Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW garage(s)!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Een ster of een andere aantekening gebruiken wel meerdere garages voor klanten die het onderste uit de kan willen of klanten die elders (buitenland ed) de auto kopen. Qua onderhoud wil de prijs dan nog eens 'verschillen'.
    hmm,

Ik kan als klant op de site van bmw inloggen en perfect zien wat alles zal kosten.
    uitlaat, schokdempers,... staan tarieven op.

Comment

Ik ben dus zelf autoverkoper (niet BMW).
      Eerst en vooral kan ik mij al direct inbeelden wat uw zoon dacht toen hij dit antwoord kreeg...
      Zoiets mag niet gezegd worden, tegen gelijk wie.
      Ik versta dus heel goed wat er in jullie gedachten omgaat...wat een rotzak!
      Een klant bij een premiummerk hoeft op dezelfde wijze ontvangen te worden als hun auto's in elkaar geschroefd zitten: degelijk!
      Ik kan u er ook direct bijvertellen dat ik mijn potentiële klanten nog nooit zoiets verteld heb (gelukkig).

Al kan ik mij ook de andere kant van het verhaal inbeelden: een (misschien?) moeilijk realiseerbare target, (meerdere) testrit(ten) door dezelfde persoon en dan nadien toch proberen meer korting te krijgen. Meer, meer, meer...mensen willen ALTIJD meer. Dit is volkomen begrijpelijk, en het is onze taak om hier een limiet aan te geven.

Met de huidige condities op personenwagens (= het hele jaar door interessant) koop je al enorm voordelig. Elk merk heeft sowieso zijn vooraf bepaalde marge op een bepaald model (en een bepaald uitrustingsniveau). Sommige mensen houden er echter een sport op na om garage's te shoppen en iedereen zijn tijd te stelen om de laagste prijs te bekomen (ik zeg niet dat dit het geval is, ik geef een algemene indruk gebaseerd op mijn ervaringen).
      Om de kriebels van te krijgen!!
      Ik doe daar dus al resoluut niet aan mee, NOOIT.
      Waarom? Niet omdat ik de klant dat niet gun, maar omdat het principe van "dé goedkoopste" gewoonweg niet bestaat.
      Dit is een illusie! Het gezegde "goedkoop is duurkoop" gaat zeker en vast op, zeker aangezien dit een "investering op lange termijn is" (zoals je het zo mooi verwoordt)

Kijk, elk consumptiegoed in de wereld, gaande van een hamburger van McDo tot een auto, heeft een bepaalde kostprijs en bijkomend een bepaalde verkoopprijs.
      Wanneer de verkoper wordt "geforceerd" te verkopen onder de gewenste verkoopprijs, zal niet alleen de verkoper, maar ook de garage er slecht bij varen.

De kwaliteit van de "service" zal -als meer en meer verkopen op die manier zo gebeuren- naar beneden gaan. Er zal zeker en vast bespaard worden op dingen waar anders wél de nodige aandacht aan wordt gegeven. Ik spreek hier nu niet alleen over een tasje koffie in de wachtzaal...dit kan gaan tot reguliere onderhoudspunten die worden weggelaten zonder de klant het door heeft.
      Ik noem geen namen, maar dit gebeurt!! Dagelijks, bij garages van alle merken...

Als je als klant op een correcte manier onthaald wordt, een mooie offerte krijgt en alle wensen m.b.t. de wagen vervuld zijn, waarom dan toch kopen bij een garage 50km daar vandaan omdat die €200 goedkoper is?!

Dit gezegd zijnde had ik gewoon gezegd dat alles een prijs heeft, en dit de absolute bodemprijs is. Vriendelijk blijven is volgens mij de sleutel om op professioneel niveau in de verkoop te kunnen blijven staan...TENZIJ de klant zelf arrogant is, maar dit zal wel het geval niet geweest zijn veronderstel ik

Langs een bepaalde kant vind ik het ook wel wat overgereageerd om ineens de hele garage slecht af te schilderen en uw conclusies te trekken uit een paar harde woorden van 1 medewerker die waarschijnlijk onder druk stond. 1 rotte appel in de mand is nog steeds geen garantie voor het ontbreken van appelmoes bij het avondeten...

