Mededeling

Collapse
No announcement yet.

versleten remmen op gekochte auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Dat dacht ik ook onmiddellijk gezien het om een W202 gaat.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • #22
      Voor €60 (http://www.te-taxiteile.com/Mercedes...Sparset?c=1163) en een uurtje werk zijn die remmen weer nieuw.

      Dat is Meyle, niet het beste wat er is maar wel goed voor deze auto denk ik.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • #23
        Dergelijke garages werken trouwens altijd met piraatstukken omdat ze daar een grotere percent op kunnen pakken.

        Jij hebt garantie he. Zij zullen dit wel oplossen. Welke garage steekt nu tweedehands schokdempers? Dat is gewoonweg zielig...

        Indien het toch de veerschotel zou zijn dan mag je heel blij zijn dat je garantie hebt
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

        Comment


        • #24
          het was de veerschotel die kapot was. ze zeiden dat ze eerst "gingen kijken" naar de remmen om te zien in welke toestand ze waren, en ze gingen zien hoe ze het zouden "regelen". ik zei dat ik wel zelf de remmen zou plaatsen maar een serieuze tegemoetkoming verwachtte voor de onderdelen.

          toen ik de auto ophaalde hadden ze andere remschijven en blokken geplaatst, zonder mij te verwittigen dat het ging gebeuren, met welke producten, of tegen welke prijs. gelukkig waren het schijven en blokken van eerste kwaliteit en kon ik een heel goede prijs afdwingen (met mijn pa die mee was).

          de gelaste veerschotel en bijhorende werkuren stonden op de rekening maar ik durfde niet meer klagen.
          uiteindelijk mag ik niet klagen omdat ik een goede prijs kreeg, maar heel deze situatie doet mij toch serieus de wenkbrauwen fronsen
          Last edited by Teus; 25/10/2011, 09:54.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
            het was de veerschotel die kapot was. ze zeiden dat ze eerst "gingen kijken" naar de remmen om te zien in welke toestand ze waren, en ze gingen zien hoe ze het zouden "regelen". ik zei dat ik wel zelf de remmen zou plaatsen maar een serieuze tegemoetkoming verwachtte voor de onderdelen.

            toen ik de auto ophaalde hadden ze andere remschijven en blokken geplaatst, zonder mij te verwittigen dat het ging gebeuren, met welke producten, of tegen welke prijs. gelukkig waren het schijven en blokken van eerste kwaliteit en kon ik een heel goede prijs afdwingen (met mijn pa die mee was).

            de gelaste veerschotel en bijhorende werkuren stonden op de rekening maar ik durfde niet meer klagen.
            uiteindelijk mag ik niet klagen omdat ik een goede prijs kreeg, maar heel deze situatie doet mij toch serieus de wenkbrauwen fronsen
            Zitten die niet in garantie?

            Comment


            • #26
              blijkbaar niet. ze waren wel bezig hoe rekbaar de begrippen garantie en slijtage onderdelen zijn.
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                blijkbaar niet. ze waren wel bezig hoe rekbaar de begrippen garantie en slijtage onderdelen zijn.
                Ik zou eerder denken dat die veerschotel garantie is en de remmerij niet ...
                Die letzten Worte ...
                ... eines Diesel-Fahrers:
                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                W201 BENZIN

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Dat dacht ik ook onmiddellijk gezien het om een W202 gaat.
                  Idd, ik heb het zelf nog niet aan de hand gehad met een W202, maar het komt geregeld voor.
                  Die letzten Worte ...
                  ... eines Diesel-Fahrers:
                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                  W201 BENZIN

                  Comment


                  • #29
                    Als de remschijven te dun zijn dan is dat een mankement maar je kan inderdaad wel verwachten dat ze daar moeilijk over gaan doen.

                    Die veerschotels moeten gewoonweg in garantie vervangen worden. Jouw auto valt letterlijk uit elkaar.
                    Ik zou daar alleszins niet meer naartoe gaan!

                    Hoeveel heb je betaald voor die schotel? Het is belangrijk dat er voldoende materiaal rond de bevestiging is weggeslepen en vervangen anders riskeer je dat het nogmaals gebeurt.
                    Last edited by Gere; 26/10/2011, 23:44.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • #30
                      we zien wel.
                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                      Comment


                      • #31
                        Lang geleden en geen einde meer van gehoord, aangezien ik daar ook ga, zou ik graag eens weten hoe alles dan is afgelopen, als get wilt vertellen?

                        Comment


                        • #32
                          kocht 5 jaar geleden een bestelwagen 2de hands, eentje van 1999 met 125000 km erop met garantie bij dealergarage.

