Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade wagen gekocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door cathyliekens Bekijk Berichten
    Maar je moet dat dan el melden aan de koper zodta die daar wel of niet akkoord mee kan gaan.
    Waarom zou je?
    1991 BMW E30 318is

Comment

Laat je wagen volledig keuren door de VAB. Zet je wagen te koop en leg ze het rapport voor als ze er om vragen. Als de wagen degelijk hersteld is, zal een eventuele koper er niet voor terug deinzen. Als ie niet goed hersteld is, heb je ineens bewijs in handen dat ie niet in orde...
      My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
        ouch... beetje kort door de bocht niet? En buiten een mss wat emotionele reactie kan ik bij de TS toch nog niet te veel rancune bespeuren. De verkoper wordt niet vermeld en er wordt enkel advies gevraagd...

ik versta de reactie van ts heb beetje zelfde meegemaakt 2 jaar geleden nieuwe auto gekocht na 6 maand, ongeval niet in fout en niet perto, dus moeten laten herstellen dik tegen mijn goesting wel bij officieële verdeler
        mijn les dat ik daaruit heb getrokken

- je blijft iedere herstelling - herspuiting altijd zien, ale ik toch ( desnoods met lakdiktemeter)
        - het vertrouwen in de auto is volledig weg ,geklooi aan techniek is nooit meer hetzelfde
        - heb experts- advocaten en alles wat ik vond derop afgestuurd en heeft 4 maand in garage gestaan na herstelling, tot ik vond dat het +- aanvaardbaar was ( ok, ben niet gemakkelijk )
        - het heeft de verzekering meer gekost dan dat ze hem direct perto hadden gelaten
        ( heb ik hun gelapt advocatenkosten, vervangwagens, experts, tegenexperts, etc)

moraal van het verhaal ,ge gaat u waarschijnlijk nooit meer goed voelen met die auto
        had ik ook , heb hem dan de week nadat ik hem terug had na herstelling verkocht en het verlies geslikt en mijn verzekering deruit gesmeten

Erover zetten zal wel gebeuren mettertijd. Ik ben nu zelf wel het type dat bij een eventuele verkoop steeds zo eerlijk mogelijk zal zijn tegen kandidaat kopers. En dan kan ik begrijpen dat dit "steekt".

sorry, maar ik kon er toch ook niet over ze
        heb hem ook particulier verkocht en de schade fotos aan de koper laten zien. Was zijn keuze was wel ne zak goekoper dan vergelijkbare niet ongeval wagen

Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
        Even een samenvatting:

De auto is hersteld na een ongeval - Het is zowel visueel als tijdens het rijden niet te merken, de wagen is met andere woorden in goede, betrouwbare staat - de auto is niet meer verkoopbaar omdat de eigenaar dit nu plots weet.

mijn ex garage wou de door hun herstelde wagen voor minder dan de helft van de nieuwprijs overkopen ,10 maand oud 11000 km? toch wel licht moeilijker verkoopbaar toch

visueel niet merkbaar geloof ik niets van, doe es kapo open en chek es de lasnaden, verwijder es de bekleding in de kofferruimte, zet hem es op de brug en haal es die plastieken platen eraf.
        Of zet hem simpel weg es in de volle zon en kijk er es grondig naar evenwijdigheid naden, reflecties, wemelingen in de lak etc

Ik heb moeite met de logica.
        Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten

Dus van de 5% wagens die (zwaar) worden beschadigd tijdens het transport vanuit de fabriek, en opnieuw perfect hersteld worden, zijn die plots onverkoopbaar voor de nieuwe eigenaar?

aan mij wel toch , moest ik daarvan iets zien bij afhaling, ik draai me om en ie kan de rest regelen met mijn advocaat.

Komaan. Als die wagen terug perfect origineel hersteld is, en er NERGENS sporen van de herstelling te zien zijn, is die toch 'ongevalvrij'?

Dit verandert heus niets aan je herverkoopwaarde hoor...
        probeer es op internet ,perfect herstelde wagen te koop
        je zal wel zien hoeveel je "extra" krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
          Doet rijzen, ja.
          Maar de verkoper dient dat toch ook niet te weten.

Stel: persoon A koopt de wagen nieuw bij de officiële dealer. Persoon A heeft een ongeval met deze wagen (niet in fout). Dit gaat via verzekerings of leasingsmaatschappijen, welke samenwerken met vaste garages. Persoon A brengt zijn wagen binnen bij een onafhankelijke carrosier (al dan niet aangeduid door de verzekering). De wagen wordt professioneel hersteld met originele stukken, 100% opnieuw gespoten e.d. Hierna rijd persoon A nog een tijd met deze wagen (waardoor er terug gebruiksschade optreed).
          Persoon A wenst een nieuwe wagen te kopen, en schuimt garage's af. Hij koopt een nieuwe wagen en levert zijn oude wagen binnen. Persoon A meld niet dat deze wagen ooit hersteld is geweest.
          De Garage waar persoon A de wagen heeft achtergelaten verkoopt de wagen verder aan cathyliekens.
          Dan weet de garage toch niet dat deze een ongeval heeft gehad?! En doet deze garage toch niets fout?!