My 2 cents

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $T@CkDuMP Bekijk Berichten
        Ik ben dus zelf autoverkoper (niet BMW).
        Eerst en vooral kan ik mij al direct inbeelden wat uw zoon dacht toen hij dit antwoord kreeg...
        Zoiets mag niet gezegd worden, tegen gelijk wie.
        Ik versta dus heel goed wat er in jullie gedachten omgaat...wat een rotzak!
        Een klant bij een premiummerk hoeft op dezelfde wijze ontvangen te worden als hun auto's in elkaar geschroefd zitten: degelijk!
        Ik kan u er ook direct bijvertellen dat ik mijn potentiële klanten nog nooit zoiets verteld heb (gelukkig).

Al kan ik mij ook de andere kant van het verhaal inbeelden: een (misschien?) moeilijk realiseerbare target, (meerdere) testrit(ten) door dezelfde persoon en dan nadien toch proberen meer korting te krijgen. Meer, meer, meer...mensen willen ALTIJD meer. Dit is volkomen begrijpelijk, en het is onze taak om hier een limiet aan te geven.

Met de huidige condities op personenwagens (= het hele jaar door interessant) koop je al enorm voordelig. Elk merk heeft sowieso zijn vooraf bepaalde marge op een bepaald model (en een bepaald uitrustingsniveau). Sommige mensen houden er echter een sport op na om garage's te shoppen en iedereen zijn tijd te stelen om de laagste prijs te bekomen (ik zeg niet dat dit het geval is, ik geef een algemene indruk gebaseerd op mijn ervaringen).
        Om de kriebels van te krijgen!!
        Ik doe daar dus al resoluut niet aan mee, NOOIT.
        Waarom? Niet omdat ik de klant dat niet gun, maar omdat het principe van "dé goedkoopste" gewoonweg niet bestaat.
        Dit is een illusie! Het gezegde "goedkoop is duurkoop" gaat zeker en vast op, zeker aangezien dit een "investering op lange termijn is" (zoals je het zo mooi verwoordt)

Kijk, elk consumptiegoed in de wereld, gaande van een hamburger van McDo tot een auto, heeft een bepaalde kostprijs en bijkomend een bepaalde verkoopprijs.
        Wanneer de verkoper wordt "geforceerd" te verkopen onder de gewenste verkoopprijs, zal niet alleen de verkoper, maar ook de garage er slecht bij varen.

De kwaliteit van de "service" zal -als meer en meer verkopen op die manier zo gebeuren- naar beneden gaan. Er zal zeker en vast bespaard worden op dingen waar anders wél de nodige aandacht aan wordt gegeven. Ik spreek hier nu niet alleen over een tasje koffie in de wachtzaal...dit kan gaan tot reguliere onderhoudspunten die worden weggelaten zonder de klant het door heeft.
        Ik noem geen namen, maar dit gebeurt!! Dagelijks, bij garages van alle merken...

Als je als klant op een correcte manier onthaald wordt, een mooie offerte krijgt en alle wensen m.b.t. de wagen vervuld zijn, waarom dan toch kopen bij een garage 50km daar vandaan omdat die €200 goedkoper is?!

Dit gezegd zijnde had ik gewoon gezegd dat alles een prijs heeft, en dit de absolute bodemprijs is. Vriendelijk blijven is volgens mij de sleutel om op professioneel niveau in de verkoop te kunnen blijven staan...TENZIJ de klant zelf arrogant is, maar dit zal wel het geval niet geweest zijn veronderstel ik

Langs een bepaalde kant vind ik het ook wel wat overgereageerd om ineens de hele garage slecht af te schilderen en uw conclusies te trekken uit een paar harde woorden van 1 medewerker die waarschijnlijk onder druk stond. 1 rotte appel in de mand is nog steeds geen garantie voor het ontbreken van appelmoes bij het avondeten...

My 2 cents
        Schitterend verwoord, ik zou er zelf niets meer aan kunnen toevoegen.

De topicopener is blijkbaar een beetje verdwenen?
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Schitterend verwoord, ik zou er zelf niets meer aan kunnen toevoegen.

