Dit is mijn eerste post, dus als ik iets fout doe mag daar gerust op gewezen worden.
Ik heb ook niet de intentie ongegrond iemand af te branden en geef enkel een ervaring die mij betreft enig kan zijn,
maar als er nog mensen zijn met dergelijke ervaringen had ik het graag gehoord.
Het begon toen mijn vader twee jaar geleden een tweedehands voertuig kocht bij deze garage.
Een Corolla Verso van toen 2j oud. De wagen werd gekocht met de woorden 'alles op en aan', de woorden van mijn vader. Nu had ik net eveneens een kleine MPV gekocht, van een ander merk, eveneens met 'alles op en aan'. Waar er juist over gepraat is en welke opties weet ik niet exact, ik was er niet bij.
Toen de wagen werd afgehaald bleek deze plots niet over een gps te beschikken, terwijl mijn vader er van overtuigd was dat er wel degelijk één was, evenals zetelverwarming die ook ontbrak. Nu is mijn vader een braaf man en nogal goedgelovig maar ook slechthorend. De deal was rond, er was getekend, betaald en mijn vader kon zijn nieuwe kar rijden dus liet hij het voor wat het was, afdoend dat hij 'waarschijnlijk' wel wat verkeerd verstaan had.
Maandag kreeg ik telefoon van mijn moeder, nogal misnoegd.
Pa had zijn Verso binnen gebracht voor onderhoud. Ma, beheer van de centen, had een richtprijs gevraagd voor dat fameuze onderhoud wat tussen 200 en 250euro zou zijn 'als er geen andere gebreken tevoorschijn kwamen'. Toen pa de wagen ging afhalen mocht hij 400euro aftikken. Geen enkele bijkomende gebreken of herstellingen op factuur, wel een flinke noot meer. Van niks bewust betaald mijn vader, zaak gesloten dus. Maar wel weer flink benadeeld!
Dinsdagochtend wil pa naar de bakker en ... zijn verso start niet meer.
Onmiddellijk de garage gebeld die iemand stuurde. De man had naast zijn diagnose apparatuur ook reeds een splinternieuwe batterij bij (laat me dat catalogeren onder vooruitziendheid met vraagteken!). Dat deed de truc en de oude batterij werd meegenomen om te testen, men zou iets laten weten. Intussen werd ik gevraagd eens rond te horen voor een richtprijs van een batterij, om niet weer een te hoge prijs te betalen.
Vandaag, donderdag, kregen mijn ouders een factuur in de bus.
De splinternieuwe batterij werd aangerekend, zonder ook maar te laten weten wat er met de oude aan de hand was, en of de nieuwe batterij ook effectief bij hen aangekocht zou worden.
Maar het leukste moet nog komen: prijs van de batterij 298 euro, btw in!!!
Nee, geen service of depannage-kosten, enkel batterij: 298euro.
Het staat buiten kijf dat ik een hartig woordje heb gewisseld met deze mensen,
wat blijkbaar onverwacht was gezien de gemakzuchtige aard waarmee mijn ouders voorheen alles ondergingen. Daaruit bleek eerst dat voor de service 15euro werd aangerekend die zou verwerkt zijn in de prijs van de batterij (nochtans niets op het factuur daarvan). Toen ik zei dat de batterij niet aangekocht zou worden bij hen werd dat plotsklaps 48euro.
Weinig woorden en een telefoontje later mag de batterij kosteloos terug gebracht worden en wordt er niets aangerekend ook niet voor de depannage.
Ik heb intussen een nieuw exemplaar gekocht bij mijn onderdelenleverancier met 3j garantie voor 120euro, nog voor de korting.
Ik heb ook niet de intentie ongegrond iemand af te branden en geef enkel een ervaring die mij betreft enig kan zijn,
maar als er nog mensen zijn met dergelijke ervaringen had ik het graag gehoord.
Het begon toen mijn vader twee jaar geleden een tweedehands voertuig kocht bij deze garage.
Een Corolla Verso van toen 2j oud. De wagen werd gekocht met de woorden 'alles op en aan', de woorden van mijn vader. Nu had ik net eveneens een kleine MPV gekocht, van een ander merk, eveneens met 'alles op en aan'. Waar er juist over gepraat is en welke opties weet ik niet exact, ik was er niet bij.
Toen de wagen werd afgehaald bleek deze plots niet over een gps te beschikken, terwijl mijn vader er van overtuigd was dat er wel degelijk één was, evenals zetelverwarming die ook ontbrak. Nu is mijn vader een braaf man en nogal goedgelovig maar ook slechthorend. De deal was rond, er was getekend, betaald en mijn vader kon zijn nieuwe kar rijden dus liet hij het voor wat het was, afdoend dat hij 'waarschijnlijk' wel wat verkeerd verstaan had.
Maandag kreeg ik telefoon van mijn moeder, nogal misnoegd.
Pa had zijn Verso binnen gebracht voor onderhoud. Ma, beheer van de centen, had een richtprijs gevraagd voor dat fameuze onderhoud wat tussen 200 en 250euro zou zijn 'als er geen andere gebreken tevoorschijn kwamen'. Toen pa de wagen ging afhalen mocht hij 400euro aftikken. Geen enkele bijkomende gebreken of herstellingen op factuur, wel een flinke noot meer. Van niks bewust betaald mijn vader, zaak gesloten dus. Maar wel weer flink benadeeld!
Dinsdagochtend wil pa naar de bakker en ... zijn verso start niet meer.
Onmiddellijk de garage gebeld die iemand stuurde. De man had naast zijn diagnose apparatuur ook reeds een splinternieuwe batterij bij (laat me dat catalogeren onder vooruitziendheid met vraagteken!). Dat deed de truc en de oude batterij werd meegenomen om te testen, men zou iets laten weten. Intussen werd ik gevraagd eens rond te horen voor een richtprijs van een batterij, om niet weer een te hoge prijs te betalen.
Vandaag, donderdag, kregen mijn ouders een factuur in de bus.
De splinternieuwe batterij werd aangerekend, zonder ook maar te laten weten wat er met de oude aan de hand was, en of de nieuwe batterij ook effectief bij hen aangekocht zou worden.
Maar het leukste moet nog komen: prijs van de batterij 298 euro, btw in!!!
Nee, geen service of depannage-kosten, enkel batterij: 298euro.
Het staat buiten kijf dat ik een hartig woordje heb gewisseld met deze mensen,
wat blijkbaar onverwacht was gezien de gemakzuchtige aard waarmee mijn ouders voorheen alles ondergingen. Daaruit bleek eerst dat voor de service 15euro werd aangerekend die zou verwerkt zijn in de prijs van de batterij (nochtans niets op het factuur daarvan). Toen ik zei dat de batterij niet aangekocht zou worden bij hen werd dat plotsklaps 48euro.
Weinig woorden en een telefoontje later mag de batterij kosteloos terug gebracht worden en wordt er niets aangerekend ook niet voor de depannage.
Ik heb intussen een nieuw exemplaar gekocht bij mijn onderdelenleverancier met 3j garantie voor 120euro, nog voor de korting.
Comment