Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
los van het feit dat hyundai te weinig geeft voor zijn auto, mogen constructeurs wel eens aangeklaagd worden voor het feit dat hun verbruikscijfers niet meer te behalen zijn
los van het feit dat hyundai te weinig geeft voor zijn auto, mogen constructeurs wel eens aangeklaagd worden voor het feit dat hun verbruikscijfers niet meer te behalen zijn
Bobo, die verbruikcijfers is het aantal liter zweet dat jij uitstoot om de wagen voorruit te duwen zodat je aan de opgegeven cijfers van de fabrikanten komt.
Die mens voelt zich misnoegd en slecht behandeld in "zijn garage" door "zijn garagist".
Moet hij daarom hier een topic openen? Dat is voor hem zijn recht en waarschijnlijk tevens zijn uitlaatklep.
Ben ik akkoord met wat hij zegt? Neen...hij moet maar beter onderhandelen bij overname en/of zich beter informeren voor hij iets koopt.
Maar om hem daarom direkt van alle soorten scheldnamen te geven en vijandig op te treden, vind ik toch een stap te ver gaan.
Ben je niet akkoord, zeg dit dan op een deftige manier. Of antwoord dan helemaal niet.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
heeft die garage nu 2 namen? topictitel spreekt over moorkens en inde post begin je over een "de kort" garage.
En inderdaad wel serieus zielig om daarvoor een topic te starten. Als u brood bij den bakker niet lekker is ga je dan ook op het bakkersforum een topic starten en gaan zagen dat uw brood niet lekker was???
garages zouden hier veel meer moeten met bezig zijn en al die zeveraars die hier hun klachten (en dus steeds hun versie) neerschrijven beginnen aanklagen voor laster
De Kort en Moorkens zijn als ik me niet vergis beiden onderdeel van de Fidencogroep. Moorkens verdeelt in het Antwerpse al jaren Aziatische merken, de Hyundai afdeling in Brasschaat die bij garage De Kort zit zal dus waarschijnlijk ook nog gewoon onder de naam Moorkens vallen.
De Kort en Moorkens zijn als ik me niet vergis beiden onderdeel van de Fidencogroep. Moorkens verdeelt in het Antwerpse al jaren Aziatische merken, de Hyundai afdeling in Brasschaat die bij garage De Kort zit zal dus waarschijnlijk ook nog gewoon onder de naam Moorkens vallen.
Ziede wel dat er maar 1 stad is in België Of waar liggen Moorkens Gent en Moorkens Brussel?
Als je voor een lening gaat, ga je ook naar alle banken,; om uiteindelijk jou bank onder druk te zetten...
Toen ik mijn combo ging bestellen bij de garage waar wij thuis al decennia lang klant waren, maakte ze een prijs, korting en fleetkortingske erbij etc.
Ik stapte die week een andere dealer binnen in de regio (gaspar) en kreeg daar bijna 1000€ voordeel... op een wagen van amper 16K ...
Even terug bij de verkoper binnen van onze garage, en de offerte voorgelegd met de vraag "wat denkt u?"
Hij heeft het dan voor dezelfde prijs gedaan en er gratis nog een wintersetje bijgegooid
Big deal? Moet ik mij nu opgelicht voelen?
Dat zijn verkopers hé, das hun job om u iets te verkopen aan een zo goed mogelijke deal (van hun standpunt dan) Als consument is het jou taak om meer uit de brand te willen slepen
Ga met het opel voorstel eens terug praten, wedden dat die verkoper nog eens even gaat neerzitten met u?
Door hier een verhaaltje te doen gaat er weinig veranderen natuurlijk....
Als je voor een lening gaat, ga je ook naar alle banken,; om uiteindelijk jou bank onder druk te zetten...
Toen ik mijn combo ging bestellen bij de garage waar wij thuis al decennia lang klant waren, maakte ze een prijs, korting en fleetkortingske erbij etc.
Ik stapte die week een andere dealer binnen in de regio (gaspar) en kreeg daar bijna 1000€ voordeel... op een wagen van amper 16K ...
