Mededeling

Collapse
No announcement yet.

versleten remmen op gekochte auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • versleten remmen op gekochte auto

    Ik kocht bij een onafhankelijke MB dealer een auto die blanco gekeurd was. Op de keuring van verkoop stond er dat stuurgewrichten, ophangingsgewrichten en rubbers stabistangen wat speling hadden. Deze plaatste ik zelf en kreeg ze aan inkoopprijs. Dat vond ik fair, zo'n slijtage is aan zo'n kilometerstand ook te verwachten.

    Bij plaatsing bleek echter dat de remmen voorraan volgens klasgenoten dringend aan vervanging toe zijn. Ze zitten ver voorbij de toegelaten slijtage, op 1 remschijf was de slijtage 2.5-3mm. Dit weekend meet ik alles eens op met een micrometer.

    De auto heeft 6000km sinds ik hem kocht, dat vind ik niet fair. Ik begrijp niet dat de auto indertijd zelfs door de keuring raakte met zo'n remschijven. Ik kom goed overeen met de garage en zal wel een deal kunnen maken, maar heb ik wettelijk gezien enige ondersteuning?

    Foto:
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

  • #2
    Keuring kijkt NIET naar dikte remschijven. Zo lang de auto correct remt wordt deze goedgekeurd.

    Hoe zijn de remblokken die er op zitten?

    Comment


    • #3
      nix geen wettelijke ondersteuning

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Hoe zijn de remblokken die er op zitten?
        die zijn ook bijna op
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

        Comment


        • #5
          Ik vrees dat je er niks aan kan doen . Vriendelijk vragen of je aan inkoopprijs aan een nieuwe set kan geraken als service?
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            dat dacht ik ook
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

            Comment


            • #7
              Idd,VRIENDELIJK vragen om een nieuwe set en niet beginnen met toestanden zoals ons Natalieke...
              2008 Mercedes Viano
              2012 Citroen DS3

              Comment


              • #8
                Als dat originele schijven zijn staat de minimumdikte op het middenste stuk gegraveerd.

                Maar als die blokken ook bijna op zijn kan je weinig doen. Mochten daar nu nieuwe blokken opzitten kan je hem "pakken" op het feit dat hij die blokken niet had mogen plaatsen.

                Comment


                • #9
                  als je goedkoper originele schijven (en andere onderdelen) wil kan je hier eens kijken

                  www.partsformercedes-benz.com

                  (is ontstaan als saab onderdelenleverancier en ik koop daar geregeld stukken waaronder remschijven)

                  is niet echt en antwoord op je vraag, maar misschien ben je er iets mee
                  saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                  saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                  saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                  saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                  saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                  renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                  Porsche 993 (1994)

                  Comment


                  • #10
                    autokeuring in Belgie is dan ook onzinnig hé.......op sommige punten overdrijven ze en op andere zijn ze veel te laks.
                    Neem nu de papier controle,het gelijkvormigheidsattest moet ok zijn hé,en als er een spoilertje op staat moet het geregistreerd zijn maar de veel belangrijkere verzekeringdocumenten worden niet nagekeken......
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      autokeuring in Belgie is dan ook onzinnig hé.......op sommige punten overdrijven ze en op andere zijn ze veel te laks.
                      Neem nu de papier controle,het gelijkvormigheidsattest moet ok zijn hé,en als er een spoilertje op staat moet het geregistreerd zijn maar de veel belangrijkere verzekeringdocumenten worden niet nagekeken......
                      Ik dacht vroeger altijd dat de verzekeringspapieren ook mooi gecheckt moesten worden, en ik stak die daar telkens mooi bij, in het stapeltje.

                      Tot ik die eens vergat, en blijkt nu dat niemand daar iets van zegt ... je kan evengoed uw wagen niet verzekeren.
                      Voor de mensen (wagens) die weinig op de baan zijn, en enkel rond de kerktoren rijden, een tip. Als uw verzekering meer kost/jaar als de wagen zelf, begin je daar dus deftig aan te denken.

                      En het feit dat ze in een keuringsstation zowat naar alles kijken wat belangrijk is, die illusies heb ik ook al opgeborgen. Zelfs in een garage kijken ze vaak niet naar bepaalde belangrijke zaken. Ze weten dat je vroeg of laat daar terugstaat met dezelfde slijtage, en vaak met nog wat extra schade ... kassa kassa.
                      Last edited by ; 08/10/2011, 20:31.

                      Comment


                      • #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Keuring kijkt NIET naar dikte remschijven. Zo lang de auto correct remt wordt deze goedgekeurd.

                        Hoe zijn de remblokken die er op zitten?

                        Heb toch ooit eens een opmerking over mijn schijven gehad op de keuring
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • #14
                          wat was de staat van die schijven ?

                          Comment


                          • #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Heb toch ooit eens een opmerking over mijn schijven gehad op de keuring
                            Misschien een overijverige ambtenaar !

