Hallo iedereen,
Na een storing van de uitlaatgassen is gebleken dat de EGR klep vervangen moest worden.
Ook de airco werkte niet naar behoren soms werkte ze 30seconden, soms enkele minuten.
De garage zei dat de aircopomp vervangen moest worden - deze hebben ook laten vervangen juist voor de vervanging van de ERG klep.
Nadat deze vervangen is, blijkt dat de airco nog steeds niet werkt. Terug gegaan naar de garage en ja de wagen moest opnieuw binnen. Na 2 dagen zoeken hebben ze het probleem gevonden. De drukregelaar, die achter de airco steekt, is stuk en moet vervangen worden. Ok, deze wordt vervangen samen met de EGR klep en het aircoprobleem is opgelost.
Maar dat van de EGR klep niet.
Na het vervangen van de klep en na het resetten van de foutboodschap, komt na enkele keren starten toch dezelfde storing terug, storing van de uitlaatgassen. maar de klep werkt prima gezien ze nieuw is natuurlijk.
Na een software update, enkele keren resetten en enkele weken verder is het probleem nog steeds niet opgelost. Bij de laatste controle zei de garage (officiele garage) dat het opstartvermogen van de batterij te laag was, die was 540 AMP en dat moet minimum 640 AMP zijn, ik vond die uitleg al raar maar ok, ze hebben dit nagekeken en dat kan blijkbaar een storing geven. Andere batterij gestoken, reset laten doen en het na enkele keren starten is komt de foutmelding terug :-(...
De wagen is al zo'n 5 keer binnen geweest voor dit probleem maar ze krijgen het maar niet opgelost...
Na het ontvangen van de facturen, zie ik dat ze ook de aircopompt aangerekend hebben, maar dat was initieel het probleem niet.
Dus heb ik een aangetekend schrijven verzonden om die factuur van de airco te contesteren.
Na enkele weken heb ik nog steeds geen nieuws ontvangen van de garage, dus heb ik de garage eventjes opgebeld....
Wordt vervolgd want ik heb nog een vervolg
Graag had ik alvast jullie mening over het bovenstaande, wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt
Na een storing van de uitlaatgassen is gebleken dat de EGR klep vervangen moest worden.
Ook de airco werkte niet naar behoren soms werkte ze 30seconden, soms enkele minuten.
De garage zei dat de aircopomp vervangen moest worden - deze hebben ook laten vervangen juist voor de vervanging van de ERG klep.
Nadat deze vervangen is, blijkt dat de airco nog steeds niet werkt. Terug gegaan naar de garage en ja de wagen moest opnieuw binnen. Na 2 dagen zoeken hebben ze het probleem gevonden. De drukregelaar, die achter de airco steekt, is stuk en moet vervangen worden. Ok, deze wordt vervangen samen met de EGR klep en het aircoprobleem is opgelost.
Maar dat van de EGR klep niet.
Na het vervangen van de klep en na het resetten van de foutboodschap, komt na enkele keren starten toch dezelfde storing terug, storing van de uitlaatgassen. maar de klep werkt prima gezien ze nieuw is natuurlijk.
Na een software update, enkele keren resetten en enkele weken verder is het probleem nog steeds niet opgelost. Bij de laatste controle zei de garage (officiele garage) dat het opstartvermogen van de batterij te laag was, die was 540 AMP en dat moet minimum 640 AMP zijn, ik vond die uitleg al raar maar ok, ze hebben dit nagekeken en dat kan blijkbaar een storing geven. Andere batterij gestoken, reset laten doen en het na enkele keren starten is komt de foutmelding terug :-(...
De wagen is al zo'n 5 keer binnen geweest voor dit probleem maar ze krijgen het maar niet opgelost...
Na het ontvangen van de facturen, zie ik dat ze ook de aircopompt aangerekend hebben, maar dat was initieel het probleem niet.
Dus heb ik een aangetekend schrijven verzonden om die factuur van de airco te contesteren.
Na enkele weken heb ik nog steeds geen nieuws ontvangen van de garage, dus heb ik de garage eventjes opgebeld....
Wordt vervolgd want ik heb nog een vervolg
Graag had ik alvast jullie mening over het bovenstaande, wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt
Comment