Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade wagen gekocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cathyliekens Bekijk Berichten

Persoonlijk heb ik mijn les geleerd: nooit nog een wagen kopen bij een erkend handelaar, maar alleen rechstreeks van particulier.
    En welke garantie geeft dat?

Als je koopt van een professionele verkoper heb je nog een jaar garantie achter de hand en kan je nog terugvallen op attesten en beloftes die bij de verkoopovereenkomst gevoegd werden.

Denk je dat een particulier nooit een accident heeft aan zijn wagen, en dat laat herstellen?
    En dat die eerlijk gaat zeggen of er gekende problemen zijn? Jij kan er een half uurtje rondlopen en wat niet gezien wordt, jammer... Na de verkoop is er geen weg meer terug.

Ik zou enkel van een particulier kopen als ik die persoon ken en de geschiedenis en het gebruik van de wagen ken...

Plus: ik snap niet goed wat het probleem is? OK, hioj had niet mogen zeggen dat hij schadevrij was als dat niet zo was. Maar dan nog? Als de herstelling goed gedaan is, met originele stukken.... kan zelfs beter zijn dan nieuw!

Daarbij komt: Als je een nieuwe wagen koopt kan het zijn dat er evengoed al een hoop hersteld is! Ze hebben daar ook een "repair shop". Dit voor schade die op de band opgelopen wordt (wagen valt van de band, botst ergens tegen als ze hem eraf halen, fout in de electriciteit waardoor half de kabelboom opsmeuld,...)

Kan goed zijn dat je wagen half terug uit elkaar gehaald werd daar, en dat er bodydelen zijn met al een dikke laag plamuur of solduur op die weer overspoten werden.

Dus stop met u zorgen te maken, ge hebt allicht garantie op je wagen, rij ermee en hou die dingen in het oog. Grote kans dat er niets aan de hand is en de wagen gewoon rijdt als eender welke andere.
    Als jij morgen een klein aanrijdingske hebt, ga je dan je kar ook zo zonder pardon afdanken?! Dat is daarom niet opeens een wrak hoor...
    Last edited by Timmeke-Tim; 14/07/2011, 09:02.
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

Probeer hem te verkopen op een site: ik moet aanvinken schadewagen of niet.

Wat moet ik daar aanvinken volgens jou?
      Schadewagen = wagen met schade aan. Dus een wagen die nog hersteld moet worden.

Dus moet je dat niet aanvinken.

Toch snap ik niet waarom je er zo van af wil?! Ik snap echt het probleem niet hoor...

Vanaf dat een wagen bij een carrosier heeft gestaan is het plots een wrak
      Terwijl ALLE occasies van enkele jaren dat hebben! Sowieso worden ex-lease karren bijgespoten op de bumpers etc aangezien die sowieso snel krassen.

Ik heb dit jaar iemand zijn wagen overgenomen, goeie kar, enkel idd wat krassen rondom.
      Onderweg naar huis al prijs: achteraan aangereden heel verhaal maar soit.

Achterbumper en koffer hersteld door carrosier op kosten verzekering: 1600 euro.

Dan heb ik zelf ook de voorbumper laten vervangen en de linkerkant laten bijwerken en overspuiten. Nogeens 600€

Dus ik heb OOK 2200€ kosten gehad aan die wagen, voor eigenlijk peanuts.
      Resultaat is: ik heb een wagen die er als nieuw uitziet, geweldig rijdt en waar ik zéér tevreden mee ben.

Wil dat dan zeggen als ik die morgen verkoop aan jou, en jij komt dat iets later te weten dat dat plots een wrak is?! Lijkt me erg kortzichtig toch...
      Last edited by Timmeke-Tim; 14/07/2011, 10:04.
      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
        Als jij morgen een klein aanrijdingske hebt, ga je dan je kar ook zo zonder pardon afdanken?! Dat is daarom niet opeens een wrak hoor...
        Cfr hogedrukreiniger, absoluut!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
          Hier zijn er hier veel die er nogal licht overgaan dat de handelaar zonder een woord uitleg een ongevalwagen verkoopt (tot het hun eigen centen zijn...). Het gaat er toch niet om of die wagen er nu goed hersteld uitziet of niet? Het is een ongevalwagen, die info werd achtergehouden en de topicstarter betaalde er dus te veel voor.
          Pragmatische oplossing: gewoon mee rijden en binnen een paar jaar verkopen aan de volgende nietsvermoedende particulier. Da's de enige manier om geen verlies te pakken. En geen auto's meer kopen bij handelaars, ofwel bij de merkverdeler, ofwel particulier maar dan best wel laten doorlichten door een kenner, want bij particulieren kan je ook veel rommel kopen.
          Zoals ik al ne keer heb gezegd, en anderen beaamden dit: een "accident" dat wordt hersteld, is dikwijls beter/sterker dan een auto die nieuw van de band rolt. Dat komt vooral omdat er een andere techniek van lassen wordt gebruikt die sterker is. En als er al schade was, wordt dat meteen mee hersteld.

