Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met garage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Probleem met garage

    Vandaag wat speciaals meegemaakt, namelijk met de auto van mijn moeder.

    Het betreft een VW Golf van `88, 1.6 diesel met 350.000km op de teller. Al een 8 tal jaar gaat mijn moeder met die wagen naar een kleine zelfstandige garage die alle merken doet. De baas was een wat oudere man, samen met zijn zoon en nog 2 andere mecaniciens. In die 8 jaar nooit geen problemen daar gehad, garage is altijd zeer correct geweest.

    Echter nu dat de vader op pensioen is gegaan en de zaak nu volledig in handen is van de zoon is, lijkt het daar naar mijn mening de mist in te gaan...

    Enkele weken terug zei men moeder dat het lampje van de batterij regelmatig ging branden op het dashboard en dat ze al enkele keren de jumstarter nodig had om hem s`ochtends gestart te krijgen. Ik zei tegen haar dat dat waarschijnlijk de alternator zou zijn, daar de accu 2 jaar geleden al vervangen was. Aangezien de wagen ook eens een onderhoud kon gebruiken, maar beslist om hen ineens bij haar vertrouwde garage binnen te brengen.

    Dus een week geleden de wagen binnen gebracht voor een groot onderhoud en het bovenstaande probleempje. Tijdens die week heeft mijn moeder een gratis vervangwagentje gekregen (Opel Corsa) waar niks op aan te merken viel. Dus tot daar geen problemen.




    Vandaag was ze haar Golfje terug gaan halen, en was het volgende te bemerken:

    - Ten eerste viel al op dat er plots een lelijke deuk zat in de bijrijdersdeur met een flinke kras erbij. Dit was zeker nog niet toen de wagen werd binnengebracht! Mijn moeder had het in de garage zelf ook nog niet gezien helaas, het was pas bij thuiskomst dat het haar opviel.
    - De bestuurdersstoel zit vol vlekken en voelt vettig aan, waarschijnlijk door met een vuile overall erin te zitten.
    - Toen mijn moeder de wagen binnenbracht, was de dieselbak nog meer als halfvol getankt. Toen ze hem vandaag ging halen was de bak al zo goed als leeg! Volgens de garagist hadden ze nogal veel korte testritjes ermee gedaan . Wetende dat dat Golfje amper een 6L/100km verbruikt vind ik dat toch wat verdacht.



    Dan heb ik de factuur er eens bijgehaald en de kap opengedaan om te controleren of daar wel alles in orde was, maar helaas:

    - Het probleem van het opladen van de batterij hebben ze opgelost door een nieuwe accu te plaatsen, wat totaal onnodig was aangezien diegene die er instond slechts 2 jaar oud was. Resultaat is dat het lampje op het dashboard nog steeds brand. En het strafste van al is dat op de factuur een accu van 70Ah is aangerekend en er een van slechts 44Ah ingezet is!
    - Verder op de factuur stond wissel van olie + filter, nieuwe luchtfilter, nieuwe brandstoffilter, distributieriem, spanrol, multiriem, en gloeibougies. Dat zag er allemaal OK uit... op het eerste zicht. Over de riemen ben ik niet zeker, maar het oliepeil stond veel te laag, de oliefilter lijkt me nog steeds dezelfde te zijn, en de luchtfilter is zeker niet vervangen! Had de luchtfilterbak eens opengedaan en jaja, er steekt nog een oud vuil filter in .



    Maar dan vertelde mijn moeder nog het volgende. Volgens de garagist zou ze beter een andere wagen kopen. Hij beweerd dat de motor versleten is omdat die al meer als 300.000km heeft. Ik weet niet of ik hier nu mee moet lachen of janken . Elke mecanicien met wat verstand van zaken weet dat die kilometerstand voor zo`n dieselblok peanuts is. Daarbij is die altijd goed onderhouden, rijd mijn moeder hem altijd rustig warm, verbruikt geen olie, rookt ook niet en trekt nog altijd goed op (voor zover een 1600 atmo dieseltje optrekt). Geen enkel mens kan aan een km stand ontleden wat de staat van een motor is.
    De garagist had haar nog gezegd dat ze voor een `prijsje` een goede occasie bij hun kon kopen

    Maar het is dat mijn moeder nogal goedgelovig is en veel te braaf. Dus ben nu van zin om morgen met haar Golfje naar die garage te rijden om die garagist eens aan de tand te voelen, want dit vind ik echt niet kunnen!

    Wat vinden jullie van deze situatie? Kan ik de rechtsbijstand van de verzekering inschakelen indien de garagist moeilijk zou doen?

