Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW garage(s)!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW garage(s)!!

Hey iedereen,

(Ik weet niet of dit het juiste forum voor mijn thread is, bespreken van deze garages, indien niet, move ze aub mod's, dankjullie vriendelijk..)

Ik ben sinds de laatste 25 jaar een bmw bestuurder en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Je kunt goede en minder goede garages bespreken op vlak van service, onderhoud, klantvriendelijkheid etc etc....maar dit overtreft toch wel alles (wat betreft mijn ervaringen toch).

Ik heb wat 4x4 modellen gehad (x5, x6 en nu ook de 1 serie) en heb ervaring bij volgende garages: bmw van osch en beckers. Ieder garage heeft zijn eigen manier van werken enz uiteraard, ik heb 2 nieuwe wagens bij bmw van osch gekocht in die lange tijd (onlangs een full option x6), en mijn firmawagen komt van beckers (werk nl. in genk ook).

Mijn zoon was op zoek naar een bmw 1serie. Had hem gestuurd naar bmw van osch en hij kwam thuis met een verhaal dat ik nog NOOIT had gehoord.. Hij had al een langere tijd een tweedehandse 1serie op het oog en is die dus ook enkele keren gaan testen/bekijken etc bij hun. De auto kostte 13.200€ en hij heeft namelijk aan de garage gevraagd om die 200€ weg te laten vallen. Toen kwam de verkoper met het volgende uitspraak:

- "nee ik kan dat niet doen, de prijs blijft hetzelfde........tenzij je die 200€ echt weg wilt, dan zet ik een sterretje bij je naam wat wil zeggen dat je gezien zal worden als een etter in onze garage en dus de ergste service zult krijgen, op die voorwaarde kun je die 200€ wel laten vallen" zo verklaarde de verkoper
    De auto was ook een standaard (geen opties) 5deurs zwart metallic diesel bmw 1 118d model, 6versn. en 148000km stand, dus het is niet zo dat die prijs zo goedkoop was voor de auto zelf, maar soit dat terzijde.

Op wat slaat dit nou?? Of ze nu weten dat dat mijn zoon is ofniet (vaste en toch wel grote klant in dit geval), zoiets doe je in geen geval toch? Wat een onzin zeg! Dit wilde ik toch wel even melden op onze autoforum.. Ik las hier vaak zeer interessante dingen, maar dit gaf de aanzet tot mijn lid-worden en mij volledig uiten wat betreft deze kl**tzakken!!

Ik hoor nu dat belien nv ook een fatsoenlijke garage is, natuurlijk ga je in slechte gevallen, zoals deze, ook meningen zoeken van mede bmw-gebruikers..dus bij deze, ik hoor het graag!

Ik vind dit echt niet kunnen, ik wil daar absoluut geen contact meer bij hebben en hou het wel bij beckers te genk (en belien nv misschien ook voor in de nabije toekomst). Ik ben er nog steeds slecht van!!

Groetjes

Als je deze beweringen kan hardmaken, wat de verkoper gezegd heeft, klacht neerleggen bij BMW Bornem.
    Alsook dit melden aan de zaakvoerder; als dit echt zo een kl**tverkoper is, dat hem dat echt durft zeggen, stappen ondernemen !!

Comment

Ik heb toen ook direct met de verantwoordelijke van de verkoopafdeling een gesprek gehad waarbij hij zich excuseerde.. Sorry maar sorry gaat hier totaal niets aan veranderen! Danku, ik ga zeker een klacht indienen hoor, zulke garages horen niet te bestaan in mijn ogen.. Als het al bij de klantaanwerving zo verloopt, hoe gaan de volgende fasen dan verlopen. Erger nog, welke praktijken zijn ze nu al bezig?! Dit is geen persoonlijk voorbeeld van onze familie alleen, zoiets hoort gewoon niet in het algemeen. Kom zeg, nog nooit meegemaakt!

