Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lakschade aan nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lakschade aan nieuwe wagen

Buurman koopt zich een nieuwe wagen ( Peugeot 3008 Hdi)
    Na 1 week wast hij zijn wagen en komt hij tot de vaststelling dat er lakfouten zijn. Het dak en de mortorkap vertonen matte plekken en het lijkt alsof de wagen onder de vernis aan het dof worden is.De plekken tekenen zich duidelijk af.
    Dus hij besluit om met de wagen naar de garage te gaan en dit te melden. Daar geven ze toe dat het om lakfouten gaat. Vallen wel beter op onder kunstlicht.
    Voorstel van concessie houder : we zullen het dak en de motorkap herspuiten.
    Sta je daar dan met je wagen van 150km die herspoten wordt / is.

Wat zou jij doen in zo'n geval? Akkoord gaan met herpsuiten of een andere wagen eisen. Wagen is 1 week oud en heeft 150km.

Ik weet ook wel dat in de fabriek stukken herspoten worden bij lakfouten. Hier gaat ie in de carosserie afdeling van de garage herspoten worden.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Plezant is dat niet, maar ik sluit mijn aan bij hierboven.

Als een goeie carrosier dat doet, is dat niet verkeerd!

Er gebeuren in de fabriek ook wel andere zaken dan eens herspuiten
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

Een kennis van me wacht nog altijd op zijn nieuwe BMW 5 reeks, omdat deze hagelschade heeft opgelopen tijdens de storm voor de zomer. Auto wordt gewoon hersteld en herspoten, de compensatie voor dit alles + de 3 maanden extra wachttijd is slechts 4% extra korting...
      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

enerzijds kun je moeilijk een andere auto eisen, anderzijds is een auto met volledig originele lak meer waard want herspoten zal het nooit hetzelfde zijn.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Als je soms ziet wat voor fouten in origineel lakwerk voorkomt (sinaasappel, druipers in deursponingen/dorpels,...) dan wil dat ook niet veel zeggen. Als een goede (en zo zijn er niet veel) carossier dat herspuit zou ik de zaak aanvaarden. 't zou dan wel bij de carossier van mijn keuze zijn.
          Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Misschien eerst zeker zijn dat dat het probleem is? Veelal kunnen dergelijke zaken opgelost worden door te polieren. Dan behoudt hij wel de originele lak.

Comment

Simoni,

Heeft zijn wagen gekocht bij een lokale dealer ( ze werken er met 2 man). Ik zeg niet dat het daarom minder van kwaliteit zal zijn. Maar polieren en autos waxen is nu niet bepaald iets wat ik in een "normale" garage zou laten doen. Blijft werk voor mensen die er thuis in zijn en zo iets alle dagen doen.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

denk je dat als een wagen in de fabriek schade oploopt (en dat gebeurt meer dan je denkt) hij niet wordt herspoten?
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik ken de G4 lijn van (wijlen) VW Brussel ook wel. Daar werd er wel één en ander hersteld voor dat de wagen buiten ging voor transport.
                  Maar ik vind het raar dat bij de garage, als de wagen opgekuist wordt voor verkoop, dit niet gezien werd. Of niet gezien wilde worden?

Heb vandaag effe aan de jurdische dienst op het werk gevraagd wat er mee te doen:

1* Als de garage voorsteld om deze "schade" kosteloos te herstellen, kan je niets anders dan akkoord gaan ( ze stellen een minnelijke schikking voor om de wagen in zijn "onbeschadigde" toestand terug te brengen)
                  2* De garage (zelf al heb je het mondeling meegedeeld) alsnog per AS in gebreke stellen met vemelding van jouw vast stelling ( dit om latere discussies te vermijden bij gevolgschade) -> je kan de garage wel op de hoogte stellen dat je ze in gebreke zal stellen, om jouw rechten als consument te vrijwaren.
                  3* Aan de garage vragen om dit in het OHB te zetten met de vermelding dat dit om een fabrieksfout ging ( om discussie bij latere verkoop te voorkomen)
                  4* Laten bevestigen door de garage dat de fabrieksgarantie op de lak niet komt te vervallen door deze herstelling. Op papier dus.
                  5* De volgende keer de auto beter inspecteren als je hem gaat afhalen...
                  Last edited by Utah; 07/09/2011, 22:05. Reden: tekst bijgevoegd

Comment

vooral stap 5 is belangrijk...

