Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade wagen gekocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    95% van de auto's die verkocht worden hebben een ongeval gehad??????
    Misschien op de automarkt van Kaboel.
    .
    Begrijpend lezen is precies moeilijk voor jou ?

Herlees nog eens wat er staat, voor je zo reageert.

Comment

• Damn, autoforum en Guinness gaan slecht samen.

Comment

• Die wagen werd blijkbaar verkocht voor 9500, btw in.
        7500 euro aan herstellingskosten.
        De verkoper is verplicht 1 jaar garantie te geven en moet dit dus incalculeren in de
        verkoopprijs. Ook liefst wat winst om het zaakje rendabel te houden.

Hoeveel zou die verkoper eigenlijk betaald hebben voor deze wagen bij aankoop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
          Die wagen werd blijkbaar verkocht voor 9500, btw in.
          7500 euro aan herstellingskosten.
          De verkoper is verplicht 1 jaar garantie te geven en moet dit dus incalculeren in de
          verkoopprijs. Ook liefst wat winst om het zaakje rendabel te houden.

Hoeveel zou die verkoper eigenlijk betaald hebben voor deze wagen bij aankoop?
          Was een overname door een andere garage, maar zou zijn aankoopprijs ook willen weten. Kwestie dat de verkoper het wist of niet. De herstelling was op minder Dan 5000km. Als zijn aankoopprijs laag was Dan wist de verkoper het.
          Last edited by ; 16/07/2011, 10:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cathyliekens Bekijk Berichten
            Een wagen die ongevalvrij is met weinig km, die kan je later nog verder verkopen als het moet (indien geld nodig).

Schrijf je erbij dat die niet ongeval-vrij is dan komt er niemand op af. Of je moet verkopen aan de helft van de waarde.

Moest bij de advertentie van die federauto-verkoper bijstaan:volledig hersteld na ongeval, dan nog zou ik die niet gaan kopen. Of het moest 25% onder de normale prijs liggen. In dat geval hoef je geen zorgen te maken over de restwaarde.

Nu ook niet hoor... JIJ denkt er zo over. Waar staat ergens in de wet dat er vermeld moet worden of een wagen ooit werd hersteld na een o0ngeval ofzo?!

Waar staat dat een wagen die hersteld werd minder waard is?

Waarom zou je een occasie van enkele jaren oud, na nog enkele jaren pnieuw verkopen voor een redelijk bedrag? Een suzuki van +6 jaar heeft sowieso geen restwaarde. En mensen die hem dan zouden overwegen om te kopen, zijn sowieso niet het type dat wakker ligt van ooit eens een klein accidentje dat goed hersteld werd hoor

Je hebt een occasie van 3 aar gekocht, met weinig kilometers voor minder dan de helft van de nieuwprijs.... En jij voelt je in het zak gezet?!

Dat kan ik echt niet snappen hoor... Wat wil je eigenlijk? een nieuwe wagen voor niets?!
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

Comment

Was een overname door een andere garage, maar zou zijn aankoopprijs ook willen weten. Kwestie dat de verkoper het wist of niet. De herstelling was op minder Dan 5000km. Als zijn aankoopprijs laag was Dan wist de verkoper het.

Bull-shit!

Die wagen heeft dat ongevalletje gehad bij 5K Km?!

Als je een nieuwe wagen hebt, met omnium en in de eerste maanden en bij die KM stand, verklaren ze hem bij veel verzekeringsmaatschappijen meteen total loss, om je de nieuwprijs + 10% uit te keren bij veel maatschappijen.

Die wagen heeft daarom nog geen zware klap gehad hoor...

Ik begin zo te denken dat je zelf garagiste bent, want je schijnt goed te weten welke schade 'erg' is

Wie zegt dat die wagen niet gewoon zijn voorrang rechts heeft genomen, en er een andere op zijn wiel is gereden?!

Lijkt me heel plausibel. Ophanging en stuurinrichting is dan geraakt, en een beetje carrosserieschade vooraan.

Eigenaar was in zijn recht, nieuwe wagen, toch wat kosten dus total loss...
              Wordt per opbod verkocht door de verzekering,. handelaar koopt hem, hersteld hem en zet die terug op de markt. Jou handelaar koopt die in en verkoopt hem aan jou.

Gebeurt alle dagen, zal altijd gebeuren!

Daar is in mijn ogen niets mis mee! Ik zie ook geen enkel argument waarom die wagen niet goed zou zijn, of minderwaard of eender wat.
              Waar denk je anders dat die wagens van een jaar of enkele jaren oud met amper kilometers vandaan komen? 'directiewagens' zeker? Alsof elke garage er zo elk jaar 50 heeft bollen
              Ben je nu echt zo naïef?

Je hebt een jaar garantie, dus waar maak je je zorgen om?!

Buiten het feit dat je te weten gekomen bent dat er een ongevalletje geweest is, is er verder iets mis aan de wagen?!

Is hij onbetrouwbaar, rijdt hij niet goed,...?

