Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Positieve ervaringen ;-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Renault :

Jammer genoeg kan ik over mijn huidige garagist nog niets schrijven over onderhoudsprijzen of herstellingen.

Wat wel kan : toen onze auto 1 week langer dan gepland zou opgeleverd worden , hebben ze me wel een gratis vervangwagen meegegeven (met airco, het was toen 30 graden,begin mei 2011) .

Deze was wel wat vuil zoals 99%van de vervangwagens en in ruil heb ik deze wagen volledig gekleid en in de wax gezet. (het ene plezier is het andere waard)

Bovenop een betere prijs heb ik ook nog een eerste gratis onderhoudsbeurt tegoed (staat op de aankoopfactuur , geen loze praatjes dus) .

Voor aankoop van een set winterbanden heb ik eerst rondgekeken voor een lage prijs én kwaliteitsbanden , en ik kan zeggen dat de wintersetjes van Renault bij de goedkoopsten horen op de markt !
    Reden : ze sturen ruim op voorhand een mail of je er wil kopen en dan doen ze 1 grote bestelling voor alle Renaultrijders tegelijk en verkrijgen daardoor een grotere korting .

Na 3 maanden is er reeds een(gratis) check-up geweest en ook hier was de afspraak keurig op tijd.

Het was wel ff raar voor de mechaniekers dat ik de winterwielen enkel kwam ophalen ipv ze er meteen op te laten zetten.

Ondertussen weten die jongens al dat mijn auto niet vuil zal binnenkomen in hun garage

Welke garage : Romkes - Bredabaan 208 - Merksem

Comment

Hey scenicman,ik ben blij je verhaal gelezen te hebben,en de rede dat ik hierop reageer is vooral de herkenning van je gedrevenheid in het proper houden van je auto.
      Het is altijd moeilijk voor andere mensen om ons hierin tevolgen,ze begrijpen niet altijd waarom mensen zoals wij onze auto zo netjes willen hebben.
      Ik heb van deweek nog mijn auto(nu nog toyota auris-onlangs opel zavira tourer besteld)naar de garage onverwachts moeten doen en ik had het zéér lastig om hem zo vuil binnen te brengen,na het slechte weer dat we al gehad hebben was hij echt vuil en aangetast van het zoutnee,da is ni plezant.Vandaag ben ik er uitzonderlijk(wel soms in de winter)naar de carwash mee geweest zodat hij weer mooi staat te blinken;maar normaal was ik hem altijd handmatig,dat geeft toch nog altijd het beste resultaat vind ik.
      Ik probeer toch bijna wekelijks mijn velgen te kuisen,zo een beetje in het geniep,dat mijn vrouw het niet weet,want anders is er weer commentaar,ge kent dat hé,waarom is da weer nodig,gij zij zot zekerja ik moet da niet uitleggen zeker.
      Ik woon in het gentse maar ben afkomstig van het mechelse,da had je nog ni echt door zeker,alhoewel.Voor deze auto reed ik met een clio,goede diezelmotor vond ik,jazeker zuinig.Ik wens je nog veel kuisplezier en veel succes met je huidige wagen.GROETEN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
        Hey scenicman,ik ben blij je verhaal gelezen te hebben,en de rede dat ik hierop reageer is vooral de herkenning van je gedrevenheid in het proper houden van je auto.
        Het is altijd moeilijk voor andere mensen om ons hierin tevolgen,ze begrijpen niet altijd waarom mensen zoals wij onze auto zo netjes willen hebben.
        Ik heb van deweek nog mijn auto(nu nog toyota auris-onlangs opel zavira tourer besteld)naar de garage onverwachts moeten doen en ik had het zéér lastig om hem zo vuil binnen te brengen,na het slechte weer dat we al gehad hebben was hij echt vuil en aangetast van het zoutnee,da is ni plezant.Vandaag ben ik er uitzonderlijk(wel soms in de winter)naar de carwash mee geweest zodat hij weer mooi staat te blinken;maar normaal was ik hem altijd handmatig,dat geeft toch nog altijd het beste resultaat vind ik.
        Ik probeer toch bijna wekelijks mijn velgen te kuisen,zo een beetje in het geniep,dat mijn vrouw het niet weet,want anders is er weer commentaar,ge kent dat hé,waarom is da weer nodig,gij zij zot zekerja ik moet da niet uitleggen zeker.
        Ik woon in het gentse maar ben afkomstig van het mechelse,da had je nog ni echt door zeker,alhoewel.Voor deze auto reed ik met een clio,goede diezelmotor vond ik,jazeker zuinig.Ik wens je nog veel kuisplezier en veel succes met je huidige wagen.GROETEN

tja, zijn moeilijke tijden nu voor ons...de poetsverslaafden Nog even doorbijten de dooi komt eraan...en dan vliegen we er terug in

Comment

ff off topic :

Mijn wagen is ondertussen al wel gepoetst , ook in de carwash MAAR :

Ik ben deze wel zelf gaan wassen in zo een wasbox , je stopt geld in de muur en dan kan je voor een paar minuten water krijgen (koud of warm, zeep of geen zeep, enz..)

Zelf had ik wel m'n 2 emmers met warm water meegenomen en met enkele washandschoenen is deze dan echt gewassen.

Afspoelen kan je dan met van dat speciale osmosewater , dit laat naar 't schijnt geen vlekken na .

Afdrogen is ook gebeurd en ik kan alleen maar zeggen dat je dit het best 2 keer doet (zeker de portieren en koffer-rubbers) , anders vriezen je deuren vast

In een weekend zal ik dit maar niet zo snel proberen , want dan is het zelfs aanschuiven aan die wasboxen hier (10 stuks ! )

Comment

Jaja,dat noemen ze tegenwoordig een selfhandcarwash zeker,pas op,dat ken ik ook wel hoormaar zoals jezelf vermeld is het inderdaad het beste om daarbi zelf wat gerief als een emmer en spons en dergelijke mee tenemen,omdat die borstels die daarbij hangen,niet echt het van het zijn volgens mij.