Comment

probleem is vaak dat verkopers minder kortingen willen geven dan de zaakvoerder daar ze op commisie werken. Koop je een wagen in garage met de zaakvoerder als verkoper doe je zeker betere deals. Maar dit is erg arogant
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ja, maar dan had hij toch kunnen zeggen van "neen sorry dat is niet mogelijk", maar een mogelijk (vaste) klant al ETTER benoemen, in deze fase al, kan toch niet.. In het systeem als etter benoemen, stel ik me toch wel vragen bij.. Ocharme de klanten (bij bmw van osch) die een sterretje bij hun naam hebben staan in het systeem (zogezegd etters dus). Man man toch waar gaan we naartoe.

Comment

ofwel was de verkoper bloedserieus en moet ie direkt de zak krijgen ( ongeacht of er nu wel of niet een zwarte klantenlijst wordt bijgehouden)
            ofwel "zwanste" hij en zag je zoon de ironie niet.
            my 0.02

sidenote: ik zou de X range niet als 4x4 bestempelen... rij er een modderbak mee in en de drap komt langs je deuren binnengelopen

Comment

Mijn zoon is geen idioot en weet wel wanneer hij iets met een korreltje zout moet nemen ofniet. Ook op de auto fiche staat zwart op wit het bewijs van *= etter, hier is niets van humor te bespeuren hoor.. En als dat ironie was, zou de verantwoordelijke me dat ook melden..wat hier absoluut niet het geval was.

Ps ik rij vaak in de bergen her en der en vind mijn x6 wel een dikke 4x4 hoor, maar dat is mijn mening ook maar hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rinsel Bekijk Berichten
                Ja, maar dan had hij toch kunnen zeggen van "neen sorry dat is niet mogelijk", maar een mogelijk (vaste) klant al ETTER benoemen, in deze fase al, kan toch niet.. In het systeem als etter benoemen, stel ik me toch wel vragen bij.. Ocharme de klanten (bij bmw van osch) die een sterretje bij hun naam hebben staan in het systeem (zogezegd etters dus). Man man toch waar gaan we naartoe.
                Tjah, dat is eigenlijk niet echt verwonderlijk. In elk bedrijf or organistatie worden mensen (klanten) verschillend behandeld, of het nu op subtiele wijze is of niet. Enkel naieve mensen geloven dat dat niet zo is, dat iedereen op de wereld iedereen gelijk behandelt. Het enige wat die mensen doen is dat ook op papier zetten. Denk maar terug tijdje geleden met dat uitzendkantoor en hun BBB opmerkingen, waarmee ze blanke mensen bedoelden. In Amerika is het politiek correct om dat Kaukasian te noemen, maar het komt op hetzelfde neer. In informaticasystemen kun je zo'n dingen ook inwerken, software heeft geen ethiek, enkel die van de programmeur. Je kan dat doen zonder of met poging om dat feit te maskeren. Maar uiteindelijk komt het toch uit. En dan vallen mensen toch terug op hun gewone systeem : mensen oordelen en anders behandelen. Het is zo natuurlijk als wat, heeft weinig zin om er tegenin te gaan. Walk away.

Comment

Jaja dat heb je op vele plaatsen, je hebt gelijk maar ik vind dit wel extreem hoor.. Mijn buurman gaat met zijne bmw altijd naar garage ALC in diepenbeek.. hij had ook minder goede ervaringen bij van osch, ik zei toen dat alles goed ging daar, maar nu geloof ik hem meer en meer.. Ik moet niks meer van deze kl**tzakken hebben! Nu wil ik graag nog ervaringen bij (liefst) andere bmw garages horen, iemand? Hier zijn wel genoeg bmw gebruikers zie ik.

Comment

@ Rinsel: dergelijke praktijken van een verkoper vind ik er ook zwaar over, naar een korting vragen is nog steeds niet verboden.

Ik vind het alleen jammer dat je de hele dealer meteen de rug toekeert, ondanks het telefoontje met de verantwoordelijke. Ik werk ook in een sector waar 'de organisatie/de instelling' (in dit geval een bank) vaak door het slijk gehaald wordt omdat de (potentiële) klant te maken gehad heeft met een slechte medewerker/verkoper/...