Het probleem is dat cathyliekens per toeval een factuur van een herstelling in handen heeft gekregen, anders had er niemand iets gezien/gehoord.
          Normaal gezien zou de verkoper de wagen op een brug moeten plaatsen en inspecteren
          Met al die beschermplaten zie je zo niets.

Moet wel zeggen de factuur daarvan is zeer gedetailleerd. 675€ aan carosseriewerken is nu ook zoveel niet

1000€ aan werkuren.

De motorkap zit aan één kant toch wat hoger dan aan de andere kant (maar het is niet veel) . Maar dat is misschien bij gewone niet-ongevalwagens ook.

Er plakte ook een sticker van Carglas op, maar dat laat misschien een reparatie van een "sterretje" vermoeden maar niet een ongeval.

Miischien dat ik deze toch inschrijf maar bij het eerste onderhoud er vraag naar te kijken , kan de garagist dan duidelijk zien dat er aan gewerkt geweest is, dan kan ik naar de rechtbank stappen en de koop laten ontbinden denk ik, vooral omdat de verkoper een attest toont (hetgeen betekent dat die akkoord gaat met de inhoud ervan) dat de wagen niet geaccidenteerd
          is.

Persoonlijk heb ik mijn les geleerd: nooit nog een wagen kopen bij een erkend handelaar, maar alleen rechstreeks van particulier.
          Last edited by ; 12/07/2011, 22:31.

Comment

Normaal gezien zou de verkoper de wagen op een brug moeten plaatsen en inspecteren
            De verkoper moet juist niks. Als jij wil dat er een VAB-keuring over gaat, zorg jij daar natuurlijk voor.

Moet wel zeggen de factuur daarvan is zeer gedetailleerd. 675€ aan carosseriewerken is nu ook zoveel niet

1000€ aan werkuren.
            Oe? Is de schade nu nog maar 1675€ waard? Peanuts. Dat is gewoon een nieuwe bumper gestoken.

De motorkap zit aan één kant toch wat hoger dan aan de andere kant (maar het is niet veel) . Maar dat is misschien bij gewone niet-ongevalwagens ook.
            Mijn motorkap staat sinds het ongeval beter gemonteerd dan ervoren

Miischien dat ik deze toch inschrijf maar bij het eerste onderhoud er vraag naar te kijken , kan de garagist dan duidelijk zien dat er aan gewerkt geweest is, dan kan ik naar de rechtbank stappen en de koop laten ontbinden denk ik, vooral omdat de verkoper een attest toont (hetgeen betekent dat die akkoord gaat met de inhoud ervan) dat de wagen niet geaccidenteerd
            is.
            Dan is het al wat te laat denk ik...

Persoonlijk heb ik mijn les geleerd: nooit nog een wagen kopen bij een erkend handelaar, maar alleen rechstreeks van particulier.
            Ja, vooral doen. Dan heb je helemaal géén garantie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              De verkoper moet juist niks. Als jij wil dat er een VAB-keuring over gaat, zorg jij daar natuurlijk voor.

Oe? Is de schade nu nog maar 1675€ waard? Peanuts. Dat is gewoon een nieuwe bumper gestoken.

Mijn motorkap staat sinds het ongeval beter gemonteerd dan ervoren

Dan is het al wat te laat denk ik...

Ja, vooral doen. Dan heb je helemaal géén garantie .

Is zeker niet te laat, ik heb hem al in gebreke gesteld en hij reageert niet. Als ik het later kan aantonen, danzou ik de koop nog altijd kunnen laten ontbinden.

De garantie van 1 jaar moet je ook met een korrel zout,liever een zak zout nemen.

675 is het bedrag aan carosseriewerk, daarna komet de rest airbags etc die verbangen zijn en 1000€ aan werkuren

Comment

Wat was er dan precies kapot? 675 euro is namelijk geen geld voor carosseriewerk. Dat kan perfect een paaltje zijn, dat net op een plek raakte op de auto waar de airbagsensoren extra gevoelig zijn... Gloednieuwe auto's worden voor meer hersteld in de fabriek of na transport en verkocht als nieuwe auto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Wat was er dan precies kapot? 675 euro is namelijk geen geld voor carosseriewerk. Dat kan perfect een paaltje zijn, dat net op een plek raakte op de auto waar de airbagsensoren extra gevoelig zijn... Gloednieuwe auto's worden voor meer hersteld in de fabriek of na transport en verkocht als nieuwe auto!
                  Dat staat niet op die factuur, dat zijn enkel de werkuren voor het carosseriewerk.

Voor de rest is alles vervangen, motordeksel, zijkant, bumper, airbags, stuurinrichting, wiel, wielassenvooraan.

Comment

Is zeker niet te laat, ik heb hem al in gebreke gesteld en hij reageert niet.
                    Hoe en wanneer heb je de verkoper in gebreke gesteld? Per aangetekende brief twee dagen geleden? Je moet misschien wat geduld hebben of van achter je computerscherm komen en er persoonlijk over gaan praten alvorens een hetze te ontketenen op het internet. Je maakt hier Federauto zwart, je maakt hier alle autohandelaren zwart terwijl er hier op het eerste zicht weinig of niks aan de hand is.

