Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Cools, Balen, telt nogal door..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garage Cools, Balen, telt nogal door..

Dit is mijn eerste post, dus als ik iets fout doe mag daar gerust op gewezen worden.
    Ik heb ook niet de intentie ongegrond iemand af te branden en geef enkel een ervaring die mij betreft enig kan zijn,
    maar als er nog mensen zijn met dergelijke ervaringen had ik het graag gehoord.

Het begon toen mijn vader twee jaar geleden een tweedehands voertuig kocht bij deze garage.
    Een Corolla Verso van toen 2j oud. De wagen werd gekocht met de woorden 'alles op en aan', de woorden van mijn vader. Nu had ik net eveneens een kleine MPV gekocht, van een ander merk, eveneens met 'alles op en aan'. Waar er juist over gepraat is en welke opties weet ik niet exact, ik was er niet bij.
    Toen de wagen werd afgehaald bleek deze plots niet over een gps te beschikken, terwijl mijn vader er van overtuigd was dat er wel degelijk één was, evenals zetelverwarming die ook ontbrak. Nu is mijn vader een braaf man en nogal goedgelovig maar ook slechthorend. De deal was rond, er was getekend, betaald en mijn vader kon zijn nieuwe kar rijden dus liet hij het voor wat het was, afdoend dat hij 'waarschijnlijk' wel wat verkeerd verstaan had.

Maandag kreeg ik telefoon van mijn moeder, nogal misnoegd.
    Pa had zijn Verso binnen gebracht voor onderhoud. Ma, beheer van de centen, had een richtprijs gevraagd voor dat fameuze onderhoud wat tussen 200 en 250euro zou zijn 'als er geen andere gebreken tevoorschijn kwamen'. Toen pa de wagen ging afhalen mocht hij 400euro aftikken. Geen enkele bijkomende gebreken of herstellingen op factuur, wel een flinke noot meer. Van niks bewust betaald mijn vader, zaak gesloten dus. Maar wel weer flink benadeeld!
    Dinsdagochtend wil pa naar de bakker en ... zijn verso start niet meer.
    Onmiddellijk de garage gebeld die iemand stuurde. De man had naast zijn diagnose apparatuur ook reeds een splinternieuwe batterij bij (laat me dat catalogeren onder vooruitziendheid met vraagteken!). Dat deed de truc en de oude batterij werd meegenomen om te testen, men zou iets laten weten. Intussen werd ik gevraagd eens rond te horen voor een richtprijs van een batterij, om niet weer een te hoge prijs te betalen.

Vandaag, donderdag, kregen mijn ouders een factuur in de bus.
    De splinternieuwe batterij werd aangerekend, zonder ook maar te laten weten wat er met de oude aan de hand was, en of de nieuwe batterij ook effectief bij hen aangekocht zou worden.
    Maar het leukste moet nog komen: prijs van de batterij 298 euro, btw in!!!
    Nee, geen service of depannage-kosten, enkel batterij: 298euro.

Het staat buiten kijf dat ik een hartig woordje heb gewisseld met deze mensen,
    wat blijkbaar onverwacht was gezien de gemakzuchtige aard waarmee mijn ouders voorheen alles ondergingen. Daaruit bleek eerst dat voor de service 15euro werd aangerekend die zou verwerkt zijn in de prijs van de batterij (nochtans niets op het factuur daarvan). Toen ik zei dat de batterij niet aangekocht zou worden bij hen werd dat plotsklaps 48euro.
    Weinig woorden en een telefoontje later mag de batterij kosteloos terug gebracht worden en wordt er niets aangerekend ook niet voor de depannage.

Ik heb intussen een nieuw exemplaar gekocht bij mijn onderdelenleverancier met 3j garantie voor 120euro, nog voor de korting.