                            Naar het schijnt bestaat dat, maar zelf nog nooit gezien

                            Comment


                            • #16
                              Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                              Ik dacht vroeger altijd dat de verzekeringspapieren ook mooi gecheckt moesten worden, en ik stak die daar telkens mooi bij, in het stapeltje.

                              Tot ik die eens vergat, en blijkt nu dat niemand daar iets van zegt ... je kan evengoed uw wagen niet verzekeren.
                              Voor de mensen (wagens) die weinig op de baan zijn, en enkel rond de kerktoren rijden, een tip. Als uw verzekering meer kost/jaar als de wagen zelf, begin je daar dus deftig aan te denken.

                              En het feit dat ze in een keuringsstation zowat naar alles kijken wat belangrijk is, die illusies heb ik ook al opgeborgen. Zelfs in een garage kijken ze vaak niet naar bepaalde belangrijke zaken. Ze weten dat je vroeg of laat daar terugstaat met dezelfde slijtage, en vaak met nog wat extra schade ... kassa kassa.

                              De rede waarvoor ik mijn auto's vezeker is niet voor hun eigenwaarde,want een auto wordt tegenwoordig toch zeer snel total-loss verklaart maar als ik een ongeval veroorzaak met zware gevolgen wil niet mijn hele leven kunnen afdragen. Eigenlijk stoort de taks me meer als de verzekering want de verzekeringsmaatschapijen helpen je we echt als je iets serieus voor hebt en de overheid die verspild ons geld toch maar. Zie nu weer naar Dexia,ik hoop als ze dat nationaliseren dat ze die sponsoring op ClubBrugge direct stoppen of moeten wij mislukkeling Dehaene zijn lievelingsploegje nu samen gaan onderhouden,nee dat gaat niet voor een Westerlo supporter
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #17
                                Beste deal -> remschijven betaald de garage, jij de remblokken. Uren /2. Klaar.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • #18
                                  de schokbreker linksvoor heeft het begeven. ik hoorde een luide KLANG toen ik langzaam een haakse bocht nam. het geluid had iets weg van het Golfje indertijd dat met een gebroken veer zat. ik heb 100 kilometer doorgereden, merkend dat de auto erg nerveus was, en nu thuis het wiel er van genomen. linksvoor hangt de auto diep door en als ik op de motorkap duw krijg ik er geen beweging in.

                                  remschijven opgemeten: 16-17.5mm dik terwijl het Haynes boek voorschrijft dat bij 20.5mm de schijven moeten vervangen worden en dat 19.4 het minimum is. nieuw zijn ze 22mm dik

                                  toen ik vroeg hoe we de kapotte demper gingen vervangen had garage Vandi iets van "het is te zien wat je wilt, nieuwe of tweedehandse....".
                                  kans is groot dat ik moeite ga moeten doen om nieuwe dempers in piraatstukken te krijgen. blijkbaar zijn al de stukken die ze me meegeven ook piraat.

                                  kan iemand me meer vertellen over mijn rechten, en of het verstandig is om dempers in namaak te plaatsen?
                                  remmen in namaak wil ik niet, die rij ik zeker om zeep.
                                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                  Comment


                                  • #19

                                    Moet de herstelling uitgevoerd worden met nieuwe onderdelen?

                                    De herstelling kan geschieden met nieuwe onderdelen of met tweedehandsonderdelen.
                                    Wanneer voor de herstelling nieuwe onderdelen gebruikt worden, dan kan overwogen worden om aan de koper een bijdrage in de kosten te vragen.
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                    Comment


                                    • #20
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                      de schokbreker linksvoor heeft het begeven. ik hoorde een luide KLANG toen ik langzaam een haakse bocht nam. het geluid had iets weg van het Golfje indertijd dat met een gebroken veer zat. ik heb 100 kilometer doorgereden, merkend dat de auto erg nerveus was, en nu thuis het wiel er van genomen. linksvoor hangt de auto diep door en als ik op de motorkap duw krijg ik er geen beweging in.

                                      remschijven opgemeten: 16-17.5mm dik terwijl het Haynes boek voorschrijft dat bij 20.5mm de schijven moeten vervangen worden en dat 19.4 het minimum is. nieuw zijn ze 22mm dik

                                      toen ik vroeg hoe we de kapotte demper gingen vervangen had garage Vandi iets van "het is te zien wat je wilt, nieuwe of tweedehandse....".
                                      kans is groot dat ik moeite ga moeten doen om nieuwe dempers in piraatstukken te krijgen. blijkbaar zijn al de stukken die ze me meegeven ook piraat.

                                      kan iemand me meer vertellen over mijn rechten, en of het verstandig is om dempers in namaak te plaatsen?
                                      remmen in namaak wil ik niet, die rij ik zeker om zeep.
                                      Zeker dat het geen veer is die gebroken is? of de veerschotel die stuk is?
                                      Die letzten Worte ...
                                      ... eines Diesel-Fahrers:
                                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                      W201 BENZIN

                                      Comment

                                      Working...
                                      X