Trouwens, zonder namen te noemen, één der grootste VAG-verdelers in Antwerpen heb ik ooit een perto Q7 uit Duitsland weten halen. Het bloed hing zelfs in de airbags Aan die kar zag je niets meer na herstelling en werd nadien verkocht in een van zijn tweedehands-nevenbedrijven.

Als "vooraanstaande" dealers het al doen.....
          Last edited by ; 14/07/2011, 11:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Dzjeezes, als ik iemand tegenkom die Liekens heet zal ik er in ieder geval al geen zaken mee doen.

Dzjeezes, dit is één van de meest stompzinnige, kortzichtige en achterbakse veralgemeningen die ik hier al heb gelezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
              Schadewagen = wagen met schade aan. Dus een wagen die nog hersteld moet worden.

Dus moet je dat niet aanvinken.

Toch snap ik niet waarom je er zo van af wil?! Ik snap echt het probleem niet hoor...

Vanaf dat een wagen bij een carrosier heeft gestaan is het plots een wrak
              Terwijl ALLE occasies van enkele jaren dat hebben! Sowieso worden ex-lease karren bijgespoten op de bumpers etc aangezien die sowieso snel krassen.

Ik heb dit jaar iemand zijn wagen overgenomen, goeie kar, enkel idd wat krassen rondom.
              Onderweg naar huis al prijs: achteraan aangereden heel verhaal maar soit.

Achterbumper en koffer hersteld door carrosier op kosten verzekering: 1600 euro.

Dan heb ik zelf ook de voorbumper laten vervangen en de linkerkant laten bijwerken en overspuiten. Nogeens 600€

Dus ik heb OOK 2200€ kosten gehad aan die wagen, voor eigenlijk peanuts.
              Resultaat is: ik heb een wagen die er als nieuw uitziet, geweldig rijdt en waar ik zéér tevreden mee ben.

Wil dat dan zeggen als ik die morgen verkoop aan jou, en jij komt dat iets later te weten dat dat plots een wrak is?! Lijkt me erg kortzichtig toch...
              Achteraan aangereden is nog geen frontale botsing.

Bij frontale botsingen moet je de snelheid van beide voertuigen bij elkaar optellen. Daar mag niets verkeerd zijn vooraan.
              Zeg me dan waarom geen enkele handelaar deze ex-schadewagen wil overnemen?

De benaming "ongevalvrij" is een betere omschrijving van hetgeen er gevraagd wordt bij overnames, en op dat punt is dit negatief.

De wagen is niet ongeval vrij en heefteen groot schadeverleden en dat weegt op de herverkoopprijs. Ik had ook niet de huidige prijs betaald als ik wist dat het om een ongeval wagen ging.
              Last edited by ; 14/07/2011, 13:10.

Comment

Bij frontale botsingen moet je de snelheid van beide voertuigen bij elkaar optellen. Daar mag niets verkeerd zijn vooraan.
                Ik vraag me nog steeds af:
                - Waarom zou je 'm willen verkopen?
                - Hoe breng je die kar dan aan de man? Je hoeft toch al die info niet te geven?

Toon eens van foto's van die auto...
                1991 BMW E30 318is

Comment

Door mierenneukers zoals gij ofzo zeker? Altijd leuk om u ne mierenneuker ook visueel letterlijk even voor de geest te halen

Comment

Omdat jij tegen die handelaar zegt "ik heb deze auto net gekocht, ben erachter gekomen dat die een ongeval heeft gehad en wil er zo snel mogelijk vanaf".

