Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Positieve ervaringen ;-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Positieve ervaringen ;-)

Aangezien het een sport geworden is om tegenwoordig een account aan te maken en dan van post 1 af aan alles uit de kast te halen tegen een garagist; ziehier de positieve consumentenervaringen!

Ik denk immers dat het constructiever is dat degene met een goeie garagist deze aanbevelen i.p.v. de garage waar je “volledig in de zak gezet bent” te kraken. De kwaliteit en de argumentatie van vele krakers zegt al wel genoeg denk ik, maar er gaan altijd mensen zijn die dat oppikken en klakkeloos overnemen.

Zelfs al laat een garage een “steekje vallen” dan kan het altijd nog goedgemaakt worden ook! Zo heb ik vandaag ervaren bij BMW althans;

Ik ga met mijn E91 sinds de aankoop op onderhoud bij Snyers in Herentals.
    Dit op aanraden van enkele vrienden en kennissen die er klant zijn. Ze gaan prat op service. En ja hoor, ik mag niet klagen.

Ondertussen ben ik daar 3x geweest sinds ik de wagen in april gekocht heb. 1x onder garantie deurslot laten vervangen en een probleem aan de airco laten verhelpen: alles perfect. Dan 1x koppeling laten vervangen: Perfect! Uiteindelijk factuur zelfs iets goedkoper dan de offerte!

De laatste keer was enkele weken geleden. De BC gaf remslijtage. Het bleken de achterste blokken, alles vervangen. Handrem werd op mijn vraag ook bijgeregeld en men had ook nog even een check-up gedaan van de wagen.

Alles netjes op het factuur, ook 2x 10min voor de check’s algemeen en vloeistoffen. Ik ben daar persoonlijk blij om! Dat ze tenminste de moeite nemen om “while they’re at” de zaken na te kijken! Als ze dan dingen opmerken kunnen ze er iets aan doen of het minstens melden. Zo moet je niet alle 5 voeten naar de garage en rij je gerust en in vertrouwen van de parking af. Ik heb andere ervaringen in andere garages hoor!

Verder stond er ook antivries en ruitenvloeistof op de factuur. Nu daar keek ik even raar: na een BC melding 2 dagen voor de afspraak had ik nog 5L ingegoten… tot het randje vol dus, en niet meer gebruikt. Toch 1.75L concentraat (dus voor 5L) op de rekening…

Nu al bij al gaat het om 5€, dus dat is niet de zaak. Wel is het jammer dat ze het vertrouwen dat ze creëren gelijk een beetje teniet doen. Als dat niet klopt, wat klopt er dan van de inspectie? Hebben ze dit dan wel (goed) gedaan?

Nu gaf ik hen het voordeel van de twijfel. Ik heb verder geen reden tot klagen! Tot ik gisteren een mail kreeg van BMW waarin ze de tevredenheid opvolgen. Hier duidelijk vermeld dat ik algemeen zeer tevreden was, en toch enkel dat van de vloeistof opgemerkt als aandachtspuntje om aan te geven dat ze zo het vertrouwen wat kunnen verliezen…

Nu denken velen misschien “och, daar gebeurt toch niks mee” of “alsof ze daar iets aan gaan doen”…
    Amper 1u na het invullen hiervan had ik telefoon! Om wat meer info te bekomen en om zeker te zijn dat dit vermeden wordt in de toekomst luidde het. Nogmaals benadrukt dat ik zeker tevreden ben voor de rest en het enkel maar wilde meegeven.

Nu DAT is toch service? Doe zo voort zou ik zeggen!

Ook gezien deze week: BMW service duur? Ik heb net geen 250€ moeten betalen voor de handrem, blokken + slijtageindicator en de inspecties. Mijn Combo heeft toevallig ook blokken gekregen verleden week: zelfde prijs, enkel de uurkost is ietsje lager bij Opel. Dus uiteindelijk…