De topicopener is blijkbaar een beetje verdwenen?
          Hij zit misschien vast in een gracht met z'n X6?

Comment

Ik vind het ook erg smerig wat die verkoper zei. Iemand zo beoordelen die hij niet eens kent. Zelf heb ik ook iets van 'laat die 200 eur dan toch gewoon vallen' en je hebt een wagen verkocht. Maar wellicht is die 200 eur iets van garantie ofzo? Ik zou gewoon klacht indienen en me idd eens vragen stellen bij dat sterretjes systeem en dit laten onderzoeken door BMW.

Oorspronkelijk geplaatst door Simonn Bekijk Berichten
            Hij zit misschien vast in een gracht met z'n X6?
            Ik moest lachen.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Zulke dingen mogen niet gebeuren en zijn niet goed te praten, maar hierbij mijn ervaring.
              Ik heb al 2 BMW's gehad bij Garage Van Osch te Halen en toen het tijd was om een nieuwe wagen te kopen had ik besloten om eens een Audi te proberen bij Garage Meijers in Hasselt. Ik ga nu mijne Audi vroegtijdig (sneller dan 4 jaar) verkopen om terug te kunnen gaan naar Van Osch te Halen (Wat ik allemaal met Audi en Meijers heb meegemaakt is hier niet ter zake doende).
              De service bij Van Osch is de beste die ik tot nu toe gekregen van alle garages waar ik tot op heden klant ben geweest. En staar u niet blind op de verkoper, de service na verkoop is volgens mij veel belangrijker en die is echt OK naar mijn mening.

Comment

Precies weer een redelijk overtrokken verhaal mijn gedacht, met een hoog cathyliekens gehalte.
                Dat er sterrekes of kanttekeningen bij namen staan, tot daar aan toe, dat wil ik goed geloven. daar voorziet ieder goed CRM systeem in.
                Over de betekenis/gevolgen daarvan heb ik al wat meer reserves.
                Dat zal zeker dienen als alarmbel indien er met een klant discussies of onderhandelingen verwacht worden. Iemand die het uiterste uit de kan probeert te halen en veel (verkoops)inspanningen vergt is gewoon niet zo rendabel en lucratief als een andere. De marges staan onder druk, dat weet iedereen. Wij zijn bij klanten waar we iets comfortabelere marges kunnen realiseren ook toegeeflijker en flexibeler.
                In geen geval echter komt de kwaliteit onder druk te staan en mijn vermoeden is dat dat doorgaans in de werkplaats van een garage niet anders is. Zo'n klant zal niet meer moeten negotiëren over kortingen op een onderhoud of iets anders en zal allicht steeds de volle prijs betalen maar of die daadwerkelijk een slechter onderhoud krijgt? Dat zou me erg verwonderen.
                Het woord "etter" is volgens mij een interpretatie of connotatie die het verkoopsteam er aan geplakt heeft, dat zou ik vooral niet te persoonlijk nemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Zelf heb ik ook iets van 'laat die 200 eur dan toch gewoon vallen' en je hebt een wagen verkocht.
                Makkelijk voor jou uiteraard.
                Wat zou de marge zijn op een verkoopsprijs van € 13.200? Na aftrek van het poetsen, de overhead (showroom, administratie...) en de verkoopskost (want die verkoper en zijn bonussen moeten ook betaald worden)? Een paar 100 euro? 1000?
                200 op een totaal van 13200 is inderdaad slechts 1,5%, voor de verkoper is dat echter 10-20% van zijn marge en da's natuurlijk al een heel ander verhaal.

Oorspronkelijk geplaatst door abeghome Bekijk Berichten
                En staar u niet blind op de verkoper, de service na verkoop is volgens mij veel belangrijker
                Spijkers met koppen!!
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Citaat:
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ian
                  Zelf heb ik ook iets van 'laat die 200 eur dan toch gewoon vallen' en je hebt een wagen verkocht.
                  Makkelijk voor jou uiteraard.
                  Wat zou de marge zijn op een verkoopsprijs van € 13.200? Na aftrek van het poetsen, de overhead (showroom, administratie...) en de verkoopskost (want die verkoper en zijn bonussen moeten ook betaald worden)? Een paar 100 euro? 1000?
                  200 op een totaal van 13200 is inderdaad slechts 1,5%, voor de verkoper is dat echter 10-20% van zijn marge en da's natuurlijk al een heel ander verhaal.