Even terug bij de verkoper binnen van onze garage, en de offerte voorgelegd met de vraag "wat denkt u?"
Hij heeft het dan voor dezelfde prijs gedaan en er gratis nog een wintersetje bijgegooid
Dat zijn verkopers hé, das hun job om u iets te verkopen aan een zo goed mogelijke deal (van hun standpunt dan) Als consument is het jou taak om meer uit de brand te willen slepen
Ga met het opel voorstel eens terug praten, wedden dat die verkoper nog eens even gaat neerzitten met u?
Dus jij krijgt 1000 euro korting + een set winterbanden op een citroen van 16.000 euro, en bent daar zelf tevreden mee "omdat ik toch zo goed kan onderhandelen"?
Dus jij krijgt 1000 euro korting + een set winterbanden op een citroen van 16.000 euro, en bent daar zelf tevreden mee "omdat ik toch zo goed kan onderhandelen"?
Lees het eens tegoei?
Ten eerste was het nen opel combo lichte vracht. Ik had hem full-option aangezien er niet super veel opties waren, en het zo toch een redelijk uitgeruste camionette was die als vast voertuig moest dienen maar dan fiscaal voordelig
Ik had al de "standaard" korting gekregen, plus een fleetkortingske aangezien het een bedrijfswagen betrof die onder een vennootschap gekocht werd.
Gewoon uit curiositeit ging ik dezelfde configuratie laten berekenen bij een andere garage. Gewoon om te kijken of het goed zat (Toch logisch, IEDEREEN vraagt toch de magische 3 offertes op?! Tenzij het om wat kleine prullen gaat, maar voor dergelijke aankopen vergelijk je toch en laat je de vrije markt spelen, toch?)
Daar kwam ik alles bij elkaar op een 1000€ goedkoper uit, voor exact dezelfde wagen.
Die offerte heb ik dan bij de verkoper van mijn garage op tafel gelegd (hij geloofde eerst niet dat ik elders meer korting kreeg ) Waarna het toch snel in orde was.
Die winterset waren zelfs geen banden hoor! Gewoon het setje ruitenontdooier, doekje, krabbertje aftrekker met sponsje etc. Twas dan ook eind december als ik de wagen ging ophalen.
Alles tezamen wel redelijk wat kortng gehad hoor, ik wil het exacte getal kwijt (das al 9 jaar geleden) maar twas bijna 20% toch! Kan slechter denk ik....
Ten eerste was het nen opel combo lichte vracht. Ik had hem full-option aangezien er niet super veel opties waren, en het zo toch een redelijk uitgeruste camionette was die als vast voertuig moest dienen maar dan fiscaal voordelig
Ik had al de "standaard" korting gekregen, plus een fleetkortingske aangezien het een bedrijfswagen betrof die onder een vennootschap gekocht werd.
Gewoon uit curiositeit ging ik dezelfde configuratie laten berekenen bij een andere garage. Gewoon om te kijken of het goed zat (Toch logisch, IEDEREEN vraagt toch de magische 3 offertes op?! Tenzij het om wat kleine prullen gaat, maar voor dergelijke aankopen vergelijk je toch en laat je de vrije markt spelen, toch?)
Daar kwam ik alles bij elkaar op een 1000€ goedkoper uit, voor exact dezelfde wagen.
Die offerte heb ik dan bij de verkoper van mijn garage op tafel gelegd (hij geloofde eerst niet dat ik elders meer korting kreeg ) Waarna het toch snel in orde was.
Die winterset waren zelfs geen banden hoor! Gewoon het setje ruitenontdooier, doekje, krabbertje aftrekker met sponsje etc. Twas dan ook eind december als ik de wagen ging ophalen.
Alles tezamen wel redelijk wat kortng gehad hoor, ik wil het exacte getal kwijt (das al 9 jaar geleden) maar twas bijna 20% toch! Kan slechter denk ik....
Wou hier nog even op terugkomen...
