Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade wagen gekocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Duurt da verhaalke hier nu nog altijd?
    Koopt u nen auto die ge wel kunt permitteren, ipv een hardwerkende garagist van zijn geld te beroven.

Comment

• uw wagen is na 6 jaar enkel nog de schrootpremie waard?
      Wist niet dat suzuki's zo slecht zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
        Duurt da verhaalke hier nu nog altijd?
        Koopt u nen auto die ge wel kunt permitteren, ipv een hardwerkende garagist van zijn geld te beroven.
        Hardwerkende garagist?!!!!!!! Bedriegers ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
          uw wagen is na 6 jaar enkel nog de schrootpremie waard?
          Wist niet dat suzuki's zo slecht zijn.
          Ik zeg niet dat ze slecht zijn, ma zou er geene willen.
          Trouwens eene Suzuki van zo'n 21.000 euro nieuwprijs, wat is dat? Eenen SX4? Of Grand Vitara?

Als het de laatste was, dan hebde eene goeie deal gedaan, zelfs nu blijkt dat het een schadewagen is, wat die gaan veel meer.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cathyliekens Bekijk Berichten

Nu dat we weten dat het er een ongeval mee gebeurd is zien we ook wel de tekenen: de motorkap zit links en rechts niet op dezelfde hoogte van het koetswerk, het is niet veel maar het laat zich toch voelen.
            Teken dat het slecht afgesteld is, niet per se slecht hersteld.

Comment

• Ons Cathy is nogal pessimistisch hoor... Wagen niet te verkopen, niks waard, na 6 jaar enkel schrootpremie voor te krijgen

Waarom zou een wagen die ooit hersteld geweest is plots 1500 euro, of meer dan 15%, minder waard zijn?!

En waarom is een wagen op 6 jaar slechts een schrootpremie waard?!

En het enige waarop je al die larie baseerd is omdat de motorkap iets meer ruimte heeft links tov rechts?!...

Wel dat lost je garagist of carrosier op in 5 min! Even bouten lossen, wat uitlijnen en en positioneren, bouten vast en klaar...

Zijn er andere eigenschappen die je doen vermoeden dat er stevig iets mis is?

Zoals hier al aangehaald werd door mezelf en anderen: Jij moest eens weten wat er met nieuwe wagens soms gebeurt... Zeker suzukis die per boot aankomen en manueel op en af de boot gereden worden...

Mijn vader heeft destijds als elektronica man gewerkt in de repair shop van GM... Die heeft nieuwe, half uitgebrande wagens, gestript, nieuwe kabelboom erin, oplappen en maskeren, en als nieuwe terug assembleren en naar de klant. Kortsluitingkje ofzo, kon gebeuren!

Wagen die naar de parking reed en een vorklift achter de hoek niet verwachtte: snuit bijeen, strippen, oplappen, in elkaar en naar de klant.

Daar weet je niks van, en dat zijn dan nieuwe wagens...

Dus wat bazel je nu over 600euro carrosseriewerk en 2 airbags die bij wijze van spreken al afgaan als je hard tegen het wiel schopt?! Als dat een wagen al tot een wrak degradeert, dan rijden er enkel wrakken rond denk ik.

Wat ik ook opmerkelijk vindt;

De verkoper moest het maar door hebben omdat de motorkap niet volledig recht lag...

Waarom heb JIJ dan de wagen gekocht? Duidelijk dat er iets mis was, toch?
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

• Het is duidelijk dat op constructieve vragen en opmerkingen niet wordt gereageerd.

Dit topic zou dicht moeten.
                Last edited by DenDuvel; 15/07/2011, 13:07.
                1991 BMW E30 318is

Comment

• 't Is al goed, jong.

Postaanpasser.
                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    Laatst gewijzigd door DenDuvel; 3 minuten geleden om 12:07.

Ik rust mijn kaas.
                    Tommie had me in een PM op een interpunctiefout gewezen.
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                      Tommie had me in een PM op een interpunctiefout gewezen.
                      Tommie toch !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Tommie toch !
                        't Was Tommie2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          't Was Tommie2.

Hoe inconsequent , Tommie .

Comment

• Een wagen die ongevalvrij is met weinig km, die kan je later nog verder verkopen als het moet (indien geld nodig).

Schrijf je erbij dat die niet ongeval-vrij is dan komt er niemand op af. Of je moet verkopen aan de helft van de waarde.

