Ik kocht bij een onafhankelijke MB dealer een auto die blanco gekeurd was. Op de keuring van verkoop stond er dat stuurgewrichten, ophangingsgewrichten en rubbers stabistangen wat speling hadden. Deze plaatste ik zelf en kreeg ze aan inkoopprijs. Dat vond ik fair, zo'n slijtage is aan zo'n kilometerstand ook te verwachten.
Bij plaatsing bleek echter dat de remmen voorraan volgens klasgenoten dringend aan vervanging toe zijn. Ze zitten ver voorbij de toegelaten slijtage, op 1 remschijf was de slijtage 2.5-3mm. Dit weekend meet ik alles eens op met een micrometer.
De auto heeft 6000km sinds ik hem kocht, dat vind ik niet fair. Ik begrijp niet dat de auto indertijd zelfs door de keuring raakte met zo'n remschijven. Ik kom goed overeen met de garage en zal wel een deal kunnen maken, maar heb ik wettelijk gezien enige ondersteuning?
Foto:
Bij plaatsing bleek echter dat de remmen voorraan volgens klasgenoten dringend aan vervanging toe zijn. Ze zitten ver voorbij de toegelaten slijtage, op 1 remschijf was de slijtage 2.5-3mm. Dit weekend meet ik alles eens op met een micrometer.
De auto heeft 6000km sinds ik hem kocht, dat vind ik niet fair. Ik begrijp niet dat de auto indertijd zelfs door de keuring raakte met zo'n remschijven. Ik kom goed overeen met de garage en zal wel een deal kunnen maken, maar heb ik wettelijk gezien enige ondersteuning?
Foto:
Comment