Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstelling bij niet-professionele garagist

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Herstelling bij niet-professionele garagist

    hallo,

    ik kom hier mijn vraag stellen. Aangezien ik er al maanden mee rondloop, zijn jullie mijn laatste hoop.
    Ik zal trachten het verhaal zo goed en bondig neer te pennen, en zal steeds beschikbaar zijn voor de verdere vragen.
    Hieronder het hopeloze verhaal van een teleurgestelde Citroën-bestuurder:

    Het begon allemaal in april. Ik had mijn Citroën C4 aangekocht van een vriend van me. Ik kende de staat van de auto e.d. en wist dat qua motor geen problemen waren. Op de kilometers na en de paar krassen op de vleugel was de auto zo goed als nieuw.
    Aangezien ik een tuning-fanaat ben (in het degelijke nog) heb ik meteen velgen gekocht en ze erop geplaatst, prijs: 1494,99 Euro.

    In april besloot ik dan ook de auto te laten herspuiten. Mijn vader had me een 'goede' garagist aanbevolen. Wiens vader vroeger samenwerkte met mijn vader.
    Het betreft garage Alvarez in Anderlecht (Rue des Deux Gares).
    Dus ik breng auto binnen, hij zegt : geen enkel probleem. Binnen een week heb je je auto terug, en zonder die krassen.
    Op het eerste zicht leek die serieus te zijn. Echter de prijs deed mij wat schrikken, en dan nog, hij vroeg 350 euro voor de linker- en rechter-achtervleugel.

    Na de week kreeg ik auto terug. Hij begon meteen zelf te zeggen dat er één verftraan is. (auto is wit). Vader zei: We spreken dit nog wel af. Thuisaangekomen, begon ik de auto te inspecteren (naar gevoel). Hoe meer ik inspecteerde, hoe meer de woede uitbarste. Verftranen op beide kanten en op dak (!), op het dak was niets gevraagd dus.. waarom?

    Soit.. ik ging verder inspecteren. Ik constateerde krassen aan de rand van mijn velgen. Stoeprandschade die ik nooit eerder gezien had. METEEN teruggekeerd met de vader.
    Garagist bekende dat er meerdere verftranen waren, maar ontkende de velgen. Echter had hij zijn eigen missproken.. hij zei: Ik heb de auto buiten gezet voor een andere auto binnen te laten. Ik heb niks gevoeld. (de stoep aan zijn straat is zo'n 24 cm hoog)
    --> Geld teruggekregen.

    Klacht gaan indienen bij de politie en verzekering van de problemen op de hoogte gezet.
    Zij hebben de moeite gedaan om zijn verzekering op de hoogte te houden. Het probleem is: hij had op ogenblik van de feiten geen verzekering meer.

    Toch heeft mijn verzekering mij doorgestuurd naar een expert. Hij zei dat dit onmogelijk is. Hoe slecht de garagist wel ni was. Om met witte verf verftranen te hebben moet je echt geen ervaring hebben, zei de expert.
    Expertise is gebeurd.

    Na weken wachten kreeg ik nieuws van mijn verzekering. Helaas was er niets aan te doen. De kosten zijn voor mijn eigen portefeuille. Wat ik echt rampzalig vind, want die gast heeft dan ondertussen nog auto's gedaan en dit zonder verz. en zonder geregistreerd te zijn als zelfstandige.

    Echter wil ik het zo niet laten. Iemand enig idee / ervaring?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door KevinDR Bekijk Berichten
    hallo,

    ik kom hier mijn vraag stellen. Aangezien ik er al maanden mee rondloop, zijn jullie mijn laatste hoop.
    Ik zal trachten het verhaal zo goed en bondig neer te pennen, en zal steeds beschikbaar zijn voor de verdere vragen.
    Hieronder het hopeloze verhaal van een teleurgestelde Citroën-bestuurder:

    Het begon allemaal in april. Ik had mijn Citroën C4 aangekocht van een vriend van me. Ik kende de staat van de auto e.d. en wist dat qua motor geen problemen waren. Op de kilometers na en de paar krassen op de vleugel was de auto zo goed als nieuw.
    Aangezien ik een tuning-fanaat ben (in het degelijke nog) heb ik meteen velgen gekocht en ze erop geplaatst, prijs: 1494,99 Euro.