Moest bij de advertentie van die federauto-verkoper bijstaan:volledig hersteld na ongeval, dan nog zou ik die niet gaan kopen. Of het moest 25% onder de normale prijs liggen. In dat geval hoef je geen zorgen te maken over de restwaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                              Ons Cathy is nogal pessimistisch hoor... Wagen niet te verkopen, niks waard, na 6 jaar enkel schrootpremie voor te krijgen

De verkoper moest het maar door hebben omdat de motorkap niet volledig recht lag...

Waarom heb JIJ dan de wagen gekocht? Duidelijk dat er iets mis was, toch?

ha neen, ik ben de leek, dat moet de verkoper zien en er mij attent opmaken dat dat mogelijks een ongeval kan geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                Hoe inconsequent , Tommie .

Ik ben wel consequent in mijn inconsequentheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cathyliekens Bekijk Berichten
                                  Een wagen die ongevalvrij is met weinig km, die kan je later nog verder verkopen als het moet (indien geld nodig).

Schrijf je erbij dat die niet ongeval-vrij is dan komt er niemand op af. Of je moet verkopen aan de helft van de waarde.

Moest bij de advertentie van die federauto-verkoper bijstaan:volledig hersteld na ongeval, dan nog zou ik die niet gaan kopen. Of het moest 25% onder de normale prijs liggen. In dat geval hoef je geen zorgen te maken over de restwaarde.

Ik denk dat 95% of meer van de auto's mét ongeval verkocht worden zonder 1 woord over een ongeval te reppen.

Een auto met serieuze schade (ophanging/chassis/...) moet een keuring na ongeval krijgen.
                                  Dit is bij jou niet gebeurd, maar hij is wél naar de keuring gegaan voor verkoop. Moest er dan iets mis zijn, dan zou hij er niet door zijn geraakt.
                                  Van een mug een olifant maken is het gezegde, bij jou past beter van een amoebe een himalayagebergte maken.

Na zoveel pagina's is het me duidelijk dat niemand je van de gedachte kan ontdoen dat een goed herstelde wagen voor exact dezelfde prijs kan verkocht worden als een ongevalvrije wagen.
                                  Probeer het eens als een feit te aanvaarden ipv als een mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat 95% of meer van de auto's mét ongeval verkocht worden zonder 1 woord over een ongeval te reppen.

Een auto met serieuze schade (ophanging/chassis/...) moet een keuring na ongeval krijgen.
                                    Dit is bij jou niet gebeurd, maar hij is wél naar de keuring gegaan voor verkoop. Moest er dan iets mis zijn, dan zou hij er niet door zijn geraakt.
                                    Van een mug een olifant maken is het gezegde, bij jou past beter van een amoebe een himalayagebergte maken.

Na zoveel pagina's is het me duidelijk dat niemand je van de gedachte kan ontdoen dat een goed herstelde wagen voor exact dezelfde prijs kan verkocht worden als een ongevalvrije wagen.
                                    Probeer het eens als een feit te aanvaarden ipv als een mening.
                                    Er moet veel, maar veel gebeurd er ook niet.

De grens tussen keuring na ongeval of niet keuren, is die zo precies bepaald?

Trouwens de ophanging is volledig vervange moeten worden, het wiel was stuk, dus zo'n licht klapje was het ook niet.

De reparatie had op de Car-Pass moeten staan (althans de km en datum) , stond er ook niet op

De keuring is een farce, dat is een vast programma van punten die bekeken wordt.

Waarom smijten de okkazie handelaren de telefoon dicht van het moment dat je het woord "airbag" is afgegaan uitspreekt? De enige okkazie die verkoopt is de ongevalvrije.

Hoe dan ook, de verkoper moet elke wagen grondig onderzoeken en alle gebreken kenbaar maken. Wil de koper toch een gerepareerde kopen dan is dat zijn of haar zaak.
                                    Maar de informatie moet er zijn.

Beste zou zijn dat in het federauto-contract als ontbindende voorwaarde staat dat ingeval van ongevalwagen de koop kan ontbonden worden. Dan pas zouden die verkopers ook eens moeten werken.
                                    Last edited by ; 15/07/2011, 21:31.

Comment

• Iemand moet haar pilletjes nemen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                        Iemand moet haar pilletjes nemen denk ik.
                                        En als het niet meer helpt is er nog steeds de dwangbuis.
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

• 95% van de auto's die verkocht worden hebben een ongeval gehad??????
                                          Misschien op de automarkt van Kaboel.

En ze heeft gelijk. Als ze eerlijk is en ze wil de auto verkopen (en ze vermeld dat het
                                          een ongevalwagen was) zal ze er een pak minder voor krijgen. Iedereen die ook maar
                                          enige kennis heeft van de automarkt zal dit beamen.

Maar onverkoopbaar is ie niet.

Comment

Working...
                                          X