Om maar te zeggen: Pluim voor BMW Sneyers mijn part ;-)
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Ik ga meedoen
    Na de aankoop in Nederland van onze 'oude' 118d altijd op onderhoud geweest bij Jorssen in Schoten, daar ook een trekhaak laten naplaatsen. Tot op heden altijd zeer vriendelijk en zo snel als mogelijk verder geholpen geweest. Qua prijs, der zullen er altijd wel zijn die goedkoper zijn, maar tot op heden is de 1 goedkoper in onderhoud dan de Golf 4 die we ervoor hadden (ik heb zo een lief dat àlles fanatiek bijhoud in excel...)
    Dusdanig tevreden over dat we voor de aankoop van de X1 terug naar daar zijn gegaan. Wederom een positieve ervaring, heel vriendelijk en op het gemak alle gewenste uitleg gekregen en ne sympathieke verkoper die ook meedacht, en niet per se 'zo veel mogelijk opties erbij probeerde te lappen'. Lekkere koffie ook trouwens
    Ook op geen enkele manier onder druk gezet geweest of zo.
    De inruilwaarde van de 1 viel wel tegen, en dat ook te kennen gegeven. Maar dat word dan weer grotendeels gecompenseerd door enkele opties die we erbij krijgen op de X1.
    Al bij al erg tevreden over de gang van zaken daar, beloofde telefoontjes gebeuren effectief ook (zo ken ik der anderen...) alleen jammer dat de winterbanden nog niet binnen zijn, want nu schuift de aflevering een weekje op

Tot dusver mijne reclam voor Jorssen in Schoten

Comment

In het verleden heb ik hier een paar keer vermeldt dat we geen goede ervaringen hadden bij LR Vernaeve in Gent. (showroommodel dat te koop stond, arrogante verkoper etc.)

Nu, heeft mijn vader daar z'n auto binnengestoken voor onderhoud en de service was perfect(vriendelijk, correcte prijs, alles gedaan wat gevraagd), alles wat je ervan zou verwachten.

Top.

Comment

Ik ben uitermate tevreden van BMW Romein in Dendermonde.
        Zowel verkoop, onderhoud mechaniek en koetswerk leveren steeds corect werk af en een eventueel probleem is steeds met de grootste zorg behandeld geweest, zowel naar mogelijke kosten als kwaliteit.

Ik ga binnenkort mijn 1serie binnenleveren wegens einde renting, en ik heb nu verkozen om met Monserez Aalbeke te handelen. Ten eerste omdat de verkopers die ik al bijna 20 jaar heb gekend ondertussen gepensioneerd zijn of gestopt zijn in de BMW concessie en ten tweede omdat ik het volste vertrouwen heb in de aanpak van ons forumlid Alexanderr, een gedreven autoliefhebber met de grootste aandacht voor de wensen van de klant. Dus hier ook een tumbs up voor beide garages

Sent from my HTC Flyer P510e using Tapatalk

Comment

Als er iemand een goede Fiat-garage zoekt in mijn regio, kan ik Pieteraerens uit Geraardsbergen aanbevelen.

Toen ik mijn Fiat aankocht, eerst en vooral een correcte prijs gekregen (zonder echt de laatste cent eruit te willen slepen). Nadat ik de wagen twee weken besteld had, kreeg ik telefoon van de verkoper, met de vraag of hij mijn bon mocht 'annuleren' en of ik een nieuwe kon gaan tekenen. Er waren immers opnieuw dieseldays en ik kon zo mijn wagen 600 euro goedkoper krijgen (wel twee weken later geleverd, but hey, gemakkelijk verdiend).

Kleine probleempjes in garantie (pompjes van de koffer niet sterk genoeg om hem volledig laten open te gaan, een windgeruis in het achterste raam) zijn zonder problemen opgelost, en de onderhoudsfacturen zijn bijzonder goedkoop:

58 Euro & 71 Euro voor de kleine onderhoudjes op 15000 & 45000 km, 115 Euro voor het groot onderhoud op 30000 kilometer. Het controleonderhoud op 1500 km was gratis.
          Moet binnenkort binnen voor 60000 km onderhoud, maar met plezier dus!