De wettelijke garantie op tweedehandswagens stelt trouwens wel degelijk iets voor in tegestelling tot wat jij hier komt beweren. Consumenten zijn een pak beter beschermd door die wet. Vroeger was er gewoon niets, je zou eens moeten weten wat voor schrijnende toestanden er toen waren met handel in tweedehandswagens.

Je had eerst contact moeten opnemen met de verkoper avorens hier te komen huilen. Mocht ik die handelaar zijn en ik kom dit hier te weten zonder dat je eerst bij mij bent geweest dan zou ik alvast niet veel zin meer hebben om je nog verder te helpen. De zelfverlaarde experts hier mogen schrijven wat ze willen, in mijn ogen is er hier geen sprake van een verborgen gebrek dus kan je de verkoop niet ongedaan laten maken.

Comment

Fantastisch hoe je dit:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      De zelfverlaarde experts hier mogen schrijven wat ze willen
                      ongegeneerd laat volgen door dit:
                      in mijn ogen ...
                      .

Kerel.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Hoe en wanneer heb je de verkoper in gebreke gesteld? Per aangetekende brief twee dagen geleden? Je moet misschien wat geduld hebben of van achter je computerscherm komen en er persoonlijk over gaan praten alvorens een hetze te ontketenen op het internet. Je maakt hier Federauto zwart, je maakt hier alle autohandelaren zwart terwijl er hier op het eerste zicht weinig of niks aan de hand is.

De wettelijke garantie op tweedehandswagens stelt trouwens wel degelijk iets voor in tegestelling tot wat jij hier komt beweren. Consumenten zijn een pak beter beschermd door die wet. Vroeger was er gewoon niets, je zou eens moeten weten wat voor schrijnende toestanden er toen waren met handel in tweedehandswagens.

Je had eerst contact moeten opnemen met de verkoper avorens hier te komen huilen. Mocht ik die handelaar zijn en ik kom dit hier te weten zonder dat je eerst bij mij bent geweest dan zou ik alvast niet veel zin meer hebben om je nog verder te helpen. De zelfverlaarde experts hier mogen schrijven wat ze willen, in mijn ogen is er hier geen sprake van een verborgen gebrek dus kan je de verkoop niet ongedaan laten maken.
                        Probeer hem te verkopen op een site: ik moet aanvinken schadewagen of niet.

Wat moet ik daar aanvinken volgens jou?

Comment

Neen, want hij is hersteld, toch?
                          1991 BMW E30 318is

Comment

Probeer hem te verkopen op een site
                            Meen je dat nu dat je die meteen wil verkopen alleen maar omdat je weet dat er ooit schade aan geweest is en ondanks het feit dat het voertuig "perfect hersteld is" (jouw woorden) en momenteel ogenschijnlijk perfect rijdt?
                            Pfff.

Het is net omwille van mensen zoals jij dat verkopers dat niet melden. Als iedereen zoals jij denkt/reageert raken herstelde tweedehandswagens nooit meer verkocht.
                            En in de plaats van particulier te kopen kan je dan maar beter ineens nieuw kopen want bij particulieren heb je helemaal geen vat op wat er ooit allemaal mee gebeurd is en heb je nog veel minder, om niet te zeggen geen, bescherming als koper.
                            En als je nieuw koopt, voorlopig ook efkes geen Ford want die hebben ook allemaal herstelde (hagel)schade.
                            En geen Opel of eender welk ander merk want je weet nooit welke schade ze in de fabriek al of na transport hersteld hebben.

Misschien kan je beter met de bus gaan, die is toch gratis in Hasselt?
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Begint hier grappige vormen aan te nemen.

Comment

Ik heb vorig jaar m'n hogedrukreiniger omver gereden die achter m'n auto sprong.

Nieuwe bumper laten plaatsen (gelukkig omnium verzekering).

Ik doe die kar weg, het is toch hetzelfde niet meer, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                  Ik heb vorig jaar m'n hogedrukreiniger omver gereden die achter m'n auto sprong.

Nieuwe bumper laten plaatsen (gelukkig omnium verzekering).

Ik doe die kar weg, het is toch hetzelfde niet meer, vind ik.

Heb je die hogedrukreiniger als schadevrij naar het containerpark gebracht?
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                    Heb je die hogedrukreiniger als schadevrij naar het containerpark gebracht?
                                    De hogedrukreiniger had niets! Fucking BMW build quality! De ganse bumper ingedeukt. Nu te koop als bijna perte totale.

Comment

mijn madam brak ooit haar arm, het is blijkbaar goed hersteld...

moet ik ze nu dumpen?
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Neen.

Uiteraard, want er is geen schade aan.

Dit topic is gieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                          mijn madam brak ooit haar arm, het is blijkbaar goed hersteld...

moet ik ze nu dumpen?
                                          toere recycleert ze wel.
                                          1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                                          X