Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen herstelling garage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • problemen herstelling garage

    Beste,

    Ik heb een probleem met mijn wagen. Het gaat hier over een 1.9 tdi van 3,5 jaar oud.

    Een kleine maand geleden heb ik een probleem met de wagen. Wagen valt stilt en wil niet meer starten. Ik laat hem hiervoor via de pechbijstand naar mijn garage slepen. Zij kijken de wagen na en concluderen dat de de opvoerpomp vervangen moet worden. Ik blij want probleem opgelost, en betaal de factuur. Denk ik toch

    Vorige week op vakantie in frankrijk krijgt de wagen exact dezelfde problemen. Wij laten de auto via de pechbijstand naar een erkende garage afslepen waar de auto wordt nagekeken. Zij vinden geen enkel probleem, wagen start terug aan de praat en sturen ons terug op pad.

    Nu deze week weer exact hetzelfde probleem (3x hetzelfde in dezelfde maand) waardoor ik stil val op de Antwerpse ring en wordt afgesleept door het fast project. De kosten hiervoor bedragen een dikke 200 € en worden niet door de pechbijstand vergoed. Auto wordt terug weggesleept naar mijn garage.

    Als ik mijn wagen ga halen vertellen ze mij dat de brandstofleidingen verkeerd waren aangesloten. Ik bekijk de factuur en merk tot mijn verbazing dat ik hoef te betalen. Ik protesteer want wil niet betalen voor een fout die zij gemaakt hebben. Zij hebben die nieuwe brandstofpomp aangesloten en dus die brandstofleidingen verkeerd aangesloten. De verantwoordelijke wordt er bijgeroepen en die beweert dat zij die leidingen goed hebben aangesloten en er iemand anders aan de wagen gewerkt moet hebben (wat dus niet het geval is). Hij zegt dat het niet mogelijk is dat ik een kleine maand met verkeerd aangesloten leidingen heb rondgereden. (wat ik volledig begrijp, volgens mij rijd je nog geen 100 meter als die leidingen verkeerd zijn aangesloten).

    Ik betaal de factuur onder voorbehoud want krijg de wagen anders niet mee.

    Enkele vraagjes:

    Is het überhaupt mogelijk om verkeerd aangesloten brandstofleidingen rond te rijden?
    Als die leidingen verkeerd waren aangesloten hadden ze dit toch ook in de erkende garage in Frankrijk moeten zien?
    Iemand een voorstel hoe het nu verder moet?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Kan toch niet...
    Je pompt dan brandstof (diesel) naar de retourleiding van je verstuivers.
    Waar het vervolgens niet verder kan en de overdrukklep van je dieselpomp opengaat en dus "vrij" pompt zonder nog druk op te bouwen.
    Er komt dus geen brandstof naar de hogedrukpomp - verstuivers, motor kan dus nie starten. Laat staan rijden

    Zou het eerder in de richting van relais zoeken.
    Ik denk persoonlijk aan de relais die je opvoerpomp aanstuurt, mss dat deze rare kuren heeft soms
    En konden ze bij de garage niet verder denken dan dat het pompje zelf kapot is (en niet de aansturing ervan..)

    Comment


    • #3
      Je rechtsbijstand inschakelen en daar eerst luisteren wat je opties zijn.

      Garage in ieder geval op de hoogte brengen van je niet akkoord zijn met de factuur( heet officieel het portesteren van de factuur, desondanks deze al betaald is) en hen laten weten dat je hen in gebreke zal stellen voor de nalatigheid in de reparatie.

      Desnoods via rechtsbijstand een expertise vragen over de herstelling en dit rapport voorleggen in minnelijke schikking aan de garage.

      Zeker eerst aangetekend in gebreke stellen met je eventuele eis bij vermeld ( terug betaling factuur, takelkosten, enz...). Anders heb je geen poot om op te staan.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
        Kan toch niet...
        Je pompt dan brandstof (diesel) naar de retourleiding van je verstuivers.
        Waar het vervolgens niet verder kan en de overdrukklep van je dieselpomp opengaat en dus "vrij" pompt zonder nog druk op te bouwen.
        Er komt dus geen brandstof naar de hogedrukpomp - verstuivers, motor kan dus nie starten. Laat staan rijden

        Zou het eerder in de richting van relais zoeken.
        Ik denk persoonlijk aan de relais die je opvoerpomp aanstuurt, mss dat deze rare kuren heeft soms
        En konden ze bij de garage niet verder denken dan dat het pompje zelf kapot is (en niet de aansturing ervan..)
        Laat inderdaad maar het relais van de opvoerpomp eens nakijken. Hier ook dat spelletje gehad (benzinewagen, eerst de opvoerpomp vervangen en dan gemerkt dat het relais half kapot was...)
        Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
        BMW E90 320d:

        Comment


        • #5
          Dit weekend eens werk maken van een aangetekend schrijven naar zowel garage als importeur.

          Mijn vlotter heeft soms ook kuren. Ik veronderstel dat deze vlotter is aangesloten op hetzelfde elektrisch circuit/zekering/relais als de brandstofpomp?
          De laatste keer toen de wagen niet wilde starten, hoorde je de brandstofpomp wel werken.
          Kan dit ook nog als dit een probleem van dat relais is?
          Zijn die electrische schema's ergens online te vinden? Ik heb al eens via google gezocht, maar niets gevonden...

          Heeft er iemand een suggestie in het Antwerpse waar ik dit probleem op een deftige manier kan laten nakijken? Dit hoeft geen merkgebonden garage te zijn, ik wil gewoon dat mijn wagen op een deftige manier hersteld is. De wagen in kwestie is een skoda octavia 1.9 tdi...

          Bedankt

          Comment


          • #6
            Branden er lichtjes in het instrumentenpaneel?
            En is de wagen al eens uitgelezen op eventuele fouten?

            Comment


            • #7
              Er branden geen lichtjes in het instrumentenpaneel.

              De wagen is uitgelezen op fouten bij een skoda garage in Frankrijk (geen fouten) en de laatste keer toen hij door de vab werd opgehaald (daar kwam er op dat er ergens wel een storing was, maar er kwam niet op welke).

              De laatste keer hebben ze in mijn eigen garage volgens mij helemaal niets gedaan. Buiten die zogezegd verkeerd aangesloten brandstofleidingen terug omwisselen....

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door taxidriver Bekijk Berichten
                Er branden geen lichtjes in het instrumentenpaneel.

                De wagen is uitgelezen op fouten bij een skoda garage in Frankrijk (geen fouten) en de laatste keer toen hij door de vab werd opgehaald (daar kwam er op dat er ergens wel een storing was, maar er kwam niet op welke).

                De laatste keer hebben ze in mijn eigen garage volgens mij helemaal niets gedaan. Buiten die zogezegd verkeerd aangesloten brandstofleidingen terug omwisselen....
                Ik zou even een bosch (diagnose) centrum opbellen en je probleem uitleggen.
                Denk dat deze mensen je wel beter zullen kunnen helpen..

                Comment

                Working...
                X