Tja,ik wil niet de garage advocaat spelen maar beroep doen op een deppanage bij een dealer en dan de benodigde onderdelen op een ander gaan kopen.......lijkt me ook niet zo fraai.
    Mocht ik de dealer zijn had je de deppanage moeten betalen
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Wat is dat hier tegenwoordig toch met al die garage's af te "bashen" op het forum.
      Last edited by Bud Wijzer; 23/09/2011, 09:29.

Comment

Fieuw wat een verhaal... Ik vind het goed dat dergelijke praktijken openbaar gemaakt worden. Dit is de enigste manier om andere mensen te waarschuwen. Hopelijk gaat het hierbij over een éénmalig feit.
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Wat is dat hier tegenwoordig toch met al die garage's af te "bashen" op het forum.
          Als het verhaal ongenuanceerd wordt verteld heb ik daar geen probleem mee. Zolang ze maar de eerlijkheid hebben om ook hun eigen fouten of stommiteiten toe te geven.

Fair enough for me.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
            Tja,ik wil niet de garage advocaat spelen maar beroep doen op een deppanage bij een dealer en dan de benodigde onderdelen op een ander gaan kopen.......lijkt me ook niet zo fraai.

Eerst twee,drie keer bedrogen worden en dan nog eens met een veel te dure batterij? Ik zou ze ook terugbrengen en van mijn tap maken. Probleem met dergelijke garage's is dat wanneer ze u beginnen te pluimen en ze merken dat je je laat doen ze er almaar verder mee gaan.

Comment

Wij weten niet wat er gebeurd is,dus kunnen wij niet over alles oordelen,wat de ellende met de Yaris van m'n vriendin betreft heeft Cools itt tot Baets Automotive dit héél mooi geregeld. Maar hier ga ik niet verder meer over uitwijden
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Op maandag binnen voor een groot onderhoud en dinsdagmorgen een niet startende wagen?
                Ik weet niet hoe het bij Toyota softwarematig zit, maar mijn spotgoedkope progje met even goedkope OBDII kabel
                weet mij perfect te vertellen dat mijn batterij de geest gegeven heeft (of weldra zal geven).
                Het zou sterk zijn moest dat bij Toyota niet kunnen. Dan nog hoort zo'n service bij het 'veel te duur betaalde factuur', mijns inziens. Als jij de dealer was en ik de klant, had je al flink uit de hoek moeten komen om te bewijzen dat je uberhaupt een nieuwe batterij gestoken had. Ik had daar namelijk niet om gevraagd en ook niets voor getekend. (ook een hypothese, uiteraard)
                De oude batterij zou getest worden en contact opgenomen voor het verdere verloop en toch werd er onmiddellijk een factuur opgemaakt voor een nieuwe batterij. De 'oude' batterij kon wel niet meer opgehaald worden achteraf, die werd reeds aangeboden ter recyclage, meneer!
                We zijn allemaal groot genoeg om onze eigen conclusies te trekken. Ik werk zelf in het garage-wezen. Wij verkopen aftermarket onderdelen. Onze grootste afnemers zijn merk garages die deze onderdelen als origineel verkopen en aan volle prijs aanrekenen.

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Ik heb mijn post geopend met de mededeling 'niet' ongegrond iemand te willen afbranden en deelde mijn ervaring.
                Je mag ermee doen wat je wil. Wordt daar gerust vaste klant, dat gun ik garage Cools, en u ook.
                Er is trouwens een verschil tussen een ervaring delen, gegrond met feiten, en iemand 'af te bashen'.

Comment

Dat op een depannage voor een niet-startende wagen reeds een nieuw batterij wordt meegenomen is volstrekt normaal. Anders kan je nog een extra keer op en neer rijden om de batterij te vervangen.

En dat je via een universeel OBDII-toestel kan zien dat de batterij bijna versleten is is quatsch.

En als jij in de garage-wereld zit, waarom dan bij een dealer die wagen laten herstellen en niet bij een connectie?