En dit is dus een officiële merkendealer hé.... Top!
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
            Aangezien het een sport geworden is om tegenwoordig een account aan te maken en dan van post 1 af aan alles uit de kast te halen tegen een garagist; ziehier de positieve consumentenervaringen!
            niet elke belg heeft hier een account natuurlijk.
            en velen maken pas een account aan, als ze door problemen met hun wagen of garagist op het internet beginnen te surfen op forums, naar mogelijke oplossingen of andere zaken.
            er zitten natuurlijk soms wel overdreven en verdraaide zaken bij, maar dat heb je evengoed bij positieve reactie's. (er hebben hier ook al dubbelaccounts gezeten die hunzelf de hemel inprezen)

laat ze dus gerust naast elkaar bestaan. de pro's en de contra's
            wimoptiek.be op

Comment

Daar kan ik in volgen hoor, en daar heb ik geen probleem mee!
              Maar ik heb het vooral over verhalen als Cathy Liekens, of Nathalieke met haar babyroze A5 interieur, enz. Die werden allemaal correct onthaald en aanvaard hier, tot snel duidelijk werd dat ze geen oren hadden naar enige commentaar of raad, en enkel verwachtte dat wij hen groot gelijk zouden geven om hun eigen gekrenkte ego te voeden...

Je zou aan hen maar net, in alle eerlijkheid, een wagen verkocht hebben...

Ik heb over mijn vorige garage ook al gal gespuid, maar naar mijn mening toch op een geheel andere manier.
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

Garage VEURNE-AUTO in Brus- nee, in Veurne.

Wij zijn in het algemeen heel erg tevreden over onze Volvo-garage waar we nu een jaar of 5-6 vaste klant zijn. Er heerst een relatie van wederzijds respect en vertrouwen en autozot als ik ben maakt men er nooit een probleem van dat ik voor de zoveelste keer heel de showroom doorkruis .

Toen we destijds voor het eerst naar de garage kwamen, hadden we thuis nog nooit eerder met Volvo gereden. We waren geïnteresseerd in de XC90 en al na enkele minuten kwam ons iemand helpen. Uiteindelijk werden we uitgenodigd op een testritweekend, en daarna zijn we ook voor de XC90 gegaan. Het mooie is dat je bij (niet alleen bij het bestellen van je auto, maar ook gewoon in de showroom) handelt met de zaakvoerders. Geen dikkenekkerig gedoe, maar een menselijk beleid. Enkele voorbeeldjes, waarbij ik er meer vergeten ben dan ik er opsom.

- We kwamen op dat moment van een Mercedes ML, mét een alarm op. Toen we die optie wilden aankruisen voor de XC90, werd ons gezegd dat dat eigenlijk overbodig zou kunnen zijn - wie kijkt vandaag de dag in de straat nog op van een alarm? - en dat je via de afstandsbediening van de Volvo manueel de claxon voor 10 seconden "als alarm" in werking kunt stellen. Optie niet genomen en zeker geen spijt van. (en met die 10-seconden functie al heel wat plezier gemaakt )

- Toen mijn vader een ongeval had gehad met onze A-klasse in de buurt van de garage, was het geen probleem om de auto tot daar te mogen slepen. Eigenlijk kwam het A'tje van bij Woestijn in Kortrijk, maar we waren dus veel korterbij geholpen.

- Bij het bestellen van onze C70 cabrio dit jaar, heel wat bruikbare tips gekregen over do's en dont's qua opties. Zoals het bijnemen van zetelverwarming om langer open te kunnen rijden, het vermijden van de hele speciale "oyster" inleg omdat dat "echt lelijk" was enz. De auto zelf was zelfs te vroeg geleverd - en het was al geen erg lange levertermijn van 2 maand (ook al kan de dealer daar weinig of niets aan doen, het was toch aangenaam).

- En bij onderhoud tenslotte ben je zeker van een deftige service aan je Volvo. Aangezien mijn moeder vroeger nog lang bij Mercedes gewerkt heeft, weet ze wat garages allemaal durven aanrekenen bij servicebeurten en de winstmarges die ze hanteren, maar als we hier zeggen dat er geen ruitewisservloeistof of nieuwe olie in moet, gebeurt dat ook niet.

