Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW NAM-Noord Gent Onderhoud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Zullen niet met 2 aan de olie bezig geweest zijn é. Wss 1 het gewone onderhoud en 1 die ff mee is komen helpen voor lamp en ruitenwissers enzo.

    Dat had je nu toch zelf ook wel uit kunnen denken nee?
    om in uw stiel te blijven.
    ze kwamen bij mij om een panne van men ketel na te kijken.
    met 2man komen ze 5 minuten kijken om nadien achter een stuk in aalst te gaan. (10min verder)
    één zegt nog tegen mij "we gaan dat stuk gaan halen en ondertussen in aalst een deppanage doen" en na 3u komen ze terug, om op 10 minuten dat stuk te monteren.

    de week nadien krijg ik een factuur van 250€ werkuur
    en de baas weet mij te vertellen dat dat is om die 2 man te betalen en dat ze zolang onderweg geweest zijn.... het feit dat ik vertel dat ze ondertussen nog een reparatie gaan doen zijn hoort hij niet. en waarom er 2 man nodig was om een filter te vervangen ook niet.

    goed voor 1 keer maar ze moeten niet meer weerkomen
    een stuk van 70euro en 250€ werkuren

    met ander woorden waarom moet ik 2 man betalen en waarom moet degene die zijn wagen binnendoet de verkoper, de kuisvrouw en al die andere kwieten die niet naar zijn wagen omgekeken hebben betalen..

    't is kortzichtig ik weet het. maar 120€/u lijkt me toch wat overdreven.
    wimoptiek.be op

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
      Skoda-garagist hier kost vraagt 35 euro per uur.
      ik herinner mij facturen van 150€ à 250€ (klein)
      tot 500€.
      dat was dan keuringsonderhoud of groot odnerhoud incl olie DSG bak enzo.

      Comment


      • #43
        Tjah, ze zien mij daar ook nooit meer terug bij NAM. Ik mocht zelfs de factuur niet bekijken voor ik betaald had, echt ongelooflijk. Verder hebben ze bij mijn auto veel te veel olie in gegoten. Oh ja, klein onderhoud aan mijn golf 4 van 1998 was 820 euro (wel nieuwe remblokken en schijven). Ik had ook een probleem met het ruitenmechanisme (gekend probleem bij G4's), was hersteld maar NIET op de factuur gezet, omdat ze weten dat ik het toch weer ga hebben en dat anders onder de garantie zou vallen, als het nu breekt mag ik dus weer dokken.

        Nog een tof detail aan de factuur: controle remwerking: 15,40 excl btw, afhalen van 1 wiel : 13,26 euro excl btw.
        Last edited by Intred; 27/06/2011, 11:00.

        Comment


        • #44
          Iedereen schijnt hier te vergeten dat als 10 man 1 uur aan je auto werkt, je ook 10 uren hebt.


          Het uurloon bij NAM is 65 incl. BTW als ik me niet vergis (kan ook 60 zijn), 120 euro/uur vragen ze nergens dat ik weet.

          Bel naar NAM, en vraag wat ze vragen per uur.

          Voor de rest zien de prijzen van de factuur er IMO redelijk uit (niet goedkoop, maar dat weet je als je bij een officiële dealer gaat).
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #45
            Over de NAM toch al vaker negatieve zaken gehoord. Een kameraad van me heeft daar eens een tweedehands A4 gekocht. Uitvoerig getest en van boven tot onder bekeken. Toen hij hem ging afhalen startte hij slecht en de volgende dag al helemaal niet meer. Bleek dat er een verschrikkelijk oude accu in zat. Na veel aandringen hebben ze toch gratis een nieuwe accu geplaatst. Hij vermoedde dat ze na de testrit er een oude accu hebben ingezet.

            Volgende keer een bij Declerck gaan op de Nieuwe Vaart.

            Comment


            • #46
              Indien je vermoed " in het zak te zijn gezet" -> http://economie.fgov.be/nl/geschille...online_klacht/

              Maar misschien eerst toch eens verhaal gaan halen bij de dealer zelf. Het kan altijd zijn dat er bij hen een fout is gebeurd ( hopelijk alleen aan je rekening en niet aan je wagen)
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

              Comment


              • #47
                Ik heb het gehad met NAM Noord.
                Zonet voor de 3de keer afgesnauwd geweest aan de telefoon in nog geen 2 jaar tijd.

                Eerste keer op het feit dat mijn wagen 2 maand vertraging had en ik totaal niet op de hoogte werd gehouden. Elke keer ik belde kreeg ik te horen dat ze mij nog niets konden zeggen. (Denk niet dat de opzoeking zoveel tijd kost)

                Tweede maal, krijg ik 4 maand na mijn eerste onderhoud een aanmaning tot betaling binnen die niet van mijn wagen was.(wel op mijn naam, nummerplaat chassisnummer,…) Terwijl ik mijn factuur al netjes betaalt had. (over de prijs al niet gesproken) Na mijn eerste telefoontje werd ik tegen de muur gezet en werd alles in mijn schoenen geschoven. Na mij te verdiepen in wat papierwerk, belde ik terug naar NAM Noord om te vermelden dat dit echt niet klopte!
                Ze gingen het eens bekijken met de boekhouder en mij de volgende dag iets laten weten.
                De volgende ochtend omstreeks 9u krijg ik telefoon van NAM. "Blijkbaar was er een fout in het nieuwe boekhoudprogramma, u mag de factuur vernietigen." En dat was het. Geen "sorry" of "excuses voor het ongemak". Nienté.

