Op 18.04.2011 nieuwe wagen besteld. Op de bestelbon is leveringsdatum 15.9.2011 vermeld. Als kleur is 'piston grey (met)' vermeld. Deze week schrijven ontvangen van invoerder met de melding dat de wagen niet kan geleverd worden binnen gestelde termijn ingevolge reorganisatie binnen het bedrijf (hyundai). Er was tevens een tel-nummer vermeld waar ik terecht kon voor verdere info. Daar werd medegedeeld dat de levering wordt voorzien in oktober/november en niet in de bestelde kleur maar in een kleur die er zeer dicht bij aanleunt (steel grey). Ik zou eerstdaags een commercieel voorstel ontvangen alsook een kleurenstaal (ik ben nog in 'blijde' verwachting).
Bij de verkoopvoowaarden is inzake leveringstermijn de 25% regel van toepassing. Art 5 van de verkoopsvoorwaarden spreekt over de 'overeenstemming van de levering met de overeenkomst': "de koper erkent ingelicht te zijn over en aanvaardt het evolutieproces inzake techniek, technologie, productie en esthetiek in de automobielsector in die zin dat details van het besteld model kunnen wijzigen. Deze mogen evenwel geen afbreuk doen aan de specifieke en essentiele kenmerken...,zolas vermeld op de voorzijde van de bestelbon."
Voor wat de leveringstermijn betreft denk ik te moeten wachten tot de 25% periode voorbij is om te kunnen annuleren maar kan ik op basis van het kleur annuleren?
Bij de verkoopvoowaarden is inzake leveringstermijn de 25% regel van toepassing. Art 5 van de verkoopsvoorwaarden spreekt over de 'overeenstemming van de levering met de overeenkomst': "de koper erkent ingelicht te zijn over en aanvaardt het evolutieproces inzake techniek, technologie, productie en esthetiek in de automobielsector in die zin dat details van het besteld model kunnen wijzigen. Deze mogen evenwel geen afbreuk doen aan de specifieke en essentiele kenmerken...,zolas vermeld op de voorzijde van de bestelbon."
Voor wat de leveringstermijn betreft denk ik te moeten wachten tot de 25% periode voorbij is om te kunnen annuleren maar kan ik op basis van het kleur annuleren?
Comment