Het zijn misschien kleine voorbeeldjes, maar ze wijzen allemaal op een uitstekende garage waar mijn ouders wellicht niet meer zullen weggaan.
                BMW F10 535d
                Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

zoals alle garages uit de Automibilia-groep

(nu, er zit wel wat verschil op onderling, maar 't beleid wordt wel doorgetrokken, en ik heb van alle garages al slechtere ervaringen gehoord, maar vraag is steeds of de klant er ook niet een deel schuld aan treft....)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Garage De Linde in Aartselaar (Fiat/Alfa/Lancia): vorige zomer, vlak voor de jaarlijkse trip naar Italia, gaf de dieselpomp van de 166 de geest. Hoewel we daar geen regelmatige klant zijn, werden we onmiddellijk verdergeholpen, en kregen we een offerte voor de herstelling: 1570 euro + werkuren. Hoewel dat overeenkwam met de helft van de waarde van de auto, gingen we akkoord, we hadden niet veel keuze.
                    Toen ik de auto enkele dagen later ging ophalen, bleek dat ze op eigen initiatief een gereviseerde pomp hadden gezocht en geplaatst, waardoor het alles inclusief nog maar 1100 euro was, en de kindjes kregen bovendien alledrie een speelgoedautootje cadeau.
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

BMW Patrick Smets is ook top,Jorssen vroeger ook al heb ik de indruk dat het nu een beetje minder is sinds ze zo groot geworden zijn.
                      Bij Verstraeten in lochristi heb ik eigenlijk ook nog geen klachten gehad.
                      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

I'm in...

Sneyers Mini & BMW = super service gedurende de 3j dat wij de mini hebben rondbollen

Land Rover Beveren (De Ridder) = dikke pluim voor de mannen qua service, opvolging en kennis!

Comment

Goed initiatief,

Ik rijd momenteel een opel astra maar eind deze maand schakel ik over naar een heel ander merk. De opel is er gekomen na een hele reeks klachten over de vw/audi garage in Hasselt. Hoewel mijn wagen zich echt solide en betrouwbaar heeft bewezen zijn de garages dat simpelweg niet. Omdat ik erg veel km’s maak en een behoorlijk zware rijstijl heb kom ik vrij vaak in de garage, hetzij voor onderhoud of kleinere herstellingen.

Hoewel ik dus eerst 4 slechte garages heb moeten afgaan ben ik eindelijk terecht gekomen bij opel Buga in Geel. Wat een verademing, stipte, vriendelijke en goede service. Ook toen ik nog nooit in die garage was geweest maakte men toch een technieker vrij om mijn dringende probleem te verhelpen. Je wordt vriendelijk onthaald en krijgt de mogelijkheid om rechtstreeks aan je technieker het probleem uit te leggen (tijdens een korte testrit ofzo). Alle werken gebeuren zeer proper met de nodige beschermdoeken etc. Indien de herstelling wat meer tijd in beslag neemt is een vervangwagen steeds voor handen geweest en op een onderhoudsafspraak moest ik ook niet lang wachtten. Na de herstelling krijg je een sms ter info van de voltooing en de receptie is steeds bereid je een woordje uitleg te geven bij de herstelling.

Het pand ziet er niet helemaal top uit maar de kwaliteit van hun werken is dat zeker wel.

Helaas heb ik deze garage pas leren kennen na het bestellen van mijn nieuwe wagen. Mocht dit niet het geval geweest zijn had ik terug zeker een opel overwogen al valt het feit dat ik eigenlijk 50km moet om-rijden voor een garage niet altijd even gemakkelijk.

Wat mij betreft één van de beste officiële garages!

Comment

Houttequiet (of hoe schrijf je het) tesamen met frijters zijn ook referenties als het over Opel gaat.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Seat G & D in Tienen.
                              Super garage imo, prijzen vallen heel goed mee.
                              Het begonnen uur wordt niet volledig geteld, enkel de effectief gepresteerde uren.

Het feit dat je naast de wagen mag wachten tijdens het onderhoud maakt het er alleen maar beter op.
                              Database error.
                              The database has encountered a problem.

Comment

De M3 en de 7 gaan naar Garage De Clercq B&G in Erondegem.