    In april besloot ik dan ook de auto te laten herspuiten. Mijn vader had me een 'goede' garagist aanbevolen. Wiens vader vroeger samenwerkte met mijn vader.
    Het betreft garage Alvarez in Anderlecht (Rue des Deux Gares).
    Dus ik breng auto binnen, hij zegt : geen enkel probleem. Binnen een week heb je je auto terug, en zonder die krassen.
    Op het eerste zicht leek die serieus te zijn. Echter de prijs deed mij wat schrikken, en dan nog, hij vroeg 350 euro voor de linker- en rechter-achtervleugel.

    Na de week kreeg ik auto terug. Hij begon meteen zelf te zeggen dat er één verftraan is. (auto is wit). Vader zei: We spreken dit nog wel af. Thuisaangekomen, begon ik de auto te inspecteren (naar gevoel). Hoe meer ik inspecteerde, hoe meer de woede uitbarste. Verftranen op beide kanten en op dak (!), op het dak was niets gevraagd dus.. waarom?

    Soit.. ik ging verder inspecteren. Ik constateerde krassen aan de rand van mijn velgen. Stoeprandschade die ik nooit eerder gezien had. METEEN teruggekeerd met de vader.
    Garagist bekende dat er meerdere verftranen waren, maar ontkende de velgen. Echter had hij zijn eigen missproken.. hij zei: Ik heb de auto buiten gezet voor een andere auto binnen te laten. Ik heb niks gevoeld. (de stoep aan zijn straat is zo'n 24 cm hoog)
    --> Geld teruggekregen.

    Klacht gaan indienen bij de politie en verzekering van de problemen op de hoogte gezet.
    Zij hebben de moeite gedaan om zijn verzekering op de hoogte te houden. Het probleem is: hij had op ogenblik van de feiten geen verzekering meer.

    Toch heeft mijn verzekering mij doorgestuurd naar een expert. Hij zei dat dit onmogelijk is. Hoe slecht de garagist wel ni was. Om met witte verf verftranen te hebben moet je echt geen ervaring hebben, zei de expert.
    Expertise is gebeurd.

    Na weken wachten kreeg ik nieuws van mijn verzekering. Helaas was er niets aan te doen. De kosten zijn voor mijn eigen portefeuille. Wat ik echt rampzalig vind, want die gast heeft dan ondertussen nog auto's gedaan en dit zonder verz. en zonder geregistreerd te zijn als zelfstandige.

    Echter wil ik het zo niet laten. Iemand enig idee / ervaring?
    Als je rechtsbijstand hebt op je BA-verzekering, zou ik deze aanspreken. Tenminste toch eens luisteren of zij het de moeite vinden om er een zaak van te maken?

    Een pluim voor jou trouwens voor de manier waarop je je probleem/vraag mooi, gestructureerd en verstaanbaar uitlegt. Kon iedereen dit maar zo doen...


    Veel succes met de verdere afhandeling!
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • #3
      Ik verplaats dit naar consumentenzaken

      Comment


      • #4
        misschien een domme vraag, maar waarom moet hij een verzekering hebben?
        ze kunnen dat geld toch terugvorderen van de persoon/firma zelf.

        als uw ba niet tussenbeide komt zou ik eens aankloppen bij je familiale. en nogmaals klacht neerleggen.
        wimoptiek.be op

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
          misschien een domme vraag, maar waarom moet hij een verzekering hebben?
          ze kunnen dat geld toch terugvorderen van de persoon/firma zelf.

          als uw ba niet tussenbeide komt zou ik eens aankloppen bij je familiale. en nogmaals klacht neerleggen.
          Jah, die vraag stel ik mijzelf ook.
          Ik ga eens proberen bij de Familiale verz. en indien zij ook niets doen bij de politie.
          Wel erg jammer dat zulke mensen nog steeds bestaan, terwijl de eerlijken steeds maar gecontroleerd worden. Pff..

