Dat dacht ik ook onmiddellijk gezien het om een W202 gaat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
versleten remmen op gekochte auto
Collapse
X
-
-
Voor €60 (http://www.te-taxiteile.com/Mercedes...Sparset?c=1163) en een uurtje werk zijn die remmen weer nieuw.
Dat is Meyle, niet het beste wat er is maar wel goed voor deze auto denk ik.
Comment
-
Dergelijke garages werken trouwens altijd met piraatstukken omdat ze daar een grotere percent op kunnen pakken.
Jij hebt garantie he. Zij zullen dit wel oplossen. Welke garage steekt nu tweedehands schokdempers? Dat is gewoonweg zielig...
Indien het toch de veerschotel zou zijn dan mag je heel blij zijn dat je garantie hebt
Comment
-
het was de veerschotel die kapot was. ze zeiden dat ze eerst "gingen kijken" naar de remmen om te zien in welke toestand ze waren, en ze gingen zien hoe ze het zouden "regelen". ik zei dat ik wel zelf de remmen zou plaatsen maar een serieuze tegemoetkoming verwachtte voor de onderdelen.
toen ik de auto ophaalde hadden ze andere remschijven en blokken geplaatst, zonder mij te verwittigen dat het ging gebeuren, met welke producten, of tegen welke prijs. gelukkig waren het schijven en blokken van eerste kwaliteit en kon ik een heel goede prijs afdwingen (met mijn pa die mee was).
de gelaste veerschotel en bijhorende werkuren stonden op de rekening maar ik durfde niet meer klagen.
uiteindelijk mag ik niet klagen omdat ik een goede prijs kreeg, maar heel deze situatie doet mij toch serieus de wenkbrauwen fronsenLast edited by Teus; 25/10/2011, 09:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichtenhet was de veerschotel die kapot was. ze zeiden dat ze eerst "gingen kijken" naar de remmen om te zien in welke toestand ze waren, en ze gingen zien hoe ze het zouden "regelen". ik zei dat ik wel zelf de remmen zou plaatsen maar een serieuze tegemoetkoming verwachtte voor de onderdelen.
toen ik de auto ophaalde hadden ze andere remschijven en blokken geplaatst, zonder mij te verwittigen dat het ging gebeuren, met welke producten, of tegen welke prijs. gelukkig waren het schijven en blokken van eerste kwaliteit en kon ik een heel goede prijs afdwingen (met mijn pa die mee was).
de gelaste veerschotel en bijhorende werkuren stonden op de rekening maar ik durfde niet meer klagen.
uiteindelijk mag ik niet klagen omdat ik een goede prijs kreeg, maar heel deze situatie doet mij toch serieus de wenkbrauwen fronsen
Comment
-
blijkbaar niet. ze waren wel bezig hoe rekbaar de begrippen garantie en slijtage onderdelen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichtenblijkbaar niet. ze waren wel bezig hoe rekbaar de begrippen garantie en slijtage onderdelen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenDat dacht ik ook onmiddellijk gezien het om een W202 gaat.
Comment
-
Als de remschijven te dun zijn dan is dat een mankement maar je kan inderdaad wel verwachten dat ze daar moeilijk over gaan doen.
Die veerschotels moeten gewoonweg in garantie vervangen worden. Jouw auto valt letterlijk uit elkaar.
Ik zou daar alleszins niet meer naartoe gaan!
Hoeveel heb je betaald voor die schotel? Het is belangrijk dat er voldoende materiaal rond de bevestiging is weggeslepen en vervangen anders riskeer je dat het nogmaals gebeurt.Last edited by Gere; 26/10/2011, 23:44.
Comment
-
-
kocht 5 jaar geleden een bestelwagen 2de hands, eentje van 1999 met 125000 km erop met garantie bij dealergarage.
was ook zogezegd weinig aan:
garage heeft op hun kosten kunnen vervangen:
- nieuwe dwarsbalk onder radiator (was volledig doorgeroest)
- nieuwe remschijven vooraan + remblokken
- nieuwe achterschokdempers (kon gaten duwen in het metalen omhulsel)
- nieuwe remvoeringen in trommelremmen achteraan
- allerlei lampjes in de cockpit
- noodverlichting die niet meer werkte
ze hebben bepaald ogenblik zelfs gevraagd of ik ze niet gewoon wilde binnenbrengen, kreeg meteen geld terug. Niet dus, gekocht met garantie, dus vervangen op hun kosten. Alles wat defect was, hadden ze zelf al kunnen vaststellen, mits deftige controle.