    Bij voorbaat dank.

  • #2
    Ik zou naar de garage terugrijden met een lijstje waarover je opmerking(en) hebt.
    Zodat je niks vergeet.

    En zien wat de garagist je te vertellen heeft

    Comment


    • #3
      ...

      Ik denk dat er nog een lange staart gaat komen aan dit verhaal.....

      Heb je rechtsbijstand (meer dan waarschijnlijk wel) , licht dan de verzekering in en vraag of ze al zoiets hebben meegemaakt. (oeps , ik lees net dat jij dit ook schtijft )

      Wat die deuken/krassen betreft : voet bij stuk houden dat het zeker niet was bij binnenbrengen auto en een week om een onderhoud/nazicht/controle te doen ???

      Neem zeker foto's van de filters met bvb een krant van vandaag erbij , loopt wel een beetje op zou ik zo zeggen.....

      Dat er al een andere batterij op de factuur staat wijst al op fraude denk ik zo (of een typfout zal de garagist zeggen...) , maar die filters dat gaan ze (in het ergste geval) in de rechtbank niet meer geloven van de garagehouder dat ook dit een "foutje" was.

      1 goede raad : laat uitschijnen dat je zeker nog terugkomt met de wagen voor eventueel ander onderhoud en zodra je alles in kannen en kruiken hebt zou ik asap een andere garage opzoeken die wel betrouwbaar is(ja , hoe doe je dat,ik ken er ook de ballen van.. )

      Succes met de afhandeling iig.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Ik denk dat er nog een lange staart gaat komen aan dit verhaal.....

        Heb je rechtsbijstand (meer dan waarschijnlijk wel) , licht dan de verzekering in en vraag of ze al zoiets hebben meegemaakt. (oeps , ik lees net dat jij dit ook schtijft )

        Wat die deuken/krassen betreft : voet bij stuk houden dat het zeker niet was bij binnenbrengen auto en een week om een onderhoud/nazicht/controle te doen ???

        Neem zeker foto's van de filters met bvb een krant van vandaag erbij , loopt wel een beetje op zou ik zo zeggen.....

        Dat er al een andere batterij op de factuur staat wijst al op fraude denk ik zo (of een typfout zal de garagist zeggen...) , maar die filters dat gaan ze (in het ergste geval) in de rechtbank niet meer geloven van de garagehouder dat ook dit een "foutje" was.

        1 goede raad : laat uitschijnen dat je zeker nog terugkomt met de wagen voor eventueel ander onderhoud en zodra je alles in kannen en kruiken hebt zou ik asap een andere garage opzoeken die wel betrouwbaar is(ja , hoe doe je dat,ik ken er ook de ballen van.. )

        Succes met de afhandeling iig.
        Ik zou inderdaad sowieso de verzekering eens aanspreken, die RB is er voor iets he.

        En houd ons zeker op de hoogte, ben benieuwd naar de afloop. Naam van de garage mag imo ook wel bekend gemaakt worden !
        Is hij toevallig niet aangesloten bij bosch car service of iets in die aard ? Kan je die er misschien ook bij betrekken.
        All hail the Ovlov

        Comment


        • #5
          Ben vandaag (wou gisteren gaan maar was iets tussen gekomen) met de Golf eens naar die garage gereden. Er was geen volk, enkel 1 van de mecaniciens was aanwezig. Die persoon was degene die onze Golf onder handen had genomen, maar het enige wat hij op mijn verhaal had te zeggen was "problemen moet ge met mijn baas regelen" . Ik vroeg wanneer die aanwezig ging zijn, maar daar gaf hij geen antwoord op. Dus ben dan terug naar huis gereden, met het gedacht van ergens in de namiddag terug te gaan.

          Echter, een uur na mijn bezoek kreeg ik dus telefoon van de zaakvoerder. Ik doe het hele verhaal en hij wist wel over welke wagen het ging, maar bleef bij hoog en laag beweren dat ik de leugenaar ben. Toen ik hem vroeg of hij het normaal vind dat hij vanalles op factuur aanrekent dat niet klopt, en er dan ook nog eens schade aan de wagen is, haakte hij gewoon in.

          Jammer, wou het onderling regelen, maar helaas. Zal de rechtsbijstand er maar bijhalen dan

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Ben vandaag (wou gisteren gaan maar was iets tussen gekomen) met de Golf eens naar die garage gereden. Er was geen volk, enkel 1 van de mecaniciens was aanwezig. Die persoon was degene die onze Golf onder handen had genomen, maar het enige wat hij op mijn verhaal had te zeggen was "problemen moet ge met mijn baas regelen" . Ik vroeg wanneer die aanwezig ging zijn, maar daar gaf hij geen antwoord op. Dus ben dan terug naar huis gereden, met het gedacht van ergens in de namiddag terug te gaan.