Toen ik mijn Fiat Doblo gaan bestellen ben, ben ik slechts één garage binnengestapt (en heb hem uiteindelijk daar ook besteld). Ik had een prijs/korting in mijn hoofd die mij redelijk leek, die werd ook gehaald zonder problemen en vooral: ik had een zeer goed gevoel bij die garage. Wat maakt het mij uit dat je nog 500 euro van de prijs kan persen, wetende dat zij net hetzelfde kunnen doen op je onderhoud?
Blijkbaar bestaan er verschillende types mensen, en gelukkig maar
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ach weet je : je kan niet verwachten 25% korting te krijgen op een nieuwe auto en tegelijkertijd een overname die nog 75% is van de nieuwwaarde van je eigen auto...
Iedereen weet dat een auto in zijn eerste jaar het meest in waarde daalt aangezien de BTW mee in de prijs zit, maar niet voor de verkoper is. En dat maakt al een heel groot verschil.
Zelf ga ik al jaren bij die garage, heb altijd aan goede voorwaarden gekocht en ingeruild en ben super tevreden van de pechvrije auto's (en ik rijd 80.000 km per jaar en houd mijn auto bijna vier jaar). Tegelijkertijd weet ik heel goed dat de dame (ja inderdaad, een dame) die de auto onderhoudt dat perfect volgens het boekje doet. Je auto verwaarlozen is iets waar zij niet tegen kan
Ik heb in mijn bedrijf ook nog andere (en zelfs gerenommeerde )merken rijden, en geloof mij, de kwaliteit van Hyundai is in vergelijking gigantisch veel beter. Dat is mij ook wat waard.
Afgezien daarvan : Moorkens Brasschaat deelt samen met Ford garage De Kort en nog een Volvo garage de oude gebouwen van garage de Kort. Drie dealers en onderhoudsgarages in de ruimte van één vroegere gigantische Ford dealer.
Moorkens Brasschaat en Antwerpen vallen binnen één groep.
En de mensen zijn er super sympathiek en dienstvaardig (ik ben alleen klant, ik werk er niet, maar in vergelijking met wat ik bij andere merken vroeger meemaakte ben ik een tevreden klant en dat mag gezegd worden)
Ik koop mijn auto's enkel in een garage waar ik me goed bij voel en die niet zagen over de garantie als ik de auto een beetje laat tunen en waar ik bij mag blijven als er aan gewerkt word en kost die dan 1000 euro meer dan op een ander so what.......
Toen ik mijn eerste nieuwe wagen kocht was ik uiteraard ook 5 garages afgereden om de beste prijs te bekomen. Deze had ik bekomen in een garage op 30km van mijn deur, en confronteerde daar de dichtsbijzijnde dealer mee op 5 km van mijn deur. Deze zij mij onomwonden dat hij betreffende wagen niet kon leveren aan die prijs, maar garandeerde mij dat hij geen moeite zou sparen om een top service te geven. Ik heb dan uiteindelijk voor de dichtsbijzijnde gekozen en iets meer betaald. Ondertussen zijn we 6 wagens en 25 jaar verder en ben ik er nog steeds tevreden klant. Zelfs al is de wagen 5 jaar en heeft ie 400.000km, als ik binnen kom springen ze om alles ze snel en perfect als mogelijk in orde te brengen. Om maar te zeggen, velen proberen steeds het onderste uit de kan te halen bij een aankoop, maar dat is maar een moment opname, hetgeen echt telt zijn de vele jaren dat je er achteraf mee rijdt en indien er een probleem is dat het perfect word opgelost. Koken kost nu eenmaal geld, en het staat je altijd vrij op een ander te gaan....alleen uitkijken dat het groenere gras uiteindelijk niet bitterder smaakt...
Amaai dan moet ik mijnen dealer gaan vermoorden mercedes van 43k naar 17k in 2,5j,wordt is wakker jong, en ge weet toch dat al die koreanse bakken geen waarde houden. Zelfs nen duits is ni echt waarde vast nimeer.
Comment