Mededeling

Collapse
No announcement yet.

extreem late levering van nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• extreem late levering van nieuwe wagen

hallo mede-forum leden,

in januari van dit jaar hebben we een nieuwe nissan pixo besteld tijdens de salon periode.

nu na 8 maanden wachten hebben we die wagen nog altijd niet ontvangen.

de verkoper weet zelfs niet meer of hij die wagen op zijn naam besteld heeft of op onze naam.
    moet hij niet een bestelbon inleveren bij de invoerder, met onze naam erop?

als dit zo is, zijn wij dan verplicht om nog deze wagen te kopen of niet?

of kunnen we dan maar beter rondkijken naar een ander merk dat sneller kan leveren...

en die pixo gewoon vergeten?

graag raad van iemand die dit ook heeft meegemaakt.

heb je zelf geen bestelbon dan??

Comment

bedankt voor de reactie,

momenteel is onze bestelbon bij de bank.

die hebben we ingediend om de lening aan te vragen, maar gezien dat het zo lang duurde
      is deze aanvraag al 2 keer verlengd en nu uiteindelijk vervallen.

blijkt dat nu de wagen eindelijk binnen is bij die dealer, en nu moeten we die lening terug aanvragen. als we ze nog loskrijgen uiteraard...

als de dealer die wagen dan toch op zijn naam besteld heeft dan is de vraag of wij die wagen nog moeten kopen.

met al het wachten is onze voorkeur voor die wagen al lang afgekoeld en blijven we liever nog enkele jaren met onze huidige wagen rijden.

8 maanden wachten zonder nieuws, update, feedback of een exacte leveringsdatum, dat is niet echt een goed begin en ook géén goede service...

Comment

Hallo,

Bij mijn zullen het ook zo'n 8 maanden worden.

Ik heb begin mei een nieuwe KIA besteld. Leveringstermijn stond op half augustus (ook al lang maar dus geaccepteerd)

Sinds augustus bel ik elke week, en nooit kan mij iemand zeggen wanneer hij er is.
        Nu vandaag eindelijk een telefoontje!
        Productie voorzien voor 17 november, levering tussen kerst en nieuwjaar !!! In putje winter dus!

Er wordt mij nu een tweedehands aangeboden ter overbrugging maar ik moet hem op mijn naam inschrijven en alle kosten zijn voor mij :-(

Nu vraag ik me af hoeveel ik als "schadevergoeding" of tegemoetkoming kan vragen want die tweedehands wil ik niet.

Bedankt voor een reactie

Comment

.....
          Last edited by ; 18/09/2011, 08:03.

Comment

Kweet nie ze, maar na 8 maanden zou bij mij de goesting ook over zijn

Comment

@Petra

Ik zou bij die garage toch eens serieus mijn gedacht gaan zeggen. Kan toch niet dat gij door een (veel) te late levering u in de kosten moet steken. BIV en inschrijvingstaks van de vervangwagen zou tenminste als geste door hun betaald moeten worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                BIV en inschrijvingstaks van de vervangwagen zou tenminste als geste door hun betaald moeten worden.
                Lees dat nog eens David
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oeps, verkeersbelasting bedoelde ik.

Comment

8 maanden wachten :

Hallo ,

een collega van mij wacht ook nog op zijn auto, terwijl ik met de mijne al 5 maand rij

we hebben zelfs onze auto na de zijne besteld

enige verschil : ik rijd renault , mijn collega gaat voor een nieuwe x3 van bmw!

conclusie : een auto die besteld is , zal wel degelijk gemaakt worden, die garagisten willen wel degelijk goede verkoopscijfers voorleggen.

op uw naam of "zijn" naam ??

volgens mij worden alle auto's van een dealer op naam van de klant doorgestuurd, hoe kunnen ze anders nakijken waar je auto zich bevind tijdens/na produktie?

jouw naam is volgens mij ook een "referentie" , zo heb ik het toch ervaren toen ik naast de dealer stond en hem zelf hoorde zeggen : de auto van mr x , type blablabla , waar bevind deze zich momenteel?(en ik heb vernomen toen dat ie"onderweg" was.

"onderweg" zegt ook niets hoor : wil zeggen dat ze er in de fabriek mee bezig waren en dat ie dus enkel in de maak was(en gelukkig binnen de week geleverd was)

Danny

Comment

Working...
                    X