Comment

Wagen werd dus door de garage herspoten. In daglicht is niets te zien. Maar eens de wagen onder oranje straatlicht staat, zie je duidelijk verschil.
                      Zolang buurman er tevreden mee is, no problem. Maar ik zou toch serieus twijfelen om terug te gaan.

Comment

ik denk,(persoonlijke mening) dat als de auto herspoten wordt in de garage door vakmensen dat de lak beter is dan origeneel,doordat er al een laag onder ligt en ook ,in een garage spuiten ze de lak dikker dat daardoor beter bestand is tegen krassen en roest

Comment

De meeste mensen zijn gewoon heel snel tevreden wanneer er carrosseriewerken met herspuiten uitgevoerd zijn. Zolang ze op het eerste zicht geen verschil zien is er voor hen geen enkel probleem...

Over het afhalen van een nieuwe wagen: je moet zo'n wagen altijd bij daglicht inspecteren. Ik denk dat bij het afhalen zo'n auto meestal binnenstaat waardoor je eventuele fouten veel minder snel zal zien. De meesten gaan er ook van uit dat alles in orde zal zijn daar het immers om een nieuwe wagen gaat.

Comment

De meesten zijn zo euforisch bij het afhalen van hun nieuwe wagen dat ze zo rap mogelijk willen rijden. En daardoor wordt er soms het één en ander niet gezien.

Ik vraag me eigenlijk af of veel mensen de wagen volledig inspecteren voor ze hem meenemen? Ik doe een controle rond en in de wagen. Maar heeft waarschijnlijk ook te maken met eerdere voorvallen bij afhalen van een nieuwe wagen.

Comment

lakschade

Hallo ,

soms kan je er niet buiten dat er effectief enkele kleine lakfoutjes in de wagen zitten.

ik heb mijn wagen ook langsgelopen bij aflevering en kon niks ontdekken...

(ik loop zelfs alle naden na met mijn vingers ivm stukjes uit de lak aan alle naden)

tot ik de auto bij thuiskomst meteen ging wassen.

enkele zeer kleine puntjes in de blanke lak , nauwelijks de moeite , maar om dan terug te gaan en te eisen dat ie perfect moet zijn , neen hoor.

veel erger vond ik dat aan de binnenkant van mijn dashbord een beschadiging was(à la nummerplaat erin gelegen aan het raam, ge kent da wel door garagisten) en dat zag ik pas ..................... na 3 weken.

let wel goed op bij herstellingen dmv polijsten: je hebt kans op "hologrammen" en deze zie je enkel in volle zon!!

vb : in gewoon daglicht NIET te zien , maar enkel in het zonnetje :
                              voor het polijsten met de dap900 :

NA het polijsten met de dap900 :

gelukkig dus wel makkelijk er terug uit te krijgen met een dap900 en mezzo+finale
                              Danny

Deze hologrammen waren ook door een "proffessionele" merkgarage aangebracht (na een herstelling) en beter kon zeker niet hoor.

Inspecteer de wagen daarom na de herstelling in het daglicht en liefst in de zon(alle kanten in de zon bekijken dus)

Comment

Knap werk geleverd . Ik zal ook eens tot bij u komen met mijn auto
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Wat zou jij doen in zo'n geval? Akkoord gaan met herpsuiten of een andere wagen eisen. Wagen is 1 week oud en heeft 150km.
                                  Eisen eisen... ze gaan je zien komen

Gewoon laten doen hé, en als het resultaat niet bevalt zeggen dat ze het opnieuw mogen doen.

Comment

Als dit goed herdaan wordt, is de laklaak meestal dikker dan de originele laklaag, wat wil zeggen als je later je wagen eens wil laten polieren je meer ruimte tot speling hebt om krassen uit te halen..

Ik zou er niet om huilen.. wel inspecteren dat lak perfect is na afhaling!

Comment

gewoon laten herstellen en een jaar extra garantie vragen op lakfouten.

Comment

Working...
                                      X