Oorspronkelijk geplaatst door cathyliekens
Bekijk Berichten
Als je koopt van een professionele verkoper heb je nog een jaar garantie achter de hand en kan je nog terugvallen op attesten en beloftes die bij de verkoopovereenkomst gevoegd werden.
Denk je dat een particulier nooit een accident heeft aan zijn wagen, en dat laat herstellen?
En dat die eerlijk gaat zeggen of er gekende problemen zijn? Jij kan er een half uurtje rondlopen en wat niet gezien wordt, jammer... Na de verkoop is er geen weg meer terug.
Ik zou enkel van een particulier kopen als ik die persoon ken en de geschiedenis en het gebruik van de wagen ken...
Plus: ik snap niet goed wat het probleem is? OK, hioj had niet mogen zeggen dat hij schadevrij was als dat niet zo was. Maar dan nog? Als de herstelling goed gedaan is, met originele stukken.... kan zelfs beter zijn dan nieuw!
Daarbij komt: Als je een nieuwe wagen koopt kan het zijn dat er evengoed al een hoop hersteld is! Ze hebben daar ook een "repair shop". Dit voor schade die op de band opgelopen wordt (wagen valt van de band, botst ergens tegen als ze hem eraf halen, fout in de electriciteit waardoor half de kabelboom opsmeuld,...)
Kan goed zijn dat je wagen half terug uit elkaar gehaald werd daar, en dat er bodydelen zijn met al een dikke laag plamuur of solduur op die weer overspoten werden.
Dus stop met u zorgen te maken, ge hebt allicht garantie op je wagen, rij ermee en hou die dingen in het oog. Grote kans dat er niets aan de hand is en de wagen gewoon rijdt als eender welke andere.
Als jij morgen een klein aanrijdingske hebt, ga je dan je kar ook zo zonder pardon afdanken?! Dat is daarom niet opeens een wrak hoor...
Comment