            Echter, een uur na mijn bezoek kreeg ik dus telefoon van de zaakvoerder. Ik doe het hele verhaal en hij wist wel over welke wagen het ging, maar bleef bij hoog en laag beweren dat ik de leugenaar ben. Toen ik hem vroeg of hij het normaal vind dat hij vanalles op factuur aanrekent dat niet klopt, en er dan ook nog eens schade aan de wagen is, haakte hij gewoon in.

            Jammer, wou het onderling regelen, maar helaas. Zal de rechtsbijstand er maar bijhalen dan
            Je hebt het tenminste proberen op een verstandige manier op te lossen.
            Nu is het tijd voor de hardere maatregelen

            Wel voor jezelf uitmaken of het we de moeite is om er een zaak van te maken. Want het is jouw woord tegen het zijne en meestal duren zo'n dingen altijd heel lang..

            Comment


            • #7
              garage :

              Niks van aantrekken , volgens mij is rechtsbijstand mee in je polis en dan kost dit je ....NIETS extra !!

              Comment


              • #8
                Als ik dat hier allemaal lees moeten we binnenkort, als we de wagen afleveren in de garage, eerst foto's nemen om achteraf gezever te voorkomen.

                't Is erg aan het worden.

                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                Comment


                • #9
                  als ik zie voor wat mensen ondertussen hun rechtsbijstand inschakelen...of op aanraden van mede-forummers vrees ik dat die polis volgende termijn ook flink naar boven gaat

                  Comment


                  • #10
                    advocaat van de duivel

                    je hebt geen poot om op te staan.
                    Wie zegt dat niet jij bij thuiskomst de juiste batterij eruit hebt genomen en er zelf een kleinere hebt ingestoken, dito filters etc...
                    Hetzelfde voor de schade & vlekken op de zetels.
                    Je kan het gewoon niet bewijzen.
                    Je had het bij afhaling moeten nakijken en dan onmiddellijk politie voor pv moeten bijhalen.
                    Voor de batterij had dit gekunnen maar ook daar voor de schade haalt dit niets uit.
                    Ik geef toe dat ook ik dit ter plaatse niet nakijk.
                    De relatie met je garagist is er een van vertrouwen.
                    IK wil je best geloven, maar een rechter moet 100% onpartijdig blijven.
                    Bij VW zelf had je misschien wat meer betaald maar zou het wel naar behoren zijn uitgevoerd.
                    Een batterij van 2 jaar die stuk zou zijn wordt daar zelfs gratis vervangen ( garantie )
                    Pol met ze'n klak achter den hoek werkt altijd wel iets goedkoper, maar iedere idioot kan aan een auto sleutelen.....maar ook goed ?
                    Op het lampje van de alternator staat wel een afbeelding van een batterij omdat deze niet meer goed geladen wordt, maar heeft met de batterij die stuk zou zijn niets te maken. Indien de alternator prima werkt maar de batterij is stuk, dan brand dat lampje niet. De enige mannier waaraan je dat merkt is dat ie na een tijdje niet meer start
                    Duw hem bij VW binnen en laat hem volledig nakijken.
                    Diene charel heeft u goed bij uwe slurf gehad......een dure les...

                    Comment


                    • #11
                      Ik was dit topic blijkbaar al vergeten .
                      Om het lange verhaal wat in te korten: Uiteindelijk na lang aandringen en vele telefoontjes heeft de garagist min of meer toegegeven. De schade aan de deur hebben ze op hun kosten herstelt, gratis een andere batterij en alternator, en het verdere onderhoud ook op hun kosten correct uitgevoerd. Ik ben er de hele dag bij gebleven om hen in het oog te houden. Van vriendelijkheid van zijn kant was er totaal geen sprake, en heeft ook geen excuus aangeboden.
                      Dus voor volgende keer naar een andere garage, maar al bij al is dit toch nog goed gekomen.

                      Comment


                      • #12
                        Eind goed al goed! Zo zie je maar dat de aanhouder wint!! Well done!
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          Tof dat het opgelost is !

                          Misschien tijd om hier op het forum eens rond te horen voor een andere garage ?

                          Comment


                          • #14
                            Als em in de buurt van Wetteren - Aalst is dan is De Clercq in Erondegem een aanrader!
                            U hoeft dit niet te lezen.

                            Comment

                            Working...
                            X