                Vandaag ga ik langs bij mijn verdeler in de buurt, die samenwerkt met NAM Noord. En vermeld ik het probleem van mijn stuurslot. Ik kreeg de raad om snel contact op te nemen met NAM voor een nazicht (aangezien die officieel zijn en ik daar van mijn garantie kan genieten). Enkele uren later bel ik de receptie van NAM op. De telefoon wordt opgenomen door een vrouw. Ik vertel wat mijn probleem is en ze zegt mij te worden doorverbonden met de receptie (ik had toch al op nummer 1 gedrukt bij dat computerstemmetje?) Anyway, na een wachttoontje kwam ik terecht bij de receptie. Opnieuw deed ik mijn uitleg en werd al snel onderbroken met de zin "Ik kan u de volgende 3 weken niet helpen." Door zijn al wat gefrustreerde toon, was ik vrij van slag en was even mijn draad kwijt.
                "Maar ik vertrek binnen 10 dagen op vakantie?" zei ik. "Ik kan u niet helpen." was zijn antwoord. Daarna heb ik het gesprek afgesloten zonder enige responds van de andere kant. Opnieuw geen excuses, of een sorry. Zelfs geen "dag".

                Dit was voor mij de druppel. Vandaar deze post hier zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn als ze daar een wagen kopen.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                  Volgende keer een bij Declerck gaan op de Nieuwe Vaart.


                  Ja, echt wel.
                  1991 BMW E30 318is

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dieter2301 Bekijk Berichten
                    Ik heb het gehad met NAM Noord.
                    Ik heb het geluk gehad van de voorbije jaren ook met die bepaalde garage in contact te mogen komen. Onze ervaringen zijn rampzalig. Meerdere keren zijn er zaken gefactureerd die nooit zijn gepresteerd of geleverd, de vriendelijkheid van zo goed als het gehele personeelsbestand is beneden alle peil, en van vakmanschap in de werkplaats kan men ook niet spreken (het enige dat men daar nog wil/mag doen is zoveel mogelijk vervangstukken bestellen zonder ten gronde na te gaan wat de oorzaak van een probleem is, en die monteren). "Foutjes op de factuur" kwamen bij ons (believe it or not) 2 op de 3 keren voor. Sommigen zouden het frauduleuze praktijken noemen...

                    En mocht je de VW-dealer dan nog niet nodig hebben, omdat de producten zo kwalitatief zijn... je zou er niet om malen. Het betreft hier een Touareg en een Polo die allebei verschrikkelijk waren en bijzonder veel geld hebben gekost in vervang- en herstellingsstukken.

                    VW premium?

                    Comment


                    • #50
                      Ben er zelf klant geweest van 2001 tot 2005 en -eerlijk is eerlijk- nooit geen problemen gehad. Nadien is het er, naar wat ik hoorde en nu in dit topic wordt bevestigd, steil bergaf gegaan. Eerst hebben ze er Skoda bijgepakt inclusief een lange en dure verbouwing (was ook wel nodig) en dan het prestigeproject NAM Zuid erbij was blijkbaar teveel van het goede. In de ruimere omgeving van Gent kan ik met een gerust hart Gar. Lammens in Zomergem als een goed alternatief aanbevelen.
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • #51
                        Niet tevreden (bestuurder Golf VI 2012)

                        - slechte service, voor ik op reis vertrok bestelde ik een volwaardig reservewiel met alles erop en eraan (300euro, die trouwens volgens hen in mijn koffer ging passen en wat niet het geval is), op de afgesproken dag heel veel moeite moeten doen om toch te mogen betalen en alles mee te nemen.
                        Daarnaast had ik graag een flesopener die in mijn bekerhouder inklikt van VW besteld, ze gingen mij maandag bellen om te laten weten of ik die kon bestellen, vandaag is het vrijdag en heb nog altijd niemand gehoord.

                        - daarnaast is mijn maat met een vw polo altijd naar een andere garage geweest, daar een groot onderhoud gedaan en kort erna naar Gent verhuisd. Een tijd later liet hij zijn polo achter bij NAM noord garage voor een klein onderhoud. Toen hij zijn wagen kwam halen bleek dat ze zonder zijn weten een groot onderhoud hadden uitgevoerd om de wagen beter te kunnen opvolgen. Zo'n zaken niet meedelen vind ik persoonlijk gewoon fraude...

