olie is normaal ook altijd uitgedrukt in eenheden 8 eenheden = 4 liter = +-45 € liter

                            in den tijd dat ik binnen ging met mn A3 was dat ook altijd een dikke 500 € bij klein onderhoud zonder iets speciaal.( 3 jaar geleden)
                            kleine 1000€ voor groot onderhoud+remblokjes

                            tja die mensen moeten ook hun techniekers betalen, showroom, dure apparatuur etc
                            men moet ook veel minder op onderhoud als vroeger

                            dus mee leren leven zeker ofwel uwen velo pakken

                            Comment


                            • #15
                              mabenee ergens anders gaan

                              Comment


                              • #16
                                Prijs van de werkuren kan niet kloppen, dit geloof je zelf toch niet. Ofwel is er veel langer gewerkt aan je wagen ofwel is er een vergissing gebeurd in de facturatie... Gangbare prijzen momenteel bij officiële dealers varieren rond de 50 à 60€/u.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                  uren worden bij vw altijd in eenheden uitgedrukt, denk dat ze normaal iets van een 65€/uur vragen dus in uw geval een 5 tal uren werk, is toch mogelijk denk ik bij al hetgeen ze vervangen hebben.
                                  Het kan zijn dat men in die 3 uur tijd effectief 5 werkuren heeft gepresteerd, dus die prijs kan kloppen als men aan een 60 euro per uur rekent.

                                  Je spreekt nu ook van een 3.0 tdi, dan hebben we het hier niet over een Polo ook niet natuurlijk ...
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bel ze even op, er is daar een foutje gebeurd. Bij Audi betaal ik 55-60euro/excl BTW per uur.
                                    Nuja VW is wel duur in onderhoud

                                    Comment


                                    • #19
                                      Je zou beter eerst de garage contacteren om een en ander uit te klaren wanneer het niet duidelijk is in plaats van hier te komen memmen op een openbaar forum
                                      2.0 JTDm

                                      Comment


                                      • #20
                                        zot he, dezelfde mensen werken toch ook aan een skoda?
                                        En vanbinnen is dat een VW

                                        Comment

                                        Working...
                                        X