Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herstelling auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• herstelling auto

verwijderd
    Last edited by ; 18/11/2011, 18:29.

Topic hoor thuis in consumentenzaken.

Maar los daarvan: wat is nu eigenlijk je vraag?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

En dat allemaal in 1 zin. Punten en hoofdletters zouden het véél duidelijker maken.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

herstelling auto

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Topic hoor thuis in consumentenzaken.

Maar los daarvan: wat is nu eigenlijk je vraag?

ik vind de rekening toch wat veel omdat ik geen garantie kreeg dat het nu opgelost was,garagist zei ook:als ge in panne valt breng de auto maar terug,zullen we verder zoeken,en weer zo veel betalen!Rijd ook regelmatig naar de kust,daarop zei hij:als ge in panne valt bel dan touring maar!Wat vinden jullie hiervan?

Comment

herstelling auto

bedankt,zal het bij consumentenzaken plaatsen,is eerste keer dat ik hier kom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio icewatch Bekijk Berichten
            ik vind de rekening toch wat veel omdat ik geen garantie kreeg dat het nu opgelost was,garagist zei ook:als ge in panne valt breng de auto maar terug,zullen we verder zoeken,en weer zo veel betalen!Rijd ook regelmatig naar de kust,daarop zei hij:als ge in panne valt bel dan touring maar!Wat vinden jullie hiervan?
            Niet meer dan normaal zeker?

Garantie dat een probleem niet meer zal voorkomen kunnen ze nooit geven.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
              En dat allemaal in 1 zin. Punten en hoofdletters zouden het véél duidelijker maken.
              ²²²²²²²²²²²²²²

Comment

2 vragen:
                1/ was de wagen nog in garantie?
                2/ bij een dusdanige hoge factuur (+800 euro) waarom contacteert de garage u niet? Mijn garage deelt mij steeds mee hoeveel alles gaat kosten... + mochten zijn op een onverwachtte kost stoten, dan word ik steeds telefonisch op de hoogte gebracht.
                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                  2 vragen:
                  1/ was de wagen nog in garantie?
                  2/ bij een dusdanige hoge factuur (+800 euro) waarom contacteert de garage u niet? Mijn garage deelt mij steeds mee hoeveel alles gaat kosten... + mochten zijn op een onverwachtte kost stoten, dan word ik steeds telefonisch op de hoogte gebracht.
                  1/ wagen was 5 jaar oud,geen garantie meer,
                  2/ ze hebben me eerste keer gecontacteerd,toen zou het een 400 euro kosten,daarna niets meer laten weten in verband met de kosten,de week erna ga ik men auto halen,toen wilden ze men accu ook vervangen(150 euro extra)dit heb ik niet laten doen,anders was de rekenibg nog hoger,

Comment

Bij een herstelling geniet u sowieso van één jaar waarborg. Spreek uw hersteller daar over aan en meld hem dat u de betaalde som terug eist. Of toch tenminste de helft er van.
                    Indien hij niet akkoord gaat ( wat zeer waarschijnlijk is) best hem in gebreke stellen. En indien echt onmogelijk een vergelijk te vinden : dagvaarden voor de vrederechter.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Bij een herstelling geniet u sowieso van één jaar waarborg. Spreek uw hersteller daar over aan en meld hem dat u de betaalde som terug eist. Of toch tenminste de helft er van.
                      Indien hij niet akkoord gaat ( wat zeer waarschijnlijk is) best hem in gebreke stellen. En indien echt onmogelijk een vergelijk te vinden : dagvaarden voor de vrederechter.
                      U geniet van één jaar waarborg op de wisselstukken, he kapoen.
                      Als dat vervangen onderdeel niet stuk is, waarom kan je dan de garagist in gebreke stellen?

Een garagist is heus niet verplicht om garantie te geven wanneer een bepaald probleem terugkomt. Hij moet wel een onderdeel in waarborg vervangen, als het terug stuk is binnen het jaar.

Groot verschil, me dunkt.

Comment

En weer enen die zich hier registreert om wat van zijnen tak te komen maken over het feit dat hij niet tevreden is met iets.

Hier moet toch dringend wat aan gedaan worden Een minimum aantal posts hebben, of nog beter, minimum x-aantal maanden geregistreerd zijn, ofzo...
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Na 5 jaar kan het al eens voorvallen dat er 873 euro kosten zijn aan een auto, toch?

Een simpele software-update voor het behelpen van een defecte afstandsbediening van onze standkachel, kostte al 900 euro. Het probleem was door die updates niet eens verholpen, maar alles stond toch netjes op de factuur.
                          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Er bestaat garantie op het onderdeel of onderdelen en garantie op de uitvoering.

Voorbeeld:

oliefilter gemonteerd -> gaat stuk door verkeerde montage = garantie op uitvoering

oliefilter gemonteerd -> gaat stuk door fabrieksfout in oliefilter = garantie op onderdeel

Tevens verplicht de Europese regelwetgeving om een garantie te geven van 2 jaar op verkochte goederen. ( particulier recht)
                            Last edited by Utah; 26/11/2011, 20:58. Reden: x

Comment

Working...
                            X