Ik heb daar ook al gebruikt van gemaakt en in geval van nood is dat niet echt slecht mits jezelf wat eigen gerief meebrengt.

dat osmose water waar je dan over spreekt is eigelijk gewoon onkalkt water hé,dus zacht water uiteindelijk wat ook geen kringen(lees kalkvlekken)achterlaat.

Ik was tegenwoordig mijn auto met een product van het merk;ERES;en dat is schampo&shine en dat vind ik een héél goed product verkrijgbaar in de doe- het zelf zaken.

groeten

Comment

.....
              Last edited by ; 03/05/2014, 23:41.

Comment

Ik dacht dat de topictitel POSITIEVE ervaring was ?

Comment

Excuseer, maar ik vond niet echt een topic met NEGATIEVE ervaringen en ben ervan overtuigd dat deze minstens even nuttig kunnen zijn als de positieve beoordelingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McSwimmer Bekijk Berichten
                    Ik heb enkele erg slechte ervaringen met BMW garage Sneyers in Herentals. ...
                    Hoe oud is de wagen , nieuw gekocht , 2dehands , garantie , .....????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                      Ik dacht dat de topictitel POSITIEVE ervaring was ?
                      Ik ook

Oorspronkelijk geplaatst door McSwimmer Bekijk Berichten
                      Excuseer, maar ik vond niet echt een topic met NEGATIEVE ervaringen en ben ervan overtuigd dat deze minstens even nuttig kunnen zijn als de positieve beoordelingen.
                      Dan toch de openingspost van dit topic niet gelezen zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                      Aangezien het een sport geworden is om tegenwoordig een account aan te maken en dan van post 1 af aan alles uit de kast te halen tegen een garagist; ziehier de positieve consumentenervaringen!

Ik denk immers dat het constructiever is dat degene met een goeie garagist deze aanbevelen i.p.v. de garage waar je “volledig in de zak gezet bent” te kraken. De kwaliteit en de argumentatie van vele krakers zegt al wel genoeg denk ik, maar er gaan altijd mensen zijn die dat oppikken en klakkeloos overnemen.

Zelfs al laat een garage een “steekje vallen” dan kan het altijd nog goedgemaakt worden ook! ...
                      Nog eens hier neer gezet zodat ook toekomstige leden van het forum weten waar het in dit topic om draait.
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Hoe oud is de wagen , nieuw gekocht , 2dehands , garantie , .....????
                        Het betrof een 2dehandsauto maar wel een vrij exclusieve youngtimer. Geen garantie meer dus.

Waar het mij vooral om gaat is dat bij een kleine herstelling (airco) heel je motor bij wijze van spreken om zeep wordt geholpen. Uiteraard ontkende men enig verband tussen de aircoherstelling en de defecte motor hoewel men desondanks toegaf dat het foute motorgeluid pas optrad bij de 1ste keer dat de motor bij hen gestart werd na de vervanging van de condensor... Toeval is hier dus zeer onwaarschijnlijk, lijkt mij.

Comment

Ik heb mijn wagen gekocht bij Opel garage Mullens in Halen.
                          De baas zelf : Dominique is niet opdringerig bij het verkopen van een wagen.
                          Zal even een voorbeeld geven :
                          Oorspronkelijk was ik niet van plan om een nieuwe wagen te kopen, maar door mee te gaan kijken met mijn schoonpa toch in de verleiding gekomen. Mijn eerste gedacht was dan om de nieuwe Nissan QashQai te kopen maar door dan mee te gaan kijken voor een Opel Mokka ook uit nieuwsgierigheid prijs gevraagd voor mijn wagen. Na veel 5en en 6en vond ik die Mokka te duur omdat het ging om een stockmodel en ging mijn voorkeur toch naar de QashQai. Wat ik ook zei tegen de verkoper waarop hij antwoorde : Ge moet uw goesting kopen en niet voor mij een plezier te doen. Het enige probleem bij Nissan was dat je geen testrit kon doen met de nieuwe QashQai met die 1.6ci motor. Stomweg vroeg ik prijs voor een Astra en vroeg of ik een testrit kon gaan doen. Voor zowel de Astra als voor de Mokka was dit geen probleem en werden steeds vergezeld door een toekomstige verkoper die ons goed te woord stond en als hij het antwoord niet wist zei hij dit ook! Na de testrit met de Astra was ik overtuigd ! Ik liet prijs maken en toen lichte hij mij ook in over de nieuwe motor die Opel in de Astra heeft die 1.6cdti. Daar kon je geen testrit mee maken want ze waren toen nog niet verkrijgbaar in de Astra. Maar omdat ik die 1.7cdti met 110pk leuk rijden vond, kan die nieuwe 1.6cti met 136pk alleen maar leuker rijden en bovendien is het een euro 6 motor. Bovendien kocht de garage mijn lening uit op mijn toen huidige wagen en rijd ik in afwachting van mijn nieuwe rond in een vervangwagen (kostenloos). Dit deden ze ook niet in de andere garages.

Tot nu toe ben ik al een paar keer langs geweest in de garage voor vragen hoewel mijn wagen er nog niet is en ze staan me steeds vriendelijk te woord.
                          Van onderhoud kan ik persoonlijk nog niets zeggen enkel dat mijn schoonpa er vroeger zeer tevreden over was ( hij heeft er 3 Opels gekocht daarna overgestapt op een ander merk ).

Comment

Working...
                          X