Aangezien het een sport geworden is om tegenwoordig een account aan te maken en dan van post 1 af aan alles uit de kast te halen tegen een garagist; ziehier de positieve consumentenervaringen!
Ik denk immers dat het constructiever is dat degene met een goeie garagist deze aanbevelen i.p.v. de garage waar je “volledig in de zak gezet bent” te kraken. De kwaliteit en de argumentatie van vele krakers zegt al wel genoeg denk ik, maar er gaan altijd mensen zijn die dat oppikken en klakkeloos overnemen.
Zelfs al laat een garage een “steekje vallen” dan kan het altijd nog goedgemaakt worden ook! Zo heb ik vandaag ervaren bij BMW althans;
Ik ga met mijn E91 sinds de aankoop op onderhoud bij Snyers in Herentals.
Dit op aanraden van enkele vrienden en kennissen die er klant zijn. Ze gaan prat op service. En ja hoor, ik mag niet klagen.
Ondertussen ben ik daar 3x geweest sinds ik de wagen in april gekocht heb. 1x onder garantie deurslot laten vervangen en een probleem aan de airco laten verhelpen: alles perfect. Dan 1x koppeling laten vervangen: Perfect! Uiteindelijk factuur zelfs iets goedkoper dan de offerte!
De laatste keer was enkele weken geleden. De BC gaf remslijtage. Het bleken de achterste blokken, alles vervangen. Handrem werd op mijn vraag ook bijgeregeld en men had ook nog even een check-up gedaan van de wagen.
Alles netjes op het factuur, ook 2x 10min voor de check’s algemeen en vloeistoffen. Ik ben daar persoonlijk blij om! Dat ze tenminste de moeite nemen om “while they’re at” de zaken na te kijken! Als ze dan dingen opmerken kunnen ze er iets aan doen of het minstens melden. Zo moet je niet alle 5 voeten naar de garage en rij je gerust en in vertrouwen van de parking af. Ik heb andere ervaringen in andere garages hoor!
Verder stond er ook antivries en ruitenvloeistof op de factuur. Nu daar keek ik even raar: na een BC melding 2 dagen voor de afspraak had ik nog 5L ingegoten… tot het randje vol dus, en niet meer gebruikt. Toch 1.75L concentraat (dus voor 5L) op de rekening…
Nu al bij al gaat het om 5€, dus dat is niet de zaak. Wel is het jammer dat ze het vertrouwen dat ze creëren gelijk een beetje teniet doen. Als dat niet klopt, wat klopt er dan van de inspectie? Hebben ze dit dan wel (goed) gedaan?
Nu gaf ik hen het voordeel van de twijfel. Ik heb verder geen reden tot klagen! Tot ik gisteren een mail kreeg van BMW waarin ze de tevredenheid opvolgen. Hier duidelijk vermeld dat ik algemeen zeer tevreden was, en toch enkel dat van de vloeistof opgemerkt als aandachtspuntje om aan te geven dat ze zo het vertrouwen wat kunnen verliezen…
Nu denken velen misschien “och, daar gebeurt toch niks mee” of “alsof ze daar iets aan gaan doen”…
Amper 1u na het invullen hiervan had ik telefoon! Om wat meer info te bekomen en om zeker te zijn dat dit vermeden wordt in de toekomst luidde het. Nogmaals benadrukt dat ik zeker tevreden ben voor de rest en het enkel maar wilde meegeven.
Nu DAT is toch service? Doe zo voort zou ik zeggen!
Ook gezien deze week: BMW service duur? Ik heb net geen 250€ moeten betalen voor de handrem, blokken + slijtageindicator en de inspecties. Mijn Combo heeft toevallig ook blokken gekregen verleden week: zelfde prijs, enkel de uurkost is ietsje lager bij Opel. Dus uiteindelijk…
Om maar te zeggen: Pluim voor BMW Sneyers mijn part ;-)
Ik denk immers dat het constructiever is dat degene met een goeie garagist deze aanbevelen i.p.v. de garage waar je “volledig in de zak gezet bent” te kraken. De kwaliteit en de argumentatie van vele krakers zegt al wel genoeg denk ik, maar er gaan altijd mensen zijn die dat oppikken en klakkeloos overnemen.
Zelfs al laat een garage een “steekje vallen” dan kan het altijd nog goedgemaakt worden ook! Zo heb ik vandaag ervaren bij BMW althans;
Ik ga met mijn E91 sinds de aankoop op onderhoud bij Snyers in Herentals.
Dit op aanraden van enkele vrienden en kennissen die er klant zijn. Ze gaan prat op service. En ja hoor, ik mag niet klagen.
Ondertussen ben ik daar 3x geweest sinds ik de wagen in april gekocht heb. 1x onder garantie deurslot laten vervangen en een probleem aan de airco laten verhelpen: alles perfect. Dan 1x koppeling laten vervangen: Perfect! Uiteindelijk factuur zelfs iets goedkoper dan de offerte!
De laatste keer was enkele weken geleden. De BC gaf remslijtage. Het bleken de achterste blokken, alles vervangen. Handrem werd op mijn vraag ook bijgeregeld en men had ook nog even een check-up gedaan van de wagen.
Alles netjes op het factuur, ook 2x 10min voor de check’s algemeen en vloeistoffen. Ik ben daar persoonlijk blij om! Dat ze tenminste de moeite nemen om “while they’re at” de zaken na te kijken! Als ze dan dingen opmerken kunnen ze er iets aan doen of het minstens melden. Zo moet je niet alle 5 voeten naar de garage en rij je gerust en in vertrouwen van de parking af. Ik heb andere ervaringen in andere garages hoor!
Verder stond er ook antivries en ruitenvloeistof op de factuur. Nu daar keek ik even raar: na een BC melding 2 dagen voor de afspraak had ik nog 5L ingegoten… tot het randje vol dus, en niet meer gebruikt. Toch 1.75L concentraat (dus voor 5L) op de rekening…
Nu al bij al gaat het om 5€, dus dat is niet de zaak. Wel is het jammer dat ze het vertrouwen dat ze creëren gelijk een beetje teniet doen. Als dat niet klopt, wat klopt er dan van de inspectie? Hebben ze dit dan wel (goed) gedaan?
Nu gaf ik hen het voordeel van de twijfel. Ik heb verder geen reden tot klagen! Tot ik gisteren een mail kreeg van BMW waarin ze de tevredenheid opvolgen. Hier duidelijk vermeld dat ik algemeen zeer tevreden was, en toch enkel dat van de vloeistof opgemerkt als aandachtspuntje om aan te geven dat ze zo het vertrouwen wat kunnen verliezen…
Nu denken velen misschien “och, daar gebeurt toch niks mee” of “alsof ze daar iets aan gaan doen”…
Amper 1u na het invullen hiervan had ik telefoon! Om wat meer info te bekomen en om zeker te zijn dat dit vermeden wordt in de toekomst luidde het. Nogmaals benadrukt dat ik zeker tevreden ben voor de rest en het enkel maar wilde meegeven.
Nu DAT is toch service? Doe zo voort zou ik zeggen!
Ook gezien deze week: BMW service duur? Ik heb net geen 250€ moeten betalen voor de handrem, blokken + slijtageindicator en de inspecties. Mijn Combo heeft toevallig ook blokken gekregen verleden week: zelfde prijs, enkel de uurkost is ietsje lager bij Opel. Dus uiteindelijk…
Om maar te zeggen: Pluim voor BMW Sneyers mijn part ;-)
Comment