          Comment


          • #6
            Familiale komt niet tussen voor goederen die u toevertrouwd worden, hetgeen hier wel het geval is.

            Als ik het goed begrijp hebt ge ook niets moeten betalen voor de "herstelling" (geld terug gekregen las ik)... dat kan wel eens vervelend worden dan.

            Je kan hem in gebreken stellen, klacht neerleggen, maar of daar ooit wat van verder komt?!

            Ik zou in u geval offerte laten maken bij een goeie carrosier. Misschien dat het wel meevalt...
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

            Comment


            • #7
              Wat is de bedoeling? Een vergoeding krijgen voor één of twee beschadigde velgen? Het geld van het spuiten heeft hij terug gegeven en het was toch de bedoeling om de wagen te herspuiten, dus dat kan nu toch nog bij een serieuze garage gebeuren?

              Comment


              • #8
                Zal vooral het feit zijn dat de velgen naar de knoppen zijn, samen met met de verftranen op de vleugels.

                Hij heeft ze geld terug gehad maar zit nu met een auto met meer kosten aan dan te voor, mede door dan nog verftranen op het dak waar hij niet moest zijn, neem ik aan.

                Denk persoonlijk dat je niet veel kan doen, toch niet om het feit van de verftranen daar jij zijn service gebruikt, service bleek niet zoals gedacht -> geld terug gehad. Hij heeft echter wel correct gehandeld.

                & Voor de velgen, denk ik dat je beter ( Hoe vervelend het ook is uiteraard! ) eens contact opneemt om ze te laten opmaken, de rompslomp die er bij komt kijken om de schade vergoed te krijgen gaat zo lang aanslepen zonder enige zekerheid. Verzekeringen gaan zeker geen onnodige kosten maken als ze het kunnen afschuiven.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                  Zal vooral het feit zijn dat de velgen naar de knoppen zijn, samen met met de verftranen op de vleugels.

                  Hij heeft ze geld terug gehad maar zit nu met een auto met meer kosten aan dan te voor, mede door dan nog verftranen op het dak waar hij niet moest zijn, neem ik aan.

                  Denk persoonlijk dat je niet veel kan doen, toch niet om het feit van de verftranen daar jij zijn service gebruikt, service bleek niet zoals gedacht -> geld terug gehad. Hij heeft echter wel correct gehandeld.

                  & Voor de velgen, denk ik dat je beter ( Hoe vervelend het ook is uiteraard! ) eens contact opneemt om ze te laten opmaken, de rompslomp die er bij komt kijken om de schade vergoed te krijgen gaat zo lang aanslepen zonder enige zekerheid. Verzekeringen gaan zeker geen onnodige kosten maken als ze het kunnen afschuiven.
                  Ik volg je ergens wel... Ook al ben je in je recht, velgen laten herstellen is niet superduur, en een specialist maakt ze 'brand spankin' new'.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #10
                    kijk, jij wou het tegen een spotprijsje doen, dan moet je met zoon dingen rekening houden.
                    je moet altijd wel ergens inboeten.
                    ik heb ook zo bij een carrosie mijn auto binnengedaan voor te laten spuiten. 2 weken zou het duren.
                    ik had hem in december binnengedaan en in juni had ik hem terug.
                    tja pech gehad, daar gaat mijn auto niet meer.
                    binnenkort gaat die terug naar een carrosie bij mij in de buurt.
                    het kan me niet schelen dat het meer kost, na een paar dagen heb ik mijn auto terug en is alles in orde + garantie op de lak.

                    Comment

                    Working...
                    X