Ipv het grote bedrogen en opgelichte slachtoffer uit te hangen, zou je beter een met wat meer nuttige info afkomen.
              Anders heeft dit weinig zin hé

Wat wil je nu in feite?!

Als je zo zeker bent van je stuk: neem een advocaat en laat een rechter zijn oordeel vellen hé meiske! Maar dan zou ik oppassen wat je zegt, of je kan je verkoper nog een pak geld wegens laster....
              Last edited by Timmeke-Tim; 16/07/2011, 13:26.
              www.meevliegen.be

Comment

Persoonlijk heb ik mijn les geleerd: nooit nog een wagen kopen bij een erkend handelaar, maar alleen rechstreeks van particulier.
                wat mij betreft kan je toch serieus overdrijven over dit voorval hoor

stel dat de handelaar die auto gekocht heeft van de particulier (die de schade heeft laten herstellen)

dan zou ge hem liever van die particulier kopen dan van de handelaar?

bij ne handelaar hebt ge tenminste nog garantie , als der iets zou aan schelen kunt ge tenminste nog terug. bij particulier niet...

wat betreft de airbag die vervangen is, waarom zou die niet werken? anders moet ge hem eens ergens tegen rijden, dan ziet ge of hem werkte...

er zit een airbaglampje in het dashboard, dit brandt een paar seconden als je contact opzet/start en dan gaat dat uit ==> dit betekent dat hij werkt

als hij niet werkt dan zou het blijven branden OF dan brandt het nooit (dan hebben ze het verwijderd omdat het brandde)

en denk je dat een nieuwe auto altijd ongevalvrij is? je zou eens moeten zien hoeveel auto's er bij firma's zoals HN staan , die wagens hebben al schade gehad voordat ze zelfs bij de dealer afgeleverd worden (bij zijflank geramd tegen camion die transport doet en zo....) die worden ook gewoon gemaakt en als "nieuw" verkocht ...

Comment

Die hagelschade is niet echt een kreukelzone.

Schadewagen die hersteld is? Liever niet maar dan aan veel lage prijs -25%

Stel dat ik die verkoop aan particulier, er gebeurt ongeval. Als ze er achterkomen dat ik van het vorig ongeval wist, dan hang ik wel.

denkt ge dat ford alle auto's met herstelde hagelschade aan -25% zou verkopen? identiek zelfde prijs als anders hoor ....

en als iemand anders ongeval krijgt, daar gaan ze u echt mee lastig vallen....

denk dat ge teveel tv hebt gekeken of zo

tis wel ne interessante/leuke topic die je hebt geopend, glaaske cola en wat chips erbij ...

Comment

Wij zitten met het probleem dat herverkoop onmogelijk is, zeker aan iemand die zo'n dingen kan zien.

zit nu aan de helft van de pagina's en weet nog steeds niet over welke auto het gaat

maar ik wil je gerust een bod van 100 euro doen (hoef de wagen daarvoor niet gezien te hebben en moet ook niet ongevalvrij zijn )

en als herverkoop onmogelijk is (en ge wilt hem niet aan mij verkopen), het oudijzer staat 0,225 euro/kg op dit moment ... betekent dus dat ge voor ne wagen van 1000kg toch een 225 euro krijgt

Comment

3 en 11 maand oud, 9500€ nieuwprijs ongeveer 21.000€.

Niet veel km, iets boven de particulierenprijs. Maar het lage aantal km (dat is hetgeen wel klopt) heeft ons tot koop doen overgaan.

Maar mochten ze gezegd hebben is gerepareerde schade wagen: dan had het nee geweest of ten hoogste 7000€. 3 jaar gebruiken -1500 schrootpremie= 5500/3= 1833 per jaar om te rijden

nu wilt ge dat wrak niet inschrijven, hij is onverkoopbaar,...

maar moesten ze het gezegd hebben dan zou ge hem toch gekocht hebben

ge kunt serieus stukske lullen hoor... moet toch wel triestig zijn om met u in 1 huis te wonen:

-het laken is te gekreukt
                      -de patatjes zijn niet genoeg gekookt
                      -uwe vent (als ge daar ooit aangeraakt zijt) zijn haar ligt niet naar uw goesting
                      -...

Comment

• Laster? Verkoper geeft een attest van overname met daarop vermeld ongevalvrij. En wat blijkt ongeval met grote reparatie. Een professioneel verkoper zal wel onmiddellijk zien dat er aangewerkt geweest is. Dan het tegenovergestelde gaan beweren is eerder aan een crimineel toe te schrijven

Comment

• Wat is dan het probleem? Als er op de factuur staat "ongevalvrij" en hij is niet ongevalvrij, kan je de verkoop ongedaan maken. Daar hoef je geen 10 pagina's over te lullen, behalve als je die informatie achterlaat, niet zegt over welke auto het gaat en naast de kwestie blijft antwoorden.

Comment

Laster? Verkoper geeft een attest van overname met daarop vermeld ongevalvrij. En wat blijkt ongeval met grote reparatie. Een professioneel verkoper zal wel onmiddellijk zien dat er aangewerkt geweest is. Dan het tegenovergestelde gaan beweren is eerder aan een crimineel toe te schrijven
                            Maar meiske toch...