Dit is een garage waar wij met een gerust hart onze wagens achterlaten. Wetende dat alles correct wordt uitgevoerd en er in geval van twijfel steeds contact met ons wordt opgenomen vooralleer tot actie over te gaan. Zij denken altijd in het belang van de klant en gaan je geen zaken laten ondernemen die eigenlijk geen goed idee zijn maar wel lucratief zouden kunnen zijn voor hen. Ik kan echt zeggen dat dit een garage is waar je een persoonlijke behandeling krijgt en je na verloop van tijd blind zal vertrouwen.

Ook hebben ze ons al uit de nood geholpen met onze 2 Opel Combo's die na meerdere bezoekjes bij de stealer nog steeds dezelfde wederkerende problemen hadden. B&G had door hun ervaring het probleem snel terug gevonden en alles is toen hersteld geweest voor een fractie van de kosten die we bij de Opel Stealer al opgelopen hadden.

Kortom een eerlijke correcte samenwerking. Mensen waar je op kunt bouwen en durven zeggen tegen de klant in het belang van de klant dat men bepaalde kosten investering misschien beter niet doet. Ook al is dat een beetje tegen hun eigen winkel. Het is een bedrijf dat goed begrepen heeft dat de winst in een lange termijns vertrouwensrelatie zit en niet in short-term cashen.
                                Last edited by Alfa-Beemer; 04/01/2012, 11:33.
                                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

goede ervaring met alfa fiat lancia garages

Derocker wetteren,correct en behulpzaam.

garage moranville jette mag ik voor eender wat binnenspringen en eigen onderdelen geven enz (ben wel goede klant met 5 auto's)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                    Seat G & D in Tienen.
                                    Super garage imo, prijzen vallen heel goed mee.
                                    Het begonnen uur wordt niet volledig geteld, enkel de effectief gepresteerde uren.

Het feit dat je naast de wagen mag wachten tijdens het onderhoud maakt het er alleen maar beter op.
                                    idd, hoor ook niets dan goeie dingen. weet ook veel van aftermarket spul voor de seats en gaat bij info over nieuw voertuig meteen tot op een ware bodemprijs. vergeleken met 2 andere seat dealers en die kwamen amper in de buurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      De M3 en de 7 gaan naar Garage De Clercq B&G in Erondegem.

Dit is een garage waar wij met een gerust hart onze wagens achterlaten. Wetende dat alles correct wordt uitgevoerd en er in geval van twijfel steeds contact met ons wordt opgenomen vooralleer tot actie over te gaan. Zij denken altijd in het belang van de klant en gaan je geen zaken laten ondernemen die eigenlijk geen goed idee zijn maar wel lucratief zouden kunnen zijn voor hen. Ik kan echt zeggen dat dit een garage is waar je een persoonlijke behandeling krijgt en je na verloop van tijd blind zal vertrouwen.

Ook hebben ze ons al uit de nood geholpen met onze 2 Opel Combo's die na meerdere bezoekjes bij de stealer nog steeds dezelfde wederkerende problemen hadden. B&G had door hun ervaring het probleem snel terug gevonden en alles is toen hersteld geweest voor een fractie van de kosten die we bij de Opel Stealer al opgelopen hadden.

Kortom een eerlijke correcte samenwerking. Mensen waar je op kunt bouwen en durven zeggen tegen de klant in het belang van de klant dat men bepaalde kosten investering misschien beter niet doet. Ook al is dat een beetje tegen hun eigen winkel. Het is een bedrijf dat goed begrepen heeft dat de winst in een lange termijns vertrouwensrelatie zit en niet in short-term cashen.
                                      Vorig jaar mijn E36 binnengestoken voor een reparatietje, was ook zeer tevreden! Soepel, correct, ... En kreeg nog een gratis schakelaar mee voor de elektrische ruiten (mijne was kapot)!

In het voorjaar mag hij me opnieuw verwachten, ik heb een remleiding die vervangen moet worden.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

VW Lammens in Zomergem is ook een aanrader.

- Steeds vriendelijke mensen
                                        - Houden u goed op de hoogte bij reparaties aan de wagen (feedback van hoofdmechanieker Nick)
                                        - Mooie afhandeling. Snel en duidelijk.
                                        - Al steeds nieuwe testmodellen als vervangwagen gekregen. Leuker dan een wagen die al 1000 man verkloot heeft :-)

Voor die garage rij ik graag een aantal km verder.

Comment

Working...
                                        X