Als ik morgen bij McDo arrogant bediend ben, zal ik er niet wegblijven, maar dat in het slechte geval melden aan de verantwoordelijke en hopen dat die er iets aan doen, om nog een voorbeeld te geven.

Ik heb het gevoel dat mensen zo snel bruggen opblazen...
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Die ene rotte appel hoeft de mand niet te verzieken. Vraag om een gesprek met een andere verkoper?

Comment

.. persoonlijk alleen maar goede ervaringen met betreffende garage in Hasselt. Ik zou dit toch eens aankaarten bij de ouwe heer zelf of bij de concessiehouder in een persoonlijk gesprek met aanwezigheid van de betreffende verkoper.

Kun je daarna nog altijd de wagens ergens anders gaan kopen.

Comment

Timothy een hamburger (van mcdo) of een auto (bmw van 13k €) is wel moeilijk vergelijkbaar in mijn ogen.. Bij een auto heb je nog lange termijn investeringen etc, denk maar aan onderhoud, service etc. Dus je vergelijkt appelen met peren in mijn ogen.. Maar inderdaad, niet alleen dit, nu denk ik nog aan mn buurman met zijn (slechte) ervaringen hier. Die extras hou ik ook in mijn achterhoofd..

Ese, dit overtrof al mijn verwachtingen, niet alleen gaat het hier over mijn situatie maar andere 'etters' die nog slecht behandeld worden ook. Mijn ogen staan hier nu wel open.

Abtler neen ik moet Leo hieromtrent niet spreken, ze weten het allemaal ondertussen en nog geen actie van hun kant.. Ze weten ondertussen ook dat hij 'de zoon van vaste klant x' is. Ik ben weg hoor.

Comment

Wat een verhaal... Ik kan me nu wel indenken dat er geregeld jongeren bij een dealer binnenstappen om testritten te vragen, Just for fun... Dat verkopers het na een tijdje beu worden begrijp ik ook. Mss heeft die man volledig ten onrechte geredeneerd dat er weer een jongere hun tijd in beslag nam met te discussieren over 200 euro en heeft hij daarom erg kort, grof en zelfs degoutant gerageerd? Wellicht had die verkoper al een kl*te dag en dan kwam dit er nog eens bij.

Maar ik denk wel dat die verkoper serieus naar zijn voeten gekregen heeft van de zaakvoerder. Al is het spijtig dat uw zoon daar geen feedback over krijgt. Soms vergeten de verkopers dat er jongeren zijn die wel degelijk een auto kunnen kopen dankzij een duwtje van de ouders. De verkoper had nooit zo geredeneerd als hij wist dat het uw zoon was... Beetje spijtig... en wellicht zijn ze een klant kwijt nu...
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Beemer, of dat nu mijn zoon is geweest (reeds klant bij hun) of niet, je moet iedereen fatsoenlijk behandelen, je weet nooit met wie je te maken hebt.. en we kopen geen speelgoed, maar een lange termijn investering......

Het is niet dat hij daar "just for fun" is binnengestapt zoals jij aanhaalde, hij was er al 2/3x geweest en een testrit heeft gedaan uiteraard, maar dat gebeurde pas bij het laatste bezoekje..

Als je een klote dag achter de rug hebt gehad moet je nog rustig blijven, oftewel minder gaan werken, dit is absoluut geen excuus.. als ik 2u in de file heb gestaan en dan bij de klant aankom en mij aggresief ga opstellen bij het minste dat er misgaat, mag ik het wel vergeten van mijn baas.

En Timothy, wanneer jou kind vol verwachting over zijn eerste wagen gaat praten, en gaat thuiskomen van de garagist, en dan na zoveel bezoeken (en bijna bij de aankoop) dit gaat meemaken en met een lang gezicht naar huis gaat komen, dan weet je wel wat het met je doet..... ik weet niet of je zelf al vader bent, maar dan pas, bij zo'n situatie besef je de ernst van de zaak.