                        Mijn persoonlijke mening is dat ze overal geld proberen uit te slaan en weinig belang hechten aan de service. Ik ben aan het uitkijken voor een Passat CC, maar dan nog liever een ander merk auto kopen dan bij hen één kopen.

                        Comment


                        • #52
                          Daar heb je gelijk in maar dat ligt aan hun communicatie die slecht is, niet omdat ze er geld uit willen slaan...

                          Oorspronkelijk geplaatst door zottndre Bekijk Berichten
                          Niet tevreden (bestuurder Golf VI 2012)

                          - slechte service, voor ik op reis vertrok bestelde ik een volwaardig reservewiel met alles erop en eraan (300euro, die trouwens volgens hen in mijn koffer ging passen en wat niet het geval is), op de afgesproken dag heel veel moeite moeten doen om toch te mogen betalen en alles mee te nemen.
                          Daarnaast had ik graag een flesopener die in mijn bekerhouder inklikt van VW besteld, ze gingen mij maandag bellen om te laten weten of ik die kon bestellen, vandaag is het vrijdag en heb nog altijd niemand gehoord.

                          - daarnaast is mijn maat met een vw polo altijd naar een andere garage geweest, daar een groot onderhoud gedaan en kort erna naar Gent verhuisd. Een tijd later liet hij zijn polo achter bij NAM noord garage voor een klein onderhoud. Toen hij zijn wagen kwam halen bleek dat ze zonder zijn weten een groot onderhoud hadden uitgevoerd om de wagen beter te kunnen opvolgen. Zo'n zaken niet meedelen vind ik persoonlijk gewoon fraude...

                          Mijn persoonlijke mening is dat ze overal geld proberen uit te slaan en weinig belang hechten aan de service. Ik ben aan het uitkijken voor een Passat CC, maar dan nog liever een ander merk auto kopen dan bij hen één kopen.

                          Comment


                          • #53
                            NAM werkt niet met uurlonen maar met werkpunten, elke taak heeft vanuit Volkswagen een aantal punten gekregen en dat is bij elke officiële dealer hetzelfde.

                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Iedereen schijnt hier te vergeten dat als 10 man 1 uur aan je auto werkt, je ook 10 uren hebt.


                            Het uurloon bij NAM is 65 incl. BTW als ik me niet vergis (kan ook 60 zijn), 120 euro/uur vragen ze nergens dat ik weet.

                            Bel naar NAM, en vraag wat ze vragen per uur.

                            Voor de rest zien de prijzen van de factuur er IMO redelijk uit (niet goedkoop, maar dat weet je als je bij een officiële dealer gaat).

                            Comment


                            • #54
                              Al onze auto's kwamen van NAM (ook die van mij) sinds kort zijn we daar weg wegens extreme prijzen en bijna geen service voor het groot wagenpark dat we (mijn werkgever) daar hebben.
                              Nu bij onafhankelijke garage vlak bij. De vader van een collega. Prima prijzen, prima service!

                              Comment


                              • #55
                                Zo simpel kan het zijn : gewoon vragen hoeveel het zal kosten alvorens de wagen af te staan
                                Bij mij (officiële dealer in mijn buurt ) was dat exact op een paar euros na
                                dan weet je dat en moet je achteraf niet morren
                                en als het te duur geacht wordt, is het nog tijd om elders te gaan aankloppen
                                Last edited by guyugy; 17/08/2013, 19:53.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Zo simpel kan het zijn : gewoon vragen hoeveel het zal kosten alvorens de wagen af te staan
                                  Bij mij was dat exact op een paar euros na
                                  dan weet je dat en moet je achteraf niet morren
                                  en als het te duur geacht wordt, is het nog tijd om elders te gaan aankloppen
                                  idd, ik moet wel zeggen dat 't onderhoud bij VAG blijkbaar énorm duur moet zijn, ik had onlangs een offerte gevraagd voor een Octavia als firmaslet en ook een full onderhoudscontract erbij gevraagd en blijkbaar is dit 55€ duurder per maand dan bij BMW(zelfde kilometers& zelfde duurtijd...

                                  ofwel gaat er meer kapot bij VAG?
                                  mijn autootjes:

                                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik heb het ook niet voor het officiele net voor de standaard onderhoud zaakjes.
                                    Ik ga naar een Bosch Service Center met specialiteit vw.
                                    Mijn wagen is een Touareg van net meer dan 2 jaar oud (dus geen fabrieksgarantie meer).
                                    De bijstand die je krijgt indien onderhoud bij vw, heb ik sowieso elders (touring).

                                    Mijn volgend onderhoud (dat van 90.000km) zal minder dan 120€ kosten voor de reguliere zaken incl 8(!) liter LL olie.

                                    teizman

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door AnnSofieeDJ Bekijk Berichten
                                      NAM werkt niet met uurlonen maar met werkpunten, elke taak heeft vanuit Volkswagen een aantal punten gekregen en dat is bij elke officiële dealer hetzelfde.
                                      U werkt toch heel toevallig niet bij NAM?
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment

                                      Working...
                                      X