En dat dit slijtagestukken betreft, het is niet omdat je 2dehands koopt dat ze alles in je nek moeten schuiven. Je mag er nog enigzins vanuit gaan dat je normaal niet meteen in de garage moet staan omdat alles versleten is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenLang geleden en geen einde meer van gehoord, aangezien ik daar ook ga, zou ik graag eens weten hoe alles dan is afgelopen, als get wilt vertellen?
gedane zaken nemen echter geen keer.
een jaar zorgenloos rijden zit er niet in, zelfs als ik tijdig ingrijp zal roest aan de buitenkant me nog eens 500-1000 euro kosten.
bij de oliewissel viel ik achterover van hoeveel gelekte vloeistoffen er wel niet verborgen zaten. dat moet ik nog opsporen voor de garantie verloopt.
voor de garantie vervalt laat ik nog de auto herkeuren, voor het geval er nog meer lijken uit de kast vallen.
Comment
-
Verbaast me wel van hen eigenlijk. En u waarschijnlijk ook, want je kent ze ook persoonlijk zo te zien.
Mijn S202 komt ook van bij hen en dat ding kan werkelijk tegen alles. Had ongeveer evenveel km's als de uwe. Laatste tijd ook wel wat roest en lekkende waterpomp, maar ik heb hem natuurlijk al 6 jaar en heb hem nog maar 4x gewassen (laatst in 2008 ). Dieselpomp was stukgegaan toen ik hem nog niet lang had en werd er zonder probleem door hen vervangen, volledig onder garantie.
Hopelijk komt alles dan toch nog in orde.
Maar in verband met die roest, was dat iets dat bij aankoop verborgen zat en ze bewust niet hebben laten weten, of wist je dat toen al?Last edited by |) ][ |V| ][; 30/12/2011, 22:27.
Comment
-
ik zag dat die er was en ze gingen het wegwerken.
er werd wat mastiek/roestomvormer/... op gedaan en met een spuitbusje overspoten. enorm kleurverschil.
Comment
-
Keuring
Even vertellen wat mijn vader met zijn wagen op de keuring allemaal heeft mee gemaakt.
1 X afgekeurd omdat de remschijven zogezegd versleten waren.
3 jaar namekaar een opmerking gekregen voor een één cm barstje in de voorruit......de 4de keuring ineens niet meer...was nochtans nog altijd dezelfde ruit.....
Maar toen keurde ze de wagen af omdat de lichten niet genoeg licht meer gaven.......
We hebben toen onwettelijke ralley lampen van 100w erin gestoken, terug gereden en....jawel goedgekeurd !!
Mijn eerste wagentje werd eens afgekeurd....de remkrachtverdeler achteraan diende vervangen te worden...hij remde nochtans mooi gelijk.....
Ik naar huis...met een voddeke de verdeler mooi opgeblonken, terug gereden en......jackpot ! goedgekeurd !
Dat is daar eerder een hoopje mislukte techniekers die de tijd tussen 8 en 17 uur zo vlug mogelijk door moeten komen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenMijn eerste wagentje werd eens afgekeurd....de remkrachtverdeler achteraan diende vervangen te worden...hij remde nochtans mooi gelijk.....
Ik naar huis...met een voddeke de verdeler mooi opgeblonken, terug gereden en......jackpot ! goedgekeurd !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIk heb ze nog nooit zien kijken onder de wagen bij de remmentestbank hoor?
Hetzelfde als ie op de brug stond, de verdeler was een beetje vuil, en men zei dat ie vettig was en vervangen diende te worden, daarom dat ik opmerkte dat ie nochtans gelijk remde, slimmeke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenKeuring kijkt NIET naar dikte remschijven. Zo lang de auto correct remt wordt deze goedgekeurd.
Hoe zijn de remblokken die er op zitten?
Keuring kijkt WEL naar de dikte van de remschijven
Comment
Comment