Comment

Ik verdedig die man niet hé... Ik vind het helemaal niet acceptabel. Maar ik kan me wel een verhaal bedenken bij wat er juist gebeurd is
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rinsel Bekijk Berichten
                                  Beemer, of dat nu mijn zoon is geweest (reeds klant bij hun) of niet, je moet iedereen fatsoenlijk behandelen, je weet nooit met wie je te maken hebt.. en we kopen geen speelgoed, maar een lange termijn investering......

Het is niet dat hij daar "just for fun" is binnengestapt zoals jij aanhaalde, hij was er al 2/3x geweest en een testrit heeft gedaan uiteraard, maar dat gebeurde pas bij het laatste bezoekje..

Als je een klote dag achter de rug hebt gehad moet je nog rustig blijven, oftewel minder gaan werken, dit is absoluut geen excuus.. als ik 2u in de file heb gestaan en dan bij de klant aankom en mij aggresief ga opstellen bij het minste dat er misgaat, mag ik het wel vergeten van mijn baas.

En Timothy, wanneer jou kind vol verwachting over zijn eerste wagen gaat praten, en gaat thuiskomen van de garagist, en dan na zoveel bezoeken (en bijna bij de aankoop) dit gaat meemaken en met een lang gezicht naar huis gaat komen, dan weet je wel wat het met je doet..... ik weet niet of je zelf al vader bent, maar dan pas, bij zo'n situatie besef je de ernst van de zaak.
                                  Ik ben vader, ja, niet dat dat er hier toe doet want het kindje is amper 2 jaar en kan dus weinig met een auto doen .

Ik ben iemand die me altijd opstelt als 'verkoper', in zo'n situatie. Is het netjes wat hij gedaan heeft? Absoluut niet! Zou dit mogen, zelfs al heeft hij een slechte dag? Volgens mij niet!

Maar ook: moet jij daarom de brug met de dealer opblazen waarover je tot hiertoe (tenzij ik iets over het hoofd zie?) toch tevreden bent? Ik zou het niet doen, but hey, 't is 'jouw' dealer en 'jouw' zoon.

Ik zou een gesprek vragen met de zaakvoerder, de verkoper, jezelf en je zoon. Dan doe je volgens mij iets positief. Nu blaas je alleen maar bruggen op.

Vergelijking met de hamburger van McDo gaat voor mij wél op, niet omdat ze dezelfde prijs hebben maar wel omdat het voor mij gaat om het principe van handelen/tewerk gaan/...

Ik zal het anders, en in het extreme stellen: jij mag me vandaag uitmaken van de lelijkste dingen, me de ergste ziektes toewensen, ... en toch krijg je van mij morgen een nieuwe kans. Het is pas als je dit blijft doen dat je bij mij afgedaan hebt.

Jij bent blijkbaar iets anders ingesteld (en pas op, dat is je goed recht hoor!), als in: ik verwijt je vandaag eens goed en morgen heb ik afgedaan bij jou.

Mocht mijn vrouw redeneren als jij, ik was al lang gescheiden, mocht mijn baas redeneren als jij, ik had al lang geen werk meer.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

't Gaat hier niet om die verkoper (alé, voor een stuk wel natuurlijk) maar eerder over het feit dat dat *-systeem bestaat. Zou die verkoper dat zomaar uit z'n duim zuigen? Of kon hij door die klote dag z'n kop niet houden en flapte hij dat eruit om van "dat ambetant kereltje" af te zijn?

Als ik heel erg zou vermoeden dat ze idd zo'n systeem hanteren, dan zou ik snel weg zijn...
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Sowieso BMW Belux vragen dat ze eens onderzoek doen naar die "sterretje" in de bestanden van Van Osch, want door dit nu door jou openbaar te maken via pers/forum zou het wel de dealer verschillende klanten kunnen kosten.

Comment

Een ster of een andere aantekening gebruiken wel meerdere garages voor klanten die het onderste uit de kan willen of klanten die elders (buitenland ed) de auto kopen. Qua onderhoud wil de prijs dan nog eens 'verschillen'.

Comment

Working...
                                        X