NOGMAALS: Welke grote reparatie? Ik heb enkel gelezen over een klein beetje carrosseriewerk, de ophanging en de airbags. Kan een banaal feit geweest zijn.
                            Wij hebben overal het rade naar. GEEF NU EINDELIJK DETAILS: Merk/type, bouwjaar, jaar van jou aankoop, KM stand, jaar van ongeval, wat is er gefactureerd aan herstelling etc.
                            Dan kunnen we meteen zeker zeggen of dit eigenaardig is of niet.

Als dat goed hersteld is, aan wat zou een professionele verkoper dat moeten gezien hebben dan?!

Onmiddellijk gezien dat er aan gewerkt geweest is? Denk ik niet. Jij zag blijkbaar ook niks mis hé... En waarschijnlijk is er ook niks mis met de wagen ook niet.

En als je dezelfde argumenten en woorden gebruikt in de rechtzaal als het ooit zover komt, wel ja, ik zou niet verschieten dat je flink op je plaats gezet wordt door de rechter, laster pur sang!
                            Last edited by Timmeke-Tim; 16/07/2011, 22:57.
                            www.meevliegen.be

Comment

• 10 blz gezeik zonder details... Rij tegen een boom mens om de airbags te testen. Graag met voldoende snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten

ge kunt serieus stukske lullen hoor... moet toch wel triestig zijn om met u in 1 huis te wonen:

-het laken is te gekreukt
                                -de patatjes zijn niet genoeg gekookt
                                -uwe vent (als ge daar ooit aangeraakt zijt) zijn haar ligt niet naar uw goesting
                                -...

Geniale reply kerel. Best dat ik hier nog eens om kan lachen want voor de rest staat hier toch maar een pak onzin. Het zou best zijn mocht dit topic nu op slot gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Wat is dan het probleem? Als er op de factuur staat "ongevalvrij" en hij is niet ongevalvrij, kan je de verkoop ongedaan maken. Daar hoef je geen 10 pagina's over te lullen, behalve als je die informatie achterlaat, niet zegt over welke auto het gaat en naast de kwestie blijft antwoorden.
                                  Op het factuur staat niets, is federautocontract. Maar verkoper toont wel een attest waarop vermeld wordt ongevalvrij. Als een verkoper dit gebruikt als verkoopsargument dan geeft hij aan dat hij Roch een minimale contrôle heeft gedaan.

Aan alle Die zeggen niets aan de hand, wacht tot jullie hetzelf voorkrijgen.

Comment

• als ik u was, dan schreef ik die auto vlug in vooraleer het roze inschrijvingsformulier vervallen is en ge hem nooit nog gekeurd krijgt

en dan nam ik gps, zou de snelste weg kiezen richting psychiatrie ,parkeer hem daar , hang der een bordje in "ongevalwagen te koop" en wandel de instelling binnen (en blijf daar!)

ge zijt echt wel ziekelijk bezig hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten
                                      als ik u was, dan schreef ik die auto vlug in vooraleer het roze inschrijvingsformulier vervallen is en ge hem nooit nog gekeurd krijgt

en dan nam ik gps, zou de snelste weg kiezen richting psychiatrie ,parkeer hem daar , hang der een bordje in "ongevalwagen te koop" en wandel de instelling binnen (en blijf daar!)

ge zijt echt wel ziekelijk bezig hoor
                                      QFT !

Comment

Op het factuur staat niets, is federautocontract. Maar verkoper toont wel een attest waarop vermeld wordt ongevalvrij. Als een verkoper dit gebruikt als verkoopsargument dan geeft hij aan dat hij Roch een minimale contrôle heeft gedaan.
                                        Wat voor een "attest" heeft hij dan laten zien? Wie heeft dat "attest" opgesteld?

Verder mag het wel duidelijk zijn dat wat je betaald hebt voor deze auto van 3 jaar met quasi onvindbare sporen van een aanrijding toen de auto nog gloednieuw was netjes onder de marktprijs is. Je klaagt dus dat je dacht een goede zaak te doen, maar eigenlijk gewoon de marktprijs hebt betaald.

En zoals gezegd: zolang je naar elke opkoper spurt met "ik heb 'm pas gekocht, nog niet ingeschreven en wil er vanaf", geef je opkopers de indruk dat er technisch grote problemen zijn met de auto, waarop natuurlijk niemand de auto wil kopen.

Dus ja, schrijf de auto maar snel in of je moet naar een garage om 'm opnieuw te laten keuren voor verkoop. Het minste geld ga je verliezen als je zelf een paar jaren met deze auto rondrijdt want dan worden de verschillen in prijs tussen een 'ongevalwagen' en niet-ongevalwagen kleiner, en aangezien je nu al goedkoper hebt aangekocht ben je dus geen geld kwijt.

Comment

• Grappig topic, troll is succesfull at trolling imo
                                          Last edited by ; 17/07/2011, 20:54.

Comment

Working...
                                          X