Maar enerzijds wordt toch een deel van die kosten ook gerecupereerd via het onderhoud denk ik ?
                  En anderzijds, wat kost nog drie maand langer in de showroom staan ?
                  In ieder geval, ik weet niet hoe oud de betreffende 1 is, maar voor die van ons kwam qua inruilbedrag bijlange niet in de buurt

Citaat:
                  Oorspronkelijk geplaatst door abeghome
                  En staar u niet blind op de verkoper, de service na verkoop is volgens mij veel belangrijker.

Spijkers met koppen!!

Dat spreekt natuurlijk voor zich
                  Last edited by ; 22/11/2011, 16:48.

Comment

In Brussel moogt ge zelfs met moccasins, een witte adidas trainingsbroek en een vest met kap met pluchen, binnen stappen bij om het even welk premium merk. Ze zullen u met de glimlach onthalen. En tegelijk der 200€ bijdoen ipv afdoen...
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Interessant verhaal en het zou veel verklaren met ervaringen die ik zelf heb bij BMW VDK in ouwegem.

Een jaar of drie geleden heb ik mij een tweedehands 520 gekocht en bij vdk langsgeweest om winterwielen aan te schaffen. Ik koos deze garage omdat ik er vlakbij woon en het is toch een gekende naam als het over bmw dealers gaat. Nu heb ik bij de aanschaf van die wielen een beetje afgedongen, met de redenering van, ik ben een jonge, nieuwe klant, iemand die ze nog veel kunnen terugzien en geld aan verdienen, zo iemand zullen ze nog wel wat gunnen. Ik heb een kleine korting gekregen van de zaakvoerder, maar had niet het gevoel dat hij dit echt leuk vond (logisch natuurlijk). Ik ben vanaf dan wel voor elk probleem, voor elk onderhoud bij hen langsgeweest.

Maar voor mijn laatste onderhoud, enkele maanden terug, ben ik naar een andere garage gegaan omdat ik de slechte service bij vdk meer dan zat ben. Het begon al bij de montage van mijn winterwielen. Toen ik een paar maand later mijn zomerwielen weerhad, waren ze beschadigd door een verkeerde sleutel te gebruiken om de bouten los te vijzen. Elk onderhoud duurt ongeveer dubbel zo lang als ik zou verwachten. Groot onderhoud niet volledig uitgevoerd omdat ze een doos met bougies laten vallen. Ze hadden blijkbaar maar één doos. En zo kan ik nog een vijftal concrete slechte ervaringen opnoemen, maar ik zal jullie daar niet mee vervelen.

Als er effectief zoiets bestaat als deze sterretjes, zou dit veel verklaren. Binnenkort zal ik mijn winterwielen daar terug laten monteren, ik ga toch eens vragen om met de zaakvoerder te praten. Mij als klant zijn ze sowieso kwijt, en misschien is het niet slecht dat ik het waarom eens ga verduidelijken.
                      Last edited by ; 25/11/2011, 11:33.

Comment

Dat ze hun tijd nemen voor een onderhoud, tot daar aan toe.
                        Dat ze bewust schade aanbrengen en zaken niet doen en het dan nog vertellen ook?
                        Dat lijkt me toch wat ver gezocht.
                        Dan zijn ze je zeker kwijt als klant dus waarom zouden ze dan in eerste instantie die korting geven?
                        Dat lijkt me dan eerder een algemeen probleem dan feiten die er op wijzen dat jij persoonlijk geviseerd wordt omdat je ooit korting gevraagd hebt.
                        Als zal iets doen dat persoonlijk gericht is zal dat eerder zijn met het doel om de gegeven korting terug te recupereren, toch niet om nog meer te verliezen?
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Dat ze hun tijd nemen voor een onderhoud, tot daar aan toe.
                          Dat ze bewust schade aanbrengen en zaken niet doen en het dan nog vertellen ook?
                          Dat lijkt me toch wat ver gezocht.
                          Dan zijn ze je zeker kwijt als klant dus waarom zouden ze dan in eerste instantie die korting geven?
                          Dat lijkt me dan eerder een algemeen probleem dan feiten die er op wijzen dat jij persoonlijk geviseerd wordt omdat je ooit korting gevraagd hebt.
                          Als zal iets doen dat persoonlijk gericht is zal dat eerder zijn met het doel om de gegeven korting terug te recupereren, toch niet om nog meer te verliezen?
                          Je hebt gelijk. Het is gewoon keer op keer wat, en dan lijkt het soms persoonlijk.