Een slimme handelaar geeft je er 1000€ voor, en verkoopt 'm aan dezelfde prijs dat jij 'm gekocht hebt.

De handelaars proberen dus hun winst te maximaliseren omdat jij een paniekverkoop wilt doen. Tuurlijk gaan zij dan niet aankopen aan een eerlijke prijs .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Omdat jij tegen die handelaar zegt "ik heb deze auto net gekocht, ben erachter gekomen dat die een ongeval heeft gehad en wil er zo snel mogelijk vanaf".

Een slimme handelaar geeft je er 1000€ voor, en verkoopt 'm aan dezelfde prijs dat jij 'm gekocht hebt.

De handelaars proberen dus hun winst te maximaliseren omdat jij een paniekverkoop wilt doen. Tuurlijk gaan zij dan niet aankopen aan een eerlijke prijs .
                      Over welke kar gaat het eigenlijk?
                      1991 BMW E30 318is

Comment

• ik geef je 100€ en pak hem direct mee, want het is een schadewagen.
                        wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Dzjeezes, dit is één van de meest stompzinnige, kortzichtige en achterbakse veralgemeningen die ik hier al heb gelezen.
                          Och jong. Ironie gaat precies aan u voorbij. Uwen achternaam is toevallig niet Liekens?
                          Gij hebt allicht ook niet de moeite genomen om de rest van mijn en andere reacties te lezen?
                          For the record, ik zit niet in de particuliere handel dus die situatie zal zich ook niet voordoen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat Cathy zelf zoiets ging posten.
                          Geen zaken willen doen met eender welke Liekens is een even stompzinnige en kortzichtige veralgemening als niet met een auto willen rijden omdat dat voertuig, niettegenstaande het feit dat het schadevrij is, niet ongevalvrij is.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                            Ik vraag me nog steeds af:
                            - Waarom zou je 'm willen verkopen?
                            - Hoe breng je die kar dan aan de man? Je hoeft toch al die info niet te geven?

Toon eens van foto's van die auto...
                            Cathy reageert alleen maar op de replies die in haar voordeel spelen zodat ze daarmee nog eens in kan gaan op hoe hard ze wel niet in't zak is gezet.

Reageer anders ook eens op andere vragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Cathy reageert alleen maar op de replies die in haar voordeel spelen zodat ze daarmee nog eens in kan gaan op hoe hard ze wel niet in't zak is gezet.

Reageer anders ook eens op andere vragen?
                              Zoals de Heer Van de Lanotte ooit zei:

You can lead the whores to water, but you can't make them drink.
                              1991 BMW E30 318is

Comment

De benaming "ongevalvrij" is een betere omschrijving van hetgeen er gevraagd wordt bij overnames, en op dat punt is dit negatief.

De wagen is niet ongeval vrij en heefteen groot schadeverleden en dat weegt op de herverkoopprijs. Ik had ook niet de huidige prijs betaald als ik wist dat het om een ongeval wagen ging.
                                Die term "ongevalvrij" is met een stevige korrel zout te nemen hoor... Hoeveel wagens van wat jaren oud zijn volledig "ongevalvrij"?!

Wat ik wel graag zou weten: Wat voor wagen is het, hoe oud is hij en wat werd vervangen?!

U blijkt toch goed op de hoogte te zijn, dus als u die info kan delen, kunnen wij ook een beter beeld vormen.

Ik had begrepen dat enkel bodydelen vervangen zijn (motorkap, gardebou, bumper) en de stuurinrichting plus airbags?

Wel, dan schrapt u "frontale aanrijding" almaar. en zeker al niet tussen 2 wagens head-on!

Die bodydelen zijn normaal, die zijn gemaakt om te plooien. Een motorkap blutst al als je ze dichtduwt ipv dicht laat vallen! dat heeft alles te maken met bescherming aan voetgangers (opvangen van energie dus). Als de wagen aan een redelijke snelheid frontaal ergens oprijdt, dan zit hij volledig bij elkaar. Als hij "head-on" op een tegenligger botst, waarbij de snelheden van beide voertuigen opgeteld kunnen worden zoals u aangaf, dan zat de wagen geplooid tot de koffer!