                          was ook zogezegd weinig aan:

                          garage heeft op hun kosten kunnen vervangen:

                          - nieuwe dwarsbalk onder radiator (was volledig doorgeroest)
                          - nieuwe remschijven vooraan + remblokken
                          - nieuwe achterschokdempers (kon gaten duwen in het metalen omhulsel)
                          - nieuwe remvoeringen in trommelremmen achteraan
                          - allerlei lampjes in de cockpit
                          - noodverlichting die niet meer werkte

                          ze hebben bepaald ogenblik zelfs gevraagd of ik ze niet gewoon wilde binnenbrengen, kreeg meteen geld terug. Niet dus, gekocht met garantie, dus vervangen op hun kosten. Alles wat defect was, hadden ze zelf al kunnen vaststellen, mits deftige controle.
                          En dat dit slijtagestukken betreft, het is niet omdat je 2dehands koopt dat ze alles in je nek moeten schuiven. Je mag er nog enigzins vanuit gaan dat je normaal niet meteen in de garage moet staan omdat alles versleten is.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Lang geleden en geen einde meer van gehoord, aangezien ik daar ook ga, zou ik graag eens weten hoe alles dan is afgelopen, als get wilt vertellen?
                            op alles een goede prijs gekregen. nieuwe veerschotel en montage moesten wel betaald worden. er zijn een hele hoop zaken die meespelen, zowel van hun kant als bij de mijne, en daar ga ik nu niet op in. al bij al voel ik mij in't zak gezet met die auto.

                            gedane zaken nemen echter geen keer.
                            een jaar zorgenloos rijden zit er niet in, zelfs als ik tijdig ingrijp zal roest aan de buitenkant me nog eens 500-1000 euro kosten.
                            bij de oliewissel viel ik achterover van hoeveel gelekte vloeistoffen er wel niet verborgen zaten. dat moet ik nog opsporen voor de garantie verloopt.
                            voor de garantie vervalt laat ik nog de auto herkeuren, voor het geval er nog meer lijken uit de kast vallen.
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                            Comment


                            • #34
                              Verbaast me wel van hen eigenlijk. En u waarschijnlijk ook, want je kent ze ook persoonlijk zo te zien.

                              Mijn S202 komt ook van bij hen en dat ding kan werkelijk tegen alles. Had ongeveer evenveel km's als de uwe. Laatste tijd ook wel wat roest en lekkende waterpomp, maar ik heb hem natuurlijk al 6 jaar en heb hem nog maar 4x gewassen (laatst in 2008 ). Dieselpomp was stukgegaan toen ik hem nog niet lang had en werd er zonder probleem door hen vervangen, volledig onder garantie.

                              Hopelijk komt alles dan toch nog in orde.

                              Maar in verband met die roest, was dat iets dat bij aankoop verborgen zat en ze bewust niet hebben laten weten, of wist je dat toen al?
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 30/12/2011, 22:27.

                              Comment


                              • #35
                                ik zag dat die er was en ze gingen het wegwerken.
                                er werd wat mastiek/roestomvormer/... op gedaan en met een spuitbusje overspoten. enorm kleurverschil.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                Comment


                                • #36
                                  Altijd een beetje afzien eer je die oude beestjes terug tip/top krijgt.


                                  Succes
                                  U hoeft dit niet te lezen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Keuring

                                    Even vertellen wat mijn vader met zijn wagen op de keuring allemaal heeft mee gemaakt.

                                    1 X afgekeurd omdat de remschijven zogezegd versleten waren.

                                    3 jaar namekaar een opmerking gekregen voor een één cm barstje in de voorruit......de 4de keuring ineens niet meer...was nochtans nog altijd dezelfde ruit.....

                                    Maar toen keurde ze de wagen af omdat de lichten niet genoeg licht meer gaven.......
                                    We hebben toen onwettelijke ralley lampen van 100w erin gestoken, terug gereden en....jawel goedgekeurd !!

                                    Mijn eerste wagentje werd eens afgekeurd....de remkrachtverdeler achteraan diende vervangen te worden...hij remde nochtans mooi gelijk.....
                                    Ik naar huis...met een voddeke de verdeler mooi opgeblonken, terug gereden en......jackpot ! goedgekeurd !

                                    Dat is daar eerder een hoopje mislukte techniekers die de tijd tussen 8 en 17 uur zo vlug mogelijk door moeten komen....

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Mijn eerste wagentje werd eens afgekeurd....de remkrachtverdeler achteraan diende vervangen te worden...hij remde nochtans mooi gelijk.....
                                      Ik naar huis...met een voddeke de verdeler mooi opgeblonken, terug gereden en......jackpot ! goedgekeurd !
                                      Ik heb ze nog nooit zien kijken onder de wagen bij de remmentestbank hoor?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                        Ik heb ze nog nooit zien kijken onder de wagen bij de remmentestbank hoor?
                                        Wfff...als uw lichten eruit vallen bij de remtest, zal men hem ook afkeuren voor ze'n lichten hoor...
                                        Hetzelfde als ie op de brug stond, de verdeler was een beetje vuil, en men zei dat ie vettig was en vervangen diende te worden, daarom dat ik opmerkte dat ie nochtans gelijk remde, slimmeke

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                          Keuring kijkt NIET naar dikte remschijven. Zo lang de auto correct remt wordt deze goedgekeurd.

                                          Hoe zijn de remblokken die er op zitten?

                                          Keuring kijkt WEL naar de dikte van de remschijven

                                          Comment

                                          Working...
                                          X