Jouw eerste puntje, tijd nemen voor een onderhoud, ik ben akkoord, maar meer dan een uur wachten om wielen te verwisselen, op afspraak, is dat normaal? Telkens andere klanten, die na je zijn toegekomen, voor je zien vertrekken .. je kan niet altijd diegene zijn aan wie zijn auto toevallig het meeste werk is.

Maar zoals gezegd, je hebt gelijk, ik zoek het 100% zeker te ver, het zal een beetje de frustratie zijn vermoed ik
                          Last edited by ; 25/11/2011, 12:20.

Comment

Zo'n zaken zijn volgens mij eigen aan premium merkdealers. De dikke nekken die daar werken zijn meestal niet op één hand te tellen en het is dan ook logisch dat hun ego snel beschadigd is en ze dan ook wraak willen. Misschien is dit wel een gangbare praktijk in het BMW dealernetwerk?

De beste dealer waar ik ooit klant ben geweest is een Mazdadealer en ik ben al bij veel merkgarages geweest. Het zijn dikwijls zelfs de niet premiummerken waar je de beste service krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk Berichten
                              Jouw eerste puntje, tijd nemen voor een onderhoud, ik ben akkoord, maar meer dan een uur wachten om wielen te verwisselen, op afspraak, is dat normaal? Telkens andere klanten, die na je zijn toegekomen, voor je zien vertrekken .. je kan niet altijd diegene zijn aan wie zijn auto toevallig het meeste werk is.
                              Dat zou misschien wel persoonlijk kunnen zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                Sowieso BMW Belux vragen dat ze eens onderzoek doen naar die "sterretje" in de bestanden van Van Osch, want door dit nu door jou openbaar te maken via pers/forum zou het wel de dealer verschillende klanten kunnen kosten.
                                vreemd dat niemand dit weet. Maar dit is een praktijk die men bijna overal toepast.
                                ook buiten de autowereld.
                                Als je bij KBC klant bent probeer dan is het scherm te zien van de bediende.
                                Er zal een bepaald cijfer achter je naam staan. Afhankelijk daarvan zal je een goeie of minder goeie offerte krijgen.
                                Vraag maar is wat een kroontjesklant is . bij kbc. Wees gerust hij zal voorrang krijgen , ook al heeft u een afspraak en komt hij gewoon binnen vallen zonder afspraak, wel wachten zal u doen.
                                Last edited by carman; 27/11/2011, 16:57.

Comment

Ik heb wel goede ervaringen met Van Osch. Ik ben daar eens na het werk binnengestapt voor onderdelen te kopen van mijn golf (zelfde als E30), en ik werd daar meteen vriendelijk vooruit geholpen door 2 man.

Ook toen ik een 2de keer langs ging, voor informatie van de F11 voor mijn vader, werd ik meteen geholpen door een vriendelijke verkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                                    Ik heb wel goede ervaringen met Van Osch. Ik ben daar eens na het werk binnengestapt voor onderdelen te kopen van mijn golf (zelfde als E30), en ik werd daar meteen vriendelijk vooruit geholpen door 2 man.

Ook toen ik een 2de keer langs ging, voor informatie van de F11 voor mijn vader, werd ik meteen geholpen door een vriendelijke verkoper.
                                    Onderdelen golf zelfde als een E30?
                                    Wat kan daar hetzelfde aan zijn buiten de wielen?
                                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                                      Onderdelen golf zelfde als een E30?
                                      Wat kan daar hetzelfde aan zijn buiten de wielen?
                                      Bouten/ schroefkes om de verstralers te bevestigen aan de grill.

Comment

Working...
                                      X