Bij de wagen waarvan ik eerder sprak is een andere wagen achteraan opgereden aan een kruispunt. Misschien tegen 20 km/u of zelfs dat niet. Mijn wagen had wat krassen op de bumper, geen onderliggende schade (dankzij wegklapbare trekhaak deels).
                                De andere wagen: koplamp stuk, radiator stuk, airco condenser stuk, motorkap stuk, gardebou stuk, bumper stuk, darm turbo-intercooler stuk en de zamac balk achter de bumper stuk... Allemaal vervangen

Zelf hersteld (was mijn eigen vriendin in haar wagen ) voor 2200€ met nieuwe en okkasiestukken. Garage vroeg 4200€

Wagen rijdt perfect hoor! Niets aan de hand!

Ik vermoed dat uw wagen op de hoek is aangereden, of een andere wagen heeft aangereden. Het wiel heeft een deel van de impact gehad wat de stuurinrichting verklaart, verder lichte schade aan carrosserie zoals aangegeven. Misschien een aanrijding aan 30-40 peruur geweest...

Airbags gaan af bij 20-30 per uur gemiddeld. Soms al sneller, naargelang de plaats van impact en de omstandigheden.

Ik ben vrijwel zeker dat uw wagen niet volledig bij elkaar gezeten heeft hoor!

Vanaf dat er schade is aan de motor of motoronderdelen lopen de kosten fameus op.
                                Dan is het niet meer rendabel om de wagen op te maken voor herverkoop. Dan wordt de wagen eerder ontmanteld om de nog bruikbare stukken te recupereren. (ga bij zo'n afbreker maar eens om onderdelen, zo'n zwaar accident kopen ze voor enkele duizenden en brengt er enkele tienduizenden op!)

Als ze de wagen nog opgemaakt hebben wil dit zeggen dat deze allicht hoofdzakelijk cosmetische schade had. Dat wil zeggen dat er dus niet echt veel noemenswaardig aan de hand was. Dus moet je je ook niet nodeloos zorgen gaan maken of het ergste denken.

Op basis van de info die je al gegeven hebt besluit ik dat er niet veel aan de hand is, en dat je de dingen veel erger ziet dan ze zijn. Je voelt je bedrogen, dat kan ik misschien nog snappen. Maar je moet even relativeren en inzien dat het allemaal nog niet zo erg is. Die wagen is geen wrak en rijdt allicht goed. Die is goed hersteld geweest dus geen probleem...
                                Last edited by Timmeke-Tim; 14/07/2011, 14:04.
                                www.meevliegen.be

Comment

• Het optellen van de snelheden is een fabeltje Als 2 dezelfde voertuigen aan 70 botsen is de klap gelijk aan die van een voertuig dat aan 70 tegen een betonnenblok aanrijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    Het optellen van de snelheden is een fabeltje Als 2 dezelfde voertuigen aan 70 botsen is de klap gelijk aan die van een voertuig dat aan 70 tegen een betonnenblok aanrijd.
                                    Dat klopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      Het optellen van de snelheden is een fabeltje Als 2 dezelfde voertuigen aan 70 botsen is de klap gelijk aan die van een voertuig dat aan 70 tegen een betonnenblok aanrijd.
                                      Dat zal idd zo zijn, klinkt logisch.

Wat ik wilde duidelijk maken is dat een wagen die aan 70 frontaal op een betonblok of op een tegenligger gaat, volledig in kreukels zal liggen, en zeker niet meer hersteld zal worden voor herverkoop...
                                      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                        Klopt volledig. En als ze dan als eens reageert op een andere opmerking dan kan je zien hoe hard ze uit haar nek lult. Wanneer je zo komt mekkeren dan mag je voor mijn part toch minstens meedelen over welke wagen het gaat.

We gaan er trouwens allemaal van uit dat het hier om een vrouw gaat maar wie zegt dat dat wel zo is? Voor hetzelfde geld is het zo'n zielig kereltje die een pak geleend heeft bij de bank en er achter komt dat zo'n lening zijn petje te boven gaat. Vervolgens komt hij zich hier voordoen als vrouw om sympathie te wekken zodat hij zich kan wentelen in zelfmedelijden. Het is allemaal mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          om sympathie te wekken zodat hij zich kan wentelen in zelfmedelijden.
                                          Dat is dan in ieder geval toch al mislukt!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                                          X