Comment

Mercedes rekent ook een 250a300euro voor een accu aan.
                    Zal waarschijnlijk duur zijn omdat het om een origineel exemplaar gaat .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Dat op een depannage voor een niet-startende wagen reeds een nieuw batterij wordt meegenomen is volstrekt normaal. Anders kan je nog een extra keer op en neer rijden om de batterij te vervangen.
                      Daarvoor dient een jumpstarter en een depannage-batterij. Een nieuwe batterij plaats je enkel wanneer je WEET dat de oude het probleem is. Niet om de oude mee te nemen en door te meten.
                      Want is de batterij niet het probleem heb je net van een splinternieuwe batterij een tweedehandsje gemaakt!
                      Dat weet elke garagist hoor. een nieuwe batterij neem je mee wanneer je zo goed als zeker bent er een te kunnen slijten!

En dat je via een universeel OBDII-toestel kan zien dat de batterij bijna versleten is is quatsch.
                      Eerst lezen, dan commentaar graag. En liefst weten waarover je praat!
                      Giet dat in een vraag en ik leg je met veel plezier uit hoe dat in zijn werk gaat, welk programma ik daarvoor gebruik, waar ik mijn obdII-datakabel haalde en hoe de staat van je batterij onmiddellijk wordt weergegeven na het inladen van de data die bij je VIN hoort. (Zo simpel als je laptop die de toestand van zijn batterij kent, een paar parameters om limieten te bepalen en je waarschuwing is klaar!)

Een beetje aanstellerig betweterig gedrag zonder fundamenten beledigd alleen jezelf.
                      Bovendien was dat niet eens mijn punt.

En als jij in de garage-wereld zit, waarom dan bij een dealer die wagen laten herstellen en niet bij een connectie?
                      De wagen is nog onder garantie en mijn vader is hondszeker dat enkel een Toyota-garage een Toyota kan onderhouden zonder de garantie in het gedrang komt!
                      Na de garantieperiode doe ik dat onderhoud uiteraard zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Mercedes rekent ook een 250a300euro voor een accu aan.
                        Zal waarschijnlijk duur zijn omdat het om een origineel exemplaar gaat .
                        Ik heb, eerlijk is eerlijk, een email gestuurd naar Toyota-dealers in de buurt met de vraag naar de prijs van een batterij.
                        Die ligt gemiddeld 100 euro lager dan bij Cools, en hoogstens 235euro.
                        Er is dus iets van aan ja, maar die meerprijs valt zeker niet goed te praten.
                        Trouwens, geen enkel merk heeft originele batterijen. Niemand van hen maakt die zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aspergzik Bekijk Berichten
                          Ik heb, eerlijk is eerlijk, een email gestuurd naar Toyota-dealers in de buurt met de vraag naar de prijs van een batterij.
                          Die ligt gemiddeld 100 euro lager dan bij Cools, en hoogstens 235euro.
                          Er is dus iets van aan ja, maar die meerprijs valt zeker niet goed te praten.
                          Trouwens, geen enkel merk heeft originele batterijen. Niemand van hen maakt die zelf.
                          Natuurlijk maken ze die zelf niet maar hun embleem staat erop.
                          Hetzelfde met onderdelen zoals luchtfilter , oliefilter enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Natuurlijk maken ze die zelf niet maar hun embleem staat erop.
                            Hetzelfde met onderdelen zoals luchtfilter , oliefilter enz.
                            En dat embleem is dan ook de enige reden waarom er een meerprijs gevraagd wordt.
                            Niet dat ik beweer dat namaak evengoed is hoor, integendeel zelfs. Veel namaak is gewoon rommel.
                            Maar heel wat onderdelen, vooral slijtagedelen, worden uitbesteedt aan externe bedrijven.
                            Daar hanteert men, logischerwijs, de beste kwaliteit aan de laagste prijs in een verhouding die het merk het best vertegenwoordigd. Vaak hebben die bedrijven nog een beter product dat geschikt is voor jouw wagen (denk bv remblokken) dan het origineel. Dat beter product betaal je vaak minder dan het 'origineel' bij het merk, enkel voor dat logo en naam.

Comment

Waarom "connectie" gebruiken in plaats van "kennis"?

Comment

ieder zijn gedacht natuurlijk hé maar naar mijn ervaring is Cools een zeer deftige garage die zelf met goede wil de miserie van een collega dealer wil oplossen

Comment

ieder zijn gedacht natuurlijk hé maar naar mijn ervaring is Cools een zeer deftige garage die zelf met goede wil de miserie van een collega dealer wil oplossen
                                  Die ervaring is zeker even belangrijk. Maar het lijkt me evident dat men op zo'n moment zijn beste beentje voor zet, niet?
                                  Zal dat nog zo zijn, wat verder in de toekomst? Of wordt dan pas de rekening gepresenteerd?

Laat me nogmaals duidelijk zijn, het enige waar ik (wij) een probleem mee hebben staat in de titel van dit topic.
                                  Een garage is meer dan alleen de rekening op het einde van de rit. Over al de rest geen klagen! En er werkt daar meer dan één persoon.
                                  Misschien berust onze ervaring op de pech, telkens met de verkeerde persoon gehandeld te hebben.

Misschien is dit een alleenstaand feit, dan nog mag het de wereld in.

Comment

Er gebeuren veel ergere dingen dan dit hoor, en het gaat hier ook niet om een astronomisch bedrag.. Blijkbaar hebben jullie in het verleden altijd geluk gehad met jullie dealers.
                                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                      Er gebeuren veel ergere dingen dan dit hoor, en het gaat hier ook niet om een astronomisch bedrag.. Blijkbaar hebben jullie in het verleden altijd geluk gehad met jullie dealers.
                                      Tja, wat moet men hier nu mee? Tolerantie omdat de bedragen niet astronomisch hoog zijn?
                                      Een beetje stelen mag?
                                      Tuurlijk gebeuren er ergere dingen, is dat een maatstaf?
                                      Slagen en verwondingen mag want doodslag is veel erger?
                                      Ik begrijp uw reactie, maar niet wat ze hier doet.

Waarom gaat u er trouwens vanuit dat dit een alleenstaand geval is, qua dealer ervaring?
                                      Een voorbeeldje?

In '88 kocht mijn vader een nieuwe CarinaII. Zijn eveneens nieuw aangekochte 7j oude Corolla werd hierop ingeruild, zij het bij een andere dealer. Ik noem geen namen wegens te lang geleden. Maar ik stond er wel bij toen onze nieuwe dealer de corolla nog snel aan een visuele inspectie onderworp, wat resulteerde in een opgekrikte achterkant en uiteindelijk het moeten loskloppen van remtrommels met een voorhamer (ik was twaalf maar herinner het me nog heel goed) om tot bijna op het ijzer versleten remschoenen te graken. Die waren nog nooit vervangen, hoewel reeds 2x aangerekend, en gezien de moeite die het kostte om de trommel los te krijgen, zelfs nooit aan een visuele inspectie onderworpen!
                                      Kers op de taart? De Corolla-dealer's zoon en ik waren goed bevriende schoolkameraadjes die regelmatig bij mekaar werden gedropt op woensdagnamiddag, keuvelende moeders erop en eraan!

Comment

Je bent een beetje aanvallend, wat het lezen niet echt leuk maakt.

Naar welke dealers ga je allemaal? Dan kan ik die vanaf nu straal negeren, want je hebt er enkel pech mee.

Als je altijd het onderste uit de kan wilt, ga je op den duur ook zo behandeld worden.

Je werkt zelf in de garagesector en je lacht met de prijzen die ze aanrekenen. Ik veronderstel dat jij dan zonder winst werkt, puur en alleen voor je plezier. Ook dat het werk dat je doet altijd logisch en perfect is, nooit fouten maken en alles wordt op voorhand voorspeld.

Wat ik verder niet versta is dat je zelf in de sector werkt en toch zoveel te klagen hebt over dealers die je teveel aanrekenen. Waarom ga je dan naar hen?

Comment

Working...
                                        X